BMW S1000RR - tråden

Kommer du köra på bana med din BMW S1000RR ?


  • Antal röstningar
    0
  • Undersökning stängd .

MarcusKarlsson

knegare
Gick med
2 Aug 2007
Ort
Katrineholm
Hoj
Ingen
Peter Boy, fixa mina kolfibersaker istället :)

Misstänkte mer att det kunde bli lite Tom&Jerry i något elsystem och hojjen kände av det. Har nog faktiskt en gammal lödkurs från skolan i gömmorna som jag får damma av :)

Enkelt svar på din fråga är väl att du får nya blinkers bak...:tungan

Skämt o sido, det är inte svårt att mecka själv - lägg inte 7-800 kronor i timmen för en mc-mekaniker på det.
Har själv funderat på att köpa positionsljusen från sidan av en BMW bil och sätta under bakkutsen på båda sidorna.
Det är dioder så i värsta fall får du lägga till ett par motstånd. Kan bli riktigt snyggt och du får tillräckligt med bredd så att det blir lagligt! :D

Att riva bakdelen o ta tag i elen osv är inget svårt. Hör av dig om du vill ha hjälp.

P

PS. Jag vet inte vad exakt de skrev om att du måste vända dig till BMW-mekaniker, men de brukar de skriva om nästan allt. Rent logiskt gäller det garanti, och när det gäller blinkers så är det nog inte så allvarligt... DS.
 

Peter Pan

Ny medlem
Gick med
27 Jul 2006
Ort
Värmdö
Hoj
S1000RR
Väntar på svar...

P90063722.jpg


Peter Boy, fixa mina kolfibersaker istället :)...
 
Last edited:

Peter Pan

Ny medlem
Gick med
27 Jul 2006
Ort
Värmdö
Hoj
S1000RR
Jag undrar om det behövs någon form av mjukvaruåtgärd efter att man haft quickshiftern urpluggad/bortmonterad?
Hittar inget om quickshiftern i verkstadshandboken alls...

P
 

2x3m

Medlem
Gick med
23 Jul 2006
Ort
Märsta
Hoj
S1000RR -10
Hur blir man av med felkod i displayen:va, nar man plockar bort skylthållare med blinkers/bakljus? felmeddelandet lägger sig över temp indikeringen:confused:
 

P€RRA

BFF
Gick med
31 Mar 2009
Ort
Estocolmo
Hoj
Njet
O var köper man den bäst? Orginaldel från BMW?
Japp. Den måste monteras av en BMW-verkstad för att fungera.
Hur blir man av med felkod i displayen:va, nar man plockar bort skylthållare med blinkers/bakljus? felmeddelandet lägger sig över temp indikeringen:confused:
Man kontaktar www.alpharacing.com och ber att få köpa deras set med kontakter för bakljus, framljus och sidostödet. Kostar runt 700:-

Testade TC:n ingående på gårdagens regnrace på Gelleråsen. WOW! :banana
Kommer en utförlig rapport på www.sandstream.se i veckan.
 

P€RRA

BFF
Gick med
31 Mar 2009
Ort
Estocolmo
Hoj
Njet
BMW Tyskland återkallar samtliga BMW S1000RR byggda före 16:e juni.

Dropsensorn kommer att installeras utan kostnad (vi som gjort det "själva" och betalt får ingenting tillbaka...) samt att de görs en mindre ändring för vevhusventilationen (olja har tydligen kunnat läcka in bakvägen om hojen legat ner med motorn igång).

Inga stora saker alltså och min gissning är att man gör samma sak i alla länder.
 

Peter Pan

Ny medlem
Gick med
27 Jul 2006
Ort
Värmdö
Hoj
S1000RR
Tack för snabb info :tummenupp - verkstaden hade inte ens hunnit läsa mailet från Tyskland som de fått i fredags när jag ringde dem i dag. :D

Ser fram emot att få läsa om hur TC:n fungerade i regnracet. Känns skönt att ha en som rejsar o testar allt ordentligt så vi andra kan känna oss säkra :)

P

BMW Tyskland återkallar samtliga BMW S1000RR byggda före 16:e juni.

