Vart är Sverige påväg?!

Kantian

Trefaldig världsmästare
Gick med
23 Sep 2008
Ort
Stockholm
Hoj
fyfan
Ja, att det fortfarande är så pass välbeställt är snarare ett tecken på hur jävla illa det är i övriga länder.

Dum måttstock.
 

Dreggel

Alltid politiskt inkorrekt
Gick med
9 Jun 2007
Ort
Bromma
Hoj
Suzuki GSXR750 1993/95, Suzuki GSXR1000 K6
Ja visst är det lustigt att Sverige är världens bästa land, speciellt när man läser detta:
http://www.aftonbladet.se/nyheter/article7581764.ab

Innebär detta att det är nyttigt, hälsosamt och livskvalitetshöjande att bli våldtagen? :va

Bonus: Man måste älska Aftonhorans geniala rubriksättning.
 

Mikael Cagiva

Ja, jävlar!
Gick med
2 May 2003
Ort
Uppsala
Hoj
Ducati 748 2002
Ja, att det fortfarande är så pass välbeställt är snarare ett tecken på hur jävla illa det är i övriga länder.

Dum måttstock.

Exakt!?:yoparty
Om det är så här jävligt här, vilket helvete lever i så fall inte alla andra människor i?

Hur orkar de överhuvudtaget leva i sina skitländer?

Sliter så här många människor i världen för att ge oligarkerna en dräglig tillvaro eller arbetar de på för att bli oligarker?

Läste att cirka hälften av finnarna drömde om att fly till utlandet. Hur många amerikanare eller italienare drömmer om samma? Allihop? Ingen?

Får inte det här att gå ihop, nej...
 

korvgubbe

Ny medlem
Gick med
13 May 2003
Ort
Sthlm
Hoj
Versys -08
Innebär detta att det är nyttigt, hälsosamt och livskvalitetshöjande att bli våldtagen? :va

Tror du den höga anmälningsfrekvensen i Sverige är detsamma som att svenska kvinnor faktiskt våldtas i högre utsträckning än de gör i t.ex krigshärjade Afrikanska länder eller den rad länder där det "inte går" att bli våldtagen av sin äkta man o.s.v....
 
Last edited:

Dreggel

Alltid politiskt inkorrekt
Gick med
9 Jun 2007
Ort
Bromma
Hoj
Suzuki GSXR750 1993/95, Suzuki GSXR1000 K6
Tror du den höga anmälningsfrekvensen i Sverige är detsamma som att svenska kvinnor faktiskt våldtas i högre utsträckning än de gör i t.ex krigshärjade Afrikanska länder eller den rad länder där det "inte går" att bli våldtagen av sin äkta man o.s.v....

Det är ointressant. Anmälda eller icke anmälda så är det exakt lika många för mycket.
 

korvgubbe

Ny medlem
Gick med
13 May 2003
Ort
Sthlm
Hoj
Versys -08
Det är ointressant. Anmälda eller icke anmälda så är det exakt lika många för mycket.

Absolut, visst är det för mycket men min fråga är om du på allvar tror att det våldtas betydligt fler kvinnor i Sverige än det gör i resten av världen?
 

Dreggel

Alltid politiskt inkorrekt
Gick med
9 Jun 2007
Ort
Bromma
Hoj
Suzuki GSXR750 1993/95, Suzuki GSXR1000 K6
Absolut, visst är det för mycket men min fråga är om du på allvar tror att det våldtas betydligt fler kvinnor i Sverige än det gör i resten av världen?

Jag vet, jag orkade inte diskutera det bara :)
Nej jag tror inte att det antalet våldtagna är högre i Sverige än exempelvis valfritt krigshärjat afrikanskt land, men jag tror att vi garanterat slår i taket (eller botten, om man är journalist på Aftonbladet) om man jämför per invånare, och begränsar sig till någotsånär i-länder med hyfsat fungerande rättsväsende.
 

Biturbo

Min går i etthundra!
Gick med
29 Aug 2003
Ort
08 en stund till
Hoj
KTM LC4
Det klart vi ligger högt i en sådan lista.

Det är ju världens bästa land speciellt om man inte vill jobba!

Jag kan sätta en god slant på att vi ligger högt som fan på listan över där ickearbetande har bäst ekonomi!
 

Kantian

Trefaldig världsmästare
Gick med
23 Sep 2008
Ort
Stockholm
Hoj
fyfan
Det klart vi ligger högt i en sådan lista.

Det är ju världens bästa land speciellt om man inte vill jobba!

Jag kan sätta en god slant på att vi ligger högt som fan på listan över där ickearbetande har bäst ekonomi!
Mäh.
Soc(grundbidraget) är 3 tuss i månaden. I Britain är det närmare 7. Tyskarna runt 4. Grodätarna 4-5 tuss. Normännen 3 tuss.

Självklart tillkommer det/faller bort bitar, snittbidragstagaren får ut runt 8000:- i Sverige (mer än en student som lånar:Bugar). Jag skulle gissa att siffran är ungefär densamma runt om i välfärdseuropa. Det är ju därför det kallas välfärd. Så att även människor som sitter i skiten kan överleva. På gott och ont.
 
Last edited:

Markus

Gudomlig sporthojare
Gick med
12 Jan 2004
Ort
Area 08
Hoj
KTM
Tror du den höga anmälningsfrekvensen i Sverige är detsamma som att svenska kvinnor faktiskt våldtas i högre utsträckning än de gör i t.ex krigshärjade Afrikanska länder eller den rad länder där det "inte går" att bli våldtagen av sin äkta man o.s.v....

Är anmälningsfrekvensen mycket högre i Sverige än i andra europeiska länder också?

