Kvällens Propagandskörd

Halogen

Apajävel!
Gick med
7 May 2005
Ort
Mölndal änna.
Hoj
En ensam 1L pastaräser + 5,7L gjutjärn
Hehe du köper alltså "vetenskap" från den här batikhäxan?
http://www.vr.se/images/18.61c03dad1180e26cb8780005898/tovepettersson2.jpg[IMG]
[/QUOTE]

Nu pysslar denne person visserligen med kvalitativ vetenskap, och som tekniker är jag naturligt tveksam mot sånt vetenskap som inte innefattar nåt som mäts med mikrometer, termometer eller annat för ändamålet passande redskap. Men: Det där var det sämsta motargumentet jag läst på länge. Vetenskap bedöms utifrån helt andra grunder som jag tycker du borde använda istället.
 

bonny

Ny medlem
Gick med
14 Apr 2005
Ort
Skåne
Hoj
Mille
Nu pysslar denne person visserligen med kvalitativ vetenskap, och som tekniker är jag naturligt tveksam mot sånt vetenskap som inte innefattar nåt som mäts med mikrometer, termometer eller annat för ändamålet passande redskap. Men: Det där var det sämsta motargumentet jag läst på länge. Vetenskap bedöms utifrån helt andra grunder som jag tycker du borde använda istället.
Utan att säga emot en vis man, eller läst hennes studie, men nog kan du göra kvantitativa studier av detta så att du får använda din mikrometer!?
Typ kolla andel fällande domar, hur långa straffen blir och lite annat som ju faktiskt uppfyller kraven på kvantitativa studier.


Sedan kan du använda mikrometerskuven och mäta hur tjocka domarna blir också!:yoparty
 

Dreggel

Alltid politiskt inkorrekt
Gick med
9 Jun 2007
Ort
Bromma
Hoj
Suzuki GSXR750 1993/95, Suzuki GSXR1000 K6
Nu pysslar denne person visserligen med kvalitativ vetenskap, och som tekniker är jag naturligt tveksam mot sånt vetenskap som inte innefattar nåt som mäts med mikrometer, termometer eller annat för ändamålet passande redskap. Men: Det där var det sämsta motargumentet jag läst på länge. Vetenskap bedöms utifrån helt andra grunder som jag tycker du borde använda istället.

För mig räckte det att hon såg ut som en blandning mellan Quasimodo och nånting som glömts på golvet på en allmän toalett.
How's that for vetenskap? :D
 

Halogen

Apajävel!
Gick med
7 May 2005
Ort
Mölndal änna.
Hoj
En ensam 1L pastaräser + 5,7L gjutjärn
Utan att säga emot en vis man, eller läst hennes studie, men nog kan du göra kvantitativa studier av detta så att du får använda din mikrometer!?
Typ kolla andel fällande domar, hur långa straffen blir och lite annat som ju faktiskt uppfyller kraven på kvantitativa studier.


Sedan kan du använda mikrometerskuven och mäta hur tjocka domarna blir också!:yoparty

"Medianlängden på en våldtäktsdom i Sverige år 2009 var 41 sidor"
"Genomsnittsvikten på en fällande dom i ett grovt misshandelsfall är 12% högre i skåne jämfört med riksgenomsnittet och uppvisar en ökande trend"

:banana
 

Dreggel

Alltid politiskt inkorrekt
Gick med
9 Jun 2007
Ort
Bromma
Hoj
Suzuki GSXR750 1993/95, Suzuki GSXR1000 K6
Haru någonsin sett en snygg forskare????

Aaa:

jennifer_connelly.jpg


Bruce Banners kollega i Hulken :tungan
 

Markus

Gudomlig sporthojare
Gick med
12 Jan 2004
Ort
Area 08
Hoj
KTM
Nej, det är nog bäst att hämta all info på politiskt inkorrekt i framtiden.

Nej, jag ska tro på vad staten bestämmer att jag skall tro, det är tryggare. :rolleyes:

Det finns inte en uppgift på politisktinkorrekt.info som inte tåls att granskas kan jag för övrigt meddela, i så fall hade nämligen någon gjort det - eftersom hela kulturetablissemanget hänger där på daglig basis. Det finns däremot rätt många "regeringsrapporter" från olika regeringar världen över och genom historien som är rent nonsens.
 

Dreggel

Alltid politiskt inkorrekt
Gick med
9 Jun 2007
Ort
Bromma
Hoj
Suzuki GSXR750 1993/95, Suzuki GSXR1000 K6
Det finns inte en uppgift på politisktinkorrekt.info som inte tåls att granskas kan jag för övrigt meddela, i så fall hade nämligen någon gjort det - eftersom hela kulturetablissemanget hänger där på daglig basis. Det finns däremot rätt många "regeringsrapporter" från olika regeringar världen över och genom historien som är rent nonsens.

....and he scores! :Bugar :D
 

Phogelbice

Ny medlem
Gick med
5 Apr 2008
Ort
telyeah
Hoj
Husabürg, Scott
Dags för vissa att vakna upp ur dvalan innan politikerna kör skutan i sank.. Läser ni nått annat än aftonbladet? Jävla muppar.
 

korvgubbe

Ny medlem
Gick med
13 May 2003
Ort
Sthlm
Hoj
Versys -08
Dags för vissa att vakna upp ur dvalan innan politikerna kör skutan i sank.. Läser ni nått annat än aftonbladet? Jävla muppar.

Jodå, vi läser Politiskt Inkorrekt också så vi ser hela sanningen så som den är i verkligheten där vi i som lever i verkligheten lever.
 

GuW

Version 1.1
Gick med
30 Jul 2004
Ort
Nej
Hoj
Ja
Det finns inte en uppgift på politisktinkorrekt.info som inte tåls att granskas kan jag för övrigt meddela, i så fall hade nämligen någon gjort det - eftersom hela kulturetablissemanget hänger där på daglig basis. Det finns däremot rätt många "regeringsrapporter" från olika regeringar världen över och genom historien som är rent nonsens.

Näe, man kan vara övertygad om att Aftonbladet (som enligt PI besöker sidan väldigt ofta dagligen när dom kollar sina loggar) skulle slå upp minsta lilla faktafel med stora rubriker

"Rasistisk sida på Internet ljuger..."

Medans dom själva inte gör annat än att "undanhålla delar av sanningen för att inte spela främlingsfientliga krafter i händerna"

Det är klart att man måste vitpixla bilderna en serievåldtäktsman, annars kan ju någon sammanställa hur vanligt det är med utomnordiska våldtäktsmän.

Jag tycker Norsk media sköter saken snyggare, dom säger som det är!
 
Nyheter
Peter kör nya Svartpilen 801

Bara några kilometer från a...

En helt ny Husqvarna!

Bara några kilometer från a...

Anmälan öppen till Ducatis DRE Adventure 2024

För sjunde gången i ordning...

Anmälan till Start2Ride 2024 har öppnat

Screenshot Nu har biljet...

Anmälan öppen till Husqvarna TREK 2024

Husqvarna TREK 2024 –...

Snart dags för ”We Ride As One”

Den 4 maj är det åter dags ...

Nyheter från skinnjätten Dainese!

Under 80- och 90-talet och ...

Skaparen, samlaren och evighetsmaskinen

”och om du tittar här...

Sex nya MC-stipendiater 2024

För tolfte året bidrar Sved...

Start2Ride tar bron över till Danmark

Efter flera års framgång i ...

Top