Kvällens Propagandskörd

Markus

Gudomlig sporthojare
Gick med
12 Jan 2004
Ort
Area 08
Hoj
KTM
UR kör det programmet med den obegripliga titeln:
Muslimer mot extremism

I nästa Kära medborgare beger sig Jennie Dielemans till förorten Rinkeby, efter att hon hört talas om att ungdomar rekryteras till islamistiska nätverk där.


SVT's Aktuellt presenterar SD's valutspel med följande:

SD:s våldtäktsutspel kritiseras
Brå kritiserar den granskning SD gjort av våldtäktsdomar, i vilken man visar att utlandsfödda är överrepresenterade bland gärningsmännen.


Sist (?) i kvällens skörd kommer:


Korrespondenterna
Det går en våg av högerpopulism genom Europa. I bland annat Danmark, Nederländerna och Ungern är högerpopulistiska partier nu stödpartier till regeringarna.

Retoriken bland populisterna är anti-muslimsk, siktar in sig på invandringen som ett hinder för välfärden och betonar nationell och kulturell identitet.


Etablissemanget verkar lite nervigt. :lol
 

Steffo K

3 hojar på 30 år. Byter inte gärna.
Gick med
25 May 2009
Ort
Hufvudstadsnära
Hoj
-06 Yamaha R1 50th anniversary edition
Såg bara ett par minuter av programet men jag tyckte att det var upplyftande att se en afrikansk kille såga islamismen med vad jag uppfattade som sunt förnuft.

Det är djävligt viktigt att visa olika sidor av islam i dagsläget när så mycket nötter beter sig illa i religionens namn.
 

korvgubbe

Ny medlem
Gick med
13 May 2003
Ort
Sthlm
Hoj
Versys -08
I tråd efter tråd skriks det för att muslimer inte tydligt tar avstånd från extremism. När de sedan får utrymme att ta avstånd och gör det så är det som propaganda. Vissa blir aldrig nöjda.

Antar att de skulle startat en facebook-grupp "Nej-till-jihad-musse-gruppen" och satt postitlappar i tvättstugan
"Din mamma jobbar inte här! P.S. Al Qaida suger pung! / Musse"
 

powerjohan

Ogudaktig sporthojare
Gick med
27 Dec 2003
Ort
Precis vid ringen
Hoj
En sån där grön.
I tråd efter tråd skriks det för att muslimer inte tydligt tar avstånd från extremism. När de sedan får utrymme att ta avstånd och gör det så är det som propaganda. Vissa blir aldrig nöjda.

Antar att de skulle startat en facebook-grupp "Nej-till-jihad-musse-gruppen" och satt postitlappar i tvättstugan
"Din mamma jobbar inte här! P.S. Al Qaida suger pung! / Musse"

Dom får anpassa sig till svensk kultur. Här knyter vi nävarna i fickorna. Ibland hårt.
 

Hinkas

Sege säger: KÖR!
Gick med
23 Jul 2003
Ort
Sveg/Härjedalen
Hoj
Mellan hojar
Det där med våldtäkterna tyckte jag var lite roligt (inte sjävla våldtäkterna...). Det var någon som svarade på statistiken med: Svenskar är bättre på att klara sig från fällande dom.
Betyder inte det att personen är oskyldig och alltså inte utfört brottet? Då borde väl statistiken vara hållbar?
 

Jojye

Perfektaste
Gick med
18 Jun 2008
Ort
Lund
Hoj
2K1 Triumph TT 600
Det där med våldtäkterna tyckte jag var lite roligt (inte sjävla våldtäkterna...). Det var någon som svarade på statistiken med: Svenskar är bättre på att klara sig från fällande dom.
Betyder inte det att personen är oskyldig och alltså inte utfört brottet? Då borde väl statistiken vara hållbar?

Det betyder att det inte finns tillräckligt med bevis för att fälla dem.
Du anar inte hur lätt det är att komma undan med våldtäckt i detta land.
 

Hinkas

Sege säger: KÖR!
Gick med
23 Jul 2003
Ort
Sveg/Härjedalen
Hoj
Mellan hojar
Det betyder att det inte finns tillräckligt med bevis för att fälla dem.
Du anar inte hur lätt det är att komma undan med våldtäckt i detta land.

Och alltså är personen "oskyldig" eftersom han inte kunnat fällas. Innocent until proven guilty som dom säger...

Åtalsstatistik eller fällande-dom-statistik?

Hmm, med tanken på det uttalandet så utgick jag ifrån fällande-dom-statistik, men så kanske inte var fallet, får se om jag hittar igen det...
 
Last edited:

Hinkas

Sege säger: KÖR!
Gick med
23 Jul 2003
Ort
Sveg/Härjedalen
Hoj
Mellan hojar
Tydligen har artikeln försvunnit spårlöst från aftonbladet.se, på: http://politisktinkorrekt.info/2010/08/25/sds-valdtaktsrapport-slappt/ kan man läsa:
– Det var 253 domar förra året, så de har inte granskat ens hälften. Men framför allt så kan man inte säga något om den faktiska brottsligheten utifrån lagförda brott. Det var över 6 000 anmälda våldtäkter förra året. Forskning visar att svenska män har mycket lättare att klara sig undan fällande domar, säger Klara Hradilova Selin.

Jag kanske har sett för mycket amerikansk film och missuppfattat det hela att man är oskyldig om man inte blir dömd för ett brott.

