Ducati Hypermotard 796/1100

druid

CLASSIFIED
Gick med
19 May 2005
Ort
08
Hoj
Ducati 916 -98, Ducati 899 Panigale -14
Jag har graf från mappningen av min hoj i 'garaget' (89hk/92nm).
Receptet ser du nere i min signatur.
Mappningen gjorde TomTom aka hypertrick.

Eftersom jag halvsov när det var dags att byta drivpaket så glömde jag bort
att gå från 15 till 14 så jag kör original fortfarande. Fast jag kan inte säga
att det är något jag direkt lider av, misstänker att det skulle röra till det för
mig när det gäller växlingarna på Gelleråsen bara.
 

sportbike

Guest
Fast jag kan inte säga
att det är något jag direkt lider av, misstänker att det skulle röra till det för mig när det gäller växlingarna på Gelleråsen bara.

Nejdå, den blir som den var tänkt från början, byt.
Kostar nada.
 

Micke65

Rrrrr
Gick med
18 Jun 2005
Ort
Vendelsö
Hoj
Yamaha mt-10Sp
Last edited:

druid

CLASSIFIED
Gick med
19 May 2005
Ort
08
Hoj
Ducati 916 -98, Ducati 899 Panigale -14
Se till att skaffa till fälgarna också när du ändå håller på.
Dom är BÄNGDYRA om du skulle köpa dom nya (för att inte tala om gaffelbenen och bromsoken)

Däremot så kan jag ju säga att när jag öööh! kollade hur långt man kan glida på Gelleråsen för något
år sedan så var mina motorpuckar helt orörda (inte en repa), hojen gled på tanken och styret samt
bakre kåpan (och till en viss del termisen)
 

sportbike

Guest
Jaha det är här man ska härja ser jag nu .

kikar lite efter snygga crashpuckar och ev skylthållare till Termi-2-1 ... Kollat lite på Ebay ska glo mer där ;) Fanns en stilig motor crashpuck i kolfiber . ska skicka länken ..

åsikter :) http://viewitem.eim.ebay.se/Crash-Bobbins-Ducati-Hypermotard-7961100-EvoSP-carbon/140497947451/item


Dessa gilla jag skarpt med 1000kr i frakt:näsblod

http://www.ducatiperformance.com/sp...xle-sliders-p-136500.html?cPath=22_28_2420015

Om jag får tycka, så tycker jag att du satsar på puckar i hjulcentrum både fram och bak, och kanske nåt skydd på ljuddämparen om du nu ska ha ett racesystem.
Om du monterar puckar i motorfästet på ramen så skyddar dom bra om du tappar hojen, men om du drattar på rumpan på bana och pucken hälsar på kurbsen så kan ramen få sig en rejäl kyss.
Styret är så brett att det tar största smällen tillsammans med fotpinnar och pedaler.
Ett svingskydd i kolfiber är också en väl värd investering, svingen kostar väl runt 10-12 papp, om jag inte minns fel.
Sen finns det "barkbusters" som du monterar på styret istället för det hemska spegelarrangemanget.
Well, the smak is like the bak.
 

Lindquist

TeamLindquist.se
Gick med
20 Mar 2009
Ort
Big City
Hoj
690 SMC-R
Jaha det är här man ska härja ser jag nu .

kikar lite efter snygga crashpuckar och ev skylthållare till Termi-2-1 ... Kollat lite på Ebay ska glo mer där ;) Fanns en stilig motor crashpuck i kolfiber . ska skicka länken ..

åsikter :) http://viewitem.eim.ebay.se/Crash-Bobbins-Ducati-Hypermotard-7961100-EvoSP-carbon/140497947451/item


Dessa gilla jag skarpt med 1000kr i frakt:näsblod

http://www.ducatiperformance.com/sp...xle-sliders-p-136500.html?cPath=22_28_2420015

Crasch puckar e skit fult!
Skulle du lägga hojen så spelar dom ingen större roll. Du kommer inte vilja åka runt på en halvskrapad ny hypermotard. :fakta
Fråga sportis!
 

druid

CLASSIFIED
Gick med
19 May 2005
Ort
08
Hoj
Ducati 916 -98, Ducati 899 Panigale -14
Crasch puckar e skit fult!
Skulle du lägga hojen så spelar dom ingen större roll. Du kommer inte vilja åka runt på en halvskrapad ny hypermotard. :fakta
Fråga sportis!

Äh!
Jag åkte med min nästan en hel sommar, det ser bara hårdrock ut med silvertejp...
Sportis skrapar ju inte sina hojar utan åker snarare rakt fram ut i skogen ;)
 

Micke65

Rrrrr
Gick med
18 Jun 2005
Ort
Vendelsö
Hoj
Yamaha mt-10Sp
Hehe ok , tack för tipsen :)

Iofs gäller försäkringen oftast , eller alltid så länge ingen tidtagning är involverad , visslar ..

