Cigarr-tråden

blacktriple

Har två Aprilior!
Gick med
18 Mar 2004
Ort
Helsingborg
Hoj
Aprilia RSV R Factory & Aprilia RS 250
Tja, är man i Italien så...

be6bcf76737656886235ba476ed51668.jpg


a477bf1c36c6d04cfc317163514f5c63.jpg
 

blacktriple

Har två Aprilior!
Gick med
18 Mar 2004
Ort
Helsingborg
Hoj
Aprilia RSV R Factory & Aprilia RS 250
Säkerhetskontrollanten på flygplatsen i Cape Town berättade att jag inte fick ha tändare av torch-typ. Min cigsrrtändare ville hon konfiskera.
Jag vet bättre än att bråka med Säkerhetskontrollanter så jag ryckte på axlarna och sa att hon fick väl ta den.
När jag efter kontrollen packade laptop och satte på mig bältet kikade jag på henne. Hon behöll tändaren själv! En sån subba!
Tänkte börja bråka med henne när jag såg att hon medan hon flippade med den tände den omedvetet. Tre lågor rakt in i hennes handflata.

Instant karma tror jag det kallas...
 
Last edited:

TomK

hela världen är min rejsingbana
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Uppsala
Hoj
Kawa ZZR1400 och en moppe...
Säkerhetskontrollanten på flygplatsen i Cape Town berättade att jag inte fick ha tändare av torch-typ. Min cigsrrtändare ville hon konfiskera.
Jag vet bättre än att bråka med Säkerhetskontrollanter så jag ryckte på axlarna och sa att hon fick väl ta den.
När jag efter kontrollen packade laptop och satte på mig bältet kikade jag på henne. Hon behöll tändaren själv! En sån subba!
Tänkte börja bråka med henne när jag såg att hon medan hon flippade med den tände den omedvetet. Tre lågor rakt in i hennes handflata.

Instant karma tror jag det kallas...

Jag avskyr flyg av just den anledningen - att de ska förbjuda och krångla till saker. Pennknivar, schampo, tändare och allt möjligt är tydligen livsfarligt. Folk som jobbar i branschen vet att det däremot går att smuggla in en feting-atombomb via bagagelastningen. :gnissla typ...

På Gatwick hotades jag med fängelse för en väckarklocka i plats som hade en form som påminde om en handgranat. Jag knöt dock näven i fickan och spelade dum. :brynad

Tre lågor i handen, kunde tanten gott ha! :tummenupp
 

pbas

Gammal men stel...
Gick med
17 May 2007
Ort
Tullinge
Hoj
RSV4 F, Tuono 08
Säkerhetskontrollanten på flygplatsen i Cape Town berättade att jag inte fick ha tändare av torch-typ. Min cigsrrtändare ville hon konfiskera.
Jag vet bättre än att bråka med Säkerhetskontrollanter så jag ryckte på axlarna och sa att hon fick väl ta den.
När jag efter kontrollen packade laptop och satte på mig bältet kikade jag på henne. Hon behöll tändaren själv! En sån subba!
Tänkte börja bråka med henne när jag såg att hon medan hon flippade med den tände den omedvetet. Tre lågor rakt in i hennes handflata.

Instant karma tror jag det kallas...

Äkta skadeglädje skall inte förringas :D
Råkade ut för samma sak i Brisbane. Där var dom lite justare och lät mig posta den istället.
Damp ner i brevlådan några dagar efter hemkomst..
 

Werzion

7.3
Gick med
22 Jun 2004
Ort
Jönköping
Hoj
Ingen för tillfället
Gyllene tillfälle, min gamla fader ska åka till Kuba i februari! Så som den cigarr-novis jag är, vilken sort/märke bör jag tipsa honom om och såklart även be honom ta med tillbaka (till mig)?

