Ducati Hypermotard 796/1100

__Joel__

Snöänglar
Gick med
17 Apr 2007
Ort
gbg
Hoj
Röd
Äntligen fått hem hojen. Uppdaterar lite senare men en liten sneakpeak kmr här.
 

Bifogat

  • Filter.jpg
    Filter.jpg
    88.6 KB · Visningar: 134

__Joel__

Snöänglar
Gick med
17 Apr 2007
Ort
gbg
Hoj
Röd
TPO-kit? Jag såg din hoj på Biscaya tror jag, cool :tummenupp

Jajemän! Kunde inte hålla mig när jag ändå hade lämnat in den. Tackar, ska på lite mer kolfiber och kanske lacka bakramen röd så är jag nöjd:)

Hojen har varit på biscaya i två månader så mkt möjligt att det var min!
 

Johansson

Sporthoj Senior Member™
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Gôtteborg
Hoj
Aprilia Tuono v4r
Jajemän! Kunde inte hålla mig när jag ändå hade lämnat in den. Tackar, ska på lite mer kolfiber och kanske lacka bakramen röd så är jag nöjd:)

Hojen har varit på biscaya i två månader så mkt möjligt att det var min!

Hittade en intressant video med wasp-kittet, nåt liknande Tpo.

 

__Joel__

Snöänglar
Gick med
17 Apr 2007
Ort
gbg
Hoj
Röd
Ska kolla på filmen senare. Tror waspkitet är lite extremare än tpokitet. Effektmässigt blev det 94.5 hästar och 97.8 nm men uppdaterar allt senare ikväll!


Jag skulle uppdatera. Hypermotard var inne hos biscaya nu i två månader. Har servats och även bytt lite delar.
PCV, TPO-kit, RG-kraschpuckar och racingseat. Körde den även i bänk för mappning.

När vi kom hem så startade jag upp den och lät den gå varm för att sedan gasa lite och ljudmässigt kan jag inte höra någon större skillnad, lite högre kanske. Läser man på ducati.ms skriver i princip alla (insugs)ljudet blir VÄLDIGT högt. Det kanske blir högre när man provkör vilket jag tyvärr inte gjorde... 7 grader:hihi mes!

Bänkningen hoppas jag att det var PCV och mappningen som gjorde de två hästar och inte även TPO-kitet. Glömde fråga Panta om första körningen gjordes med luftburken eller ej. Jag ska även få papper eller iallafall siffror vad en original hypermotard fick i samma bänk så man kan jämföra lite:)

Annars kan jag ju säga att jag längtar väldigt mkt efter våren nu och körsugen!:näsblod och rampuckarna var knappast de fagraste i stan men får hoppas att de fyller sin funktion ifall olyckan är framme!

/Joel
 

Bifogat

  • Tratt.jpg
    Tratt.jpg
    39.8 KB · Visningar: 89
  • seat.jpg
    seat.jpg
    49 KB · Visningar: 87
  • Namnlös.jpg
    Namnlös.jpg
    33.2 KB · Visningar: 75
  • Kraschpuckbak.jpg
    Kraschpuckbak.jpg
    58.4 KB · Visningar: 70
  • Bänkpapper.jpg
    Bänkpapper.jpg
    68.2 KB · Visningar: 98
Last edited:

druid

CLASSIFIED
Gick med
19 May 2005
Ort
08
Hoj
Ducati 916 -98, Ducati 899 Panigale -14
Annars kan jag ju säga att jag längtar väldigt mkt efter våren nu och körsugen!:näsblod och rampuckarna var knappast de fagraste i stan men får hoppas att de fyller sin funktion ifall olyckan är framme!

/Joel

I såna fall ska du ha mer tur än vad jag har haft. Varit i backen 2 ggr och ingen av gångerna så blev det ens en repa på puckarna.
Styret, överdelen av hojen samt fotpinnarna verkar vara det som först ryker.
 

__Joel__

Snöänglar
Gick med
17 Apr 2007
Ort
gbg
Hoj
Röd
I såna fall ska du ha mer tur än vad jag har haft. Varit i backen 2 ggr och ingen av gångerna så blev det ens en repa på puckarna.
Styret, överdelen av hojen samt fotpinnarna verkar vara det som först ryker.

