BMW S1000RR - tråden

Kommer du köra på bana med din BMW S1000RR ?


  • Antal röstningar
    0
  • Undersökning stängd .

snutten_00

Ny medlem
Gick med
18 Jul 2010
Ort
Stockholm
Hoj
S1000RR
Någon som har varit med om att växel fastnar i 3dje växel, går ej att byta med quickshift, men det går att byta växel med koppling. Sen funkar det utan problem.
Quickshift använder jag alltid efter 7000 varv.
S1000rr 2012 jag har
Precis slagit 700mil

Hänt 2ggr igår efter något lugnt körning...


Hittat ett äldre tråd men bilder finns ej
http://www.bmwklubben.se/forum/viewtopic.php?f=273&t=11035
 

snutten_00

Ny medlem
Gick med
18 Jul 2010
Ort
Stockholm
Hoj
S1000RR
Justerade kedjan till att börja med
Nollställde QS på det och sen nollställde jag TPS


Nu verkar det funka hur bra som helst.
 

jb

Medlem
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Marbella
Hoj
YZF-R1 -18
Justerade kedjan till att börja med
Nollställde QS på det och sen nollställde jag TPS


Nu verkar det funka hur bra som helst.

Hur nollställde du QS och TPS?

- - - Updated - - -

På Anderstorp i helgen hade jag problem med min quick shifter.
Nu har jag monterat en ny samt även nytt kopplingshandtag med ny mikrobrytare (Tack Peter Rodin).
Provkörde på Anderstorp innan jag åkte hem. Oftast fick jag inte i 5:an o 6:an utan att använda koppling. Och alla andra växlar känns inte inte så mjuka som innan.
Nu har jag gjorde en ny "inlärning" och provkörde i en bänk. Just nu funkar 5:an o 6:an också. Men alla växlar går inte så mjukt som innan. Kanske är det bänken som lurar mig, det är ju inte riktigt som i verkligheten.
När jag lär den kör jag 10 sekunder på varje växel, och sedan på 6:an drar jag in kopplingen och lägger i neutral, och stänger av med nyckeln och väntar någon minut.
Gör jag rätt?
Läste på ett forum att kan man ta bort batteripolerna och sätta ihop dom i 10 sekunder för att nollställa allt i ECUn, och den på så sätt lär sig helt från början. Är det en dålig ide tro?
 
Gick med
18 Nov 2008
Ort
Jakobsberg
Hoj
S1000RR
Rassel från avgasventil s1000rr 2015.

Hej är det någon som haft problem med rassel från avgasventilen den främre som sitter vid grenröret och om detta går att åtgärda?
 

#21

Racingberoende
Gick med
14 Dec 2003
Ort
Halmstad
Hoj
BMW S1000RR-20, Honda VFR800-17
Motorhaveri

Hej, fick motorhaveri den 13/4 en insugsventil som rök av på 4:ans cylinder men som tur är så har jag garanti kvar (-15 hoj uttagen mars -16) och tack vare snabb service from BMW och Gerts mc så rullar den igen (ny motor):).
Hämtade den i lördags, det tråkiga är att köra in den nya motorn men 80 mil går fort.
 

sundström

bara grusleksaker kvar
Gick med
29 Nov 2006
Ort
sunne
Hoj
XR 650R 690r/sm
är i köpläge på en 1000rr 10:a är det nåt särskilt man bör ha koll på på en "lågmilad" sån ? Är tanken av plåt ? Trodde det var alutank men finns en "fläck" som jag på bild tolkar som en rostprick vilket känns märkligt
 

J_Lillman

Medlem
Gick med
4 Apr 2016
Ort
Knivsta
Hoj
Aprilia RS660
Hej allihop.

Jag undrar vad ni som använder rr'n till både gata och bana kör på för bromsbelägg fram ?
Har sökt runt lite på nätet och det är många som rekommenderar EBC beläggen iallafall om man kollar på utlänska forum.

Provade EBC när jag höll på med bankörning med bil men gillade verkligen inte känslan och hur dom betedde sig.
Så EBC är ute ur diskutionen för min del, men är det någon som har erfarenheter av sinter belägg från Brembo, Performance Friction, Alpha racing mfl ?

Har kollat på Brembo SC beläggen om det är någon som har erfarenhet av dessa ?

