Ducati Hypermotard 796/1100

druid

CLASSIFIED
Gick med
19 May 2005
Ort
08
Hoj
Ducati 916 -98, Ducati 899 Panigale -14
Jo , Är det nått speciellt att tänka på när fjädringen skall ställas in på denna .. fabriksinställngarna är bra eller anus ?

I de flesta fall bra, dom är ställda för lite tyngre åkare än vad
japshojarna är.
 

Yasha

Dammas bitch
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Hemma
Hoj
Hojlös
Idag har jag premiärkört min lilla Hypermutta, jag har bara en sak att säga: MUAHAHAHAHAHAAAA!!! :D

Imorgon blir det Sturup Raceway, det blir säkert skittråkigt. :rolleyes:

:yoparty
 

Micke65

Rrrrr
Gick med
18 Jun 2005
Ort
Vendelsö
Hoj
Yamaha mt-10Sp
Ja, nu har jag dragit 45mil med pärlan och hon börjar spinna som en katt :)
1,2,3 går upp på bakhjulet utan nämvärd ansträgning orginal .

Saknar dock lite väljud i form av 2-1 men det är på G :)

skickar in bild när hon är "klar" .

Ses
 

Yasha

Dammas bitch
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Hemma
Hoj
Hojlös
Och så kan jag meddela att Hypermuttan är ett asgarv på SRW! :D

Konstaterat: det går INTE att köra supermotostajl på en Hyper, det är RR-häng som gäller. Allt skrapar annars. :tungan

Nu ska jag bara komma underfund och överens med växellådan och inställningarna av framgaffeln, så ska det nog bli en underbar säsong med min italienska hingst. :kär
 

Micke65

Rrrrr
Gick med
18 Jun 2005
Ort
Vendelsö
Hoj
Yamaha mt-10Sp
Snart 70 mil nu :) såg att du har en likadan som mig , nice !

Du har kört din på bana redan då eller ? Skitsugen på det kan man lungt säga .


Nu ska jag bara komma underfund och överens med växellådan och inställningarna av framgaffeln, så ska det nog bli en underbar säsong med min italienska hingst.

Lådan ja , börjar få koll på den dock så hoppar det i nått friläge om man slarvar ..
 
Last edited:

Yasha

Dammas bitch
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Hemma
Hoj
Hojlös
Snart 70 mil nu :) såg att du har en likadan som mig , nice !

Du har kört din på bana redan då eller ? Skitsugen på det kan man lungt säga .
Jess, på torsdag blir det Knutstorp. :D Tänk vad fint motorn blir inkörd nu. :tungan

100-mila efter påsk.

Micke65 skrev:
Lådan ja , börjar få koll på den dock så hoppar det i nått friläge om man slarvar ..

Jodå, har märkt det... :gnissla Sportbike säger att Motul 300V är som balsam för lådan.
 

Micke65

Rrrrr
Gick med
18 Jun 2005
Ort
Vendelsö
Hoj
Yamaha mt-10Sp
Jess, på torsdag blir det Knutstorp. Tänk vad fint motorn blir inkörd nu.

100-mila efter påsk.

Tror inte det är nån fara tvärtom :) min känns inkörd redan nu och hade jag haft chansen så era bare till o åk typ .
Kör lite filmtajm ;)


Ska in med henne på service "100mila" nästa tis på Ava där häller dom i Motul som std olja .
 

druid

CLASSIFIED
Gick med
19 May 2005
Ort
08
Hoj
Ducati 916 -98, Ducati 899 Panigale -14
Jess, på torsdag blir det Knutstorp. :D Tänk vad fint motorn blir inkörd nu. :tungan

100-mila efter påsk.



Jodå, har märkt det... :gnissla Sportbike säger att Motul 300V är som balsam för lådan.

Hänga? du menar typ som på min avatar? ;)

Lådan blir bättre och bättre, man måste vara distinkt och inte fega.
Ska man växla så ska man så att säga.
 

