Fälgstripes!!!

Ramses

Get rich or Die tryi'n
Gick med
6 Oct 2009
Ort
Koja i slottskygen
Hoj
kawa zx6r Såld, kawa z750 Såld, HD nightrod spec Såld, honda cbr954 Såld.Nu:Triumph Speed triple -10
Tjena :yoparty
när det ändå regnar kan ju pilla lite på hojen, igår köpte jag fälgstripes (fälgtejp hylla 4.2) från biltema 99:- a 3m finns i vit, röd, blå, grön. Så här blev det , va tycks?
 

Bifogat

  • DSC01249.jpg
    DSC01249.jpg
    226.8 KB · Visningar: 498
  • DSC01255.jpg
    DSC01255.jpg
    220.1 KB · Visningar: 742
  • DSC01256.jpg
    DSC01256.jpg
    230.7 KB · Visningar: 967

speedle

Medlem
Gick med
27 Jun 2009
Ort
Göteborg
Hoj
Honda CBR 900RR -98 Suzuki GSX-R750 -02 racehoj (såld) Aprilia RSV1000R Factory -08 racehoj Honda CRF250R-X -11
Najs! Roade mig med detta i vinter...
 
  • Gilla
Reaktioner: gbr

frezon

Vem fan är Gudrun Karlsson?!
Gick med
24 Sep 2007
Ort
STHLM
Hoj
HRC Duchunter
Trevligt! Jag blir alltid lika förvånad över hur mycket fälgstripes gör för utseendet.
 

Billy

BRAAAAAAAAAAAP
Gick med
27 Sep 2008
Ort
Göteborg
Hoj
R6 -06
Jag försökte sätta på fälgstripes på min förra r6a, det var sådana där rundade bitar som skulle vara sååå lätta att sätta dit.
Slutade med att jag gav upp och satte dem i papperskorgen istället.

Personligen tycker även jag att smalare stripes är snyggare, men det som spelar roll i detta fallet är ju vad du tycker! :krama
 

Littlelen

Ny medlem
Gick med
22 Mar 2010
Ort
Lidköping
Hoj
Honda Hornet 600 -03, Svart
Snyggt, men oj som tidigare sagt... Dem var BREDA... så breda är då inte mina från Biltema :S eller är de kamerans ljusintag som breddar?

Kör nämligen vitt själv...
 

Ramses

Get rich or Die tryi'n
Gick med
6 Oct 2009
Ort
Koja i slottskygen
Hoj
kawa zx6r Såld, kawa z750 Såld, HD nightrod spec Såld, honda cbr954 Såld.Nu:Triumph Speed triple -10
Snyggt, men oj som tidigare sagt... Dem var BREDA... så breda är då inte mina från Biltema :S eller är de kamerans ljusintag som breddar?

Kör nämligen vitt själv...

måtten e 7mm * 6m så stripesen e knappt 1cm ens men i och med att den även är reklekterande så blir de bredare på bild pga blixten i kameran!!!
Tack Billy....det viktiga är ändå va jag tycker och skulle man tröttna så e det bara att dra av tejpen:arsele:tuttar
 

latif

Hemmafru
Gick med
12 Jul 2004
Ort
i ett hus med fru och 2 stora o 2 små ligister
Hoj
Det ända Retta Nybliven ägare av 2008 modell
Nån som har några ideèr vad man kan ha för färg på fälgstripes till
en Yamaha R1 med Guldfälgar ? lr ska man stå över ?
galleri
 

"Masen"

Bikerboyz medlem
Gick med
11 Sep 2004
Ort
Vendelsö
Hoj
R1
snyggt med vita fälgstripes, jag gjorde likadant i vintras :tummenupp
 

Bifogat

  • Bulten 10.jpg
    Bulten 10.jpg
    101.2 KB · Visningar: 356

Littlelen

Ny medlem
Gick med
22 Mar 2010
Ort
Lidköping
Hoj
Honda Hornet 600 -03, Svart
Nån som har några ideèr vad man kan ha för färg på fälgstripes till
en Yamaha R1 med Guldfälgar ? lr ska man stå över ?
galleri

Eller så kör du bara på svart?

Va har hojjen annars får kulör?
Jag tycker nämligen helhets matchning är viktigt... eller bara detaljmatchning som tex kåpfärg X med dekaler i färg Y, då kan de va rätt snyggt att tejpa med färg Y... Genomgående färg helt enkelt =)

Lenny
 

MrRoos

Kör sugen!
Gick med
16 Jul 2004
Ort
Växjö
Hoj
ZX9R, Duke
Lånar tråden lite och ber någon av er som monterat biltemas fälgtejp att förklara lite kort hur ni gjorde. Jag inser att om jag bara kör på är risken stor att skiten slutar i papperskorgen. Vill inte tejpen vecka sig och ha sig när du skall montera den på en rundfälg eller är det jag som tänker fel?
 

theitalianstyle

GAME OVER MC
Gick med
18 Dec 2009
Ort
Där borta
Hoj
Cagiva Planet
jag köpte biltemas idag dom vita men fan dom räckte inte till mina fälgar antagligen för jag fick skrota ca 10cm men dom hade dålig klisteryta enligt mig.

tog t-röd och rengjorde fälgkanten lät det torka medans jag tog en bira sen fullt pillandes så insåg jag till slut att skiten inte kommer räcka så har beställt nu andra stripes som är 10m lång och 6mm breda vita :) som jag vet är bra :)

lycka till mrroos!
 

Littlelen

Ny medlem
Gick med
22 Mar 2010
Ort
Lidköping
Hoj
Honda Hornet 600 -03, Svart
Lånar tråden lite och ber någon av er som monterat biltemas fälgtejp att förklara lite kort hur ni gjorde. Jag inser att om jag bara kör på är risken stor att skiten slutar i papperskorgen. Vill inte tejpen vecka sig och ha sig när du skall montera den på en rundfälg eller är det jag som tänker fel?

Gör som föregående skrev... Kör T-röd. Rikligt på papper och torka rent.. en sida i taget och låt de torka helt...

Sen körde jag på med hjälp av någon som snurrade hjulet, där jag själv höll en finger emellan för att få jämt avstånd.
Då du torkat rent fälgbanan så kan du faktiskt ta loss o sätta dig lite fram o tillbaka utan att klistret pajjar =)
 

agge-ducce

Ny medlem
Gick med
5 Aug 2009
Ort
staffanstorp
Hoj
Triumph Daytona 955i 03:a och R6 00:a
så här såg min ut efter stripning

zxr 750 från 1994
 

Bifogat

  • mc 003.jpg
    mc 003.jpg
    67.8 KB · Visningar: 368
Last edited:
Nyheter
Nyheter från skinnjätten Dainese!

Under 80- och 90-talet och ...

Skaparen, samlaren och evighetsmaskinen

”och om du tittar här...

Sex nya MC-stipendiater 2024

För tolfte året bidrar Sved...

Start2Ride tar bron över till Danmark

Efter flera års framgång i ...

Sex nya MC-stipendiater

Sex mc-stipendiater får cha...

Förlängd Husqvarna-garanti

Husqvarna Motorcycles erbju...

Förlängd Husqvarna-garanti

Husqvarna Motorcycles erbju...

Vi kör MV Agusta Enduro Veloce

Magnus Mossberg om första t...

Kör motorcykel som om du älskar livet!

Att värmen återvänder efter...

1 av 5 byter hjälm för sällan

I Svedeas senaste kundunder...

Top