Dropsensorn kommer att installeras utan kostnad (vi som gjort det "själva" och betalt får ingenting tillbaka...) samt att de görs en mindre ändring för vevhusventilationen (olja har tydligen kunnat läcka in bakvägen om hojen legat ner med motorn igång).

Inga stora saker alltså och min gissning är att man gör samma sak i alla länder.
 

Peter Pan

Ny medlem
Gick med
27 Jul 2006
Ort
Värmdö
Hoj
S1000RR
Viktiga nyheter läggs upp i första inlägget!

Efter att S&S3M meddelade om recall på våra hojar så tycker jag en bra idé är att lägga upp allt viktigt "latest news" i första inlägget.
Har skapat en rad som jag kallar "AKTUELLT" och så får vi hjälpas åt att hålla öron och ögon öppna! :)

P
 

P€RRA

BFF
Gick med
31 Mar 2009
Ort
Estocolmo
Hoj
Njet
Nu jag sammanfattat mina intryck av TC i det här blogginlägget:
http://www.sandstream.se/default.asp?id=388

:banana

Utöver det jag nämnde ovan i återkallningen kan det tilläggas att man ska få en ny manual som blandannat förklarar vikten av att köra med rätt typ av bromsbelägg, inget tunt eftermarknadsskräp, samt att ombyggnaden av vevhusventilationen består av att en befintlig eller ny slang dras till luftburken.
 

Peter Pan

Ny medlem
Gick med
27 Jul 2006
Ort
Värmdö
Hoj
S1000RR
Bra skrivet, det är en trevlig blogg du har där på din sajt.

Som jag skrev i kommentaren på din blogg - för mig får du gärna gasa "lite mer än du brukar" i kurvorna på Anderstorp, och berätta hur det kändes ! :D

Peter

Nu jag sammanfattat mina intryck av TC i det här blogginlägget:
http://www.sandstream.se/default.asp?id=388

:banana

Utöver det jag nämnde ovan i återkallningen kan det tilläggas att man ska få en ny manual som blandannat förklarar vikten av att köra med rätt typ av bromsbelägg, inget tunt eftermarknadsskräp, samt att ombyggnaden av vevhusventilationen består av att en befintlig eller ny slang dras till luftburken.
 

Peter Pan

Ny medlem
Gick med
27 Jul 2006
Ort
Värmdö
Hoj
S1000RR
Bara att byta! :D Som du kör skulle du bli livsfarlig på den här maskinen :)

Nästan taskigt av dig att komma med öhlinslänken...vill ha! Men den är inlagd på första sidan - tack! :tummenupp

Ska noga studera din blogg o dina tips för bättre körning. Med lite tur och om vädrets makter är nådiga blir det Gotland ring nästa vecka...:yoparty

P

Jag vill oxå ha!

Någon som har satsat på Öhlinsfjädring till hojen?
Tycker ni ska ha med den länken i alla fall.

http://www.ohlins.com/Product-search/?query=BMW+S+1000+RR+2010-2010
 

"Munken"

Cross är svinkul!
Gick med
6 Jul 2004
Ort
Vasastan
Hoj
YZF 450 -11, KTM RC8R -09
Bara att byta! :D Som du kör skulle du bli livsfarlig på den här maskinen :)

Nästan taskigt av dig att komma med öhlinslänken...vill ha! Men den är inlagd på första sidan - tack! :tummenupp

Ska noga studera din blogg o dina tips för bättre körning. Med lite tur och om vädrets makter är nådiga blir det Gotland ring nästa vecka...:yoparty

P

Ja den verkar onekligen fin. Gaffeln kanske man inte behöver greja med direkt men det skulle vara kul om någon satte på en TTX bak. Tror det skulle bli kanon!

Köp köp! O berätta hur den blev!
 

Peter Pan

Ny medlem
Gick med
27 Jul 2006
Ort
Värmdö
Hoj
S1000RR
Köp o köp...hmm, man blir ju inte rik direkt av att åka hoj...:rolleyes:

Men jag e bra sugen, kanske till nästa säsong! Ska börja med att grundjustera fjädringens häng till nästa vecka, har slarvat med det, för då blir det Gotland om inte vädret ställer till det! :tummenupp

BTW: - om det är någon som vill köpa ett par Alpha racepinnar (som e jäkligt fin kvalitet) så säg till. Jag ska försöka hitta ett annat par som jag kan ha kvar stödet på hojen då jag även åker gata.

