BMW S1000RR - tråden

Kommer du köra på bana med din BMW S1000RR ?


  • Antal röstningar
    0
  • Undersökning stängd .

Sniglom

Gudomlig sporthojare
Gick med
4 Nov 2013
Ort
Göteborg
Hoj
Knallgul S1000RR -11, CBR600FS -02
Tjena. Jag kommer inte riktigt överens med växellådan på en 11a, funderar på om någon känner igen felet och eventuellt vet lösningen.

1. Neutralen är så gott som omöjlig att nå från ettan, däremot går det oftast bra från tvåan.


2. Att få i trean är svårt när hojen är kall, man får ge ordentligt tryck annars hoppar den inte riktigt i. Jag upplever det något lättare att använda quickshift för att få i trean än att göra det med koppling.
När hojen väl är varmkörd bråkar det inte.
 

PerWe

Medlem
Gick med
20 Apr 2005
Ort
Sollentuna
Hoj
Hojlös, vad ska man ha nu? om man ska ha ngt igen?
Jag har skaffat mig en HP4 -13 banhoj.
Har precis köpt ett par bromsskivor som jag skall ha till ett extra framhjul som jag ännu inte skaffat.
Då märkte jag att mitt nuvarande framhjul är av nyare modell med helt andra skivor än de jag köpt, det jag har ser ut som 2015 om man jämför på bilder.

Egentligen ingen fara då skivorna är till ett annat hjul än det jag har men frågan är om ett -13 hjul fortfarande passar rakt av eller om ngt har moddats för att få det nyare hjulet att passa, kanske det bästa är att även extrahjulet är ett -15 hjul.

Vitsen är ju att snabbt kunna skifta hjulet då man är på banan.

Ngn här som kan detta & med säkerhet vet om både -13 & -15 passar rakt av.

Edit några timmar senare:
Vad jag hunnit lära mig under eftermiddagen är att från & med -11 (kanske tidigare) så passar alla KOMPLETTA hjul rakt av.
Däremot passar mina inköpta skivor endast till HP4 fälgar eller eftermarknads fälgar PVM eller OZ.
S1000RR fälgar har annan infästning av bromsskivorna & jag har S1000RR -16 fälgar på min hoj.
 
Last edited:

Gesus

SFS YAOOOOOOOO!
Gick med
11 Sep 2009
Ort
Lala land
Hoj
Falu rödfärg
Hej

Någon som vet hur det är med service intervallerna för ventilkontroll/-justering när hojen körs på bana.
Rekommenderar bmw andra intervaller än 3000 mil?
 

#68

\m/
Gick med
18 Aug 2012
Ort
Enköping
Hoj
S1000 RR ///M
Prisvärt

Hämtar nya modellen på lördag. Fick bra pris på helförsäkring också. 2,9 miljoner/året men då är den avställningsbar också. :lol

Ska?rmavbild 2019-05-29 kl. 08.25.27.png
 

#68

\m/
Gick med
18 Aug 2012
Ort
Enköping
Hoj
S1000 RR ///M
IMG_6472.JPG

Spontana reflektioner efter påbörjad inkörning (=under 9.000 rpm):

Extremt bekväm, agil och stabil.
Klart mer lättkörd än R1M.

Den smalare (och högre?) tanken ger mycket bättre förankring och kontakt med hojen, särskilt vid nerlägg.

Drar mycket riktigt åt höger som BMW själva försökt åtgärda genom att flytta motor och kedja 5 mm vänster. Inget problem men märks om man aktiverar farthållaren/pit limiter och släpper styret.
 

bezerk

Ta det lugnt - kör hellre två gånger
Gick med
10 Feb 2008
Ort
Södra skåne
Hoj
KTM 500, Honda 450 HM, aprilia sr 125
Beemer ägare igen. Senast var en års modell 2010.
Ägt Tuono v4r. (Ca 4000mil i sadlen) men i alla ära, det finns baksidor.

