Dags att hetsa inför Gelleråsen!!

SKOMAKARN

Ny medlem
Gick med
5 Mar 2006
Ort
Utanför Ulvatorp
Hoj
KTM 950sm -06, Honda cbr 600 -85
Snabb fråga: E de för sent att betala in till tävlingen nu? Finns det plats kvar?

/S

Edit. Vi e serieanmälda.
 
Last edited:

P€RRA

BFF
Gick med
31 Mar 2009
Ort
Estocolmo
Hoj
Njet
Får man köra onsdags träningen om man skall köra erf racet på torsdag? ngn som har info om detta?:confused:
Om inte ERF har någon egen paragraf om detta så är det tillåtet. Man får alltid köra öppna träningar där alla som vill får köra. Det är inte tillåtet att köra när det bara finns ett begränsat antal platser, som tex på en bandag med maxantal i varje grupp.
 

Nr:18

Snabbare än Don Queer
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Oskarström
Hoj
GSXR 1000
Om inte ERF har någon egen paragraf om detta så är det tillåtet. Man får alltid köra öppna träningar där alla som vill får köra. Det är inte tillåtet att köra när det bara finns ett begränsat antal platser, som tex på en bandag med maxantal i varje grupp.

Nu gissas det friskt. Regeln gäller endast sm-klasser. ERF är inte SM, endast en cup.
 

P€RRA

BFF
Gick med
31 Mar 2009
Ort
Estocolmo
Hoj
Njet
Nu gissas det friskt. Regeln gäller endast sm-klasser. ERF är inte SM, endast en cup.
Din tolkning av regeln känns naturlig men samtidigt kan man diskutera hur vida punkt 6.4.4 avser en tävling eller en klass.

6.4.4 Privat träning på aktuell bana veckan före dess SM-tävling är förbjuden.

Hade varit bättre om de skrivit:

6.4.4 Privat träning på aktuell bana veckan före dess SM-tävling är förbjuden för förare som ska deltaga i en klass med SM-status.
 

Nr:18

Snabbare än Don Queer
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Oskarström
Hoj
GSXR 1000
Din tolkning av regeln känns naturlig men samtidigt kan man diskutera hur vida punkt 6.4.4 avser en tävling eller en klass.

6.4.4 Privat träning på aktuell bana veckan före dess SM-tävling är förbjuden.

Hade varit bättre om de skrivit:

6.4.4 Privat träning på aktuell bana veckan före dess SM-tävling är förbjuden för förare som ska deltaga i en klass med SM-status.

Rookie kör inte om SM, som du vet.
 

Zoidberg

*58*
Gick med
4 Nov 2004
Ort
Malmö ...ungefär
Hoj
FZR skrot
At No18:
Ska man släpa med sig Laptopen i onödan denna gången &så, ..eller är det fixat fler "anslutningar" till Mylapsgrejjen ? :gnissla

Går det inte att webbasera eländet, så att tillgången blir obegränsad ?
 

P€RRA

BFF
Gick med
31 Mar 2009
Ort
Estocolmo
Hoj
Njet
Kan det bli blötare än vad det är på Åsen just nu? Väntar bara på att en kanot ska glida förbi webkameran :D

Med lite lite bättre upplösning hade man kunnat se ställningen.
 

magnus_moss

Racing is life!
Gick med
11 Aug 2003
Ort
västkusten
Hoj
Kawasaki Supersport, KTM Supermono, ISR Forgotten Era, Honda CB750
Det finns ett resultat på mylaps med Allt i Däck som segrare men totaltiden är 4 timmar 21 minuter....:va
 

GSXR1100R

The older i get the faster i was
Gick med
8 Mar 2003
Ort
South Sweden
Hoj
Gammelgixxer, Kawwaräcer 600, KTM Adventure, KTM Elduro
Det finns ett resultat på mylaps med Allt i Däck som segrare men totaltiden är 4 timmar 21 minuter....:va

Det regnade och sedan tilltog regnet för att sedan öka till monsunregn, enligt opålitliga källor så kunde man ta sig runt Åsen snabbare med gummiflotte än moped.

