Sidan 20 av 20 FörstaFörsta ... 14151617181920
Resultat 381 till 394 av 394
  1. #381
    Medlem
    Reg.datum
    feb 2007
    Ort
    Vollsjö
    Hoj
    er-6n me abs
    Inlägg
    92
    originaldrevningen skall vara det optimala har jag läst mig till. Den är ju inte särskillt svår o gasa upp på slangen original

    Skickat från min SM-G930F via Tapatalk

  2. #382
    superdupermoderator sportbikes avatar
    Reg.datum
    okt 2005
    Ort
    sthlm
    Hoj
    I wish
    Inlägg
    4 478
    Citat Ursprungligen postat av Preben. Visa inlägg
    originaldrevningen skall vara det optimala har jag läst mig till. Den är ju inte särskillt svår o gasa upp på slangen original

    Skickat från min SM-G930F via Tapatalk
    Inte alls, med ett kugg mindre fram slipper man ryckigheten i lågfart på grund av för lågt varv.

  3. 2018-03-12, 11:11

  4. #383
    Medlem
    Reg.datum
    mar 2018
    Ort
    Lårviken
    Hoj
    Ducati
    Inlägg
    29
    *Bumpar tråden*

    Köp o sälj i all ära men är det någon som sitter på lite original Performance-delar såsom kolfiberskydd till kedja/sving/bränslepump/hälskydd/tank eller kanske en röd slavkoppling eller ett rött oljelock? Styrdämpare hade också varit av intresse ????

  5. #384
    Medlem
    Reg.datum
    mar 2018
    Ort
    Lårviken
    Hoj
    Ducati
    Inlägg
    29
    Hur är det med modifiering av luftburken på 1100, har Ducati själva sagt något om att man tagit i för snålt storleksmässigt på insuget?

  6. #385
    Grottroll Roughacks avatar
    Reg.datum
    dec 2004
    Ort
    Umeå
    Hoj
    MV Agusta Dragster 800RR
    Inlägg
    330
    Citat Ursprungligen postat av Ducce83 Visa inlägg
    Hur är det med modifiering av luftburken på 1100, har Ducati själva sagt något om att man tagit i för snålt storleksmässigt på insuget?
    Köper man termignoni piporna så följer det med ett annat lock till luftboxen som öppnar upp den rejält.
    GSXR 750 -92 -> Hypermotard 1100 -08 -> MV Agusta Dragster 800RR -15

  7. 2018-03-12, 23:15

  8. #386
    ?! rerells avatar
    Reg.datum
    mar 2003
    Ort
    -
    Hoj
    Ja
    Inlägg
    619
    Citat Ursprungligen postat av Ducce83 Visa inlägg
    *Bumpar tråden*

    Köp o sälj i all ära men är det någon som sitter på lite original Performance-delar såsom kolfiberskydd till kedja/sving/bränslepump/hälskydd/tank eller kanske en röd slavkoppling eller ett rött oljelock? Styrdämpare hade också varit av intresse ????
    Jag har ett par DP backspeglar liggande, om det är av intresse.

  9. #387
    SFS YAOOOOOOOO! Gesuss avatar
    Reg.datum
    sep 2009
    Ort
    Lala land
    Hoj
    Falu rödfärg
    Inlägg
    194
    Citat Ursprungligen postat av rerell Visa inlägg
    Jag har ett par DP backspeglar liggande, om det är av intresse.
    Utfällbara som orginal?

  10. #388
    ?! rerells avatar
    Reg.datum
    mar 2003
    Ort
    -
    Hoj
    Ja
    Inlägg
    619
    Nej. Som dessa:
    Klicka på bilden för en större version

Namn:	DP Hypermotard mirrors.png
Visningar:	32
Storlek:	102,8 KB
Id:	443078

  11. #389
    Varför slita på mer än ett hjul i taget? MackeNo1s avatar
    Reg.datum
    mar 2003
    Ort
    200m söder om Dalälven
    Hoj
    Triumph Speed Triple -06, PGO G-Max 150, Yamaha Beluga -92
    Inlägg
    2 890
    Efter sex år är man tillbaks i Hypermotardvärlden, kunde inte hålla mig.... Har saknat den varje gång jag kört en riktigt kurvig väg Inte saknat den fullt lika mycket på transportsträckorna, men hjärtat fick bestämma

    Verkar vara lite dött i denna tråd, är ni ute och slangar allihop?