I samma artikel finns ett tillägg: Den länk till Aftonbladets artikel om ämnet som tidigare publicerades här verkar inte längre fungera. Ej heller verkar artikeln ens finnas kvar på tidningens websida. PI överlåter till läsarna att själva bilda sig en uppfattning om varför…
 

Maestro

Ny medlem
Gick med
23 May 2007
Ort
Västkusten
Hoj
Engelskt och japanskt
Tydligen har artikeln försvunnit spårlöst från aftonbladet.se, på: http://politisktinkorrekt.info/2010/08/25/sds-valdtaktsrapport-slappt/ kan man läsa:
– Det var 253 domar förra året, så de har inte granskat ens hälften. Men framför allt så kan man inte säga något om den faktiska brottsligheten utifrån lagförda brott. Det var över 6 000 anmälda våldtäkter förra året. Forskning visar att svenska män har mycket lättare att klara sig undan fällande domar, säger Klara Hradilova Selin.

Jag kanske har sett för mycket amerikansk film och missuppfattat det hela att man är oskyldig om man inte blir dömd för ett brott.

I samma artikel finns ett tillägg: Den länk till Aftonbladets artikel om ämnet som tidigare publicerades här verkar inte längre fungera. Ej heller verkar artikeln ens finnas kvar på tidningens websida. PI överlåter till läsarna att själva bilda sig en uppfattning om varför…


Det finns teorier om att utlänningar döms hårdare än svenskar för samma brott.
 

Jojye

Perfektaste
Gick med
18 Jun 2008
Ort
Lund
Hoj
2K1 Triumph TT 600
Var Faktist Leif G:W Persson som sa detta på efterlyst!
 

korvgubbe

Ny medlem
Gick med
13 May 2003
Ort
Sthlm
Hoj
Versys -08
Var Faktist Leif G:W Persson som sa detta på efterlyst!

..och en regeringsrapport:
http://www.dn.se/debatt/samma-brott-ger-hardare-straff-for-invandrare-1.609332
..och en docent hos vetenskapsrådet:
http://www.vr.se/huvudmeny/forsknin...ansvenskar.4.61c03dad1180e26cb8780004926.html
...och en professor i processrätt:
http://www.svd.se/nyheter/inrikes/invandrare-doms-hardare-i-ratten_403619.svd


....men sådana lever ju inte i verkligheten så vad vet de...:mad:
 

Dreggel

Alltid politiskt inkorrekt
Gick med
9 Jun 2007
Ort
Bromma
Hoj
Suzuki GSXR750 1993/95, Suzuki GSXR1000 K6

Hehe du köper alltså "vetenskap" från den här batikhäxan?
tovepettersson2.jpg


Tove skrev:
Hon talar istället om den strukturella diskrimineringen, de svårfångade, outtalade, kanske omedvetna negativa föreställningar vi har mot människor av annan etnicitet.

Jag kan ju verkligen SE hur bitarna faller plats i hennes totalt höftade gissningar. Eller så kanske de "föreställningarna" är baserade på år av erfarenheter? Om en möbelsnickare med 30 års erfarenhet hellre bygger möbler av furu än av balsaträ, så är det nog inte pga rasism mot balsaträ...
 

Jojye

Perfektaste
Gick med
18 Jun 2008
Ort
Lund
Hoj
2K1 Triumph TT 600
Hehe du köper alltså "vetenskap" från den här batikhäxan?
tovepettersson2.jpg




Jag kan ju verkligen SE hur bitarna faller plats i hennes totalt höftade gissningar. Eller så kanske de "föreställningarna" är baserade på år av erfarenheter? Om en möbelsnickare med 30 års erfarenhet hellre bygger möbler av furu än av balsaträ, så är det nog inte pga rasism mot balsaträ...

Omedventen diskriminering är ett faktum, kolla tex arbetgivare, de har i regel en viss förväntan på sökanden. Behöver självklart inte vara bara mot invandrare utan tjocka fula folk som inte är som de förväntar sig trots att de mer än väl kan uppfylla de krav som är uppsatta.

Sen är det ju inte svårt att se att när femte muhhamed kommer in i rättsalen är det väldigt lätt att tänka "en sånn igen" och dömma. Det är bara mänskligt, menar jag VET att göteborgare av erfarenhet är trögare än resten av sveriges befolkning och jag förväntar mig det också när jag pratar med dem. Tror det är något i vattnet där uppe. Och tätt efter göteborgare kommer norrlänningar.

Och tillbaka till det vi pratade om så har ju Leif GW P bekräftat det också så det är sant.
 
Nyheter
Anmälan öppen till Husqvarna TREK 2024

Husqvarna TREK 2024 –...

Snart dags för ”We Ride As One”

Den 4 maj är det åter dags ...

Nyheter från skinnjätten Dainese!

Under 80- och 90-talet och ...

Skaparen, samlaren och evighetsmaskinen

”och om du tittar här...

Sex nya MC-stipendiater 2024

För tolfte året bidrar Sved...

Start2Ride tar bron över till Danmark

Efter flera års framgång i ...

Sex nya MC-stipendiater

Sex mc-stipendiater får cha...

Förlängd Husqvarna-garanti

Husqvarna Motorcycles erbju...

Förlängd Husqvarna-garanti

Husqvarna Motorcycles erbju...

Vi kör MV Agusta Enduro Veloce

Magnus Mossberg om första t...

Top