Spaningsledningen rapporterar

Lorden

www.skitsnack-mc.se
Gick med
17 Jul 2005
Ort
Tyresö
Hoj
BMW R 1200R
Vid avfärden från skogis vill mitt minne hävda att den grönklädda rullade först.....alltså :cool: det :arsele
 

Road-Ragge

vägkonnessör
Gick med
10 Jun 2006
Ort
Täby
Hoj
Yamaha NMAX 125...vilket j-la drag!! :)
Tog ni inte reg.- nummer på hojarna? Vad är ni för utredare?:va
Jag trodde ni tjejer kunde sånt där med skvaller. :confused:
 

BusAnna

ہمیشہ آخ
Gick med
24 Apr 2010
Ort
Vasastan
Hoj
Får inte ha nån för mamma.
Jag är helt oskyldig i alla väder, även om jag har en grön hoj! :Bugar

App app app:mattias

Vi dignar under arbetsbördan här på spaningscentralen. Det innebär dock inte att vi bara utreder ett brott i taget.
Det finns fortfarande ett högprioriterat fall som rör flirting på Sveavägen. Även där var en grön hoj inblandad.
I det fallet har förövaren även försökt lägga ut villospår genom att mata spanarna med falska uppgifter om brutna kontakter, sms-meddelanden om att den inblandade manliga parten redan var gift med mera.
Vi följer dock utvecklingen i det fallet med intresse och har flera spaningsuppslag att följa upp.

You can run but you can never hide...
:skrattaåt

Vid avfärden från skogis vill mitt minne hävda att den grönklädda rullade först.....alltså :cool: det :arsele

Du kommer definitivt bli kallad till förhör! Man häpnar ju över hur fräcka dessa huliganer är!
Vi behöver fler såna goda medborgare som Lorden, som inte tvekar att riskera både liv och lem för MC-folkets bästa!

Låt oss hoppas att ditt mod och din skarpa blick får fler att träda fram och vittna.
Keep up the good work!:tummenupp
 
Last edited:

Lorden

www.skitsnack-mc.se
Gick med
17 Jul 2005
Ort
Tyresö
Hoj
BMW R 1200R
Jag var bara rätt man på rätt plats, på väg till fel plats (jobbet)....Får man ersättning vid förhöret? Glass?:D
 

Annjon

Ny medlem
Gick med
21 Jul 2010
Ort
Nacka
Hoj
Kawasaki er6n
App app app:mattias

Vi dignar under arbetsbördan här på spaningscentralen. Det innebär dock inte att vi bara utreder ett brott i taget.
Det finns fortfarande ett högprioriterat fall som rör flirting på Sveavägen. Även där var en grön hoj inblandad.
I det fallet har förövaren även försökt lägga ut villospår genom att mata spanarna med falska uppgifter om brutna kontakter, sms-meddelanden om att den inblandade manliga parten redan var gift med mera.
Vi följer dock utvecklingen i det fallet med intresse och har flera spaningsuppslag att följa upp.

You can run but you can never hide...
:skrattaåt

Ja, spaningscentralen har verkligen arbete upp till stövelskaftet låter det som! Glöm aldrig en sak...jag är oskyldig i alla väder och kläder! :D
 

BusAnna

ہمیشہ آخ
Gick med
24 Apr 2010
Ort
Vasastan
Hoj
Får inte ha nån för mamma.
Jag var bara rätt man på rätt plats, på väg till fel plats (jobbet)....Får man ersättning vid förhöret? Glass?:D

Ja, glass och ballong blir det! Och om vi inte är på uttryckning eller på hemligt uppdrag kan du även få se våra spaningshojar och eventuellt få testa blinkersen, om det bara kan ske på en säker plats utan risk för allmänheten.

Edit: Vid närmare eftertanke, skulle det visa sig att ditt tips leder till att fallet blir löst och ordningen återställd ska jag personligen se till att du även får prova tutan på spaningshojen. Det har du mitt ord på!
 