Barkbusters är nått nytt för mig ..

Motorkåps skydd ala R&G då , är den nån vits ?


Tänker met på om jag drattar omkull så kan jag ialf förhoppningsvis fortsätta åka "vid mild marknyning" ..
 
Last edited:

Micke65

Rrrrr
Gick med
18 Jun 2005
Ort
Vendelsö
Hoj
Yamaha mt-10Sp
Lite småfunderingar om vad jag läst så här innan våren kommer på allvar .

Styrdämpare ..en del tycker att det behövs , gör det ?

Quickshift ..Verkar kul som faen nån som testat ?

Med Ducati så blir uppgraderingslustan oerhört svår att bemästra :)
 

Pedro

Hårdare än ett frukostägg!
Gick med
3 May 2007
Ort
Malmö
Hoj
KTM 250 & 660
Japp. Tillbehörskatalogen är fan ingen lek. Inte prislapparna heller:näsblod
 

Micke65

Rrrrr
Gick med
18 Jun 2005
Ort
Vendelsö
Hoj
Yamaha mt-10Sp
Japp. Tillbehörskatalogen är fan ingen lek. Inte prislapparna heller

Sant. Ebay kan va ett bra ställe att fynda på ;)

Fått hem Hojen ialf :) och har lite puckar som skall på .
Väntar på Performance limpan.. sen är jag nöjd tills avgassystmet skall på :Bugar

Nu får det vara nog med kyla :gnissla 16dagar till vår sa de på radion ialf :tummenupp
Snart dax och börja värma upp henne :)


Sdk har bankalendern uppe :tummenupp


Jo , Är det nått speciellt att tänka på när fjädringen skall ställas in på denna .. fabriksinställngarna är bra eller anus ?
 
Last edited:

Pedro

Hårdare än ett frukostägg!
Gick med
3 May 2007
Ort
Malmö
Hoj
KTM 250 & 660
Finns det någon som shoppat ett helsystem på ebay el någon annanstans ifrån? Finns det pengar att tjäna? Tips?
 

Micke65

Rrrrr
Gick med
18 Jun 2005
Ort
Vendelsö
Hoj
Yamaha mt-10Sp
Finns det någon som shoppat ett helsystem på ebay el någon annanstans ifrån? Finns det pengar att tjäna? Tips?

Ska du ha Ducatis eget "termigoni" så är det billigaste jag sett runt 15-16k för helsystemet .

Väljer du annnat märke så finns det för ca 8k dock utan Ecu , sid-panelen till bakdelen samt ingen luftburks lock .

Jag tänker köra på ducatis eget så är det inget snack om garati om det skulle vara något .

Vet att man kan lämna in sin Ecu för omflashning på nått ställe då skulle det bli billigare med annat än Termi , dock så va det inte i Sverige .

Powercommander V verkar inte fungera så bra med Siemence ecu som sitter i -10 och framåt ännu ..



Lyssna på ljudet från denna , i slutet då :Bugar

Han har Termi 2-1 paketet + tagit bort luftburken och har "öppna" filter .

http://www.youtube.com/watch?v=kF-taaU8wAM
 
Last edited:

Pedro

Hårdare än ett frukostägg!
Gick med
3 May 2007
Ort
Malmö
Hoj
KTM 250 & 660
Ska du ha Ducatis eget "termigoni" så är det billigaste jag sett runt 15-16k för helsystemet.......

Jo, jag har sett det. Den lokala dealern vill ha ca 20 med montering, så det kanske får blir det. Inte billigt....
 
Nyheter
Anmälan till 2024 års DGR öppen

Den 18 maj är det dags för ...

Ny majoritetsägare och styrelse för MV Agusta

Luca Martin, Hubert Trunken...

Ny Indian Scout på väg

Indian Motorcycle har bekrä...

Honda CB125R uppdaterad

24YM HONDA CB125R 2024 å...

Designtävling med Yamaha – Vinn en LEGO MT-10 SP!

Färglägg en XSR 900 GP &#82...

Designtävling med Yamaha – Vinn en LEGO MT-10 SP!

Färglägg en XSR 900 GP &#82...

Ny Indian Scout på gång

En ny version av Indian Sco...

Honda uppdaterar CB125R

24YM HONDA CB125R 2024 å...

Husqvarna Svartpilen 801!

Äntligen är den här, Husqva...

Färre stulna motorcyklar 2023

Varje år sammanställer Larm...

Top