Cigarr-tråden

frezon

Vem fan är Gudrun Karlsson?!
Gick med
24 Sep 2007
Ort
STHLM
Hoj
HRC Duchunter
Mitt stora problem med cigarrer är att jag får hela käften full av flarn men det kanske är något ap-enzym i mitt saliv som inte lirar med tobaken eller nått.:va

Varken cigarrer eller damer uppskattar för mycket tunga! :tummenupp

Sannolikt beror det på en kombination av överentusiastisk snoppning i kombination med för torra cigarrer eller dåliga cigarrer.
 

Anders R

Konaklubben
Gick med
15 Sep 2003
Ort
Här
Hoj
GSXS1000F/DR650/Dew+/SecteurElite
Trevligt med en cigarrtråd. Efter cuba trippen för ngt år sedan har man mer och mer uppskattat cigarrer. Personligen har jag snöat in på robusto modellen. Favoriter för tillfället är La Rica, Montecristo #2, Cohiba samt Villa Zamorano. @Magnif Bastard var du med i skitsnack gänget på g-sen 7-8/8?
 

Magnif Bastard

nästan perfekt
Gick med
19 May 2007
Ort
Vasastan
Hoj
Familjepaus
Trevligt med en cigarrtråd. Efter cuba trippen för ngt år sedan har man mer och mer uppskattat cigarrer. Personligen har jag snöat in på robusto modellen. Favoriter för tillfället är La Rica, Montecristo #2, Cohiba samt Villa Zamorano.

:tummenupp Vi får hamra hårdare på djungeltrumman nästa gång det ska boffas så kanske fler dyker upp. Hade tänkt försöka dra med mig Lorden sist men han låg i REM-sömn fortfarande :D

@Magnif Bastard var du med i skitsnack gänget på g-sen 7-8/8?

Nein! Jag missade det tyvärr... :(
Överlag en ganska klen hojsommar (3 bandagar). Jag måste nog trösta mig med en Camancho... :hihi
 

devilsdream

Ny medlem
Gick med
4 May 2004
Ort
lysekil
Hoj
fulmotard xr600 & wr450f & r1 -03
tjena.
sitter här och ska köpa mej en humidor.
men farsgubben är trots allt en riktigt händig möbelsnickare och skulle kunna slänga ihop en riktigt snygg låda.
mitt problem är att få tag på spanskt ceder att klä den ivändigt med.
någon som vet vart man kan få tag på sådant?
är ju trots allt lite roligare att ha en som "the old man" har gjort än en vanlig som man beställt.
 

Magnif Bastard

nästan perfekt
Gick med
19 May 2007
Ort
Vasastan
Hoj
Familjepaus
Blev ett spontanbesök på Cigarrummet idag:

* Montecristo No 4
* Vegas Robaina Famosos
* Hoyo de Monterrey Du Prince

Som av en händelse är det AW med jobbet ikväll. :boffa
 

Anders R

Konaklubben
Gick med
15 Sep 2003
Ort
Här
Hoj
GSXS1000F/DR650/Dew+/SecteurElite
Blev ett spontanbesök på Cigarrummet idag:

* Montecristo No 4
* Vegas Robaina Famosos
* Hoyo de Monterrey Du Prince

Som av en händelse är det AW med jobbet ikväll. :boffa

Planerat besök idag resulterade i:

* Vegas Robaina Famosos
* Flor de Selva Robusto
* Cumpay Volcan
* Santa Damiana Robusto
de ska in i humidoren direkt efter jobbet.
samt en 25p Villa Zamorano Intenso.

Frågan är nu vilken ska man ta till Glen Gariochen i kväll. Eller ska man ta någon som redan ligger i humidoren? Hmmmm angenäma problem.
 

abstruse

Trek Domane
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Blivande republiken Sverige
Hoj
Exhojar: ZXR750 '91, ZX-9R '99, ZX-6R '01
Varken cigarrer eller damer uppskattar för mycket tunga! :tummenupp

Skulle här vilja påstå, utan att gå in på specifika detaljer, att uttalandet ovan innehåller ett contradiction in terms.

