Cagiva mito / cagiva raptor.

Kvisten

Elektrikern
Gick med
13 Apr 2008
Ort
Skövde
Hoj
crm 125cc SMR, mxb och Hsun kinascooter
yamaha honda är ju ännu mer kina skit än cagiva mito?
mito tillverkas ju i europa och dom är bäst! hehe snyggast och går snabbt

vet inte riktigt om det går att jämnföra yamaha och honda med kina skit, men visst, de kör mer på läggre effekt och längre hållbarhet.

cagiva har väl ändå bättre kvalite än japshojjarna. de kör ju med overkill saker lite överallt.

Kvalite handlar inte om störst eller vassaste prylar

10-110 ligger väl på 5-7 sek beroende på inställningar o liknande,

7 kan jag kanske gå med på men 5 då måste du ha gjort mer än lyft av strypningarna

Varför den kan ligga på 9kw eller mindre kan bero på att den är importerad från ett annat land i närheten. Andra krav på effekt.
 
Last edited:

Silwer

för******
Gick med
15 Apr 2003
Ort
I skogen utanför Uppsala
Hoj
Skitliv
En grej dock även Yamah och Honda hade sina fabriker i Italien för 125or specielt när det begav sig.

Ok, det betyder inet tat de är italienska, men det ha,nade då en jäkla massa italienskt mojs på dem.
Honda började med NS125an där runt 85 iaf, och Yamaha kom väl med TZR 125an därifrån senare.
Vi hade även Suzuki vars RGV250 motor blev en Apriliamotor, så utbyte finns så at säga.

Det är ju så att det i sydeuropa körs främst på småhojar, det kryllar av dem, det var väl därför de satsade på att ha sina fabriker i Italien då det beav sig, jag tror inte de är kvar idag iaf då de hotades från USA och gav upp 2taktarna för länge sen.

Jag trro inte det är nån god idé at jämföra kvaliteten, för som sagt så tog/tar de ur mer effekt på nästan alla italienska hojar än på japanerna med några undantag som hamnar nära, tex RG 125 -92.
Det är nog inte så kul heller att hitat nåt gammalt ras från 80-talet från italien i klassen, kan man inte få tag på delarna begagnat är man ju körd inet för att japanska delar alltid är billigt, men de finns ofta i betydligt större mängder om inte annat och inet sällan håller de som sagt med pga den lägre trimmningsgraden.

Men ingen 2t håller för evigt, motorrenoveringar tillhör vanlig service av slitdelar på dem helt enkelt.

Man kan ju tänka sig en slutkörd Sucka RG 500 :-D
Nu börjar de visserligen bli samlarhojar, men jag avstår en sån som kräver helrenovering iaf.
 

Anndreeaas

otursfågeln
Gick med
3 Mar 2010
Ort
Eslöv
Hoj
Cagiva mito f 00
7 kan jag kanske gå med på men 5 då måste du ha gjort mer än lyft av strypningarna

Varför den kan ligga på 9kw eller mindre kan bero på att den är importerad från ett annat land i närheten. Andra krav på effekt.

ja men du får ju tänka på en start där du redan ligger på 8-10 000 varv drygt och sen ger full gas

10-110 om du missade,
 

Kvisten

Elektrikern
Gick med
13 Apr 2008
Ort
Skövde
Hoj
crm 125cc SMR, mxb och Hsun kinascooter
ja men du får ju tänka på en start där du redan ligger på 8-10 000 varv drygt och sen ger full gas

10-110 om du missade,


Jag såg vad du skrev men det är en 125, det är lätt att man får en annan uppfattning av fort den accelererar. sen är väl inte en helt vanlig sporthojs 125 känd för sitt axx.
 

Anndreeaas

otursfågeln
Gick med
3 Mar 2010
Ort
Eslöv
Hoj
Cagiva mito f 00
Jag såg vad du skrev men det är en 125, det är lätt att man får en annan uppfattning av fort den accelererar. sen är väl inte en helt vanlig sporthojs 125 känd för sitt axx.

34 hästkrafter på 120 kilo, det låter inte helt omöjligt, och flera youtube klipp så är de 5-7 sek 10-110

däremot spårade jag ur lite nu och bytade till en mito, men en rs är nog inte långt ifrån
 

Kvisten

Elektrikern
Gick med
13 Apr 2008
Ort
Skövde
Hoj
crm 125cc SMR, mxb och Hsun kinascooter
34 hästkrafter på 120 kilo, det låter inte helt omöjligt, och flera youtube klipp så är de 5-7 sek 10-110

däremot spårade jag ur lite nu och bytade till en mito, men en rs är nog inte långt ifrån

Jo, men det betyder inte att den miton är bara avstrypt :rolleyes:
Sen får du lägga på dina egna kilon, samt torr vikten ligger på 129 kilo och då får du ändå slänga på 15kg i vätskor.

Jaja jag är tjatig men jag vill bara medla :tummenupp
 

Anndreeaas

otursfågeln
Gick med
3 Mar 2010
Ort
Eslöv
Hoj
Cagiva mito f 00
Jo, men det betyder inte att den miton är bara avstrypt :rolleyes:
Sen får du lägga på dina egna kilon, samt torr vikten ligger på 129 kilo och då får du ändå slänga på 15kg i vätskor.

Jaja jag är tjatig men jag vill bara medla :tummenupp

Jajajaja, minsta möjliga vätska, minsta möjliga person, ingen vind, perfekt underlag


DÅ KLARAR DEN DE :) såja,
:hihi

vet dock inte hur de går med min skitiga sak och mina 90 kilo :rolleyes:
 

Silwer

för******
Gick med
15 Apr 2003
Ort
I skogen utanför Uppsala
Hoj
Skitliv
Jag har sett 0-100 testresultat på ungefär 7.5 sekunder på de starkaste sport 125orna från Italien, så det är väl däromkring man hamnar otrimmat.

En NSR 125a tex ligger runt 9 sekunder i jämförelse.

MEN som det anmärks, förarens vikt är en sån stor del på en 125a, så det har ju enorm betydelse vad man väger motorn har ju inte direkt ett under av vrid över så att säga så pysen på 39 kilos 125or går alltid som fan.

5 sekunder tor jag inte på, då är det vässat helt klart, för då är man nere på siffror som det krävs en del effekt för att nå, kanske som en 80-tals 600 ungefär.
 
Nyheter
Anmälan till 2024 års DGR öppen

Den 18 maj är det dags för ...

Ny majoritetsägare och styrelse för MV Agusta

Luca Martin, Hubert Trunken...

Ny Indian Scout på väg

Indian Motorcycle har bekrä...

Honda CB125R uppdaterad

24YM HONDA CB125R 2024 å...

Designtävling med Yamaha – Vinn en LEGO MT-10 SP!

Färglägg en XSR 900 GP &#82...

Designtävling med Yamaha – Vinn en LEGO MT-10 SP!

Färglägg en XSR 900 GP &#82...

Ny Indian Scout på gång

En ny version av Indian Sco...

Honda uppdaterar CB125R

24YM HONDA CB125R 2024 å...

Husqvarna Svartpilen 801!

Äntligen är den här, Husqva...

Färre stulna motorcyklar 2023

Varje år sammanställer Larm...

Top