Destination Ambjörnarp 2010

ZaZa1

KingsHill Rider`s
Gick med
28 May 2006
Ort
Kungsbacka, KingsHill
Hoj
Suzuki H-Prince, Husqvarna SM510R-08, XR400R-98
Hejsan KingsHill Riders!

Då var det dax tycker jag att ta tag i planerna att köra till Ambjörnarp.
Väl där ska vi bege oss ut på ett spårbundet äventyr. I Ambjörnarp finns det nämligen trampdressiner att hyra för en överkomlig slant.

Äventyret startar kl 10.30 lördagen den 17/7.
Mc körning dit är väl tanken, men en bil kommer nog att följa med för transport av proviant & övrig utrustning (badkläder bla). Samt medlemmar som ej har mc körkort eller olämplig mc eller andra intresserade (icke medlemmar). Bönpallar kommer det att finnas, så har man bara skyddskläder är väl att åka bakpå att föredra.

Zaza har lite extra utrustning att låna ut. Pm:a i tid om du är intresserad av att låna, för jag har dom i skrivande stund lånat ut dom till en blivande hojåkare.

Under dressinturen kommer vi att stanna vid en sjö för att grilla & äta lunch. Förslaget ifrån min sida är att vi gemensamt köper mat för att dela på kostnaden. Den totala kostnaden för mat och dressin hyra kommer att hamna på ca 150-200:-/person.

OBS! Jag har ändrat tiden för samling till 10.30.

1. ZaZa
 
Last edited:

koop

Sinnessjuk
Gick med
27 Oct 2003
Ort
Asker, Norge
Hoj
Honda XR600 Motard -90, Suzuki GS500E -93
Inget dönarräserbrutaltempo dåva? Motardtouringfart på inneväg.

Låter intressant, ska konsultera helgschemat och se om jag har möjlighet.
 

MR.duDe

hejhej
Gick med
3 May 2006
Ort
Kungsbacka
Hoj
Ingen
Det är en bit att åka. Kan va gött att utnyttja så mycket av dagen som möjligt:7peta

Japp för om man åker vid 10.30, 11 eller så som körningarna brukar vara i gbg så kommer man inte hem förens 05.00 :7peta

Nu vet jag dock inte hur långt det är att köra denna gången, men de förra körningarna som börjat tidigt har inte behövt det av den anledningen, men det är en helt annan sak om majoriteten vill det iaf. :)
 

Zarrell

Stunter Wannabe
Gick med
23 Jan 2008
Ort
Malmö/Göteborg
Hoj
DRZ 400 SM (06) Stunt Edition
Hmmm hade varit kul men smärtgränsen för mig när det gäller körsträcka med min hoj går väl någonstans runt horred, längre än så känns mest onödigt :näsblod

Får se hur jag gör :gnissla
 

ZaZa1

KingsHill Rider`s
Gick med
28 May 2006
Ort
Kungsbacka, KingsHill
Hoj
Suzuki H-Prince, Husqvarna SM510R-08, XR400R-98
Tiden är inte helig..

Japp för om man åker vid 10.30, 11 eller så som körningarna brukar vara i gbg så kommer man inte hem förens 05.00 :7peta

Nu vet jag dock inte hur långt det är att köra denna gången, men de förra körningarna som börjat tidigt har inte behövt det av den anledningen, men det är en helt annan sak om majoriteten vill det iaf. :)

Tiden är inget som jag bestämmer över.. Den tiden jag lade ut är ett förslag bara. Tror faktiskt att det är bättre om vi åker vid 10-11 tiden någon gång. För jag har ett vagt minne av att dressinerna hyrdes ut per halvdag 9-14 & 14-19 eller nått. Så jag ändrar tiden med en gång. Till samling 10.30, för avresa ca 11.00.

Hmmm hade varit kul men smärtgränsen för mig när det gäller körsträcka med min hoj går väl någonstans runt horred, längre än så känns mest onödigt :näsblod

Får se hur jag gör :gnissla

Finns ju bil & bönpall som sagt. Tror Fia är i dalarna då, så jag har iaf en plats på min touring maskin.

Inget dönarräserbrutaltempo dåva? Motardtouringfart på inneväg.

Låter intressant, ska konsultera helgschemat och se om jag har möjlighet.

Motard kommer att fungera aldeles utmärkt. Hela rundan är ca 20mil, men det kommer att bli flera stopp på fina platser. Sen är det väl bara att vi delar på oss i två grupper & väntar in varandra med jämna mellanrum.