Vad anbelangar rökverken, är det någon som vet om det finns någon butik i närheten av Skövde som har någorlunda respektabelt sortiment?
 

Carnivore

Skitsnack-MC
Gick med
17 Aug 2008
Ort
Stockholm
Hoj
CBR1000RA
@Magnif Bastard var du med i skitsnack gänget på g-sen 7-8/8?

Han var förmodligen upptagen med Manikyr, Pedikyr, Opera, Tvätta eller fruntimmersmiddag.... jag kan ha fel, kan vara så att han var på balett. :D

Det var jag, Colossus, H_ÅK_an, Tedman och Road-Ragge som var där.
 

drapåtrissor

Ny medlem
Gick med
24 Jul 2006
Ort
Sthlm's södra.
Hoj
STR -13
Kul med en cigarrtråd, hade nästan glömt hur trevligt det är med en cigarr ibland, har knappt rört innehållet i min humidor på flera år (förutom fyllt på vatten)
Men angående luftfuktaren - på min tid skulle man göra en 50/50 mix av propylenglykol och destillerat vatten att blöta fuktaren med vilket resulterar i 70% rel.hum. När kom beads in i bilden?

Var tvungen att lägga en liten beställning av ett urval smakprov på "Den anspråkslösa Cigarraffären" också - alltid kul att testa lite nytt.
 

Tomas Lofterud

Avdankad murvel
Gick med
23 Jun 2005
Ort
Tokhult
Hoj
Triumph Sprint 900 -98, Honda Transalp -99, Yamaha FZ1 -07, Triumph Bonneville -65, Yamaha XT660R 2007
Nu har jag hittat hit oxå!
Jag röker det mesta och cigarrer är en passion, liksom pipa och hemrullade cigaretter. Är dock inte nikotinist utan gillar bara tobak i alla dess former.
Hojta till om ni ska ha ngn sammankomst, jag e på! Har en ganska bred smak vad gäller cigarrer och det måste inte vara en Cohiba Esplendido varje gång.
 

Plåtniklas

Liten, rädd och ensam™
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Stockholm
Hoj
T7
Kul med en cigarrtråd, hade nästan glömt hur trevligt det är med en cigarr ibland, har knappt rört innehållet i min humidor på flera år (förutom fyllt på vatten)
Men angående luftfuktaren - på min tid skulle man göra en 50/50 mix av propylenglykol och destillerat vatten att blöta fuktaren med vilket resulterar i 70% rel.hum. När kom beads in i bilden?

Jag har rökt i lite drygt fyra år och det var väl då folk började hålla på med beads. Oändligt mycket bättre. :tummenupp
 

Nikel

Gudomlig sporthojare
Gick med
7 Mar 2003
Ort
Strömstad
Hoj
Nintale 600. WR250 Moddlaren Edition. TDR250
Jag är helt såld på doften av cigariller som morfar rökte, röker dock inte själv längre.

Måste fråga morfar vad det var han rökte för den doften har verkligen satt sig på hjärnan =)
 

Anders R

Konaklubben
Gick med
15 Sep 2003
Ort
Här
Hoj
GSXS1000F/DR650/Dew+/SecteurElite
Han var förmodligen upptagen med Manikyr, Pedikyr, Opera, Tvätta eller fruntimmersmiddag.... jag kan ha fel, kan vara så att han var på balett. :D

Det var jag, Colossus, H_ÅK_an, Tedman och Road-Ragge som var där.

Colossus och Road-Ragge kommer jag ihåg. C pga av samma hoj som jag och R pga av södertörn raceway och en svada som slår mig med hästlängder, ni andra är svårare att placera. Avnjöt precis en Villa Zamorano Robusto. Ska du med på g-åsen på måndag? En VZ Intenso utanför hotellet på söndag kväll?
 

Carnivore

Skitsnack-MC
Gick med
17 Aug 2008
Ort
Stockholm
Hoj
CBR1000RA
Colossus och Road-Ragge kommer jag ihåg. C pga av samma hoj som jag och R pga av södertörn raceway och en svada som slår mig med hästlängder, ni andra är svårare att placera. Avnjöt precis en Villa Zamorano Robusto. Ska du med på g-åsen på måndag? En VZ Intenso utanför hotellet på söndag kväll?