Yasha

Dammas bitch
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Hemma
Hoj
Hojlös
Hänga? du menar typ som på min avatar? ;)
Ja, typ... jävla hoj. :näsblod

druid skrev:
Lådan blir bättre och bättre, man måste vara distinkt och inte fega.
Ska man växla så ska man så att säga.
Jag tror jag måste flytta växelpedalen trots allt, jag har för små fötter för att det ska bli distinkt i alla lägen. :mad:

Torsdag - konsumenttestning av Knutstorp med Hypermutta och Michelin Power Pure. :fakta
 

Yasha

Dammas bitch
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Hemma
Hoj
Hojlös
Rapport !!

90mil :)
Oh, glömde ju. :rodnar

I mitt pensionärstempo funkade däcken utmärkt. Plupparna är borta överallt utom på mitten av framdäcket :D och inga fegisränder bak. :näsblod Vi får se om de håller måttet när jag får upp tempot. :)

Knutstorp var råkk'n'råll :rock , men jag behöver stompisar eller liknande för det går f-n inte att hålla sig fast när hingsten tuffar iväg. Jag fladdrade, blåhållande i styret och det är inte så... bra? :gnissla :stålmannen

Hypermuttan är AWESOME!!! :kär

Edit: Jag har en sak som står högst upp på önskelistan till nästa säsong. En slirkoppling. Det skulle passa mig fint. :Bugar
 
Last edited:

Micke65

Rrrrr
Gick med
18 Jun 2005
Ort
Vendelsö
Hoj
Yamaha mt-10Sp
I mitt pensionärstempo funkade däcken utmärkt. Plupparna är borta överallt utom på mitten av framdäcket och inga fegisränder bak. Vi får se om de håller måttet när jag får upp tempot.

Knutstorp var råkk'n'råll , men jag behöver stompisar eller liknande för det går f-n inte att hålla sig fast när hingsten tuffar iväg. Jag fladdrade, blåhållande i styret och det är inte så... bra? :stålmannen

Hypermuttan är AWESOME!!!

Kul ! Techspec`s gripsters eller va de heter finns på Ava till hypers ialf då jag va där , passar som handsken till ypern ;)

Däcken ska vara riktigt bra för banåka när det är torrt !

Jo , körde du med fabriksinställningarna på fjädringen och hur upplevde du nu framgaffeln som du hade synpunkter på tidigare ?

Mvh
 

Yasha

Dammas bitch
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Hemma
Hoj
Hojlös
Kul ! Techspec`s gripsters eller va de heter finns på Ava till hypers ialf då jag va där , passar som handsken till ypern ;)
Tack för tipset, ska kolla vad jag kan hitta! :tummenupp

Micke65 skrev:
Däcken ska vara riktigt bra för banåka när det är torrt !
Jag tror de funkar när det är blött också, med tanke på hur snabbt de kom upp i temp. De äldre Pilot Power är grymma regndäck.

Micke65 skrev:
Jo , körde du med fabriksinställningarna på fjädringen och hur upplevde du nu framgaffeln som du hade synpunkter på tidigare ?

Mvh
Jag kontrollerade hur gaffeln jobbade och det var nog bara depåpersonalen på Sturup som var lite ovana vid att se en gaffel jobba hårt. :tungan Med originalinstälningarna jobbar den i ett fint område, inte ens i närheten av att dyka i botten. Men,det är ju så att om man bromsar hårt och sent så ser det brutalt ut när gaffeln dyker. :D

Jag ska göra en extra koll på häng i påskhelgen, men jag gillar när fjädringen är hyfsat hårt ställd i övrigt.
 
Last edited:

Micke65

Rrrrr
Gick med
18 Jun 2005
Ort
Vendelsö
Hoj
Yamaha mt-10Sp
Inskickat av Micke65
Däcken ska vara riktigt bra för banåka när det är torrt !

Jag tror de funkar när det är blött också, med tanke på hur snabbt de kom upp i temp. De äldre Pilot Power är grymma regndäck.

