Styrning till erf på gälleråsen sökes!

bg

"Probably the best Bear in the world"
Gick med
9 Jan 2005
Ort
Västkusten
Hoj
BMW S1000RR (BG-edition)
Hej gott folk!
Passar på att höra mig för om det finns något team som behöver en andre- eller tredjeförare som är med och delar på kostnaderna under ERF:et i Karlskoga den 29 juli. Det hade nämligen passat förträffligt i min racekalender att få en möjlighet att vara med och leka då.

Kort om mig:
Har kört 4 säsonger i NEC (2006-09) på bl.a. en gul Triumph 675:a, om nu någon råkat lägga märke till den. 1 vurpa på fyra säsonger samt en tredjeplats i NEC med Trajjan från Knutstorp i fjol som främsta resultat. Har till i år gjort ett tillfälligt uppehåll i enduranceåkandet för att förverkliga drömmen om att köra 250 GP i samband med klassens avskedssäsong och håller för närvarande en 3:e plats i SM-tabellen där. Hoppas dock att kunna återvända till ERF-cirkusen nästa år, då det ju är "most bang for the buck" för oss som huvudsakligen betalar bantiden ur egen ficka...:näsblod

Önskemål om styrningen:
REC eller NEC, 600cc eller 1000cc, gammal eller ny hoj, långsamma eller snabba co-drivers - allt detta spelar mindre roll så länge maskinmaterialet är tillräckligt fräscht för att ha en rimlig chans att kunna ta oss i mål efter 6 timmar och övriga förare smarta nog att prioritera en hel hoj före ett nytt personligt varvrekord...:rolleyes:

Gliringar, psykningar eller kanske rent av förslag på lämpliga styrningar tages tacksamt emot via PM...:tungan
/MVH Björn
 

Ballou

300 pounds of heavenly joy
Gick med
30 Apr 2004
Ort
Kalmar
Hoj
CBR600RR -08
Union Racing med Tom North i spetsen söker ev. en förare.
 

Jucati

Ny medlem
Gick med
8 Oct 2004
Ort
Åland
Hoj
Ducati o Jucati
Stön, "Djävel-Björn" gör comeback....:huvet :tummenupp

Vi är dessvärre fulltaliga i ART#88 till Geleåsen, annars skulle vi inte tvekat en millisekund att kasta in dig i teamet! ++ på Björn!
Nu kan vi bara hoppas konkurrenterna har samma "problem".

/A.Mansén

PS Den där "vurpan", var det inte t.o.m så att du vart klockrent påkörd !?! I min värld räknas inte det som "vurpa"....DS
 

bg

"Probably the best Bear in the world"
Gick med
9 Jan 2005
Ort
Västkusten
Hoj
BMW S1000RR (BG-edition)
Union Racing med Tom North i spetsen söker ev. en förare.

Då var det klart! Tack vare Ballous fantastiska förmåga som talangscout:D (...fan - hoppas nu bara att jag inte behöver äta upp det här genom att krascha på första varvet eller något liknande...:rolleyes:) lyckades han koppla ihop mig med det ärevördiga gamla enduranceteamet "Union Racing" som bestämt sig för att göra comeback till Gälleråsen. Rutinerade och snabba grabbar och med fin snits i depåarbetet, efter vad minns från tidigare säsonger när man försökt konkurrera med dem. Det är väl lite som det gamla talesättet gör gällande; "If you can´t beat them - join them!":D

Ska bli superkul att träffa alla, i likhet med mig, självutnämnda gamla RR-hjältar i ERF-depån igen...:krama Är det förresten någon mer än jag som saknar den snabbaste av dem alla d.v.s. Micke Sundgren, alias GSXR11000RRR, och hans fina racerapporter/fotodokumentationer. Alltid på plats där hände med kameran och alltid några glada tillrop till övers:yoparty

Å Ballou: Hör av dig om du vill vara med och dela på din del av transfersumman. Talangscouter brukar ju kräva att få vara med och dela på 10-15% av övergångsummorna om jag förstått det rätt från medias hockey- och fotbollsrapportering. I ditt fall innebär det att du skulle få hosta upp en knapp 500-hundring... eller är det jag som har massuppfittat något.:näsblod

Skämt å sido. Tack för hjälpen Ballou.:tummenupp

Vi ses på G-åsen om en dryg vecka!
MVH Björn
 

Ballou

300 pounds of heavenly joy
Gick med
30 Apr 2004
Ort
Kalmar
Hoj
CBR600RR -08
BRL som jag numera kör för kommer dela depå med URK. Som belöning för mitt arbete så räknar jag med att du kränger däck, putsar visir mitt ställ behöver fettas in om det skulle bli regn o.s.v. Dessutom så kommer ART även dela depå med oss (tror jag) så Mansén kommer säkerligen puckla på dig också ;) Allt i sann vänskaplig RR tradition naturligtvis :krama.

