Funderar på Rookie 1000...

Smagatusk

Guest
...men är nyfiken på hur man står sig mot resten av startfältet, vad det kostar och vilka banor man tävlar på?

Det finns ett gäng trådar men jag hittar inget om varvtider på de banor jag har kört vilka är Knutstorp, Anderstorp och Sturup(vilken jag betvivlar jävligt starkt att de körs nån tävling på).

Är sugen som satan på att tävla men lite av hedern i behåll vill man ju ha, så jag vill ju veta om killarna kör i cirklar runt mig innan jag ger mig i kast med kampen om näst-sistaplatsen. :)

Svar eller länkar, vilket som. Är tacksam för alla svar! :)

/Smagen
 

Pysch

Ny medlem
Gick med
20 May 2003
Ort
Göteborg
Hoj
-
En hint på Anderstorp

Anderstorp Raceway
Rookie 1000 Kval
 

Bifogat

  • Kval.jpg
    Kval.jpg
    90.4 KB · Visningar: 427

Smagatusk

Guest
Last edited:

SjöKexet

seabiscuit
Gick med
14 Feb 2006
Ort
Växjö
Hoj
Koreansk kombi
Tack! :)



Och tack! :)

Nån av er som vet kostnaden för anmälan i rookie 1000 och vilka banor som körs? Det är inte på grund av lathet som jag frågar, jag hittar fan inga uppgifter om det.

Så det är kanske av dumhet jag frågar... :D

Scandinavian Open 2010

15-16 maj Falkenbergs Motorbana
19-20 juni Alastaro, Finland
31 juli - 1 aug Karlskoga Motorstadion
21-22 aug Våler, Norge
4-5 sept Karlskoga Motorstadion

Roadracing SM roadracing.se

1-2 maj Anderstorp Raceway
29-30 maj Linköpings Motorbana
7-8 aug Anderstorp Raceway
18-19 sept Mantorp Park

Kostnaderna beror på serie och arrangör. 1900 för SM på anderstorp och 2400 för SO. 2200 vid serieanmälning till SO, om jag minst rätt
 
Last edited:

P€RRA

BFF
Gick med
31 Mar 2009
Ort
Estocolmo
Hoj
Njet
Klart du ska testa, det är makalöst kul! :yoparty

(Att det är dyrt, gör ont och är mer beroende framkallande än heroin kan vi skita i....)
 

M:aRacing

Ny medlem
Gick med
24 Jan 2009
Ort
Halmstad
Hoj
Aprilia rsv4 Factory
annars kan du hjälpa mig fightas i botten, min första tävling nu i anderstorp.
 

Smagatusk

Guest
Klart du ska testa, det är makalöst kul! :yoparty

(Att det är dyrt, gör ont och är mer beroende framkallande än heroin kan vi skita i....)

Ja, jag såg tiderna från förra året på anderstorp. Jämfört med dem så står jag mig väl ganska bra... Runt mitten nånstans. Så nog fan vill jag tävla.

Men allt det här andra mecket..? Licens har jag, men sen är det ju MC-id:et som kan vara lite svårt. Har inga papper på hojen.

Måste man kvala för att få köra i Rookie1000?

annars kan du hjälpa mig fightas i botten, min första tävling nu i anderstorp.

Går allt min väg ligger jag strax bakom och jagar dig nästa år. :D
 
Last edited:

P€RRA

BFF
Gick med
31 Mar 2009
Ort
Estocolmo
Hoj
Njet
Men allt det här andra mecket..? Licens har jag, men sen är det ju MC-id:et som kan vara lite svårt. Har inga papper på hojen.
MCID är inte ett dugg svårt:
http://www.svemo.se/ImageVault/Images/id_3188/ImageVaultHandler.aspx

Måste man kvala för att få köra i Rookie1000?
Både ja och nej. Det körs alltid ett kval före varje race men hinner man köra 3-5 varv på friträningen eller har bra bankännedom kan man få starta ändå (sist) om man missar kvalet eller bara kommer något varv.

Har du bara styrfart kvalar du in, har inte varit med om någon utkvalning hittills i Rookie 1000 och någon 107%-regel används inte.
 

Ohlzen

#666
Gick med
1 Sep 2004
Ort
Borås
Hoj
BMW S1000RR
Men allt det här andra mecket..? Licens har jag, men sen är det ju MC-id:et som kan vara lite svårt. Har inga papper på hojen.

Måste man kvala för att få köra i Rookie1000?

Kommer man till en racehelg tex på fredag morron så kan man köra fredagsträningen som är inför varje race, på SM så kostar den 600:- å på SO kostar den 500:- och det brukar betyda 2x30minuter att köra.