Här är den tänkta rundan..

http://kartor.eniro.se/m/pyFXk
 

JohmiK

Ser nära ut på bra håll...
Gick med
11 Jan 2009
Ort
Åsa
Hoj
KTM 950 SM - 07
1. ZaZa
2. Krillan
3. Mr dude
4. JohmiK
 

linus_brum

Brum brum
Gick med
10 Dec 2008
Ort
Åsa
Hoj
Husa FE 450
Det ända jag kan se i kalendern är att det är dags att skörda rödbetor den helgen ;-)

Låter som en trevlig tur, borde tillochmed funka att skicka familjen dit med bil.
 

Klimpo

Den mänskliga katastrofen
Gick med
31 Jul 2007
Ort
Västkusten
Hoj
Buell xb9s
Finns det inte ngn som har en sidovagn att låna ut:confused: Funderar på att köpa en Ural med sidovagn för att hänga med på roliga äventyr, man är ju alltid barnvakt när roliga saker händer:mad:. Annars får det väl bli solcells-bilen dit.
 

ZaZa1

KingsHill Rider`s
Gick med
28 May 2006
Ort
Kungsbacka, KingsHill
Hoj
Suzuki H-Prince, Husqvarna SM510R-08, XR400R-98
Låter som en trevlig tur, borde tillochmed funka att skicka familjen dit med bil.

Det tycker jag låter som en aldeles utmärkt idè!

Finns det inte ngn som har en sidovagn att låna ut:confused: Funderar på att köpa en Ural med sidovagn för att hänga med på roliga äventyr, man är ju alltid barnvakt när roliga saker händer:mad:. Annars får det väl bli solcells-bilen dit.

Har varit på semester i min ungdom med en Ural med SV... :yoparty
Solcells bil funkar. Tror att det kan bli riktigt roligt väl i Ambjörnarp. Så mc turen är defenitivt inte allt, den här dagen.
 
Last edited:

linus_brum

Brum brum
Gick med
10 Dec 2008
Ort
Åsa
Hoj
Husa FE 450
Det tycker jag låter som en aldeles utmärkt idè!

Nämnde iden för frun, som tyckte det lät bra, och Anneli vill gärna följa med och bada (tror jag iaf, hon sa "ga ba gle", vilket antagligen betyder "jättebra ide pappa, hoppas bara det blir fint väder").
 

Limez

Liten pinne kittlar bättre än stor stock
Gick med
10 Jun 2005
Ort
Kungsbacka
Hoj
Kronans gröna, inga växlar, fotbroms
Jag är sugen som ett as på denna rundan, är man sugen på en längre sväng när man väl är i Ambjörnarp så är det inte helt fel att åka till Halmstad via Smålandsstenar. Men inget jag rekommenderar för motard-nissarna då det mest är 200+vägar, sjukt kul på sporthoj dock :)
 

linus_brum

Brum brum
Gick med
10 Dec 2008
Ort
Åsa
Hoj
Husa FE 450
Jag är sugen som ett as på denna rundan, är man sugen på en längre sväng när man väl är i Ambjörnarp så är det inte helt fel att åka till Halmstad via Smålandsstenar. Men inget jag rekommenderar för motard-nissarna då det mest är 200+vägar, sjukt kul på sporthoj dock :)

Det finns alltid nån på en gubbhoj eller touringkärra som kör i under 200, så det skall nog funka för motardkillarna också. Under Varbergsrundan la jag krillan och herr dude oss i täten, och jag kände mig inte direkt bromsad av dem :D
 

JohmiK

Ser nära ut på bra håll...
Gick med
11 Jan 2009
Ort
Åsa
Hoj
KTM 950 SM - 07
Faan också. Det verkar som att vi INTE har moder natur på vår sida denna gången... Jag kollade precis på www.klart.se och det ska tydligen ösregna över hela södra Sverige... Det känns inte så kul att ge sig ut i ett sådant oväder.

Jag röstar för att vi skjuter upp körningen. Vad säger ni andra?
 
Nyheter
Anmälan öppen till Husqvarna TREK 2024

Husqvarna TREK 2024 –...

Snart dags för ”We Ride As One”

Den 4 maj är det åter dags ...

Nyheter från skinnjätten Dainese!

Under 80- och 90-talet och ...

Skaparen, samlaren och evighetsmaskinen

”och om du tittar här...

Sex nya MC-stipendiater 2024

För tolfte året bidrar Sved...

Start2Ride tar bron över till Danmark

Efter flera års framgång i ...

Sex nya MC-stipendiater

Sex mc-stipendiater får cha...

Förlängd Husqvarna-garanti

Husqvarna Motorcycles erbju...

Förlängd Husqvarna-garanti

Husqvarna Motorcycles erbju...

Vi kör MV Agusta Enduro Veloce

Magnus Mossberg om första t...

Top