Lorden

www.skitsnack-mc.se
Gick med
17 Jul 2005
Ort
Tyresö
Hoj
BMW R 1200R
Ja, glass och ballonger blir det! Och om vi inte är på uttryckning eller på hemligt uppdrag kan du även få se våra spaningshojar och eventuellt få testa blinkersen, om det bara kan ske på en säker plats utan risk för allmänheten.

Edit: Vid närmare eftertanke, skulle det visa sig att ditt tips leder till att fallet blir löst och ordningen återställd ska jag personligen se till att du även får prova tutan på spaningshojen. Det har du mitt ord på!

"Ballonger"?:brynad
 

BusAnna

ہمیشہ آخ
Gick med
24 Apr 2010
Ort
Vasastan
Hoj
Får inte ha nån för mamma.
Ja, spaningscentralen har verkligen arbete upp till stövelskaftet låter det som! Glöm aldrig en sak...jag är skyldig i alla väder och kläder! :D

Exakt det vi misstänkte. Du leker katt och råtta med oss, men ett varningens ord på vägen: lagens långa arm räcker långt, mycket långt...

:cdevil


Av sekretesskäl kan jag inte kommentera de olika sorters attribut vi använder för att maskera oss. :tuttar
 
Last edited:

Annjon

Ny medlem
Gick med
21 Jul 2010
Ort
Nacka
Hoj
Kawasaki er6n
Exakt det vi misstänkte. Du leker katt och råtta med oss, men ett varningens ord på vägen: lagens långa arm räcker långt, mycket långt...

Nä, lagens långa arm räcker emellanåt inte tillräckligt långt..som exempelvis att provköra en grön hoj och dess matte...:tungan
 

Lorden

www.skitsnack-mc.se
Gick med
17 Jul 2005
Ort
Tyresö
Hoj
BMW R 1200R
Exakt det vi misstänkte. Du leker katt och råtta med oss, men ett varningens ord på vägen: lagens långa arm räcker långt, mycket långt...

:cdevil



Av sekretesskäl kan jag inte kommentera de olika sorters attribut vi använder för att maskera oss. :tuttar

Har jag full förståelse för, att jobba "under täcket" är riskabelt nog som det är.

Sen undrar jag om inte erbjudandet ovan att "testa tutan på spaningsledaren" kan anses som tubbande av vittne?
 

BusAnna

ہمیشہ آخ
Gick med
24 Apr 2010
Ort
Vasastan
Hoj
Får inte ha nån för mamma.
Har jag full förståelse för, att jobba "under täcket" är riskabelt nog som det är.

Sen undrar jag om inte erbjudandet ovan att "testa tutan på spaningsledaren" kan anses som tubbande av vittne?

Nja, i så här grova fall måste man ta till okonventionella metoder. Det här buset kan verka oskyldigt, men vi vet hur det slutar! Fullt ställ på nu ja, men sen kommer dom jävlarna köra utan skydd!! :mad:
 

Lorden

www.skitsnack-mc.se
Gick med
17 Jul 2005
Ort
Tyresö
Hoj
BMW R 1200R
Nja, i så här grova fall måste man ta till okonventionella metoder. Det här buset kan verka oskyldigt, men vi vet hur det slutar! Fullt ställ på nu ja, men sen kommer dom jävlarna köra utan skydd!! :mad:

Låter som ett eskalerande riskbeteende. Vi får hoppas att dom vet vilka skador dom kan ådra sig utan skydd, skrapade knän (även känt som rug burn) är det lindrigaste av dom...

Låter bra, vi vill ju inte kompromettera bevisföringen så vi slutar som kombatanter i rättsalen...
 

PiaB

Ny medlem
Gick med
8 Apr 2009
Ort
Tyresö
Hoj
Honda VTR 1000 2006, Såld Yamaha YZF 1000R ThunderAce,
Haha.. O vips så ploppar det ut lite SH-bebisar till vår kanten... haha

Det tror jag absolut att det kommer att göra...
Jag såg dom själv och kan vara med om detta behöver bevittnas i ett eventuellt senare skede typ om 9 månader när någon av parterna hävdar sin oskyldighet.
Dom hade bara kärleksfulla blickar till varandra, såg inte ens åt oss jättestora o biffiga utmärkande brewdar :tuttareller min vän med jättestora naglar.... de e trist.... då e man kär...
Vi lyckades inte fånga hans uppmärksamhet då han inte släppte blicken från sitt byte en enda gång...