Då var det klart! Tack vare Ballous fantastiska förmåga som talangscout:D (...fan - hoppas nu bara att jag inte behöver äta upp det här genom att krascha på första varvet eller något liknande...:rolleyes:) lyckades han koppla ihop mig med det ärevördiga gamla enduranceteamet "Union Racing" som bestämt sig för att göra comeback till Gälleråsen. Rutinerade och snabba grabbar och med fin snits i depåarbetet, efter vad minns från tidigare säsonger när man försökt konkurrera med dem. Det är väl lite som det gamla talesättet gör gällande; "If you can´t beat them - join them!":D

Ska bli superkul att träffa alla, i likhet med mig, självutnämnda gamla RR-hjältar i ERF-depån igen...:krama Är det förresten någon mer än jag som saknar den snabbaste av dem alla d.v.s. Micke Sundgren, alias GSXR11000RRR, och hans fina racerapporter/fotodokumentationer. Alltid på plats där hände med kameran och alltid några glada tillrop till övers:yoparty

Å Ballou: Hör av dig om du vill vara med och dela på din del av transfersumman. Talangscouter brukar ju kräva att få vara med och dela på 10-15% av övergångsummorna om jag förstått det rätt från medias hockey- och fotbollsrapportering. I ditt fall innebär det att du skulle få hosta upp en knapp 500-hundring... eller är det jag som har massuppfittat något.:näsblod

Skämt å sido. Tack för hjälpen Ballou.:tummenupp

Vi ses på G-åsen om en dryg vecka!
MVH Björn
 

GSXR1100R

The older i get the faster i was
Gick med
8 Mar 2003
Ort
South Sweden
Hoj
Gammelgixxer, Kawwaräcer 600, KTM Adventure, KTM Elduro
Ska bli superkul att träffa alla, i likhet med mig, självutnämnda gamla RR-hjältar i ERF-depån igen...:krama Är det förresten någon mer än jag som saknar den snabbaste av dem alla d.v.s. Micke Sundgren, alias GSXR11000RRR, och hans fina racerapporter/fotodokumentationer. Alltid på plats där hände med kameran och alltid några glada tillrop till övers:yoparty
Hejsan Jävel-Björn

Tyvärr krockar alla ERF med annat i år, jag har inte ens varit på SM/SO eller Pro SBK i år.

Jag harvar runt som bandagsinstruktör istället.

Får se om det funkar bättre nästa år, det var ju rätt kul att träffa alla dårar.

Good luck on Luff-Land
 

Jucati

Ny medlem
Gick med
8 Oct 2004
Ort
Åland
Hoj
Ducati o Jucati
Dessutom så kommer ART även dela depå med oss (tror jag) så Mansén kommer säkerligen puckla på dig också ;) Allt i sann vänskaplig RR tradition naturligtvis :krama.


Näää, nu får det f-n i mej vara slutpucklat.
"Två av två" ger tio RR-år skadefritt! ART#88 pekar långfinger åt Murphy och rockar röven av "ödet" till Geleåsen!

Jag har blandade känslor inför Jävel-Björns comeback. På ett sätt blir omkörningarna åtminstone "rättvis" i sadeln på Onion. Eller hur Ballou....:huvet

/AM
 
Nyheter
Anmälan öppen till Husqvarna TREK 2024

Husqvarna TREK 2024 –...

Snart dags för ”We Ride As One”

Den 4 maj är det åter dags ...

Nyheter från skinnjätten Dainese!

Under 80- och 90-talet och ...

Skaparen, samlaren och evighetsmaskinen

”och om du tittar här...

Sex nya MC-stipendiater 2024

För tolfte året bidrar Sved...

Start2Ride tar bron över till Danmark

Efter flera års framgång i ...

Sex nya MC-stipendiater

Sex mc-stipendiater får cha...

Förlängd Husqvarna-garanti

Husqvarna Motorcycles erbju...

Förlängd Husqvarna-garanti

Husqvarna Motorcycles erbju...

Vi kör MV Agusta Enduro Veloce

Magnus Mossberg om första t...

Top