P

Ja den verkar onekligen fin. Gaffeln kanske man inte behöver greja med direkt men det skulle vara kul om någon satte på en TTX bak. Tror det skulle bli kanon!

Köp köp! O berätta hur den blev!
 

Syster-Tysk

Fullgasförespråkare.
Gick med
3 Jan 2008
Ort
Umeå
Hoj
KTM RC8R -11, BMW S1000RR -10 (såld), BMW HP2 Sport -08 (Skrotad -09), BMW R1200S -06 (Såld), Honda VFR 800 -06 (Såld)
Jag undrar om det behövs någon form av mjukvaruåtgärd efter att man haft quickshiftern urpluggad/bortmonterad?
Hittar inget om quickshiftern i verkstadshandboken alls...

P

Nix, ingen mjukvaruåtgärd.
Om den inte fungerar direkt behöver du köra på ALLA växlarna i minst tio sekunder så att cpu'n kan känna efter var växlarna finns. (var i allafall så på HP2 Sport)
 

Syster-Tysk

Fullgasförespråkare.
Gick med
3 Jan 2008
Ort
Umeå
Hoj
KTM RC8R -11, BMW S1000RR -10 (såld), BMW HP2 Sport -08 (Skrotad -09), BMW R1200S -06 (Såld), Honda VFR 800 -06 (Såld)
Hur blir man av med felkod i displayen:va, nar man plockar bort skylthållare med blinkers/bakljus? felmeddelandet lägger sig över temp indikeringen:confused:

Det finns ett kit att köpa hos BMW handlarna som fixar det. Be dem kolla i ETK'n där High Performance Cover Kit finns. Kostar nån hundring.
 

Rootofevil

Guru
Gick med
21 Mar 2009
Ort
Stockholm
Hoj
BMW S1000RR
I samband med återkallningen där dropsensor samt vevhusventilationen moddas så ska man tydligen få en ny manual. Denna skall tydligen även ta upp att bakplattan till bromsbeläggen måste vara minst 4.5mm tjock om man köper något annat än originalbelägg. Låter inte jätteskoj om beläggen skulle trilla ut även om det verkar ganska otroligt.
 

Peter Pan

Ny medlem
Gick med
27 Jul 2006
Ort
Värmdö
Hoj
S1000RR
Det tråkiga med det är att man måste köpa orginal, riktigt dyra, innan tillbehörsfirmorna tillverkar till S1000rr...
Köpte nytt för att ha och det blev typ 800:- per sida fram o ytterligare 400 drygt bak...:rolleyes:

Vad jag förstår får vi inte en ny instruktionsbok, utan ett par kompletterande blad som tar upp bromsbeläggen.

P:rolleyes:

I samband med återkallningen där dropsensor samt vevhusventilationen moddas så ska man tydligen få en ny manual. Denna skall tydligen även ta upp att bakplattan till bromsbeläggen måste vara minst 4.5mm tjock om man köper något annat än originalbelägg. Låter inte jätteskoj om beläggen skulle trilla ut även om det verkar ganska otroligt.
 
Nyheter
Anmälan till 2024 års DGR öppen

Den 18 maj är det dags för ...

Ny majoritetsägare och styrelse för MV Agusta

Luca Martin, Hubert Trunken...

Ny Indian Scout på väg

Indian Motorcycle har bekrä...

Honda CB125R uppdaterad

24YM HONDA CB125R 2024 å...

Designtävling med Yamaha – Vinn en LEGO MT-10 SP!

Färglägg en XSR 900 GP &#82...

Designtävling med Yamaha – Vinn en LEGO MT-10 SP!

Färglägg en XSR 900 GP &#82...

Ny Indian Scout på gång

En ny version av Indian Sco...

Honda uppdaterar CB125R

24YM HONDA CB125R 2024 å...

Husqvarna Svartpilen 801!

Äntligen är den här, Husqva...

Färre stulna motorcyklar 2023

Varje år sammanställer Larm...

Top