MotoGP LIVE 13-15/8

ZaZa1

KingsHill Rider`s
Gick med
28 May 2006
Ort
Kungsbacka, KingsHill
Hoj
Suzuki H-Prince, Husqvarna SM510R-08, XR400R-98
Intresse för en resa till det öl sköna Brno i Tjeckien i Augusti?

Avresa ons 11/8 kl 19.00 Stena terminalen Göteborg
Hemkomst tis 17/8 kl 09.00 Göteborg
 

ZaZa1

KingsHill Rider`s
Gick med
28 May 2006
Ort
Kungsbacka, KingsHill
Hoj
Suzuki H-Prince, Husqvarna SM510R-08, XR400R-98
Husqvarna SM510R 2008...

Jahapp..

Den här tråden verkade inte så het. Den lär inte bli hetare nu, när grundaren kommer att hoppa av resplanerna till Tjeckien i sommar.

Det är så att...

Min Husqvarna "SM510R-08 R.I.P", igår tog sitt sista andetag på E4:an 15km innan Huskvarna (Jönköping). Man kan säga att semester/rese planerna inte bara grusade utan begravda av sand,sten, mossa & lera.

Skulle kunna diskutera lite hurvida ni andra tycker, tänker, skulle agera om ni var jag. I den här tråden.

Objektet är alltså en Husqvarna sm510r av 2008 års modell. Den inhandlades av mig 21/5-08. Körde in den strypt ca 120mil. Har servat den själv med filter och olja 3-4ggr så ofta som serviceschemat kräver.

Den har vid skärande stånk gått 1400mil..
HUR FAN KAN EN NY MC SOM SERVATS MED KÄRLEK SKÄRA IHOP??

Kom gärna me lite tips och råd vad jag borde göra, säga till verkstad, försäljare generalagent mm. /ZaZa
 

Klimpo

Den mänskliga katastrofen
Gick med
31 Jul 2007
Ort
Västkusten
Hoj
Buell xb9s
Beklagar stort!! Man fattar inte hur en såpass ny hoj servad som kärleken till ett barn kan skära ihop så tidigt:mad:. Rent spontant känns det som att det är ngt. tillverkningsfel och borde gå att reklammera. Hoppas att det fixar sig vi lider med dig.
 

frick_

Ny medlem
Gick med
14 Jun 2009
Ort
Kungsbacka
Hoj
Yamaha WR250X 2008
Det är inte som på många andra motorcyklar att om man kör länge på bakhjulet så får motorn inte tillräckligt med olja?
 

Limez

Liten pinne kittlar bättre än stor stock
Gick med
10 Jun 2005
Ort
Kungsbacka
Hoj
Kronans gröna, inga växlar, fotbroms
Det är inte som på många andra motorcyklar att om man kör länge på bakhjulet så får motorn inte tillräckligt med olja?

Jag har iaf. inte sett Zaza köra längre än 100 meter på bakhjulet, och det är inte särskilt långt.

Ring generalimportören och berätta vad som hänt, och hoppas på det bästa. Finns inte mycket annat att göra.

Just det faktum att du kört den långa sträckor på motorväg får mig att tycka att det är konstigt att den inte brakat ihop tidigare :) Det är ju trots allt en race-moppe.
 
Nyheter
Anmälan till 2024 års DGR öppen

Den 18 maj är det dags för ...

Ny majoritetsägare och styrelse för MV Agusta

Luca Martin, Hubert Trunken...

Ny Indian Scout på väg

Indian Motorcycle har bekrä...

Honda CB125R uppdaterad

24YM HONDA CB125R 2024 å...

Designtävling med Yamaha – Vinn en LEGO MT-10 SP!

Färglägg en XSR 900 GP &#82...

Designtävling med Yamaha – Vinn en LEGO MT-10 SP!

Färglägg en XSR 900 GP &#82...

Ny Indian Scout på gång

En ny version av Indian Sco...

Honda uppdaterar CB125R

24YM HONDA CB125R 2024 å...

Husqvarna Svartpilen 801!

Äntligen är den här, Husqva...

Färre stulna motorcyklar 2023

Varje år sammanställer Larm...

Top