Butler i Tuben - nu blir det åka av!

-JP-

Are you dead yet?
Gick med
28 Sep 2007
Ort
Lidingö
Hoj
Äjjett me kjåssplejn kjänktjaaaft
Går man igenom förslaget steg för steg, inser man ganska fort att det inte bara är en massa variabler som helt enkelt ignorerats, det är i sedvanlig Jämtinsk ordning så inåthelvete jävla korkat att man blir mörkrädd.
 

Esquire

Möjligen en smula excentrisk emellanåt.
Gick med
2 Oct 2003
Ort
Öset
Hoj
NV 70 Hobby -54, Bastard Bulldog -03 (inlöst)
Dagis i en tunnelbanestation... Ska vi inte passa på att bygga ett fritidshem i mittremsan på essingeleden också?
 

Hoztic

Alltid på väg mot nya mål
Gick med
31 Jan 2005
Ort
S-holm, men med hjärtat i Hedesunda
Hoj
K1300S
Dagis i en tunnelbanestation... Ska vi inte passa på att bygga ett fritidshem i mittremsan på essingeleden också?
Du tror inte att tunnelbanestationer är ett ypperligt ställe att uppfostra barn på alltså? :va Fast jag är nog böjd att hålla med, det är ju både rökförbud och förbud mot att hinka rödvin där, så WT-generationen bör nog helt riktigt uppfostras mer ute i det fria :tummenupp
 

Wunder

Gudomlig sporthojare
Gick med
5 Apr 2004
Ort
Umeå
Hoj
GSX-R400 -87 & DR 800 -90
Vafan gnäller ni över?!
Hade ju varit kalas att börja dagen med snittar och champange...

Butler i T-banan - Ja tack!
 

Anders

Tidigare Dee_cati
Gick med
8 Mar 2003
Ort
Arboga
Hoj
Säsongsavslutning
"De flesta stockholmare använder sig av kemtvätt för tvätt av sina kläder idag så det här skulle underlätta väldigt mycket för dem."
Ehh, ok. Nog för att jag kan tänka mig att merparten av de riktiga stockholmarna (de som bor i Stockholm och inte Sollentuna, Södertälje osv) använder det mer än gemene man men knappast merparten som hon ville få det att låta som.
Eller?

Nåja, idioter är de allihopa. De skämmer ut sig mer och mer för var dag som går (vilket parti gör inte det å andra sidan?) men när ska de inse att Mona stjälper istället för hjälper? Men bra är ju det, desto mindre chans har ju jönsarna i valet.
 

Starstriker

Som man googlar får man svar
Gick med
27 Apr 2003
Ort
Stockholm
Hoj
BMW 1200GSA, 3x BMW C1 200
"De flesta stockholmare använder sig av kemtvätt för tvätt av sina kläder idag så det här skulle underlätta väldigt mycket för dem."
Ehh, ok. Nog för att jag kan tänka mig att merparten av de riktiga stockholmarna (de som bor i Stockholm och inte Sollentuna, Södertälje osv) använder det mer än gemene man men knappast merparten som hon ville få det att låta som.
Eller?

Mina armanikallingar måste alltid kemtvättas. Dessutom får man dom ju både manglade, stärkta och finvikta på köpet, så det är en självklarhet :tummenupp
 

GuW

Version 1.1
Gick med
30 Jul 2004
Ort
Nej
Hoj
Ja
Ja jag ska då åka tunnelbana varje dag det passar till jobbet, jag ska lämmna mina kläder till kemtvättaren på stationen.

Men jag antar att det tar ett tag med utbyggnaden, så tillsvidare får jag köpa högbeskattad bensin att slå i min beskattade bil för att ta mig till jobbet och tjäna hälften åt mig och hälften åt staten....
 

- Jerker -

Ny medlem
Gick med
13 May 2009
Ort
X
Hoj
Nej
Men jag antar att det tar ett tag med utbyggnaden, så tillsvidare får jag köpa högbeskattad bensin att slå i min beskattade bil för att ta mig till jobbet och tjäna hälften åt mig och hälften åt staten....