    1100S -07
    SC Project 2-1 halvsystem
    MWR stora luftkitt
    Katalysator borttagen
    14T framdrev beställt, bytte aldrig det på min förra men tror att det kommer att göra susen. Man tar ju upp den lekande lätt på bakhjulet på trean men på fyran går det trögt. Nu kommer den förhoppningsvis upp runt 100-110km/h på fyran framöver

    Klicka på bilden för en större version

Namn:	Hypermotard 1.jpg
Visningar:	51
Storlek:	100,8 KB
Id:	443385Klicka på bilden för en större version

Namn:	Hypermotard 2.jpg
Visningar:	41
Storlek:	91,3 KB
Id:	443386Klicka på bilden för en större version

Namn:	Hypermotard 3.jpg
Visningar:	36
Storlek:	82,7 KB
Id:	443387Klicka på bilden för en större version

Namn:	Hypermotard 4.jpg
Visningar:	42
Storlek:	53,2 KB
Id:	443388Klicka på bilden för en större version

Namn:	Hypermotard 5.jpg
Visningar:	41
Storlek:	48,1 KB
Id:	443389Klicka på bilden för en större version

Namn:	Hypermotard 6.jpg
Visningar:	46
Storlek:	99,1 KB
Id:	443390

  12. #390
    Varför slita på mer än ett hjul i taget? MackeNo1s avatar
    Reg.datum
    mar 2003
    Ort
    200m söder om Dalälven
    Hoj
    Triumph Speed Triple -06, PGO G-Max 150, Yamaha Beluga -92
    Inlägg
    2 890
    Livar upp tråden med en bild till
    Någon som har monterat växellägesindikator på sin Hypermotard 07-09? Ville ha det på min förra och känner samma behov nu också faktiskt.

    Klicka på bilden för en större version

Namn:	Hypermotard solnedgång - liten.jpg
Visningar:	24
Storlek:	481,3 KB
Id:	443541

  13. #391
    Varför slita på mer än ett hjul i taget? MackeNo1s avatar
    Reg.datum
    mar 2003
    Ort
    200m söder om Dalälven
    Hoj
    Triumph Speed Triple -06, PGO G-Max 150, Yamaha Beluga -92
    Inlägg
    2 890
    Fick inte med någon haknyckel för att spänna kedjan på hojen. Någon som vet vart man kan köpa en lämplig?

  14. #392
    meldeM scuds avatar
    Reg.datum
    apr 2004
    Ort
    ..
    Hoj
    HYM 1100S
    Inlägg
    1 164
    Citat Ursprungligen postat av MackeNo1 Visa inlägg
    Fick inte med någon haknyckel för att spänna kedjan på hojen. Någon som vet vart man kan köpa en lämplig?
    Behövs ej. Du kan spänna genom att dra i kedjeskyddet.

  15. #393
    Medlem H-son-jönssons avatar
    Reg.datum
    jul 2015
    Ort
    Sösdala
    Hoj
    Ducati Hypermotard 1100
    Inlägg
    181
    Citat Ursprungligen postat av scud Visa inlägg
    Behövs ej. Du kan spänna genom att dra i kedjeskyddet.
    Precis, så gör jag med.

    Skickat från min Honor 8 via Tapatalk

  16. #394
    Varför slita på mer än ett hjul i taget? MackeNo1s avatar
    Reg.datum
    mar 2003
    Ort
    200m söder om Dalälven
    Hoj
    Triumph Speed Triple -06, PGO G-Max 150, Yamaha Beluga -92
    Inlägg
    2 890
    Har ett kort bromshandtag som jag vill byta mot original,men får inte ihop det. Som man ser på bilderna så sitter det en "nippel" på pinnen som pressas in av bromshandtaget, den nippel passar bra på eftermarknadshandtaget men inte alls på originalhandtaget.
    Nippeln ser ut att vara gängad, men tar man bort den så får alltså den gängade delen ligga an rakt in i den skålade biten på handtaget och det finns ingenting som håller den på plats mer än handtaget som vilar mot den. Känns inte som rätt lösning...

    Bökig förklaring men är det någon som kan berätta hur det ska vara, saknar jag någon del?


    Klicka på bilden för en större version

Namn:	DSC_0800-2.JPG
Visningar:	19
Storlek:	146,5 KB
Id:	443846

    Klicka på bilden för en större version

Namn:	DSC_0802.JPG
Visningar:	21
Storlek:	156,0 KB
Id:	443847

    Klicka på bilden för en större version

Namn:	DSC_0804.JPG
Visningar:	20
Storlek:	58,0 KB
Id:	443848

Sidan 20 av 20 FörstaFörsta ... 14151617181920

Taggar för det här ämnet

Behörigheter för att posta

  • Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •  

Alltid hög nivå på Notrightrider, men det där var det mest kompletta inlägget jag läst För övrigt, om jag ska rannsaka mig själv, så håller jag på med e [...]

Chronic
Handla MC-Utrustning, Kläder, Hjälmar, Stövlar, Handskar & Reservdelar på XLmoto
Köp din MC-Utrustning på XLmoto. Här finns Kläder, Stövlar, Hjälmar, Skydd & Reservdelar
Vill du annonsera ovan? Klicka här