Fråga om Husqvarna WR 125 SM/S

Kvisten

Elektrikern
Gick med
13 Apr 2008
Ort
Skövde
Hoj
crm 125cc SMR, mxb och Hsun kinascooter
Om de 42 mm gällde på right-side-up dämparen på Kvistens avatar så är jag imponerad! Visste inte de fanns i så grova storlekar, utom till sporthojar.

Minst 2 :tummenupp

ja, nu sitter det lite grövre än original på min crm (men det handlar mer om att jag la mer pengar på min hoj istället för att supa upp slantarna), men crmen ser fortfarande grövre ut än Yamahan original. punkt slut

ursäkta om något är slöddrigt, mjn ursäkt är att jag var aspackad när jag skrev detta :maskeradfest:fyllisar
 

stenis94

Ny medlem
Gick med
26 May 2010
Ort
lekeryd
Hoj
ktm 125 exc 2002.
fast det ända jag inte tycker om med den är att den ser så klen ut, moppe sving och tandpetare till gaffel som ex.

Då kan du inte ha testat den. jämfört med en xt så är den en pansarvagn:tungan. var o kollade på en sån och i ramen osv är den som en vanlig supermotard hoj från dom större klasserna:yoparty
 

Kottsson

Får jag vara här?
Gick med
15 Apr 2010
Ort
Skogen
Hoj
KTM 1090 Adventure R
Men ta det som är billigt och bra för 125:a köp större hoj för dina spar pengar sen. Kanske tillochmed blir en dyr och jätte fin hoj senare :tummenupp

Förstår inte heller hur CBR 125 kan överleva med sina cykel däck. Såg en väldigt tjock snubbe på en för ett tag sen. Trode hela cykeln skulle ge sig.
 
Last edited:

Eas94

Sporthojsnörd
Gick med
10 Nov 2009
Ort
Mölndal
Hoj
Honda Hornet 600 -04
ja, nu sitter det lite grövre än original på min crm (men det handlar mer om att jag la mer pengar på min hoj istället för att supa upp slantarna), men crmen ser fortfarande grövre ut än Yamahan original. punkt slut

ursäkta om något är slöddrigt, mjn ursäkt är att jag var aspackad när jag skrev detta :maskeradfest:fyllisar

Kollade din nuvarande avatar bild i ditt garage, ser riktigt najs ut! Men men, dämparna ser ändå grövre ut på en CRM ja. Ville bara retas lite utan anledning :)

Men nu tycker jag att jag spårat ut i denna tråd.
Adde-1337, ta och skriv i tråden vad du tycker och tänker! Ser att du vart inne utan att säga något, bara ta och skriv och vädra dina tankar! :krama
 

Kvisten

Elektrikern
Gick med
13 Apr 2008
Ort
Skövde
Hoj
crm 125cc SMR, mxb och Hsun kinascooter
Vad för motarder har du kollat på? :näsblod

ja, jag börjar undra, grannens ihop mekade av en gammal hammock, 2 kg buntband och grannens gamla gräsklippare :tummenupp

Kollade din nuvarande avatar bild i ditt garage, ser riktigt najs ut! Men men, dämparna ser ändå grövre ut på en CRM ja. Ville bara retas lite utan anledning :)

Men nu tycker jag att jag spårat ut i denna tråd.
Adde-1337, ta och skriv i tråden vad du tycker och tänker! Ser att du vart inne utan att säga något, bara ta och skriv och vädra dina tankar! :krama

Ja, det är kul att retas lite så länge det inte är några hard felings :7peta
Jo men de nya blir nog kanon så fort jag har renoverat dem.

mmm, det är lika bra att han kommer in och snackar lite för annars kan vi lika gärna flytta denna tråd till ot-dumpen :glömdet
 
Last edited:

Silwer

för******
Gick med
15 Apr 2003
Ort
I skogen utanför Uppsala
Hoj
Skitliv
Det är förstås en kostnadsfråga det där med vad de smäller på hojarna, de försöker väl hålla ner priserna, däför ser väl CBR 125an tex. ut som den gör.
Vikten kan ju ha en betydelse med när de knappt har 15 hästar i sina 4taktare.

Sen är det frågan om det är vad folk vill ha.

Det är ju en jäkla grej idag att ens ge sig på att skaffa A1 kort för att köra de hojar man får vilket lär bli 4taktare då jag aldrig kan tänka mig att så många modernare 2taktare går bra så pass strypta, då ska det vara gamla härken isf då som ändå låg däomkring som det var.

Så det är nog inte precis en stor marknad här i landet med 125or.

CRMens gaffel är iaf för jäkla mjuk och har inga som helst justeringsmöjligheter, så jag antar att man får ha i andra fjädrar och olja för att få nån fason som kan tänkas duga på den.
Upside down ser ju coolt ut men har ingen betydelse egentligen på gatan mer än lägre ofjädrad vikt vilket nog kan kännas betydelselöst på en 125a.