Bittert?
 

Dreggel

Alltid politiskt inkorrekt
Gick med
9 Jun 2007
Ort
Bromma
Hoj
Suzuki GSXR750 1993/95, Suzuki GSXR1000 K6
OM socialdemokraterna skulle komma till makten, vilket jag tycker känns lite smått otroligt, så överväger jag på allvar att bryta upp min familj och lämna landet.
Om jag mot förmoden ändå skulle stanna kvar och socialdemokraterna skulle genomföra denna totalt nerknarkade idé så ska jag varje morgon lägga min morgonbajs i kalsongerna i stället för i toaletten och sedan med glädje lämna över tvättpåsen till butlern varje morgon, tillsammans med ett litet personligt tack-kort till butlern där står "Länge leve Socialdemokratin!" på.

Matkasse, säger dom? Vilken kedja ska stå för varorna? Hur kommer det att drabba den lille lokala handlaren?
 

Jörgen Karlsson

Gudomlig sporthojare
Gick med
15 Mar 2006
Ort
...på taket
Hoj
HD Flattrack Sportster -93. S&S/Karling 124" short stroke. 2040cc, Baker 6-speed.. mm mm
Bästa vore ju om man kunde ta ut tåg, räls och annat elände, sedan asfaltera tunnlarna långt upp på väggarna, typ som värsta rodelbanan! En underjordisk racerhimmel för alla tvåhjulingar. Ingen fart- och bullerbegränsning förstås. Ljudtrycket ska vara sjukt imposant och vurpar man med lite fart åker man ju ändå problemfritt arselkana ända till nästa station där butlern plåstrar om den olycklige. Naturligtvis fina depåer vid varje station. Lokstallarna rensas givetvis också ut, så att man kan hyra mekbås på årsbasis för mer seriösa ingrepp.

Sommartid, när hojarna problemfritt körs på marknivå, så vattenfyller man förstås tunnlarna och driftsätter Gröna lunds gamla rosa svanar från kärlekstunneln. Vilken turistattraktion det skulle vara. Varje vår öppnas begivenheten med festligt arrangemang, med kungafamiljen, Babsan och lite politiker nedstuvade i lämpligt antal kärleksvanar och foam-party på alla perronger.
 
Last edited:

nilax

Mullihatta -Ka-svosch
Gick med
7 Apr 2008
Ort
Vaxholm
Hoj
Kawa zx10r -04, en grön en
Nu läste jag att sossarnas vapendragare Mp, inte är helt med på idén med butlers i tricken..Bra där! Tydligen var förslaget mycket hastigt påkommet - Vem kunde tro det???!:rolleyes: Men- jag säger men, än lär väl inte det sista galna förslaget framlagt, urk. Jag fattar inte att våra folkvalda orkar hålla på som de gör.. Kalle Anka for President
Efter valet blir det som efter ett taskigt fylleknull, ingen vill kännas vid vad som sagts och gjorts.:näsblod

Nu kan jag påstå att det är fel på både den Gröna och den Röda linjen.

Snart bara den blå linjen som funkar.
 
Last edited:
Nyheter
Skaparen, samlaren och evighetsmaskinen

”och om du tittar här...

Sex nya MC-stipendiater 2024

För tolfte året bidrar Sved...

Start2Ride tar bron över till Danmark

Efter flera års framgång i ...

Sex nya MC-stipendiater

Sex mc-stipendiater får cha...

Förlängd Husqvarna-garanti

Husqvarna Motorcycles erbju...

Förlängd Husqvarna-garanti

Husqvarna Motorcycles erbju...

Vi kör MV Agusta Enduro Veloce

Magnus Mossberg om första t...

Kör motorcykel som om du älskar livet!

Att värmen återvänder efter...

1 av 5 byter hjälm för sällan

I Svedeas senaste kundunder...

1 av 5 byter hjälm för sällan

I Svedeas senaste kundunder...

Top