Cigarr-tråden

Anders R

Konaklubben
Gick med
15 Sep 2003
Ort
Här
Hoj
GSXS1000F/DR650/Dew+/SecteurElite
En liten feting att avnjuta i kväll för att fira att hojen äntligen är i körbart skick.
pi_4051ryjwidechurchill.jpg

samt en kartong
4396059510_700737b96b.jpg

och några
pi_3493CORONAS%20MAJOR.jpg


Någon som känner för att möta upp 14 på söndag på rosenhill? Medtag egen cigarr.
 

Ketzer

Gudomlig sporthojare
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Hed@red
Hoj
KTM SD 1290 GT -17
Härligt!

Här röks det inte pga förkylning med rethosta som fortfarande håller på 2 fckng j-la veckor efter att jag blev kvitt influensan. :gnäll

Landade dock en låda HdM Epicure No. 2 igår o väntar ett gäng lösplugg. Snart bolmas det!

Trevlig helg på er!
 

SuperSport

Socio# 2126
Gick med
6 Oct 2004
Ort
En Köping
Hoj
Några Duccar 944SS, 916, 999S, Hypermotard 1100, Pantah 600 SL
Stiftade en ny bekantskap igår.

H.Upmann Coronas Junior.
Själv testade jag en Don Sebastian från Dominikanska Republiken, lite för mild och jäkligt trög :(

Jag skaffade konto hos Framresor i dag och beställde några lösplugg, bl.a. en H.Upmann Coronas Junior. Så vad tyckte du, va den bra?
Bestälde en Cuaba Tradicionales, en Hoyo de Monterrey Epicure No.1. Sedan blev det ett paket av Italienarna Toscano Antico och Toscanello Aroma Caffe också.
 

Plåtniklas

Liten, rädd och ensam™
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Stockholm
Hoj
T7
Inbillar mig även att det är angenämare med ett kraftigare sugmotstånd, hur var den ur det hänseendet?

Fjuttis indeed. Det var runt 0:an och jag valde den med omsorg. En riktigt trevlig liten cigarr med gott om smak utan att vara som en käftsmäll. Till och med tjejen, som vanligtvis inte röker, gillade den.

Ett kraftigare motstånd är sällan bra då du lätt varmröker cigarren.

Jag skaffade konto hos Framresor i dag och beställde några lösplugg, bl.a. en H.Upmann Coronas Junior. Så vad tyckte du, va den bra?
Bestälde en Cuaba Tradicionales, en Hoyo de Monterrey Epicure No.1. Sedan blev det ett paket av Italienarna Toscano Antico och Toscanello Aroma Caffe också.

Vi kan väl ge den "Jag kommer köpa fler.." i omdöme. Jag gillade den även om den ligger i den undre smakskalan om man jämför med vad jag brukar röka.

Hoh.. Har du rökt Anticos förut? :crash
 

Fredriksson

Det är bare å åk
Gick med
29 Jun 2009
Ort
Trollhättan
Hoj
Kawasaki ER-6n 2007
Någon som har lite tips till en som vill börja röka cigarr? Finns det några givande böcker eller ska man gå helt på sin egna känsla? För i slutändan så är det ju just det som spelar roll :)
 

SuperSport

Socio# 2126
Gick med
6 Oct 2004
Ort
En Köping
Hoj
Några Duccar 944SS, 916, 999S, Hypermotard 1100, Pantah 600 SL
Du kan hitta det mesta på nätet, finns ju en hel del info i den här tråden. 08 Bolmers sida och olika handlares sidor är läsvårda.

Smaken är ju som sagt olika men en av mina favoriten som har lagom storlek och vettigt pris är Partagas Shorts
 

SuperSport

Socio# 2126
Gick med
6 Oct 2004
Ort
En Köping
Hoj
Några Duccar 944SS, 916, 999S, Hypermotard 1100, Pantah 600 SL
Oops! Loggade in på Puroexpress och råkade beställa lite :rodnar
Trinidad Short Robusto T Edicion Limitada 2010
Partagas Serie D Especial Edicion Limitada 2010
 

Plåtniklas

Liten, rädd och ensam™
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Stockholm
Hoj
T7
Smaken är ju som sagt olika men en av mina favoriten som har lagom storlek och vettigt pris är Partagas Shorts

En Shorts tycker jag nog är lite i mastigaste laget om man är nybörjare.

Fredriksson: Vill du ha en Havanna av god kvalité och med mycket smak utan att vara stark så kolla den jag la upp en bild på tidigare. Visst.. Röker man för att det ska se ballt ut, som tyvärr allt för många gör, så är den ju inte mycket att komma med. :näsblod.

Prislappen på 45 riksdaler är också mycket bra.
 

Pelle

Musteridirektör
Gick med
4 Apr 2008
Ort
Där pepparn växer
Hoj
Nein
Någon som har lite tips till en som vill börja röka cigarr? Finns det några givande böcker eller ska man gå helt på sin egna känsla? För i slutändan så är det ju just det som spelar roll :)

Romeo et Julieta no 2 var bland de första jag fastnade för. Bra prislapp också. Montecristo 5 (eller 4? Jag minns aldrig) är väl världens mest sålda, såklart ska du prova den.
 

Ketzer

Gudomlig sporthojare
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Hed@red
Hoj
KTM SD 1290 GT -17
seså Plåtis, nu vill jag ha din top 3 på vad man skall röka för o se ball ut. :hihi
 

SuperSport

Socio# 2126
Gick med
6 Oct 2004
Ort
En Köping
Hoj
Några Duccar 944SS, 916, 999S, Hypermotard 1100, Pantah 600 SL
seså Plåtis, nu vill jag ha din top 3 på vad man skall röka för o se ball ut. :hihi

Då får du skita i smaken och gå på utseendet, den här looken borde ligga bland topp tre om man vill va tuff :hihi

Joseywales.jpg

Tony Montana look borde också funka :brynad

3326146319_8e04274386.jpg

Och med Kid Rock så är väl topp tre klara :rofl

kid-rock-smoking.jpg kidrock.jpg
 
Last edited:

Ketzer

Gudomlig sporthojare
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Hed@red
Hoj
KTM SD 1290 GT -17
Hur ska jag veta det? Jag röker inte för att se ball ut.

Du kanske vet mer om det ämnet?

Här nere på västkusten har vi ett begrepps som kallas för att skoja lite (lokalt "sköja")

Lade tom till en smily, vill minnas att du är aningen fyrkantig ibland.


Jag misstänker att en geomteriskt stor och dyr Cohiba ger tuffhetspoäng i oinvigda kretsar.
 
Nyheter
Anmälan till 2024 års DGR öppen

Den 18 maj är det dags för ...

Ny majoritetsägare och styrelse för MV Agusta

Luca Martin, Hubert Trunken...

Ny Indian Scout på väg

Indian Motorcycle har bekrä...

Honda CB125R uppdaterad

24YM HONDA CB125R 2024 å...

Designtävling med Yamaha – Vinn en LEGO MT-10 SP!

Färglägg en XSR 900 GP &#82...

Designtävling med Yamaha – Vinn en LEGO MT-10 SP!

Färglägg en XSR 900 GP &#82...

Ny Indian Scout på gång

En ny version av Indian Sco...

Honda uppdaterar CB125R

24YM HONDA CB125R 2024 å...

Husqvarna Svartpilen 801!

Äntligen är den här, Husqva...

Färre stulna motorcyklar 2023

Varje år sammanställer Larm...

Top