I skogen däremot slipper man ju de stora nedsticken som många rättvända gafflar dras med.

OBS jag har ingen aning om vad det sitter på den där WR 125an, men tiden går ju.
Jo jag ser at det är en USD gaffel men inget anat, den är säkert god nog för de grjorna trots allt kommer den ju aldrig köras som en motard, utan här handlar det ju om en poserhoj främst (och inget fel med det, inte mycket att göra med 15hk)
 

Kvisten

Elektrikern
Gick med
13 Apr 2008
Ort
Skövde
Hoj
crm 125cc SMR, mxb och Hsun kinascooter
CRMens gaffel är iaf för jäkla mjuk och har inga som helst justeringsmöjligheter, så jag antar att man får ha i andra fjädrar och olja för att få nån fason som kan tänkas duga på den.
Upside down ser ju coolt ut men har ingen betydelse egentligen på gatan mer än lägre ofjädrad vikt vilket nog kan kännas betydelselöst på en 125a.

Ja, original är svampig.

Sant, usd gör ingen större skillnad på en så pass liten motard.
jag har i alla fall ställbart så man slipper den svampiga framdämparen dock.
Varför jag börja med att byta fram har jag nog ingen bättre förklaring än att de går och att det ser porrigare ut :näsblod
Men nu blev original bak kvar men den får duga, kan vara rätt skönt för sittlädret att ha kvar den mjuka bakdämparen.
 

stenis94

Ny medlem
Gick med
26 May 2010
Ort
lekeryd
Hoj
ktm 125 exc 2002.
Vad för motarder har du kollat på? :näsblod

wr 250 husa650. okej, den kanske inte är lika stabil som en 650, men mchandlarn på mascotmotor i nässjö sa att ramen nästan är lika stabil som på en wr 250 och att(iom att han är yamahafrälst)den är den bästa 125 på marknaden. Mest värd sina pengar och den som mest tid har lagt ner på.
Därför+ att jag körde den så håller jag inte med om att den är klen som en moppe. isåfall en jävligt stark moppe;P
 

Igge

Ny medlem
Gick med
30 Aug 2006
Ort
Köping
Hoj
Husa FE450 och Honda VFR800
wr 250 husa650. okej, den kanske inte är lika stabil som en 650, men mchandlarn på mascotmotor i nässjö sa att ramen nästan är lika stabil som på en wr 250 och att(iom att han är yamahafrälst)den är den bästa 125 på marknaden. Mest värd sina pengar och den som mest tid har lagt ner på.
Därför+ att jag körde den så håller jag inte med om att den är klen som en moppe. isåfall en jävligt stark moppe;P

WR250 är ju inte heller någon värsting direkt...

Jag har kollat på 125an och den har inte mycket att komma med jämfört mot dom vanliga stora motarderna (husa, KTM EXC/LC4 etc etc)

Ramen, gaffeln och svingen ser märkbart klenare ut enligt mig.

Men bara för det är det inte en dålig hoj, det påstår jag inte. Men att säga att det är i klass med motarder från de större klasserna är overkill.
 

Kvisten

Elektrikern
Gick med
13 Apr 2008
Ort
Skövde
Hoj
crm 125cc SMR, mxb och Hsun kinascooter
wr 250 husa650. okej, den kanske inte är lika stabil som en 650, men mchandlarn på mascotmotor i nässjö sa att ramen nästan är lika stabil som på en wr 250 och att(iom att han är yamahafrälst)den är den bästa 125 på marknaden. Mest värd sina pengar och den som mest tid har lagt ner på.
Därför+ att jag körde den så håller jag inte med om att den är klen som en moppe. isåfall en jävligt stark moppe;P

vi snackar fortfarande 125er så svamla inte bort allt med för stora cyklar, ja den är säkert jätte stadig att åka (för de effekter den är byggd samt körstil) men den ser fortfarande tråkig ut / ser ut som en moppe. :punkt! :)
 
Last edited:
Nyheter
Anmälan öppen till Husqvarna TREK 2024

Husqvarna TREK 2024 –...

Snart dags för ”We Ride As One”

Den 4 maj är det åter dags ...

Nyheter från skinnjätten Dainese!

Under 80- och 90-talet och ...

Skaparen, samlaren och evighetsmaskinen

”och om du tittar här...

Sex nya MC-stipendiater 2024

För tolfte året bidrar Sved...

Start2Ride tar bron över till Danmark

Efter flera års framgång i ...

Sex nya MC-stipendiater

Sex mc-stipendiater får cha...

Förlängd Husqvarna-garanti

Husqvarna Motorcycles erbju...

Förlängd Husqvarna-garanti

Husqvarna Motorcycles erbju...

Vi kör MV Agusta Enduro Veloce

Magnus Mossberg om första t...

Top