Sen på lördagen är det kval på förmiddan å race på eftermiddan å kvalet brukar vara ca: 30 minuter den med å den kan man se som en vanlig bandag, ut å fräs som fan en stund å hoppas att man får en hyffsad tid inför racet som går på eftermiddan senare samma dag, sen är upplägget på söndagen precis likadant som lördan.

Startavgiften är på SO 2400:- och skall anmälas 30 dagar innan race för det priset, sen blir det tillägg :gnissla
å på SM e det 1900:- som skall anmälas typ senast nån vecka innan race innan avgiften blir högre.

Och som sagts innan med så e MCID en baggis, fyll i det du kan i den blanketten -> http://www.svemo.se/ImageVault/Images/id_3188/ImageVaultHandler.aspx
och skicka den till Brånalts adress som står längst ner på blanketten.
å vill du ha ett startnummer inför en säsong så ska du mejla nummerönskemål till tony.kmf@telia.com så reggar han ditt namn med nr, annars kan man få ett tillfälligt nummer när man kommer till banan å anmäler sig.

Transponder går även att hyra för typ 500 spänn vid banan om man inte har någon, resten brukar lösa sig efterhand :banana
 

Gulleplutt

#24, Rookie 1000
Gick med
11 Jul 2005
Ort
Sundsvall
Hoj
CBR1000RR -08
MCID är inte ett dugg svårt:
http://www.svemo.se/ImageVault/Images/id_3188/ImageVaultHandler.aspx

Både ja och nej. Det körs alltid ett kval före varje race men hinner man köra 3-5 varv på friträningen eller har bra bankännedom kan man få starta ändå (sist) om man missar kvalet eller bara kommer något varv.

Har du bara styrfart kvalar du in, har inte varit med om någon utkvalning hittills i Rookie 1000 och någon 107%-regel används inte.

Jag blev utkvalad på falken. på lördagen.
 

Smagatusk

Guest
MCID är inte ett dugg svårt:
http://www.svemo.se/ImageVault/Images/id_3188/ImageVaultHandler.aspx

Både ja och nej. Det körs alltid ett kval före varje race men hinner man köra 3-5 varv på friträningen eller har bra bankännedom kan man få starta ändå (sist) om man missar kvalet eller bara kommer något varv.

Har du bara styrfart kvalar du in, har inte varit med om någon utkvalning hittills i Rookie 1000 och någon 107%-regel används inte.

Tack! Då blir det tävling nästa år! :)

Kommer man till en racehelg tex på fredag morron så kan man köra fredagsträningen som är inför varje race, på SM så kostar den 600:- å på SO kostar den 500:- och det brukar betyda 2x30minuter att köra.

Sen på lördagen är det kval på förmiddan å race på eftermiddan å kvalet brukar vara ca: 30 minuter den med å den kan man se som en vanlig bandag, ut å fräs som fan en stund å hoppas att man får en hyffsad tid inför racet som går på eftermiddan senare samma dag, sen är upplägget på söndagen precis likadant som lördan.

Startavgiften är på SO 2400:- och skall anmälas 30 dagar innan race för det priset, sen blir det tillägg :gnissla
å på SM e det 1900:- som skall anmälas typ senast nån vecka innan race innan avgiften blir högre.

Och som sagts innan med så e MCID en baggis, fyll i det du kan i den blanketten -> http://www.svemo.se/ImageVault/Images/id_3188/ImageVaultHandler.aspx
och skicka den till Brånalts adress som står längst ner på blanketten.
å vill du ha ett startnummer inför en säsong så ska du mejla nummerönskemål till tony.kmf@telia.com så reggar han ditt namn med nr, annars kan man få ett tillfälligt nummer när man kommer till banan å anmäler sig.

Transponder går även att hyra för typ 500 spänn vid banan om man inte har någon, resten brukar lösa sig efterhand :banana

Brånalt ja... Det namnet minns jag sen jag skulle ta licensen. Han är inte överjävligt snabb på att svara på varken mail eller i telefon.

Får skicka in blanketten i god tid. :)

Tack för ditt svar!
 
Last edited:
Nyheter
Peter kör nya Svartpilen 801

Bara några kilometer från a...

En helt ny Husqvarna!

Bara några kilometer från a...

Anmälan öppen till Ducatis DRE Adventure 2024

För sjunde gången i ordning...

Anmälan till Start2Ride 2024 har öppnat

Screenshot Nu har biljet...

Anmälan öppen till Husqvarna TREK 2024

Husqvarna TREK 2024 –...

Snart dags för ”We Ride As One”

Den 4 maj är det åter dags ...

Nyheter från skinnjätten Dainese!

Under 80- och 90-talet och ...

Skaparen, samlaren och evighetsmaskinen

”och om du tittar här...

Sex nya MC-stipendiater 2024

För tolfte året bidrar Sved...

Start2Ride tar bron över till Danmark

Efter flera års framgång i ...

Top