Saknade den förra s1000rr enormt så det fick bli en 2017.
f6b68d7e76b3821feba259c726778d65.jpg


Skickat från min SM-N950F via Tapatalk
 
Last edited:

Sniglom

Gudomlig sporthojare
Gick med
4 Nov 2013
Ort
Göteborg
Hoj
Knallgul S1000RR -11, CBR600FS -02
Någon i göteborgsområdet som har diagnosverktyget gs911?

Försöker få min s1000rr -11 att sluta kasta lampfel om diodblinkers bak. Prövade att montera biltemas motstånd, men det hjälpte inte.
 

DR-Zätare

Schneller & schneller!
Gick med
16 Jun 2003
Ort
Umeå
Hoj
Ein liter Blitzkrieg-RR
Det var bokstavligen åratal sedan jag var aktiv i tråden men jag behöver råd av den samlade kompetensen som brukar finnas här :)

Jag hade tänkt göra mig av med lite grejer till min s1000rr som jag har liggande och undrar om ni har koll på vad som är rimligt att begära för dessa. Samtliga grejer har suttit på en 2010 men jag tror 2011 var samma hoj så de borde passa åtminstone på den också. Det jag har är:
- Öhlinsgaffel FGRT811
- Öhlinsdämpare BM887
- Öhlins styrdämpare
- En uppsättning fälgar med ryckutjämnare och drevhållare men utan skivor, ABS-ring och däck.

Öhlinsgrejerna har gått en handfull bandagar och ett hundratal gatmil i min ägo. Gaffeln är servad för någon vecka sedan och har inte suttit monterad sedan service. Gaffeln och styrdämparen köpte jag nya, stötdämparen var begagnad men köptes av Dan Kyle i USA som gick igenom den innan han skickade den.
 

R1 wannabe

RR Hangaround
Gick med
15 Dec 2003
Ort
Gustavsberg
Hoj
Cb 125 -70, RG 500-86, Z1000, R1-00, GSXR 1000 -03, S1000RR
…..
Drar mycket riktigt åt höger som BMW själva försökt åtgärda genom att flytta motor och kedja 5 mm vänster. Inget problem men märks om man aktiverar farthållaren/pit limiter och släpper styret.

Är det ett känt problem på BMW S1000RR?
 

bloom

Guest
kollar mycket youtube videos nu på vintern. såg denna bänkning, 199 hk på hjulet helt original :tummenupp men det är skapliga ´´svackor´´ i effekt kurvan då dom jämför alla växlar. börjar vid 7.30 in i videon om man inte vill se hela. är detta något för modellen i USA? att den har en annan programvara än dom som sålts inom EU? eller är det så den upplevs?


https://www.youtube.com/watch?v=khUXfQsoVnI
 

ulven

Hålla stålet
Gick med
13 Mar 2006
Ort
Segeltorp
Hoj
Supermoto-08
Det verkar vara en helt annan mappning på USA hojarna, säkert pga deras regler.
Dom verkar få ut stor skillnad på mellanregistret genom att flasha boxen.
Jag har en 2019 som jag hann gasa lite med i sommar,inget konstigt register... går hur bra som helst.
Har precis monterat ett titan acrapovic helsystem, ren kärlek!
Nu ska man bara försöka få någon som kan mappa den, sen är det riktigt kul.
 
Nyheter
Anmälan öppen till Husqvarna TREK 2024

Husqvarna TREK 2024 –...

Snart dags för ”We Ride As One”

Den 4 maj är det åter dags ...

Nyheter från skinnjätten Dainese!

Under 80- och 90-talet och ...

Skaparen, samlaren och evighetsmaskinen

”och om du tittar här...

Sex nya MC-stipendiater 2024

För tolfte året bidrar Sved...

Start2Ride tar bron över till Danmark

Efter flera års framgång i ...

Sex nya MC-stipendiater

Sex mc-stipendiater får cha...

Förlängd Husqvarna-garanti

Husqvarna Motorcycles erbju...

Förlängd Husqvarna-garanti

Husqvarna Motorcycles erbju...

Vi kör MV Agusta Enduro Veloce

Magnus Mossberg om första t...

Top