Undrar hur dom möttes? var det färgen som förde dom samman....
Vart köper man gröna hojar....? Finns det någon kvar tro?
 

Liquid_shadow

100% Awesome!
Gick med
8 Aug 2008
Ort
Stockholm
Hoj
2008 Kawasaki ZX6R
Japp, alibi info skickas till mig direkt för analys...
Haha girls!

Hur starkt är ett alibi att jag har jättedåligt lokalsinne så att jag med största sannolikhet inte skulle hitta hem från Rosenhill till garaget på söder. Istället skulle jag hamnat mitt ute i ingenstans mot Sörmland

Och newsflash, min hoj står i videoövervakat garage sedan igår kväll... så jag är safe va?

Har dessutom hört rykten att det finns fler med gröna hojar som har lika dåligt lokalsinne som mig! :tungan


Spännande att se hur utredningen går!
 

PiaB

Ny medlem
Gick med
8 Apr 2009
Ort
Tyresö
Hoj
Honda VTR 1000 2006, Såld Yamaha YZF 1000R ThunderAce,
Haha girls!

Hur starkt är ett alibi att jag har jättedåligt lokalsinne så att jag med största sannolikhet inte skulle hitta hem från Rosenhill till garaget på söder. Istället skulle jag hamnat mitt ute i ingenstans mot Sörmland

Och newsflash, min hoj står i videoövervakat garage sedan igår kväll... så jag är safe va?

Har dessutom hört rykten att det finns fler med gröna hojar som har lika dåligt lokalsinne som mig! :tungan


Spännande att se hur utredningen går!


Det syntes absolut att det lokalsinnet var det inget fel på då den gröna mannen i fråga ville vinna poäng på sin kvinna och imponera så däcken skrek o han burnade ifrån Rosenhill o Donnan hann inte ens med... så det var mannen med den gröna som visade vägen... Att vi satte latten i halsen när gröna mannen for iväg var väl en annan sak... Vi har er på bild.... tillsammans... fnittrande

Fortsättning följer.... (spanargruppen, Sanna, BusAnna, PiaB)
 

BusAnna

ہمیشہ آخ
Gick med
24 Apr 2010
Ort
Vasastan
Hoj
Får inte ha nån för mamma.
Utredningen är i ett känsligt läge just nu och vi vill inte släppa så många fler detaljer, men vi kan väl avslöja att den manliga brottslingen har fått ett arbetsnamn. Fortsättningsvis kommer han benämnas "Skuggan".:hihi
 

Annjon

Ny medlem
Gick med
21 Jul 2010
Ort
Nacka
Hoj
Kawasaki er6n
Utredningen är i ett känsligt läge just nu och vi vill inte släppa så många fler detaljer, men vi kan väl avslöja att den manliga brottslingen har fått ett arbetsnamn. Fortsättningsvis kommer han benämnas "Skuggan".:hihi

Ser fram emot vad spaningsgruppen kommer fram till! Dessutom få veta vart Skuggan och den gröna damen tog vägen ... :va
 
Nyheter
En helt ny Husqvarna!

Bara några kilometer från a...

Anmälan öppen till Ducatis DRE Adventure 2024

För sjunde gången i ordning...

Anmälan till Start2Ride 2024 har öppnat

Screenshot Nu har biljet...

Anmälan öppen till Husqvarna TREK 2024

Husqvarna TREK 2024 –...

Snart dags för ”We Ride As One”

Den 4 maj är det åter dags ...

Nyheter från skinnjätten Dainese!

Under 80- och 90-talet och ...

Skaparen, samlaren och evighetsmaskinen

”och om du tittar här...

Sex nya MC-stipendiater 2024

För tolfte året bidrar Sved...

Start2Ride tar bron över till Danmark

Efter flera års framgång i ...

Sex nya MC-stipendiater

Sex mc-stipendiater får cha...

Top