VAFAN!!! Jag med snyggaste frisyren och av de du kommer som har 1000cc och inte några fjanthundra... god damnit! ;)
 

blacktriple

Har två Aprilior!
Gick med
18 Mar 2004
Ort
Helsingborg
Hoj
Aprilia RSV R Factory & Aprilia RS 250
En cigarrtråd. Trevligt.

Fick precis ett paket med senaste beställningen, Man O War corona. Tyvärr får jag hålla till godo med icke Cubanska cigarrer nu när jag är i USA. Det finns mycket trevligt även från Dominikanska republiken och en del uppstickare från bland annat Nicaragua. Man O War är en av de Nicaraguanska cigarrerna jag har på min topplista. Diesel är en annan.

Min favorit, den cigarren jag har haft som favorit ända sedan första gången jag rökte den är AVO XO intermezzostorlek. Fantastisk cigarr från Dominikanska. Hittade den första gången när jag var i stora humidoren i cigarraffären bredvid receptionen på Peninsula Hotel i Hong Kong.

På resande fot har jag med mig plastburken. Faktiskt helt okej att förvara cigarrerna i. Den tål stryk och man behöver inte vara rädd om den. Hemma har jag en vanlig humidor.
 

Bifogat

  • IMG_3552.JPG
    IMG_3552.JPG
    220.4 KB · Visningar: 181
  • IMG_3553.JPG
    IMG_3553.JPG
    235.4 KB · Visningar: 210
  • IMG_3555.JPG
    IMG_3555.JPG
    227.3 KB · Visningar: 236

Anders R

Konaklubben
Gick med
15 Sep 2003
Ort
Här
Hoj
GSXS1000F/DR650/Dew+/SecteurElite
VAFAN!!! Jag med snyggaste frisyren och av de du kommer som har 1000cc och inte några fjanthundra... god damnit! ;)

Själv har man ingen frisyr alls och enligt en kvinnlig bekant "det är inte storleken som spelar roll utan antal meter per sekund".

Vegas Robaina Famosos var mild i smaken men lite för välpackad så en Villa Zamorano robusto gick dessutom åt i helgen.
 

Magnif Bastard

nästan perfekt
Gick med
19 May 2007
Ort
Vasastan
Hoj
Familjepaus
Har ni valt ut segercigarren för kvällen?

Jag gjorde det tidigare idag, blev en Oliva Serie V :)
Nu kommer ju inte något resultat förrän 22-22.30 tidigast, så va faan - jag tar ut segern i förskott och :boffar på balkongen nu istället. :D

Ljust ute, blå himmel, infravärme och en mjuk whisky. Lovely :tungan
 

Plåtniklas

Liten, rädd och ensam™
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Stockholm
Hoj
T7
Har ni valt ut segercigarren för kvällen?

Jag gjorde det tidigare idag, blev en Oliva Serie V :)
Nu kommer ju inte något resultat förrän 22-22.30 tidigast, så va faan - jag tar ut segern i förskott och :boffar på balkongen nu istället. :D

Ljust ute, blå himmel, infravärme och en mjuk whisky. Lovely :tungan

Finns inget bättre att fira med en Antico. :tummenupp
 
Nyheter
Anmälan till 2024 års DGR öppen

Den 18 maj är det dags för ...

Ny majoritetsägare och styrelse för MV Agusta

Luca Martin, Hubert Trunken...

Ny Indian Scout på väg

Indian Motorcycle har bekrä...

Honda CB125R uppdaterad

24YM HONDA CB125R 2024 å...

Designtävling med Yamaha – Vinn en LEGO MT-10 SP!

Färglägg en XSR 900 GP &#82...

Designtävling med Yamaha – Vinn en LEGO MT-10 SP!

Färglägg en XSR 900 GP &#82...

Ny Indian Scout på gång

En ny version av Indian Sco...

Honda uppdaterar CB125R

24YM HONDA CB125R 2024 å...

Husqvarna Svartpilen 801!

Äntligen är den här, Husqva...

Färre stulna motorcyklar 2023

Varje år sammanställer Larm...

Top