Veckans bankörning

vajb

Ny medlem
Gick med
11 Jul 2007
Ort
Sundsvall
Hoj
Z1000 2010
Hoppas på att förkylningen ger sig tills imorgon kväll och pallrar mig upp och kör ett par varv i sakta mak :). Betalar på plats och dyker upp kring 5!

1. GP
2. ANZE
3. Albin
4. Valle
5.
6. Glennswe
7. Lage
8. Who Dare Wins
9. "biffen" Skoglund
10. RJ
11. Sedin
12. sallander
13. Foci
14. bullskiten
15. yamaha77
16. nermal
17. pw
18. w00t
19. w00t (Simon)
20. vajb
21. Mobila chikanen
22.Kenneth
23.
24.
25.
26.
27.
28.
29.
30. siNus (med viss reservation)
 
Last edited:

Gulleplutt

#24, Rookie 1000
Gick med
11 Jul 2005
Ort
Sundsvall
Hoj
CBR1000RR -08
Ja, nu börjar det klia ordentligt i fingrarna. Om 8 timmar rullar vi ut å gasar. Grinden låses upp 17:00 för de som ska förvärma.

Tips till er som e lite nya är att om man har möjlighet så e laptimer väldigt skojigt att ha. Speciellt i början då man utvecklas fort så man har nått å jaga.
Har ni nått problem med nån knepig kurva eller nått annat så får ni gärna fråga om sånt med. Det blir nog toppenskoj det här.

För övrigt så är mitt eget mål för kvällen att åka en 56:a...Måste skriva det här så jag har pressen på mig när jag kommer till banan...ujuj vad nervös jag börjar bli redan.

Ses där:tummenupp

EDIT: Ni som ser detta tar med er 250kr. Gärna i 20 och 50lappar för jag har ingen växel å det verkar komma fler än jag trodde när jag bokade.
 
Last edited:

vajb

Ny medlem
Gick med
11 Jul 2007
Ort
Sundsvall
Hoj
Z1000 2010
Blir nog närmare 6 än 5 innan jag landar, men är iaf laddad med femtiolappar! :)
 

Mackägarn

Levande Livsnjutare
Gick med
29 Dec 2004
Ort
Hudiksvall
Hoj
Kawa zx10RR, kinapuff, Apollo -57 med zündapp org.motor
Jag kommer....ser ut som det finns platser kvar...??
 

Majkel

Ny medlem
Gick med
9 Mar 2003
Ort
Timrå
Hoj
Xr600 dubbelknas, Bandit 1200
Kommer jag oxå! tar med mig en polare oxå, vet dock inte om han kör nått.
Ses där!
 

KennethN

N-TRADE RACING
Gick med
31 Mar 2003
Ort
Sundsvall
Hoj
BMW S1000RR -2015
Hej alla och tack för en trevlig kväll med som alltid rolig bankörning. Jag brukar ofta säga att bankörning med hoj är det roligaste man kan göra med kläderna på :)

Som denna tråd heter "Veckans bankörning" så tycker jag att vi skall försöka hålla liv i detta och få till en körning varje vecka. Det enda som behövs är ju att det bokas en kväll samt att är att tillräckligt många som vill och kan köra och som bokar upp sig på listan. Hur svårt kan det vara :krama
 

Gulleplutt

#24, Rookie 1000
Gick med
11 Jul 2005
Ort
Sundsvall
Hoj
CBR1000RR -08
Japp, vi kör nästa vecka igen.

Nått att tänka på till nästa gång som jag kanske inte nämnt är att det är 95dB vid förbipassering. Nu har reglerna skärpts så vaktmästarn får inte lämna banan innan han mätt upp de hojar som ska köra. Igår mätte han en hoj innan körningen. Det var en R6 -07 med originalsystem. Föraren misstänker jag inte var så het på gasen heller. Den mättes till 93,3dB. När han kom för att låsa mätta han igen en GSX-R 600 med helsystem till 103dB. Mitt "vältränade" öra sa mig att det var ett flertal som bör legat över gränsen igår. Så där har ni lite att fundera på.

Enda sättet och knappt det är att åka med original. Har ni ett så kan det vara ide att slänga på det inför körningen eller åt minstånde ta med det till banan. Har ni dB-killer så kör med den i.

Ni kan bli avvisade från banan och får inte köra mer innan ni åtgärdat problemet.

Ingen 56:a (långt ifrån)
 

pw

new ride
Gick med
26 Aug 2004
Ort
Gavle
Hoj
1.3 0.75 0.45
Jag tackar också för en jävligt bra kväll!! Jag hoppas att jag har möjlighet att komma fler gånger, för det är såhär det ska va, billigt och enkelt. Då kommer folk till banorna!
 

KennethN

N-TRADE RACING
Gick med
31 Mar 2003
Ort
Sundsvall
Hoj
BMW S1000RR -2015
Lägger strax upp ca 200 st bilder från kvällen i bildgalleriet på N-TRADE RACING webben så håll utkik där.
För allas räkning passar jag på att tacka Christer Svensson för de grymma bilderna och för att han tog sig tid att komma upp och fotografera när han inte hade möjlighet att köra :Bugar Han meddelar att han nog kör med oss nästa vecka igen :tummenupp
 
Nyheter
Anmälan till 2024 års DGR öppen

Den 18 maj är det dags för ...

Ny majoritetsägare och styrelse för MV Agusta

Luca Martin, Hubert Trunken...

Ny Indian Scout på väg

Indian Motorcycle har bekrä...

Honda CB125R uppdaterad

24YM HONDA CB125R 2024 å...

Designtävling med Yamaha – Vinn en LEGO MT-10 SP!

Färglägg en XSR 900 GP &#82...

Designtävling med Yamaha – Vinn en LEGO MT-10 SP!

Färglägg en XSR 900 GP &#82...

Ny Indian Scout på gång

En ny version av Indian Sco...

Honda uppdaterar CB125R

24YM HONDA CB125R 2024 å...

Husqvarna Svartpilen 801!

Äntligen är den här, Husqva...

Färre stulna motorcyklar 2023

Varje år sammanställer Larm...

Top