AI kort

Zlowhead

Ny medlem
Gick med
9 Jul 2010
Ort
Ljusterö
Hoj
GasGas LV 125EC -05 Honda Varadero 125 -05
Hej!

Nu behöver jag tips till min uppkörning jag har på Onsdag nästa vecka :) men jag e jätte nervös. Jag kör upp i Barkaby, Stockholm.

Så är det någon som vill dela med sig av erfarenheter och tips och nån som vet om dom är schysta på barkaby? :p Vill inte faila :huvet

Tack på förhand :Bugar:banana
 

Mendoz

Sporthojsnörd
Gick med
5 Jul 2009
Ort
Solna
Hoj
Yamaha XSR 900 2017
Körde upp på Barkaby och han som jag körde med var jäkligt schysst. Gjorde några små fel men han såg att jag "visste hur man körde" så det var inga problem. Jag såg till att vara tydlig med det jag gjorde, la mig rätt på vägen till svängarna, vred mycket på huvudet för att visa att jag hade koll på trafiken.
Om man bara tar det lungt så ska förhoppningsvis körningen flyta på smärtfritt. :D
 

Anndreeaas

otursfågeln
Gick med
3 Mar 2010
Ort
Eslöv
Hoj
Cagiva mito f 00
vrid på huvudet så gått de går, försök hålla fötterna uppe vid kornisngar och svängar där de ej är rödjus,kommande trafik eller stopskylt
 

Zlowhead

Ny medlem
Gick med
9 Jul 2010
Ort
Ljusterö
Hoj
GasGas LV 125EC -05 Honda Varadero 125 -05
Okej :)

Aa jag ska vrida mkt på huve så han ser att man håller koll o tittar i backspegeln. Körde ni en lång rutt eller? Hur lång tid är trafik körningen? Och hur fort måste hojjen gå? Alltså jag har 2-taktare och den kan jag ligga med i 90-95 utan att liksom plåga motorn speciellt mkt :p men jag vill inte dra på och ligga o tokvarva i 110-120 liksom. Så hoppas 90-95 räcker. Och btw föröker dom luras? Såhär typ Sväng Höger nästa så är det enkelriktat? :p Vill ha alla smaskiga detaljer :)

tack på förhand:yoparty

MVH Mats
 

Kottsson

Får jag vara här?
Gick med
15 Apr 2010
Ort
Skogen
Hoj
KTM 1090 Adventure R
Nån som vet hur det är om man kommer med en Cross hjälm? Fick inte ha cross hjälm för körskolan då man skraper upp hakan. Så är det någon som vet? Vill ej dyka upp med cross hjälm om jag inte får ha den och har bara ett val och det är att åka hem och beställa en ny tid och en ny hjälm (dock har ju intergral men är ju så ivrig i den av någon konstig anledning.)
 

Zlowhead

Ny medlem
Gick med
9 Jul 2010
Ort
Ljusterö
Hoj
GasGas LV 125EC -05 Honda Varadero 125 -05
Du får ha crosshjälm. Min polare hade det. Dock så faila han på lågfartsdelen tror jag.

men jag undrar om nån vet hur länge trafik körningen pågår? Och hur stränga dom är? På barkaby dårå
MVH Mats
 

Zlowhead

Ny medlem
Gick med
9 Jul 2010
Ort
Ljusterö
Hoj
GasGas LV 125EC -05 Honda Varadero 125 -05
Idag körde jag Låg/högfarts delen på en gammal militärbas, högfarten gick jätte bra efter några vändor och ena lågfarten, men den längsta lågfarten var svår tyckte jag, måste öva mer balans :p

Hur stränga e dom på lågfarten?
 

Anndreeaas

otursfågeln
Gick med
3 Mar 2010
Ort
Eslöv
Hoj
Cagiva mito f 00
Idag körde jag Låg/högfarts delen på en gammal militärbas, högfarten gick jätte bra efter några vändor och ena lågfarten, men den längsta lågfarten var svår tyckte jag, måste öva mer balans :p

Hur stränga e dom på lågfarten?

du ska kunna köra så sakta att kompisen kan GÅ LUNGT förbi dig,
 

genericjohn

Sporthojsnörd
Gick med
25 Jun 2009
Ort
Viby
Hoj
Gasgas motard Gsxr 1100
kör hyffsat lugnt och kolla mycket vid rondeller och korsningarna. blinka. och de gillar inte att bli frånkörda vid grinden :p
 

genericjohn

Sporthojsnörd
Gick med
25 Jun 2009
Ort
Viby
Hoj
Gasgas motard Gsxr 1100
det är en grind in till flygfältet när man avslutar körningen. när jag körde såg jag att den höll på att stängas så jag kom precis förbi den medans mina två efterföljare var tvugna att tvärnita.
då kände ja mig busi
 

Zlowhead

Ny medlem
Gick med
9 Jul 2010
Ort
Ljusterö
Hoj
GasGas LV 125EC -05 Honda Varadero 125 -05
det är en grind in till flygfältet när man avslutar körningen. när jag körde såg jag att den höll på att stängas så jag kom precis förbi den medans mina två efterföljare var tvugna att tvärnita.
då kände ja mig busi

Oke ! :p hahah

Aa imorn gäller det. Hoppas det går bra. :tummenupp

annars så får man:fyllisar
 

Zlowhead

Ny medlem
Gick med
9 Jul 2010
Ort
Ljusterö
Hoj
GasGas LV 125EC -05 Honda Varadero 125 -05
Tjaa,

aa jag fick kortet! :D:D:D

tack för alla tips :) Nu ska ut o åka o åka

MVH
 

Zlowhead

Ny medlem
Gick med
9 Jul 2010
Ort
Ljusterö
Hoj
GasGas LV 125EC -05 Honda Varadero 125 -05
Jag gasar runt på Ljusterö :p Åkersberga-Ljusterö-Norrtälje.

Jag bor på Ljusterö så¨håller mig runt där.

Men nu e växellådan paj på GAsgasen :/ så jag är jätte arg och besviken. Men jag har en Honda Varadero 125 05a nu som jag åker runt på :p
 
Nyheter
Anmälan öppen till Ducatis DRE Adventure 2024

För sjunde gången i ordning...

Anmälan till Start2Ride 2024 har öppnat

Screenshot Nu har biljet...

Anmälan öppen till Husqvarna TREK 2024

Husqvarna TREK 2024 –...

Snart dags för ”We Ride As One”

Den 4 maj är det åter dags ...

Nyheter från skinnjätten Dainese!

Under 80- och 90-talet och ...

Skaparen, samlaren och evighetsmaskinen

”och om du tittar här...

Sex nya MC-stipendiater 2024

För tolfte året bidrar Sved...

Start2Ride tar bron över till Danmark

Efter flera års framgång i ...

Sex nya MC-stipendiater

Sex mc-stipendiater får cha...

Förlängd Husqvarna-garanti

Husqvarna Motorcycles erbju...

Top