Kräftrejset i Örebro den 4e sept

RaceMe

Ny medlem
Gick med
11 Sep 2005
Ort
Örebro
Hoj
Husa 450, Husa 550x2st, Husa 650, ATK 450, KTM 350, KX 125
En tävling som inte ännu finns med på Supermotoswedens hemsida är en enklare tävling som vi i Teknis MC ska arrangera den 4 september. Tävlingen hoppas jag faller väl ut och blir återkommande varje år. Jag tänkte kalla den för "Kräftrejset". För vi ska ha en kräftskiva på kvällen med fri körning på banan dagen efter för alla som va med. Där nya får chansen att träffa gamla rävar, där rookien skålar med eliten. Kan det bli roligare?? :yoparty

  • Tanken är iaf en enklare tävling, utan transponder.
  • Billig anmälningsavgift.
  • Korta heat.
  • Och många heat.
  • Vi hjälper er att få hojjen tävlingsklar om du känner dig osäker på hur du ska göra.

Vi kör en hederlig gammal "stege". Med lottning i startheaten, och massor med täta korta heat. Utan tråkiga pauser. En del kommer att hamna i lottningen så att man får vända på målsnöret och åka ner till griden igen för att köra ett heat till. Som det va förr. Man bjuds möjlighet att ta sig hela vägen fram, även om det har strulat under dagen. Sista chansen... C-final... B-final... A-Final..

Jag kommer med mera info om upplägg så fort vi i klubben har gjort klart upplägget. Det viktiga nu är att ni får veta att en tävling till skall arrangeras. En tävling som jag hoppas att alla som ännu inte vågat prova på att tävla kommer att anmäla sig till. Och passa på att fråga era kompisar nu om dom inte vill prova på.

Finns synpunkter eller önskemål, skynda att skriv här iså fall då jag vill att tävlingen ska tilltala i första hand er som inte har varit så flitiga på att köra tävlingar. Hoppas vi ses. :banana
 

Bifogat

  • mx_crash.jpg
    mx_crash.jpg
    14.5 KB · Visningar: 165
  • team sweden.jpg
    team sweden.jpg
    28.4 KB · Visningar: 171

Kollemannen

#101 Noll Koll Racing
Gick med
4 Aug 2003
Ort
Hellvängen
Hoj
Ducati 749-04 KTM 505 SMR-08 #101 KTM 450 sx-04 Beta260-89
Jag och troligtvis stora delar av gbg-maffian anländer :tuttar
 

<micke>

#647, Supermoto S1.
Gick med
20 Aug 2004
Ort
Blåsta
Hoj
Cb 985 Café-racer bygge, SXS 300 -07 Motocross, Kxf 450 -09 Supermoto, Minimoto 49 cc

Supermoto

Racer has-been...
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Örebro.
Hoj
| FE501 -14 sumo/enduro | CR500 -89 | FS1 -85(?) | ZZR 600 -93 "ratbike" | 350Freeride -12
Och nu kan man anmäla sig till rejset oxå :tummenupp

Alla anmäler sig i Open (även ni som normalt kör S1/S2/S3) eftersom vi endast kör en klass där snabbheten hos varje förare snabbt kommer placera honom eller henne i rätt sällskap. Dock kommer vi på något sätt (lite baserat på antalet anmälda) att fixa någon slags klass för rena rookie/gathojar som en klass i klassen.
Ni som tror att ni är långsamma behöver inte oroa er, i de heat ni ställs mot snabbare förare är det få varv och få startande. Allteftersom alla förare hamnar mer och mer rätt ökar antalet varv och startande per heat :tummenupp
 

RaceMe

Ny medlem
Gick med
11 Sep 2005
Ort
Örebro
Hoj
Husa 450, Husa 550x2st, Husa 650, ATK 450, KTM 350, KX 125
Såg att det har ramlat in lite anmälningar, bra det. Ju flera desto roligare. Kan någon som sköter Supermotosweden hemsidan lägga in denna tävling i kalendern. Vore synd om någon missar detta tillfälle.

Behöver lite hjälp, så nu vänder jag mig till er som inte har hoj, eller inte har provat bana. Men som e sugna på att få vara med ändå. Kom och hjälp till på lördagen som funktionärer. Va med på kräftskivan på kvällen. Ta några öl och bygg gemenskap. Som tack för att ni kom så får ni på söndagen pröva på att köra bana. Mina hojjar och utrustning finns till utlåning.

Det här låter faktiskt riktigt intressant :tummenupp

Såå.... Vad väntar du på Martin?? :)

Jag kommer , både som förare och funktionär

Lasse , du får bestämma vad jag kan göra för nytta som funktionär

Funkisar får jag nog ihop ändå hoppas jag. Har lite visioner om ny bansträckning, kan du kontakta mig.

Rundningsmärke hoppas jag på ;)

Vilka tankar du har Ta9per :banana

Ska jag boka badtunnan. En större kanske?? Såg lite trångt ut sist. :D
 
Last edited:
Nyheter
Anmälan till 2024 års DGR öppen

Den 18 maj är det dags för ...

Ny majoritetsägare och styrelse för MV Agusta

Luca Martin, Hubert Trunken...

Ny Indian Scout på väg

Indian Motorcycle har bekrä...

Honda CB125R uppdaterad

24YM HONDA CB125R 2024 å...

Designtävling med Yamaha – Vinn en LEGO MT-10 SP!

Färglägg en XSR 900 GP &#82...

Designtävling med Yamaha – Vinn en LEGO MT-10 SP!

Färglägg en XSR 900 GP &#82...

Ny Indian Scout på gång

En ny version av Indian Sco...

Honda uppdaterar CB125R

24YM HONDA CB125R 2024 å...

Husqvarna Svartpilen 801!

Äntligen är den här, Husqva...

Färre stulna motorcyklar 2023

Varje år sammanställer Larm...

Top