Tips på bushoj (supermoto?) sökes

ZaZa1

KingsHill Rider`s
Gick med
28 May 2006
Ort
Kungsbacka, KingsHill
Hoj
Suzuki H-Prince, Husqvarna SM510R-08, XR400R-98
Sedan finns det ju även Suzuki DRZ400SM och Yamaha WR250X som antagligen tillhör de allra tillförlitligaste men med bekostnad på lite mindre effekt...

Husqvarna's motards ska man inte glömma heller:)

Personligen tycker jag att man kommer för långt bort från en "motard" med de större modellerna typ Yamaha XT 660 och vissa KTM.

Står två st motarder här ute på landet till salu.

En rasad Husqvarna sm510r -08 40k
En Honda FMX 650 -05 (lite mer mos edition) 42k

Fmx:en verkar passa in rätt bra i vad du sökte i topicen.
Elstart, pulver finns, gött ljud med effektsystemet.
(besiktnings system medföljer)
Värsting stötdämpare bak. riktigt go på grusvägar. Kom ut på en kopp kaffe och provkör!
 

linus_brum

Brum brum
Gick med
10 Dec 2008
Ort
Åsa
Hoj
Husa FE 450
Får ta och titta förbi hos dig nån dag, ZaZa. Vet inte om vi är hemma i helgen, men kanske nästa helg?
 

linus_brum

Brum brum
Gick med
10 Dec 2008
Ort
Åsa
Hoj
Husa FE 450
Spanat lite mera, och sett den här, vilken ser riktigt bra ut prismässigt:

Anka

Den har legat ute riktigt länge på blocket, så jag förstår inte riktigt varför den inte sålt... är det bara att folk är livrädda för hojjar som har gått några mil, eller är det nåt uppenbart som jag missar? (jaja, jag vet, svårt att säga utan att ha sett den...)
 

Plåtniklas

Liten, rädd och ensam™
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Stockholm
Hoj
T7
Spanat lite mera, och sett den här, vilken ser riktigt bra ut prismässigt:

Anka

Den har legat ute riktigt länge på blocket, så jag förstår inte riktigt varför den inte sålt... är det bara att folk är livrädda för hojjar som har gått några mil, eller är det nåt uppenbart som jag missar? (jaja, jag vet, svårt att säga utan att ha sett den...)

Ser inga som helst fel på den hojen utom möjligen den hemska sadeln. Pruta ner till 40 och köp. Jag är sjukt nöjd med min även om jag kör som en skolflicka.

..fast jag har ju såklart orange ram. Det är lite bättre. :rolleyes:
 

linus_brum

Brum brum
Gick med
10 Dec 2008
Ort
Åsa
Hoj
Husa FE 450
Vad är skillnaden på sadeln? Svårt att se på bilderna, men det ser ut som att den är lite mer uppdelad i två nivåer? Bättre för att skjutsa med?

Förstår att en orange ram är snabbare, men man kanske kan uppnå samma resultat med orange plast?
 

Plåtniklas

Liten, rädd och ensam™
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Stockholm
Hoj
T7
Vad är skillnaden på sadeln? Svårt att se på bilderna, men det ser ut som att den är lite mer uppdelad i två nivåer? Bättre för att skjutsa med?

Förstår att en orange ram är snabbare, men man kanske kan uppnå samma resultat med orange plast?

Standardsadeln är helt slät.

Nu är det ju aningens mer än just ramens färg som skiljer "R" och den vanliga men testa. ;)
 

linus_brum

Brum brum
Gick med
10 Dec 2008
Ort
Åsa
Hoj
Husa FE 450
Aha, det handlar alltså inte om den gamla vanliga "blå är snabbare än röd" :)

Se, jag har ingen koll på KTMs modeller, alldeles för mycket bokstäver och siffror att hålla reda på :confused:
 

Plåtniklas

Liten, rädd och ensam™
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Stockholm
Hoj
T7
Aha, det handlar alltså inte om den gamla vanliga "blå är snabbare än röd" :)

Se, jag har ingen koll på KTMs modeller, alldeles för mycket bokstäver och siffror att hålla reda på :confused:

690 Supermoto R, den med orange ram, har enligt vad jag läst mig till, bättre bromsar och fullt justerbara stötdämpare.
 

MR.duDe

hejhej
Gick med
3 May 2006
Ort
Kungsbacka
Hoj
Ingen
Limez: Ãr du så jävla osäker på vad säger att du måste ta bort massa inlägg så fort någon säger emot dig? Mitt inlägg bröt inte mot några regler, du tog bort det bara för att ingen ska se att du inte har en aning om vad du snackar om. Men det har du ju aldrig.