Kan man förresten avfärda påstådda PK-sanningar om minskat antal brott med samma mynt, dvs att anmälningsbenägenheten minskat?

Trassla in er nu, det här kan bli kul. :D

Undersökningen är lika lite värd som om en nazistklubb gjorde en utredning om hur många judar som jobbar i media, och den aktuella undersökningen tilltalar ungefär lika intellektuelle människor också ser jag. :lol
 

Kantian

Trefaldig världsmästare
Gick med
23 Sep 2008
Ort
Stockholm
Hoj
fyfan
Av uppriktigt intresse: källa på den?
Riksnormen för försörjningsstöd inkl. ersättning för s.k. skäliga kostnader. Sedan gjorde jag en högst rimlig skattning att vissa är under och lite fler över den nivån.

http://www.socialstyrelsen.se/Lists/Artikelkatalog/Attachments/17856/2009-12-5.pdf

Här kan man räkna ut om man kan få bidrag: http://www.socialstyrelsen.se/ekonomisktbistand/forsorjningsstod/provberakning

Som student (utan övriga inkomster) kan man spara in lånet genom att ta bidrag. :gnissla

Kanske dags att pantsätta alla tillgångar utomlands på något driftigt vis och sedan lyfta bidrag istället :brinnerup

Edit: Jag skall fan testa att ansöka. Om så bara för att se hur lätt/svårt det egentligen är.
 
Last edited:

Dreggel

Alltid politiskt inkorrekt
Gick med
9 Jun 2007
Ort
Bromma
Hoj
Suzuki GSXR750 1993/95, Suzuki GSXR1000 K6
Riksnormen för försörjningsstöd inkl. ersättning för s.k. skäliga kostnader. Sedan gjorde jag en högst rimlig skattning att vissa är under och lite fler över den nivån.

http://www.socialstyrelsen.se/Lists/Artikelkatalog/Attachments/17856/2009-12-5.pdf

Här kan man räkna ut om man kan få bidrag: http://www.socialstyrelsen.se/ekonomisktbistand/forsorjningsstod/provberakning

Som student (utan övriga inkomster) kan man spara in lånet genom att ta bidrag. :gnissla

Kanske dags att pantsätta alla tillgångar utomlands på något driftigt vis och sedan lyfta bidrag istället :brinnerup

Edit: Jag skall fan testa att ansöka. Om så bara för att se hur lätt/svårt det egentligen är.

Av din beräkning att dömma så utgår jag från att du förutsätter att den genomsnittlige socbidragstagaren är en ensamstående vuxen med noll barn?
Jag tror inte att det ser ut så.
 

Kantian

Trefaldig världsmästare
Gick med
23 Sep 2008
Ort
Stockholm
Hoj
fyfan
Av din beräkning att dömma så utgår jag från att du förutsätter att den genomsnittlige socbidragstagaren är en ensamstående vuxen med noll barn?
Jag tror inte att det ser ut så.
Nja, inte direkt. Andelen som söker bidrag för ett hushåll om fyra personer à 12-14000:- eller vad det kan tänkas bli jämnas ut av de personer som endast lyfter runt 4000:-. Om du tvivlar är det väl bara att ta upp telefonen och ringa ditt socialkontor mr. go-getter. Men det är ju egentligen egalt eftersom att fler personer som kräver försörjning också kräver högre bidrag. Precis som i alla andra länder, vilket också var ursprungsfrågan.

Man lever inte ekonomiskt fett på bidrag som många tror, men man lever åtminstone utan motprestation, vilket förminskar incitamenten till att ordna upp sin situation.
 

Kantian

Trefaldig världsmästare
Gick med
23 Sep 2008
Ort
Stockholm
Hoj
fyfan
Nej, som student är du inte berättigad till socialbidrag. Du står inte till arbetsmarknadens förfogande.
:Bugar Tack, bara under studieuppehållen.

Tekniskt sett borde jag ändå kunna avregistrera mig ifrån kurserna, "aktivt" söka jobb, gå på föreläsningar, registrera mig till nästa termin, tentera ämnena, avregistrera mig och börja om från början.
 

Dreggel

Alltid politiskt inkorrekt
Gick med
9 Jun 2007
Ort
Bromma
Hoj
Suzuki GSXR750 1993/95, Suzuki GSXR1000 K6
Man lever inte ekonomiskt fett på bidrag som många tror, men man lever åtminstone utan motprestation, vilket förminskar incitamenten till att ordna upp sin situation.

En sjubarnsfamilj från Somalia lever ekonomiskt ganska fett på socbidrag, trust me.
Och då räknar jag inte ens med "startbidraget" :)

Vilken socbidragstagare får 4000:-/mån? Bor han i en sovsäck då eller? Hittar man ens en lägenhet under 3000:- idag?
3680:- är ju bara grundbidraget och då har man ju inte ens räknat med allt som man kan gråta till sig..
 
Nyheter
Nyheter från skinnjätten Dainese!

Under 80- och 90-talet och ...

Skaparen, samlaren och evighetsmaskinen

”och om du tittar här...

Sex nya MC-stipendiater 2024

För tolfte året bidrar Sved...

Start2Ride tar bron över till Danmark

Efter flera års framgång i ...

Sex nya MC-stipendiater

Sex mc-stipendiater får cha...

Förlängd Husqvarna-garanti

Husqvarna Motorcycles erbju...

Förlängd Husqvarna-garanti

Husqvarna Motorcycles erbju...

Vi kör MV Agusta Enduro Veloce

Magnus Mossberg om första t...

Kör motorcykel som om du älskar livet!

Att värmen återvänder efter...

1 av 5 byter hjälm för sällan

I Svedeas senaste kundunder...

Top