Badåkar tråden

Baisarn

SFS
Gick med
29 Mar 2006
Ort
Rönninge
Hoj
Gsx-r 1000 K1 *Såld*
Fortsätter sommaren på det här viset så lär det bli en hel del åka hoj till nått skönt bad,

Skriv här om du är sugen på att ta ett dopp och brassa lite!
 

Tooni

www.theroyalsrd.se
Gick med
19 May 2009
Ort
Lite längre från stan...
Hoj
R6
För er som missat att det ska bli 30grader och sol imorn så blir det BADA!!!! Plats: Grindsjön...Tid: Drop-in efter 12tiden..... :)
DD har lovat att göra vinkelvolten...med Vanja Jumper tätt i häl...
 
Last edited:

DieselDoris

Gangster rap made me do it
Gick med
13 Sep 2005
Ort
Stockholm
Hoj
Ja
Med ett löfte om lite blandade småhopp och en utmaning om att hoppa från 12'an, lurade jag med mig Bais högst upp i hopptornet med förevändningen att "ingen kommer ihåg en fegis".
Där stod vi och beundrade utsikten ett tag medan Baisarn darrade som ett asplöv. Jag var också skitskraj, men det talade jag förstås inte om.
- Det här är en jävligt dålig idé, Dojjan. Pep Baisarn ur sig upprepade gånger.
Men jag vägrade tjurskalligt att ta mig ner samma väg som jag kom upp.
Så vi fattade varandras händer, bad en stilla bön och kastade oss ut i det stora blå.
...................
Det kändes som att hoppet aldrig skulle ta slut.
Fan vad högt det var! Oj vad fort det går! Aj vad ont det kommer göra! Var sådant som hann fara genom mitt huvud innan jag landade med ett ljudligt plask.
Och mycket riktigt, det gjorde ont. Skitont faktiskt!
Med en arm lyckades jag sprattla mig tillbaka till bryggan.
Kände lite på axeln, och insåg att skiten pekade åt fel håll.
Höll masken rätt bra ett tag, tills jag försökte ta mig ur vattnet.
Dog lite av smärta varje gång jag försökte lyfta armen.
Bäst att ligga kvar då, tänkte jag. Tills jag insåg att typ 40 min i havet kan bli ganska kallt. Baisarn var min alldeles egna Mitch Buchannon, och jag kunde nästan höra tonerna av Baywatch ledmotiv när han bogserade in mig mot land.
Vid det här laget hade man ringt efter en ambulans. Och efter mycket mek fick vi upp min onda arm på bryggan, en infart i den andra och ett par varma filtar och handdukar runt mig. Ambulanspersonalen slet sitt hår i ett försök att lista ut hur dom skulle få upp mig ur vattnet. Själv göttade jag mig i mitt morfinrus, och myste högljutt när brandkåren kom på tal.
Så, efter att ha snott åt mig alla nynäshamns räddningsresurser behagade jag äntligen kliva ur vattnet och in i ambulansen. Det blev raka vägen till sös för röntgen, mera smärtstillande och till sist dra axeln till rätta.
Tack mina fina vänner för att ni pysslade om mig, körde hem min hoj och höll mig sällskap på sjukhuset. Ni är bäst!! :krama
Nu får jag köra hoj och bada med mitella ett par dagar framöver.
 

Bifogat

  • Bild 232.jpg
    Bild 232.jpg
    68.5 KB · Visningar: 129
Last edited:

X3M

STREETFIGHTERS STOCKHOLM
Gick med
28 May 2003
Ort
Sthlm
Hoj
CBR600 fighter-ratbike
Med ett löfte om lite blandade småhopp och en utmaning om att hoppa från 12'an, lurade jag med mig Bais högst upp i hopptornet med förevändningen att "ingen kommer ihåg en fegis".
Där stod vi och beundrade utsikten ett tag medan Baisarn darrade som ett asplöv. Jag var också skitskraj, men det talade jag förstås inte om.
- Det här är en jävligt dålig idé, Dojjan. Pep Baisarn ur sig upprepade gånger.
Men jag vägrade tjurskalligt att ta mig ner samma väg som jag kom upp.
Så vi fattade varandras händer, bad en stilla bön och kastade oss ut i det stora blå.
...................
Det kändes som att hoppet aldrig skulle ta slut.
Fan vad högt det var! Oj vad fort det går! Aj vad ont det kommer göra! Var sådant som hann fara genom mitt huvud innan jag landade med ett ljudligt plask.
Och mycket riktigt, det gjorde ont. Skitont faktiskt!
Med en arm lyckades jag sprattla mig tillbaka till bryggan.
Kände lite på axeln, och insåg att skiten pekade åt fel håll.
Höll masken rätt bra ett tag, tills jag försökte ta mig ur vattnet.
Dog lite av smärta varje gång jag försökte lyfta armen.
Bäst att ligga kvar då, tänkte jag. Tills jag insåg att typ 40 min i havet kan bli ganska kallt. Baisarn var min alldeles egna Mitch Buchannon, och jag kunde nästan höra tonerna av Baywatch ledmotiv när han bogserade in mig mot land.
Vid det här laget hade man ringt efter en ambulans. Och efter mycket mek fick vi upp min onda arm på bryggan, en infart i den andra och ett par varma filtar och handdukar runt mig. Ambulanspersonalen slet sitt hår i ett försök att lista ut hur dom skulle få upp mig ur vattnet. Själv göttade jag mig i mitt morfinrus, och myste högljutt när brandkåren kom på tal.
Så, efter att ha snott åt mig alla nynäshamns räddningsresurser behagade jag äntligen kliva ur vattnet och in i ambulansen. Det blev raka vägen till sös för röntgen, mera smärtstillande och till sist dra axeln till rätta.
Tack mina fina vänner för att ni pysslade om mig, körde hem min hoj och höll mig sällskap på sjukhuset. Ni är bäst!! :krama
Nu får jag köra hoj och bada med mitella ett par dagar framöver.