TL bestämde att korta ner lidandet eftersom banan stog under vatten på en del ställen.
 

R2

På två hjul sen -89
Gick med
6 Mar 2003
Ort
skvde
Hoj
ett bygge, + en 954 + YZF750R -95 som R7 stylats men också skrotats + Aprilia RS250, + RGV 250 + två RD350 + en kinamoto med egendesignade kåpor, en Stomp MiniGP och en Anaconda mingp-motard och en egenbyggd GP70racer.
ääscchh bjäfs, Atorp -04 körde vi ju i tyfonregn, gick skitbra.

Allt I Däck :öl
 

betsy

Fuck cancer
Gick med
21 Apr 2003
Ort
Öfvre Järfälla
Hoj
Liten Galen
Dagens racerapport för alla team i bild:
badanka.jpg
 

NSB33

Mullsjö Maniac
Gick med
14 Feb 2007
Ort
Mullsjö
Hoj
Suzuki Gsxr 1000 K9 extra allt! KTM 690 SMC-R -13
Ja det var bland det värsta jag har kört i :gnissla
Våran taktik satt som en smäck, vi var själva om att ( nu borde jag nog inte berätta pga risk för att bli dumförklarad! Till mitt försvar så var det inte jag som tog beslutet) starta racet på Slicks ehrrm :rolleyes:

Efter en stund när man hade vant sig vid eländet var det trots allt rätt kul att köra synd att de stängde av racet bara :)

20 cm vatten var det på infarten på depån, lite speciellt allt!
 
Last edited:

Gadde

Medlem i lowbudgetracing
Gick med
23 Jun 2005
Ort
Malmö
Hoj
Fireblade-08(Gata), Fireblade-08(Racehoj) R6-00 (Racehoj till salu)
Ja det var bland det värsta jag har kört i :gnissla
Våran taktik satt som en smäck, vi var själva om att ( nu borde jag nog inte berätta pga risk för att bli dumförklarad! Till mitt försvar så var det inte jag som tog beslutet) starta racet på Slicks ehrrm :rolleyes:

Efter en stund när man hade vant sig vid eländet var det trots allt rätt kul att köra synd att de stängde av racet bara :)

20 cm vatten var det på infarten på depån, lite speciellt allt!

Inte ska du bli dumförklarad :rolleyes:
Vi startade på Dunlop Roadsmart :död Jag hakade på idén, trodde det skulle bli torrare än det blev.
Men precis när det börja vara en smart idé o det börja bli riktigt torrspår, börja det vräka ner....:huvet
När vi väl satte på regndäck efter ca 1h,15 min så börja vi få upp farten.
Trots ett däckbyte på 10 min, kom vi 11 varv efter 1:e

Jag personligen hatade banan i torrt nu i veckan, men mitt pass på 2h(med regndäck) var nog ett av mitt roligaste pass sedan jag börja köra bana. Trivdes som fan! :banana

Skål!!!! :fyllisar:öl Mvh #10 Gadde
 
Nyheter
Anmälan öppen till Husqvarna TREK 2024

Husqvarna TREK 2024 –...

Snart dags för ”We Ride As One”

Den 4 maj är det åter dags ...

Nyheter från skinnjätten Dainese!

Under 80- och 90-talet och ...

Skaparen, samlaren och evighetsmaskinen

”och om du tittar här...

Sex nya MC-stipendiater 2024

För tolfte året bidrar Sved...

Start2Ride tar bron över till Danmark

Efter flera års framgång i ...

Sex nya MC-stipendiater

Sex mc-stipendiater får cha...

Förlängd Husqvarna-garanti

Husqvarna Motorcycles erbju...

Förlängd Husqvarna-garanti

Husqvarna Motorcycles erbju...

Vi kör MV Agusta Enduro Veloce

Magnus Mossberg om första t...

Top