Ut ur Afghanistan - nu!

Hard_Grit

Kakmonster
Gick med
30 Aug 2007
Ort
På hojen
Hoj
HOJLÖS
Svenska och Danska soldater grinar och bölar som småbarn när de kommer hem efter några veckors "fredsuppehållande"

Ger man sig ut i krig mot Talibaner får man vänta sig motstånd, de har aldrig någonsin kapitulerat och kommer aldrig göra det.
Vad tror folk egentligen, att Talibanerna kommer ge upp sin tro och en dag omfamna Mona Sahlin och säga: -"okej det där med koranen är bra löjligt ändå, vi ska betala skatt nu det är häftigt!"

Nä de kommer fortsätta till det inte längre finns några soldater som vill åka dit längre :D
 

berserken

Gudomlig sporthojare
Gick med
2 May 2006
Ort
Sjöbo
Hoj
GSX1400+Kawasakiz750ssssss
tro o tro de tolkar koranen efter sina behov precis som påvens gäng som sätter på korgossar i guds namn
 

rörpularn

Ny medlem
Gick med
14 Oct 2010
Ort
Stockholm
Hoj
husa450
varför ska vi ut därifrån? måste ju hjälpa till.

Vad skulle du tycka om nån skäggig lirare i pyjamas kom och förbjöd dig från att ligga och käka donken och kolla svampbob en söndag? skulle du inte vilja ha hjälp att få bort honom så att du kunde njuta av din söndag?
 

korvgubbe

Ny medlem
Gick med
13 May 2003
Ort
Sthlm
Hoj
Versys -08
Vad skulle du tycka om nån skäggig lirare i pyjamas kom och förbjöd dig från att ligga och käka donken och kolla svampbob en söndag?

I de flesta fall är det cheyorna som sätter käppar i hjulen för de söndagsplanerna.

- "Ska du bara ligga där å glo på TV hela dagen? Jag trodde du skulle hjälpa till med [insert-valfri-hushållssyssla]!?"

Tror en skäggig taliban skulle visa mer förståelse och hänsyn en riktigt bakissöndag.
 

xibalba

Gudomlig sporthojare
Gick med
13 May 2007
Ort
Norrköping
Hoj
GSX-R 1000 -02, GSX-R 750 -98(såld), Duke II -02(såld), GSX 400 E -82
Inför Sharia i Sverige så blir vi av med både Ohly och Gudrun, fan vi slipper tillomed se Mona!
 

Two stroke man

Gudomlig sporthojare
Gick med
12 Apr 2005
Ort
Där jag tar av mig hatten
Hoj
Har tappat räkningen
...fast bara i forskningssyfte...ungefär som valjakt:näsblod

Ja, tänk hur mycket kunskaper Adolf forskade fram med försök på judar! Hur länge man överlever i 4-gradigt vatten osv. Nu kan vi fortsätta med liknande experiment på muslimer. Jag har alltid undrat över vilka farter man kan överleva en MC-krash med bara shorts t.ex.
 

Markus

Gudomlig sporthojare
Gick med
12 Jan 2004
Ort
Area 08
Hoj
KTM
varför ska vi ut därifrån? måste ju hjälpa till.

En relevant fråga är i och för sig:
Varför ska svenskar åka dit medan afghaner åker hit?
Det kunde ju vara bättre om de stannade kvar så vi slapp åka, alt. att vi snabbutbildar och utvisar dem. Inte så PK har jag en känsla av. :gnissla
 

Markus

Gudomlig sporthojare
Gick med
12 Jan 2004
Ort
Area 08
Hoj
KTM
Utbytesstudenter i krigföringens ädla konst?

Ja jag vet inte, men visst är det lite konstigt åtminstone ur ett fiosofiskt perspektiv att vi skall släppa in allehanda unga män i tusental från samma land dit vi skickar våra egna ynglingar för att dö i strid.

Jag stödjer förvisso insatsen i Afghanistan, och i eventuella andra länder vi kan hjälpa att bli civiliserade.
 

Ankan

Perfektare.
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Göteborg
Hoj
R6 -05
Ja jag vet inte, men visst är det lite konstigt åtminstone ur ett fiosofiskt perspektiv att vi skall släppa in allehanda unga män i tusental från samma land dit vi skickar våra egna ynglingar för att dö i strid.

Jag stödjer förvisso insatsen i Afghanistan, och i eventuella andra länder vi kan hjälpa att bli civiliserade.

Jag har svårt att bestämma mig för vad jag skall tro om västerländsk närvaro i talibannästet. Visserligen behöver någon banka vett i skallarna på talibanerna, men å andra sidan förefaller det som om de är huvudlösa. Det är ett krig som inte går att vinna, tyvärr. Att USA forsätter vräka dollar på denna krigföring samtidigt som man har tidernas värsta budgetunderskott är minst sagt anmärkningsvärt. Tänker man inte om vad man skall använda sina slantar till, så kommer man snart att vara akterseglat av kommunistkineserna som världens ekonomiska stormakt. Átt föra krig som ej kan vinnas för lånade pengar är inte bra.
 

Markus

Gudomlig sporthojare
Gick med
12 Jan 2004
Ort
Area 08
Hoj
KTM
Jag har svårt att bestämma mig för vad jag skall tro om västerländsk närvaro i talibannästet. Visserligen behöver någon banka vett i skallarna på talibanerna, men å andra sidan förefaller det som om de är huvudlösa. Det är ett krig som inte går att vinna, tyvärr. Att USA forsätter vräka dollar på denna krigföring samtidigt som man har tidernas värsta budgetunderskott är minst sagt anmärkningsvärt. Tänker man inte om vad man skall använda sina slantar till, så kommer man snart att vara akterseglat av kommunistkineserna som världens ekonomiska stormakt. Átt föra krig som ej kan vinnas för lånade pengar är inte bra.

Problemet är väl att de slutat kriga och börjat mysa. Vem har vunnit krig genom blockflöjtsspelande? Skicka dit en massa svenska halvfaggotter som vill leka hjälparbetare med jivär, vad är det för taktik? Finns det forskning som visar att fjanteri är framgångsrikt i krigsföring? Vietnameserna var framgångsrika, hade de asiatisk dockteater för amerikanerna eller sköt de först och frågade sen? De Allierade var framgångsrika i WW2, tillika Stalin - bjöd de Hitler på värstingseglats?

Vanligtvis kommunicerar man med främlingar på deras eget språk, i detta fall är det barbarer och barbarer skall bemötas med samma mynt.

:rabarber :barbie :barbar :babar :barberi :barberare
 
Nyheter
Anmälan öppen till Husqvarna TREK 2024

Husqvarna TREK 2024 –...

Snart dags för ”We Ride As One”

Den 4 maj är det åter dags ...

Nyheter från skinnjätten Dainese!

Under 80- och 90-talet och ...

Skaparen, samlaren och evighetsmaskinen

”och om du tittar här...

Sex nya MC-stipendiater 2024

För tolfte året bidrar Sved...

Start2Ride tar bron över till Danmark

Efter flera års framgång i ...

Sex nya MC-stipendiater

Sex mc-stipendiater får cha...

Förlängd Husqvarna-garanti

Husqvarna Motorcycles erbju...

Förlängd Husqvarna-garanti

Husqvarna Motorcycles erbju...

Vi kör MV Agusta Enduro Veloce

Magnus Mossberg om första t...

Top