Aj aj aj
Det där var väl inge bra alls! :huvet
Hoppas du läker snabbt!
 

Mr THÖRN

Ja,, ärkemongo det är fan sant!!
Gick med
14 Aug 2006
Ort
Där asfalten heter nåt
Hoj
aRR !!!!11
Krya på dig humlan..
12an? vart då?

Jag ser framför mig hur ni tillsammans försöker flaxa med armarna för att flyga en sväng..
 

Mr Skåne

Vad håller jag på med?
Gick med
22 Aug 2005
Ort
Söderförort
Hoj
VESPA GRAND SPORT 200 CC -64
12:an? Fy fan det e ju högt ju...

Trist att du inte kan köra på ett tag, men hoppas du blir körduglig snart igen :tummenupp
 

M|cke

Konceptet
Gick med
15 May 2009
Ort
Vendelsö
Hoj
Yamaha R1 05
Haha shit, ibland är det bättre att vara en fegis har jag hört.

Krya på dig.
 

tikki

STREETFIGHTERS STOCKHOLM
Gick med
16 Jun 2006
Ort
kallhäll
Hoj
VFR 800
Bada är farliga grejer, det är bättre ni håller er till något säkert, som att köra hoj tex.
Krya på dig gumman:krama
 

bullysmile

Killing time? time kills you!
Gick med
27 Jul 2007
Ort
oped
Hoj
Rossis förra
Hahahaha vad jag garvade när jag läste om Baisarn darrade som ett asplöv :D du är för go du.

Krya på dig DD, håll dig till hojar! allt annat är jätte farligt.
 

Waldkauz

Försöker
Gick med
25 Nov 2007
Ort
stockholm
Hoj
En me kåpor fast utan
hihihihahahah, fan vad du är bra doris!
Ursäkta garvet men det va en riktigt bra story, o så gick det ju förhållandevis bra ändå.

Badåka = FaRLiGtsOmsaTan
 

Baisarn

SFS
Gick med
29 Mar 2006
Ort
Rönninge
Hoj
Gsx-r 1000 K1 *Såld*
skönt att allt gick bra i slutändan dojjan, du såg rätt medtagen ut på sjukan! trots smärtorna höll du modet uppe men vi får nog tona ner våra utmaningar till en lugnare nivå haha
 

DieselDoris

Gangster rap made me do it
Gick med
13 Sep 2005
Ort
Stockholm
Hoj
Ja
skönt att allt gick bra i slutändan dojjan, du såg rätt medtagen ut på sjukan! trots smärtorna höll du modet uppe men vi får nog tona ner våra utmaningar till en lugnare nivå haha

Haha, vi får köra korv- och glassätartävlingar istället. Inget mera hoppande :tungan
 
Nyheter
Anmälan till 2024 års DGR öppen

Den 18 maj är det dags för ...

Ny majoritetsägare och styrelse för MV Agusta

Luca Martin, Hubert Trunken...

Ny Indian Scout på väg

Indian Motorcycle har bekrä...

Honda CB125R uppdaterad

24YM HONDA CB125R 2024 å...

Designtävling med Yamaha – Vinn en LEGO MT-10 SP!

Färglägg en XSR 900 GP &#82...

Designtävling med Yamaha – Vinn en LEGO MT-10 SP!

Färglägg en XSR 900 GP &#82...

Ny Indian Scout på gång

En ny version av Indian Sco...

Honda uppdaterar CB125R

24YM HONDA CB125R 2024 å...

Husqvarna Svartpilen 801!

Äntligen är den här, Husqva...

Färre stulna motorcyklar 2023

Varje år sammanställer Larm...

Top