Puckarna fram är nog i det minsta laget så förstår inte ens hur de ska hjälpa. Har det blivit dyrt när du åkt i backen??:gnissla
 
Last edited:

__Joel__

Snöänglar
Gick med
17 Apr 2007
Ort
gbg
Hoj
Röd
Jag gick ut i garaget för hämta lite makrill och blev förvånad att det stod en mc där. Märks att duccen varit borta länge...:crash:hihi
 

Teppas

Gudomlig sporthojare
Gick med
29 Aug 2008
Ort
Stenungsund
Hoj
MT-10 2022 & Street 765 RS
Anser ni att det är värt att satsa på en 1100 S framför en "vanlig" 1100 av årsm 07-09?
Har blivit ruskigt sugen på dessa cyklar - tycker dock att de ligger väl högt i pris - men samtidigt är det ju positivt med ett bra andrahandsvärde...
 

druid

CLASSIFIED
Gick med
19 May 2005
Ort
08
Hoj
Ducati 916 -98, Ducati 899 Panigale -14
Puckarna fram är nog i det minsta laget så förstår inte ens hur de ska hjälpa. Har det blivit dyrt när du åkt i backen??:gnissla

58.000:- första gången, andra gången inget alls (kosmetiskt som jag fixade själv)
Andra gången var en lowsider så den gled på fotpinnen (och växelpellen) typ.
 

__Joel__

Snöänglar
Gick med
17 Apr 2007
Ort
gbg
Hoj
Röd
58.000:- första gången, andra gången inget alls (kosmetiskt som jag fixade själv)
Andra gången var en lowsider så den gled på fotpinnen (och växelpellen) typ.


Hoppas att du har helförsäkring!

Läste din signatur, vad fick du för resultat av bänkningen?
 

druid

CLASSIFIED
Gick med
19 May 2005
Ort
08
Hoj
Ducati 916 -98, Ducati 899 Panigale -14
Hoppas att du har helförsäkring!

Läste din signatur, vad fick du för resultat av bänkningen?

Det var helförsäkrat och det var det pris som Ducati hade som förslag till f-bolaget. Tror det
blev lite nersnålat med omlack istället för byte av vissa delar.

Angående bänkningen så blev det så här:
visabild.php


Har tyvärr inte kvar den hojen utan har en nyare Hypermotard numera så texten ska ändras.
 

MackeNo1

Varför slita på mer än ett hjul i taget?
Gick med
6 Mar 2003
Ort
200m söder om Dalälven
Hoj
KTM 1290 Super Duke R -18, Suzuki GSF 1200 Bandit -98 café racer projekt, Husqvarna FE 350 -14, PGO G-Max 150, Yamaha Beluga -92
Anser ni att det är värt att satsa på en 1100 S framför en "vanlig" 1100 av årsm 07-09?
Har blivit ruskigt sugen på dessa cyklar - tycker dock att de ligger väl högt i pris - men samtidigt är det ju positivt med ett bra andrahandsvärde...

Stod själv inför det valet i våras när jag letade en Hypermotard. Skiljer ju en del i pengar men jag kom till slut fram till att jag skulle ångra mig om jag snålade och inte valde den med Öhlinare och värre bromsar. Skiljer väll en del i körupplevelse men den största anledningen för mig var att en Ducati Hypermotard är den typ av hoj som man säkert kommer att vilja "pimpa" med kolfiber och allt möjligt godis. Att då snåla vid inköpet kändes bara dumt eftersom Öhlinare och värre bromsar kostar en förmögenhet att byta efteråt. Men så är jag väll lite prylbög också....

Bryr du dig inte alls om sådant så tror jag att du ska köra på ganska hög nivå (d v s fort på kurviga vägar) för att märka någon skillnad på allmän väg. Kör du bana märker du nog däremot skillnaderna ganska tidigt.
 

sportbike

Guest

Teppas

Gudomlig sporthojare
Gick med
29 Aug 2008
Ort
Stenungsund
Hoj
MT-10 2022 & Street 765 RS
Inte så lätt att bara "knalla in" fr Göteborg...
Får ringa o surra lite med dom,
 
Nyheter
Skaparen, samlaren och evighetsmaskinen

”och om du tittar här...

Sex nya MC-stipendiater 2024

För tolfte året bidrar Sved...

Start2Ride tar bron över till Danmark

Efter flera års framgång i ...

Sex nya MC-stipendiater

Sex mc-stipendiater får cha...

Förlängd Husqvarna-garanti

Husqvarna Motorcycles erbju...

Förlängd Husqvarna-garanti

Husqvarna Motorcycles erbju...

Vi kör MV Agusta Enduro Veloce

Magnus Mossberg om första t...

Kör motorcykel som om du älskar livet!

Att värmen återvänder efter...

1 av 5 byter hjälm för sällan

I Svedeas senaste kundunder...

1 av 5 byter hjälm för sällan

I Svedeas senaste kundunder...

Top