Du bevisade precis att du är för omogen för att vara moderator :7peta
 

Limez

Liten pinne kittlar bättre än stor stock
Gick med
10 Jun 2005
Ort
Kungsbacka
Hoj
Kronans gröna, inga växlar, fotbroms
Du bevisade precis att du är för omogen för att vara moderator :7peta

Det enda jag bevisade var att även jag kan vara dum nog att göra korkade fylleinlägg. Vilket bryter mot forumets regler, således tog jag bort inlägget och svaren på detta och gav sedan mig själv en muntlig varning :tummenupp


Gör jag om det så bannar jag mig själv. Direkct!

:)
 

linus_brum

Brum brum
Gick med
10 Dec 2008
Ort
Åsa
Hoj
Husa FE 450
Jävlar vilken tid det tog att få tummen ur, men nu är XJR:en tvättad och polerad för att säljas, och idag har jag äntligen varit och provkört lite.

Kört en SMC och en SMR, och eftersom SMC är så pass mycket dyrare (eller rättare sagt, eftersom det går att få en SMR billigt hos Johans), så känns det inte som att det är värt det. Lite busigare kanske, men å andra sidan kändes SMR klart mer bekväm och sofistikerad, vilket väl gör den till lite mer allroundhoj.

Känns som att det blir antingen sprillans SMR, eller att jaga en begagnad SM eller SMR. Frågan är, förutom känslan av att ha en ny hoj istället för begagnad, om det är värt att lägga pengarna på att köpa en sprillans? Det är väl c:a 20 papp skillnad på en SM med runt 1000 mil, och en ny SMR. Antar att andrahandsvärdet när jag säljer vidare kommer vara aningens bättre på en R, men frågan är om det kommer vara värt det.

Kom med lite synpunkter någon, så jag har nåt att ignorera...
 

Plåtniklas

Liten, rädd och ensam™
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Stockholm
Hoj
T7
Jävlar vilken tid det tog att få tummen ur, men nu är XJR:en tvättad och polerad för att säljas, och idag har jag äntligen varit och provkört lite.

Kört en SMC och en SMR, och eftersom SMC är så pass mycket dyrare (eller rättare sagt, eftersom det går att få en SMR billigt hos Johans), så känns det inte som att det är värt det. Lite busigare kanske, men å andra sidan kändes SMR klart mer bekväm och sofistikerad, vilket väl gör den till lite mer allroundhoj.

Känns som att det blir antingen sprillans SMR, eller att jaga en begagnad SM eller SMR. Frågan är, förutom känslan av att ha en ny hoj istället för begagnad, om det är värt att lägga pengarna på att köpa en sprillans? Det är väl c:a 20 papp skillnad på en SM med runt 1000 mil, och en ny SMR. Antar att andrahandsvärdet när jag säljer vidare kommer vara aningens bättre på en R, men frågan är om det kommer vara värt det.

Kom med lite synpunkter någon, så jag har nåt att ignorera...

Jag funderar på att sälja min 08:ans SM-R då jag tyvärr insett att jag fan inte har råd att äga två "fabriksnya" motorcyklar. Hör av dig om det kan vara intressant.

Nu är jag ju förvisso partisk men jag gjorde ju exakt samma val i våras. Det är för stor prisskillnad mellan SMC och SM-R för att det ens ska vara en "fight". SM-R är klart mycket mer smäll för pengarna.
 
Nyheter
Peter kör nya Svartpilen 801

Bara några kilometer från a...

En helt ny Husqvarna!

Bara några kilometer från a...

Anmälan öppen till Ducatis DRE Adventure 2024

För sjunde gången i ordning...

Anmälan till Start2Ride 2024 har öppnat

Screenshot Nu har biljet...

Anmälan öppen till Husqvarna TREK 2024

Husqvarna TREK 2024 –...

Snart dags för ”We Ride As One”

Den 4 maj är det åter dags ...

Nyheter från skinnjätten Dainese!

Under 80- och 90-talet och ...

Skaparen, samlaren och evighetsmaskinen

”och om du tittar här...

Sex nya MC-stipendiater 2024

För tolfte året bidrar Sved...

Start2Ride tar bron över till Danmark

Efter flera års framgång i ...

Top