Spricka i kylarlocket Honda NSR

NSR125R

Ny medlem
Gick med
15 Aug 2010
Ort
Göteborg
Hoj
Honda NSR 125 R -91
Hej alla mc-medmänniskor! :krama
Är ny här på forumet :yoparty

Jag gjorde en lite lättare genomgång av min Honda NSR 125 -91 idag.

När jag skulle ta av kylarlocket upptäckte jag till min förvåning att det var sprucket :huvet

Jag undrar om det finns risk för överhettning och andra missöden om det inte fixas? Eller det bara att tuta och köra?:confused:


Tacksam för snabbt svar :tummenupp

//Gustav
 

Mattias

Very nice
Personal
Gick med
24 Feb 2002
Ort
Stockholm
Hoj
GSX-R750WT + TL1000RW + G650X Moto
Om den fjäderbelastade "proppen" fortfarande håller tätt så är det bara att köra. Annars har jag svårt att tro att ett nytt är speciellt dyrt.
 

Mattias

Very nice
Personal
Gick med
24 Feb 2002
Ort
Stockholm
Hoj
GSX-R750WT + TL1000RW + G650X Moto
Nu klarnar det. Det är alltså locket på expansionskärlet som är paj? Det är nog ingen kris med det, allt det gör är att se till att kylvätskan i expansionskärlet inte skvimpar ut. Det påverkar inte kylningen, såvida inte allt vatten rinner ut nån gång.

Däremot är glykolblandat vatten jävligt halt, så finns det risk att det hamnar på däcken så är det nog läge att fixa nytt lock.
 

NSR125R

Ny medlem
Gick med
15 Aug 2010
Ort
Göteborg
Hoj
Honda NSR 125 R -91
Nu klarnar det. Det är alltså locket på expansionskärlet som är paj? Det är nog ingen kris med det, allt det gör är att se till att kylvätskan i expansionskärlet inte skvimpar ut. Det påverkar inte kylningen, såvida inte allt vatten rinner ut nån gång.

Däremot är glykolblandat vatten jävligt halt, så finns det risk att det hamnar på däcken så är det nog läge att fixa nytt lock.

Okej, tusen tack för din snabba hjälp! :D:Bugar

(Det är nummer 12 på bilden) :gnissla http://www.hondaoriginalparts.com/h...ck_01=13KY4NEA&block_02=F__3000&block_03=3423
 

Kottsson

Får jag vara här?
Gick med
15 Apr 2010
Ort
Skogen
Hoj
KTM 1090 Adventure R
Hmm om det strular så kanske eltejp fungerar och sedan trycka hål och pluppa i slangen. Om det nu skulle bli ytterligare problem och du inte hittar någon ny "kork"
 

Mattias

Very nice
Personal
Gick med
24 Feb 2002
Ort
Stockholm
Hoj
GSX-R750WT + TL1000RW + G650X Moto
Fast slangen som sitter i DET locket går bara ut i friska luften. När motorn blir jättevarm trycker kylsystemet ut vatten i expansionskärlet. När det är fullt rinner överskottet ut genom slangen som sitter i gummilocket. I normala fall ska det aldrig bli såpass fullt i expansionskärlet, blir det det har du allvarligare problem än ett sprucket gummmiock. Limma eller nåt.
 

Kvisten

Elektrikern
Gick med
13 Apr 2008
Ort
Skövde
Hoj
crm 125cc SMR, mxb och Hsun kinascooter
jag säger nog packningsklister då, funkar bra till det mesta som läcker eller drar luft :tummenupp
 
Nyheter
Peter kör nya Svartpilen 801

Bara några kilometer från a...

En helt ny Husqvarna!

Bara några kilometer från a...

Anmälan öppen till Ducatis DRE Adventure 2024

För sjunde gången i ordning...

Anmälan till Start2Ride 2024 har öppnat

Screenshot Nu har biljet...

Anmälan öppen till Husqvarna TREK 2024

Husqvarna TREK 2024 –...

Snart dags för ”We Ride As One”

Den 4 maj är det åter dags ...

Nyheter från skinnjätten Dainese!

Under 80- och 90-talet och ...

Skaparen, samlaren och evighetsmaskinen

”och om du tittar här...

Sex nya MC-stipendiater 2024

För tolfte året bidrar Sved...

Start2Ride tar bron över till Danmark

Efter flera års framgång i ...

Top