Effektavgassyst. Suzuki RG-F

Tzr91

Ny medlem
Gick med
26 Jul 2004
Ort
Gävle
Hoj
Yamaha Tzr 91 -Såld Suzuki RG 92F -Såld Cagiva Mito -00 -Såld Aprilia RS -02 -Till Salu
Någon som vet var man får tag på ett hyggligt effektavgassystem till Suzuki RGF -92? Det jag är ute efter är mer ljud, lättare vikt. Om effekten ökar lite gör inget heller :)

Har kikat på Jollymoto som 50cc.nl säljer och det går på runt 3200:- det är lite saftigt tycker jag, men det kanske är det man får punga ut för ett fint system till en rätt så ovanlig hoj.

Tacksam för svar från mcvännerna!

/Christoffer, Återigen 125a ägare

Dessa hojar är väl elektroniskt strypta samt med bricka i kröken? Den toppar 120km/h med lätt skjuts.
 
Last edited:

Kvisten

Elektrikern
Gick med
13 Apr 2008
Ort
Skövde
Hoj
crm 125cc SMR, mxb och Hsun kinascooter
Du hittar nog inget bättre pris, samt att den tillverkaren verkar göra bra avgassystem. Fanns ock genilla som var billigare på 50cc.nl.
Efterfrågan är nog för dålig så priserna är höga så fort man ska göra något med cykeln.

betala 3500kr för mitt arrow-system.
 

Tzr91

Ny medlem
Gick med
26 Jul 2004
Ort
Gävle
Hoj
Yamaha Tzr 91 -Såld Suzuki RG 92F -Såld Cagiva Mito -00 -Såld Aprilia RS -02 -Till Salu
Tackar! Blir väl till att beställa ett sådant
 

Tzr91

Ny medlem
Gick med
26 Jul 2004
Ort
Gävle
Hoj
Yamaha Tzr 91 -Såld Suzuki RG 92F -Såld Cagiva Mito -00 -Såld Aprilia RS -02 -Till Salu
Ja det är en potent hoj att bygga vidare på. Någon som vet hur lång 30mm mikuni förgasaren räcker? :) Fick hojen för 8000:-, blanksvart och 3300mil med hela portar :)
 

Tzr91

Ny medlem
Gick med
26 Jul 2004
Ort
Gävle
Hoj
Yamaha Tzr 91 -Såld Suzuki RG 92F -Såld Cagiva Mito -00 -Såld Aprilia RS -02 -Till Salu
Nån som vet annan återförsäljare?
 

Svenne100

Snart i ett staket nära dig
Gick med
28 Jun 2008
Ort
Lund
Hoj
Triumph Street Triple R -10
Om du har tillgång till svets kan du ju göra ett eget avgassystem ;) Det är roligt och man lär sig hur en expansionskammare fungerar i detalj :tummenupp
 

Silwer

för******
Gick med
15 Apr 2003
Ort
I skogen utanför Uppsala
Hoj
Skitliv
Över 3000 mil, då antar jag att den är helrustad vid det här laget, de där kördes inte av agda 87 år direkt.

Får du upp den i en 170 knyck så är den väl rätt ok ännu antar jag, beroende på din vikt förstås.

De fick upp den till iaf 180 när det begav sig, men då var föraren väldigt liten och lätt.

Så kolla upp sånt först, annars är det dags att åtminstonde byta ringar, även om jag inet tror det existerar en sån hoj som inet rasat efter så många mil någonsin.
 

Tzr91

Ny medlem
Gick med
26 Jul 2004
Ort
Gävle
Hoj
Yamaha Tzr 91 -Såld Suzuki RG 92F -Såld Cagiva Mito -00 -Såld Aprilia RS -02 -Till Salu
Kolvpaket är beställt så det ska bytas till hösten.
 
Nyheter
Anmälan till 2024 års DGR öppen

Den 18 maj är det dags för ...

Ny majoritetsägare och styrelse för MV Agusta

Luca Martin, Hubert Trunken...

Ny Indian Scout på väg

Indian Motorcycle har bekrä...

Honda CB125R uppdaterad

24YM HONDA CB125R 2024 å...

Designtävling med Yamaha – Vinn en LEGO MT-10 SP!

Färglägg en XSR 900 GP &#82...

Designtävling med Yamaha – Vinn en LEGO MT-10 SP!

Färglägg en XSR 900 GP &#82...

Ny Indian Scout på gång

En ny version av Indian Sco...

Honda uppdaterar CB125R

24YM HONDA CB125R 2024 å...

Husqvarna Svartpilen 801!

Äntligen är den här, Husqva...

Färre stulna motorcyklar 2023

Varje år sammanställer Larm...

Top