Samåkning i Nynäshamn - Torö

Alanthor

Ny medlem
Gick med
12 May 2010
Ort
nynäs
Hoj
KÖPES
Tjenare,

Någon som vill dra några race-repor från Nynäshamns fina kurver till torös slutstation Ankarudden? Väldigt fina kurver samt raksträckor man kan gasa på i! :)

Ett stort plus ifall hojjen är ostrypt, orkar inte gasa o sedan vänta på dig komma, hehe.

Har en Honda NSR 125, års 91.

Tänkte 1 september. Utanför ICA Kvantum, klockan 20:00
 

Alanthor

Ny medlem
Gick med
12 May 2010
Ort
nynäs
Hoj
KÖPES
Jag har inget kort nej. Funderar på ifall jag ska köra utan eller med.

Köpte den för 2 dagar sen. Fyfan va roligt de är att köra!
 

Anndreeaas

otursfågeln
Gick med
3 Mar 2010
Ort
Eslöv
Hoj
Cagiva mito f 00
rätt självsäker ser jag? ska man köra utan kort ska man väl endån kunna mer än för att kunna klara uppkörning? de tror ja inte du kan, ta kortet ist för o sätta ditt eget o andras liv i fara
 

Alanthor

Ny medlem
Gick med
12 May 2010
Ort
nynäs
Hoj
KÖPES
rätt självsäker ser jag? ska man köra utan kort ska man väl endån kunna mer än för att kunna klara uppkörning? de tror ja inte du kan, ta kortet ist för o sätta ditt eget o andras liv i fara

Jag har haft cross och moppe och pocketbike sen jag var 5 år.. Började med en liten Suzuki 50cc, sedan en 110cc fiddy, sedan en 110cc pocketbike, sen en moppe.

Jag vet nog hur man kör :)
 

Kottsson

Får jag vara här?
Gick med
15 Apr 2010
Ort
Skogen
Hoj
KTM 1090 Adventure R
Jag har haft cross och moppe och pocketbike sen jag var 5 år.. Började med en liten Suzuki 50cc, sedan en 110cc fiddy, sedan en 110cc pocketbike, sen en moppe.

Jag vet nog hur man kör :)

Köra kan ju varenda jä*el. Men trafikregler och säkerhet? Ta kortet istället dum strut som kör väg hoj.

Köra på grusvägar och skogen då är det okey utan kort men fan inte på väg.
 

Pledians

Älgklyvaren!
Gick med
9 Oct 2009
Ort
Hufvudstan
Hoj
YBR125
Jag har haft cross och moppe och pocketbike sen jag var 5 år.. Började med en liten Suzuki 50cc, sedan en 110cc fiddy, sedan en 110cc pocketbike, sen en moppe.

Jag vet nog hur man kör :)

Vet du hur man ska placera sig i korsningar, beroende på vart man ska svänga? Är du van att bevaka trafiken i backspeglarna och döda vinkeln? Har du koll på hur man gör säkra omkörningar, anpassar hastigheten efter aktuell trafiksituation samt vet vart man ska rikta uppmärksamheten för att observera potentiell fara?

Sånt lär man sig inte genom att spruta lera i skogen eller sladda på en fotbollsplan.
 
Last edited:

Jimmy.F

Arbetar med larm, om du behöver hjälp!!!
Gick med
6 Jul 2005
Ort
Tullinge
Hoj
Sålda ZX10R -04:A, GSX1100RW, XL600
Då var dei tax igen! Samma visa om och om igen! Jag kan och ingen skall säga nått annat! ( oj jag krockade )
 

Anndreeaas

otursfågeln
Gick med
3 Mar 2010
Ort
Eslöv
Hoj
Cagiva mito f 00
de e inte de som e poängen, som alla andra säger, du ska kunna allting du skulle lärt dig från att ta mc kort,

kan du inte de är de bara att skaffa kort,

sen hade du en trasig baotian som gick i 70 kmh max?
 
Last edited:

Puryeah

Ny medlem
Gick med
12 Apr 2010
Ort
Göteborg
Hoj
Aprilia RS 125
Jag har haft cross och moppe och pocketbike sen jag var 5 år.. Började med en liten Suzuki 50cc, sedan en 110cc fiddy, sedan en 110cc pocketbike, sen en moppe.

Jag vet nog hur man kör :)


Haha, jag har haft 3 fiddys, 2 midsize hojar, 2 moppar och nu en RS 125, men inte fan kör jag på vägen utan kort för det..

Bara för att du kan hantera motorcykeln betyder det inte att du vet hur det går till i trafiken!
 

Svenne100

Snart i ett staket nära dig
Gick med
28 Jun 2008
Ort
Lund
Hoj
Triumph Street Triple R -10
Undra hur många som kommer på samkörningen :hihi
 

Göran

Med lem
Gick med
7 Mar 2003
Ort
Nynäshamn
Hoj
CB1000R, BSA 650 -67.
Alanthor:

Jag vill inte ha dig ute på vägarna utan handledare. Ställ in hojen tills du har kortet eller skaffa en handledare du kan övningsköra med.

Tyvärr är det nog så att med den attityden du har nu så kommer du klota inom en snar framtid.

Hör av dig om du inte kan få någon att ställa upp som handledare. Jag kanske kan hjälpa till om du skruvar ner attityden en smula.

/ Göran
Avancerad instruktör som bor i Nynäshamn
 
Nyheter
Peter kör nya Svartpilen 801

Bara några kilometer från a...

En helt ny Husqvarna!

Bara några kilometer från a...

Anmälan öppen till Ducatis DRE Adventure 2024

För sjunde gången i ordning...

Anmälan till Start2Ride 2024 har öppnat

Screenshot Nu har biljet...

Anmälan öppen till Husqvarna TREK 2024

Husqvarna TREK 2024 –...

Snart dags för ”We Ride As One”

Den 4 maj är det åter dags ...

Nyheter från skinnjätten Dainese!

Under 80- och 90-talet och ...

Skaparen, samlaren och evighetsmaskinen

”och om du tittar här...

Sex nya MC-stipendiater 2024

För tolfte året bidrar Sved...

Start2Ride tar bron över till Danmark

Efter flera års framgång i ...

Top