Pirelli corsa Sp på min eller nått sånt :)

Nu är hon inkörd 100mil och servad med Termi 2-1 och det känns som hon är ned drevad går som en cross typ :)

1an växel känns onödig , och 3an går det att hålla ner framhjulet om jag anstränger mig :banana

Viktminskningen känns . ligger väl på runt 163kg torr nu :Bugar

Nu är det bara banåkat som saknas .
 

Pedro

Hårdare än ett frukostägg!
Gick med
3 May 2007
Ort
Malmö
Hoj
KTM 250 & 660
Pirelli corsa Sp på min eller nått sånt :)

Nu är hon inkörd 100mil och servad med Termi 2-1 och det känns som hon är ned drevad går som en cross typ :)

1an växel känns onödig , och 3an går det att hålla ner framhjulet om jag anstränger mig :banana

Viktminskningen känns . ligger väl på runt 163kg torr nu :Bugar

Nu är det bara banåkat som saknas .

Får vi några bilder på 2-1 nurå?
 

druid

CLASSIFIED
Gick med
19 May 2005
Ort
08
Hoj
Ducati 916 -98, Ducati 899 Panigale -14
Jag kontrollerade hur gaffeln jobbade och det var nog bara depåpersonalen på Sturup som var lite ovana vid att se en gaffel jobba hårt. :tungan Med originalinstälningarna jobbar den i ett fint område, inte ens i närheten av att dyka i botten. Men,det är ju så att om man bromsar hårt och sent så ser det brutalt ut när gaffeln dyker. :D

Jag ska göra en extra koll på häng i påskhelgen, men jag gillar när fjädringen är hyfsat hårt ställd i övrigt.

Klarar den ett fläskberg som mig så borde det väl inte vara några problem för dig
tycker jag.
 

Micke65

Rrrrr
Gick med
18 Jun 2005
Ort
Vendelsö
Hoj
Yamaha mt-10Sp

Bifogat

  • Hypermotard 1100 evo -sp 010.jpg
    Hypermotard 1100 evo -sp 010.jpg
    266.5 KB · Visningar: 254
  • Hypermotard 1100 evo -sp 008 paint.jpg
    Hypermotard 1100 evo -sp 008 paint.jpg
    266.4 KB · Visningar: 241
  • Hypermotard 1100 evo -sp 060.jpg
    Hypermotard 1100 evo -sp 060.jpg
    210.1 KB · Visningar: 220
  • Hypermotard 1100 evo -sp 003  oaint.jpg
    Hypermotard 1100 evo -sp 003 oaint.jpg
    263.9 KB · Visningar: 263
Last edited:

Micke65

Rrrrr
Gick med
18 Jun 2005
Ort
Vendelsö
Hoj
Yamaha mt-10Sp
Mycket snyggt. Var kommer skylthållare och blinkersfäste
ifrån?

Jag köpte från RG Racing, men passformen var väl lite sådär..

Tackar :)

Evotech skylthållare och det följer med ett fäste där till blinkers "uppe" dock så behövs Ducatis egna fäste till Termi 2-1 och det följer med i "paketet"
 
Nyheter
Anmälan till 2024 års DGR öppen

Den 18 maj är det dags för ...

Ny majoritetsägare och styrelse för MV Agusta

Luca Martin, Hubert Trunken...

Ny Indian Scout på väg

Indian Motorcycle har bekrä...

Honda CB125R uppdaterad

24YM HONDA CB125R 2024 å...

Designtävling med Yamaha – Vinn en LEGO MT-10 SP!

Färglägg en XSR 900 GP &#82...

Designtävling med Yamaha – Vinn en LEGO MT-10 SP!

Färglägg en XSR 900 GP &#82...

Ny Indian Scout på gång

En ny version av Indian Sco...

Honda uppdaterar CB125R

24YM HONDA CB125R 2024 å...

Husqvarna Svartpilen 801!

Äntligen är den här, Husqva...

Färre stulna motorcyklar 2023

Varje år sammanställer Larm...

Top