Är det ynka 200 gram som är gränsen för cigarren att importera från icke EU-land? :/

God jul underbara underbara Sporthoj, kunskapsdarabasen för allt nödvändigt och onödigt här i världen :D
 

pbas

Gammal men stel...
Gick med
17 May 2007
Ort
Tullinge
Hoj
RSV4 F, Tuono 08
Gyllene tillfälle, min gamla fader ska åka till Kuba i februari! Så som den cigarr-novis jag är, vilken sort/märke bör jag tipsa honom om och såklart även be honom ta med tillbaka (till mig)?

Är det ynka 200 gram som är gränsen för cigarren att importera från icke EU-land? :/

God jul underbara underbara Sporthoj, kunskapsdarabasen för allt nödvändigt och onödigt här i världen :D

Inte helt enkelt men en del enkla råd finnes:
Köp ALDRIG "på gatan" eller i små mysko butiker, risken för fake-produkter är 99% eller högre.
Leta upp närmsta Habanos-butik. Där kan man handla utan risk.
Märke och storlek är helt och hållet en smaksak men personligen skulle jag undvika Cohiba (god kvalitet men onödigt dyra).
Partagas, H Upman, Montecristo är säkra kort. Trinidad om du vill smaka 'top notch'.
 

roffe_s

nu med skägg men ännu utan väst & bumse
Gick med
11 Aug 2005
Ort
Piteå
Hoj
2 x 12 dl njurpaj -20 resp -22
Skilda världar. En liten kåk vid havet strax söder om Piteå. Stilla, frostsprängande och homogent vintermörker, endast upplyst av stjärnhimlens reflexer mot täcket av pudersnö. Kvicksilvret på - 25.4 och den vedeldade bastun på ca 60 grader och 60% luftfuktighet. När kroppen är bastuvarm, fyrens blinkande kontrollerat under styvt en timme och ölen runnit nedför strupen avnjuts en Romeo Y Julieta no 2 ackompanjerad av en skvätt Aberlour A'bunadh på altanen iförd endast morgonrock, strumpor och tofflor.

Life might be some kind of a hell. But still bearable anyway... Trevlig helg :)
 
Last edited:

GuW

Version 1.1
Gick med
30 Jul 2004
Ort
Nej
Hoj
Ja
Jag avskyr flyg av just den anledningen - att de ska förbjuda och krångla till saker. Pennknivar, schampo, tändare och allt möjligt är tydligen livsfarligt.

Jag åkte just till Californien, när jag som vanligt kvällen innan skulle packa (fem timmar innan avgång) hade jag packat ner något i handbagaget som jag var tvungen att ta upp, då ramlar en tämligen rejäl kniv ur väskan.
Sen kollade jag lite nogrannare.

Jag köpte dock inga cigarrer där, dom flesta ville sälja hemrullat av annan sort istället.
 

blacktriple

Har två Aprilior!
Gick med
18 Mar 2004
Ort
Helsingborg
Hoj
Aprilia RSV R Factory & Aprilia RS 250
Fantastisk färg på täckbladet på denna Campo Verde. Fair trade odlad cigarr från Costa Rica.

1bbed25e451fbfafcf17d0100e8c57e1.jpg
 
Nyheter
Peter kör nya Svartpilen 801

Bara några kilometer från a...

En helt ny Husqvarna!

Bara några kilometer från a...

Anmälan öppen till Ducatis DRE Adventure 2024

För sjunde gången i ordning...

Anmälan till Start2Ride 2024 har öppnat

Screenshot Nu har biljet...

Anmälan öppen till Husqvarna TREK 2024

Husqvarna TREK 2024 –...

Snart dags för ”We Ride As One”

Den 4 maj är det åter dags ...

Nyheter från skinnjätten Dainese!

Under 80- och 90-talet och ...

Skaparen, samlaren och evighetsmaskinen

”och om du tittar här...

Sex nya MC-stipendiater 2024

För tolfte året bidrar Sved...

Start2Ride tar bron över till Danmark

Efter flera års framgång i ...

Top