Cagiva mito strypningar?

Anndreeaas

otursfågeln
Gick med
3 Mar 2010
Ort
Eslöv
Hoj
Cagiva mito f 00
Motorcykeln går bara i 140p/m och orkar inte varva ur

tjenare!

För någon månad sen köpte jag en cagiva mito 00 7-växlad som gått 1600 mil, efter ha maxat den första gången märkte jag att den bara toppa 140 på mätarn, när den bör toppa ca 170-190 på mätaren,

Så jag tänkte att cylindern kanske va kasss osv och brydde mig inte mkt mer för jag bara övningskörde, sen skar den, jag köpte ny och idag maxade jag den igen, och den toppar fortf bara 140 på mätarn,

När jag satte på en ny cylinder såg jag att avgasports trhotteln (om man nu kan kalla den de) fastnade när man tryckteu pp den ibland, så rengjorde den ordentligt sen satte den i den nya cylindern,

har även kollat avgasröret för o seo m de fanns någon plugg men hittade ingen i headern, och då misstänker jag dåligt bestyckad förgasare eller någon form av strypning,

ideér? de finnns inga tecken på att någon har satt ditt en elektroniskt varvstrypning eller liknande,

prövade med den gamle cylindern ett större munstycke för storleken var 250 när de stod i avstrypningsguiden 310, men den gick bara sämre med de

Ideér? killarna nere på verkstaden hade ingen aning :va
 
Last edited:

Killawife

To live is to die
Gick med
23 Feb 2005
Ort
Vimmerby
Hoj
Yamaha FZR600R -94, tidigare Triumph 955i daytona -04, Yamaha R1 -00, Yamaha R6 -99, Yamaha YZF 750 -92
Ska tydligen vara en kabel till CDI-boxen på dom där med. Vet att jag kollade lite på det förra året när jag var inne på att köpa en. Googla
 

gros coeurs

Medlem
Gick med
1 May 2003
Ort
uppsala
Hoj
Ducati 996 2001, 110cc fiddy
Har kollat igenom hela cdi-boxen redan :yoparty

står inget bland strypningarna men googla kan ja väl!

Öppnas o stängs "avgasventilen" när du sätter på tändningen?
När jag "ströp" min gamla mito innan besiktning så hakade jag bara av vajern till motorn under tanken, så ventilen aldrig lämnade minsta läget...Vart slö som attan då, ingen kick på topp. Annars gjorde den 190km/h på mätaren...Så nått är det som inte står rätt till...
 

Anndreeaas

otursfågeln
Gick med
3 Mar 2010
Ort
Eslöv
Hoj
Cagiva mito f 00
Öppnas o stängs "avgasventilen" när du sätter på tändningen?
När jag "ströp" min gamla mito innan besiktning så hakade jag bara av vajern till motorn under tanken, så ventilen aldrig lämnade minsta läget...Vart slö som attan då, ingen kick på topp. Annars gjorde den 190km/h på mätaren...Så nått är det som inte står rätt till...

de har du alledels rätt i att de inte är,

japp de gör den,


Edit:
I högre växel än 3an så orkar den inte varva ur 7000 varv på plan mark,
Fel blandning antar jag? eller kan den förlora kraft på annat vis?
 
Last edited:
Nyheter
Anmälan till 2024 års DGR öppen

Den 18 maj är det dags för ...

Ny majoritetsägare och styrelse för MV Agusta

Luca Martin, Hubert Trunken...

Ny Indian Scout på väg

Indian Motorcycle har bekrä...

Honda CB125R uppdaterad

24YM HONDA CB125R 2024 å...

Designtävling med Yamaha – Vinn en LEGO MT-10 SP!

Färglägg en XSR 900 GP &#82...

Designtävling med Yamaha – Vinn en LEGO MT-10 SP!

Färglägg en XSR 900 GP &#82...

Ny Indian Scout på gång

En ny version av Indian Sco...

Honda uppdaterar CB125R

24YM HONDA CB125R 2024 å...

Husqvarna Svartpilen 801!

Äntligen är den här, Husqva...

Färre stulna motorcyklar 2023

Varje år sammanställer Larm...

Top