Cigarr-tråden

BlöjRäsern

Gränsfall
Gick med
19 Feb 2006
Ort
Sthlm
Hoj
KTM 1090 ADV-R
Jag lyckas aldrig lära mig storlekarna. Robusto är den storlek jag köper oftast. Nu i senaste plocket var det lite större storlekar, ingen aning om vad de kan heta.
Tillägg: är petit robusto möjligen liiite smalare också?
 

Plåtniklas

Liten, rädd och ensam™
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Stockholm
Hoj
T7
Cigar_Sizes_Shapes_Colours_High_Res.jpg


[EDIT] Vafan! Den blev ju förminskad. :mad::mad::mad:

Här finns den i rätt storlek: http://www.cigaraffection.com/images/Cigar_Sizes_Shapes_Colours_High_Res.jpg
 

blacktriple

Har två Aprilior!
Gick med
18 Mar 2004
Ort
Helsingborg
Hoj
Aprilia RSV R Factory & Aprilia RS 250
Men vänta nu lite.... är inte en pluggad cigarr kass? Varför vill man då plugga dem?





(Missförståndens mästare)



Edit on topic,
Gillar mina H.Uppmann mer och mer.
Jo, de är fina. Du kommer att upptäcka att den sista cigarren i lådan är den som smakar allra bäst...

Har du fått vettig förvaring till din 40-årspresent?

Flytthjälp i januari?
 

Sarge

Jag, knepig? Självklart!
Gick med
30 Apr 2005
Ort
Skövde
Hoj
Bandit 1200
Sitter och funderar på vad jag skall utöka beståndet med.

Prövade för ett tag sedan CAO Brazilia GOL som min första rökbara icke kuban och jag fann den smakrik som en käftsmäll och robusto formatet var mycket trevligt att hålla i handen. En mycket trevlig upplevelse helt enkelt.

Nu skulle jag ju kunna vara tråkig och bara beställa fler av samma sort, men då jag vill vidga min vyer så känns det inte riktigt rätt...

Därför vänder jag mig till expertpanelen på SH.

Om man vill vidga sina vyer med smakrika pjäser i det grövre formatet, utan att för den sakens skull behöva sälja en njure, vad kan ni då rekommendera?
 

blacktriple

Har två Aprilior!
Gick med
18 Mar 2004
Ort
Helsingborg
Hoj
Aprilia RSV R Factory & Aprilia RS 250
Sitter och funderar på vad jag skall utöka beståndet med.

Prövade för ett tag sedan CAO Brazilia GOL som min första rökbara icke kuban och jag fann den smakrik som en käftsmäll och robusto formatet var mycket trevligt att hålla i handen. En mycket trevlig upplevelse helt enkelt.

Nu skulle jag ju kunna vara tråkig och bara beställa fler av samma sort, men då jag vill vidga min vyer så känns det inte riktigt rätt...

Därför vänder jag mig till expertpanelen på SH.

Om man vill vidga sina vyer med smakrika pjäser i det grövre formatet, utan att för den sakens skull behöva sälja en njure, vad kan ni då rekommendera?
Camacho triple maduro.

Käftsmäll delux...
 
Last edited:

blacktriple

Har två Aprilior!
Gick med
18 Mar 2004
Ort
Helsingborg
Hoj
Aprilia RSV R Factory & Aprilia RS 250
Hur länge måste garrarna ligga i humidoren innan de är "genomfuktade"?

Lite beroende på förutsättningarna.
Är humidoren en cederhumidor som är väl inkörd funkar större delen av väggen som fuktrecipient och hjälper till att fukta dina cigarrer. Har du många cigarrer i humidoren redan? Vad är det för typ av fuktkontroll i humidoren? Beads? Ju större beadsladdning desto rappare fuktstyrning.
Har du en plastidor som inte håller så många cigarrer redan kommer det att ta lite längre tid. Har du en plastidor full med cigarrlådor funkar dessa likt väggen i en humidor, som fuktrecipient.
Hur torra är cigarrerna du vill ha "genomfuktade"? Har de bara mellanlandat i en påse mellan cigarraffären och hemmet?
Har de åkt postpaket från andra sidan jorden?
Har de legat på bokhyllan i 2 år och blivit torra som fnöske?
Är det som den senare frågan kan jag mycket väl tänka mig att de behöver ligga ett par månader innan de är bra fukthomogeniserade.
 
Nyheter
Peter kör nya Svartpilen 801

Bara några kilometer från a...

En helt ny Husqvarna!

Bara några kilometer från a...

Anmälan öppen till Ducatis DRE Adventure 2024

För sjunde gången i ordning...

Anmälan till Start2Ride 2024 har öppnat

Screenshot Nu har biljet...

Anmälan öppen till Husqvarna TREK 2024

Husqvarna TREK 2024 –...

Snart dags för ”We Ride As One”

Den 4 maj är det åter dags ...

Nyheter från skinnjätten Dainese!

Under 80- och 90-talet och ...

Skaparen, samlaren och evighetsmaskinen

”och om du tittar här...

Sex nya MC-stipendiater 2024

För tolfte året bidrar Sved...

Start2Ride tar bron över till Danmark

Efter flera års framgång i ...

Top