Kör med original belägg nu och efter några varv på Gelleråsen började dom tappa bett tyckte jag. (Ja bromsvätska är nybytt)

Tack på förhand
Mvh
Jonas Lillman
 
Last edited:

KennethN

N-TRADE RACING
Gick med
31 Mar 2003
Ort
Sundsvall
Hoj
BMW S1000RR -2015
Jag kör både gata och bana. Kör just nu Alpha Racing Duo Sinter belägg. Funkar kanon :tummenupp

http://butik.bactor.se/index.php?cPath=926_935_37&osCsid=q9ii1gj81i45ckcllufusdjjt4


Hej allihop.

Jag undrar vad ni som använder rr'n till både gata och bana kör på för bromsbelägg fram ?
Har sökt runt lite på nätet och det är många som rekommenderar EBC beläggen iallafall om man kollar på utlänska forum.

Provade EBC när jag höll på med bankörning med bil men gillade verkligen inte känslan och hur dom betedde sig.
Så EBC är ute ur diskutionen för min del, men är det någon som har erfarenheter av sinter belägg från Brembo, Performance Friction, Alpha racing mfl ?

Har kollat på Brembo SC beläggen om det är någon som har erfarenhet av dessa ?

Kör med original belägg nu och efter några varv på Gelleråsen började dom tappa bett tyckte jag. (Ja bromsvätska är nybytt)

Tack på förhand
Mvh
Jonas Lillman
 

J_Lillman

Medlem
Gick med
4 Apr 2016
Ort
Knivsta
Hoj
Aprilia RS660

KennethN

N-TRADE RACING
Gick med
31 Mar 2003
Ort
Sundsvall
Hoj
BMW S1000RR -2015
Hej Jonas å tack för att du tittade till min hemsida. Ja där finns massor av bilder, filmer å annat trevligt :tummenupp Jag tror inte att det är några problem för dig att köra med lika belägg som jag har.

Hej.

Tack för snabbt svar =) ok så duo sinter funkar på ok på gata ?
Av din hemsida att dömma så är jag tämligen säker på att du håller ett högre tempo än vad jag gör men du tror det skulle funka ändå ?

// Jonas Lillman
 

Wickmark

Ny medlem
Gick med
26 Mar 2017
Ort
Helsingborg
Hoj
S1000rr
tjena. har ett glapp fram. Uppkommer om jag sitter på hojen med frambromsen helt åtdragen och gungar den framåt. Känner även en obalans under körning. Är det styrlager? Om ja, var köper jag ett nytt? Vad kostar det att fixa på verkstad?
 

Boofer

Sporthojsnörd
Gick med
12 Sep 2016
Ort
Umeå
Hoj
S1000R-15
Det går att dra åt styrlagret, borde inte kosta mycket om du inte kan göra det själv. 5 minuters jobb.
 

J.Lunkan

Ny medlem
Gick med
9 Jun 2013
Ort
Solna
Hoj
KTM 1290GT-19
tjena. har ett glapp fram. Uppkommer om jag sitter på hojen med frambromsen helt åtdragen och gungar den framåt. Känner även en obalans under körning. Är det styrlager? Om ja, var köper jag ett nytt? Vad kostar det att fixa på verkstad?

Det behöver inte vara lagret som du uppfattar som ett glapp...kan mycket väl vara dina flytande bromsskivor som känns. Men lättast är väl att få upp framhjulet i luften och känna i gaffelbenen.
 

snutten_00

Ny medlem
Gick med
18 Jul 2010
Ort
Stockholm
Hoj
S1000RR
Någon som har ett alarm liggande hemma som vill sälja eller bli av med

org nummer finns på själva larmet
org nummer - 65758544716

thanks
 

TAX

Ny medlem
Gick med
17 Feb 2009
Ort
Stockholm
Hoj
BMW S1000 RR
Dags att lägga RR vantarna på hyllan. Måste hejda mig lite med ålderns rätt. Någon som behöver en 12:a så finns min på Blocket. En mycket välskött MC med all historik.
 
Nyheter
Peter kör nya Svartpilen 801

Bara några kilometer från a...

En helt ny Husqvarna!

Bara några kilometer från a...

Anmälan öppen till Ducatis DRE Adventure 2024

För sjunde gången i ordning...

Anmälan till Start2Ride 2024 har öppnat

Screenshot Nu har biljet...

Anmälan öppen till Husqvarna TREK 2024

Husqvarna TREK 2024 –...

Snart dags för ”We Ride As One”

Den 4 maj är det åter dags ...

Nyheter från skinnjätten Dainese!

Under 80- och 90-talet och ...

Skaparen, samlaren och evighetsmaskinen

”och om du tittar här...

Sex nya MC-stipendiater 2024

För tolfte året bidrar Sved...

Start2Ride tar bron över till Danmark

Efter flera års framgång i ...

Top