Rec/Nec Kval Falkenberg

Niclasbovall

Ny medlem
Gick med
27 Feb 2006
Ort
Bovallstrand
Hoj
cbr 1000
Eftersom rec/nec är sammanslaget, kvalar man då om startplatser rec/nec var för sig eller måste rec åkarna kvala mot nec.???
Antar att det kommer bli fullt på Falkenberg
 

Nr:18

Snabbare än Don Queer
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Oskarström
Hoj
GSXR 1000
Man kommer inte att ta emot anmälan för fler platser än vad som får plats på banan. Ingen blir alltså utkvalad om man betalat in sin anmälningsavgift i tid.
 

Nr:18

Snabbare än Don Queer
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Oskarström
Hoj
GSXR 1000
Om man är serieanmäld e de inga problem eller?

Man måste betala sin startavgift i tid i alla fall. Gick ni inte igenom proceduren för tävlingsanmälan när du tog licens? Anmälan är inte komplett förrän startavgiften betalats.
 

Pysch

Ny medlem
Gick med
20 May 2003
Ort
Göteborg
Hoj
-
Man måste betala sin startavgift i tid i alla fall. Gick ni inte igenom proceduren för tävlingsanmälan när du tog licens? Anmälan är inte komplett förrän startavgiften betalats.

Men en serieanmälan (serieavgiften) är väl bindande till samtliga tävlingar, annars hade inte följande regel funnits?
(dvs. lämnar man inte återbud så är man anmäld)

1.6.7 Återbud.

Återbud skall lämnas till arrangören senast 48 timmar före tävlingens start.Regler för återbud skall anges i Tilläggsregler för respektive deltävling.Om återbud ej lämnas äger arrangören rätt att av föraren kräva en avgift på motsvarande startavgiften.
 

Ohlzen

#666
Gick med
1 Sep 2004
Ort
Borås
Hoj
BMW S1000RR
Står tom i inbjudan:


14.Anmälan.

Serieanmälda är automatiskt anmälda och SKALL lämna återbud om man inte har för avsikt att deltaga. Återbud skall vara arrangören tillhanda senast 1/6-10. Ej avanmälda fakt. i efterhand.
 

Nr:18

Snabbare än Don Queer
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Oskarström
Hoj
GSXR 1000
Men en serieanmälan (serieavgiften) är väl bindande till samtliga tävlingar, annars hade inte följande regel funnits?
(dvs. lämnar man inte återbud så är man anmäld)

1.6.7 Återbud.

Återbud skall lämnas till arrangören senast 48 timmar före tävlingens start.Regler för återbud skall anges i Tilläggsregler för respektive deltävling.Om återbud ej lämnas äger arrangören rätt att av föraren kräva en avgift på motsvarande startavgiften.

Ja, men det ger en inte automatiskt kredit att betala på plats. De flesta arrangörer accepterar att man betalar på plats, men kontakta isåfall arrangören för att bekräfta att detta går bra. Det är datumet för betald startavgift som avgör om man får sin anmälan antagen, inte huruvida man är serieanmäld.
 

Pysch

Ny medlem
Gick med
20 May 2003
Ort
Göteborg
Hoj
-
Ja, men det ger en inte automatiskt kredit att betala på plats. De flesta arrangörer accepterar att man betalar på plats, men kontakta isåfall arrangören för att bekräfta att detta går bra. Det är datumet för betald startavgift som avgör om man får sin anmälan antagen, inte huruvida man är serieanmäld.

Det är sant!
FMK har satt 1/6 som senaste betalningsdag för att betalningen verkligen ska synas den 5/6, och det står inget om kontant betalning på plats.

Men vad händer nu om 50 team betalar i tid och kommer till falken den 5:e?
Falken är ju bara godkänd för 38 förare träning/tävling!!
 

RR:Benny

Äldre än gatan du kör på
Gick med
10 Oct 2003
Ort
Världsmetropolen Kungsängen
Hoj
CBR1000 plastraket från det glada 80talet
Man kommer inte att ta emot anmälan för fler platser än vad som får plats på banan. Ingen blir alltså utkvalad om man betalat in sin anmälningsavgift i tid.


Är du säker på detta?
Jag mailade Brånalt för en vecka sedan med samma fråga, fortfarande inget svar från honom.

//
Benny
 

Nr:18

Snabbare än Don Queer
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Oskarström
Hoj
GSXR 1000
Är du säker på detta?
Jag mailade Brånalt för en vecka sedan med samma fråga, fortfarande inget svar från honom.

//
Benny

Ja, det är jag.

Det är sant!
FMK har satt 1/6 som senaste betalningsdag för att betalningen verkligen ska synas den 5/6, och det står inget om kontant betalning på plats.

Men vad händer nu om 50 team betalar i tid och kommer till falken den 5:e?
Falken är ju bara godkänd för 38 förare träning/tävling!!

I år är det inte 50 lag som serieanmält sej, och serieanmälan kombinerat med inbetald startavgift ger förtur.
 
Last edited:

Nr:18

Snabbare än Don Queer
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Oskarström
Hoj
GSXR 1000
Okej, trode att de team som finns listade på erf.nu var serieanmälda. För där finns det 58 team listade totalt i Nec & Rec.

Igår var det hela 2 lag som mäktat med att betala in sin startavgift! Är det inte en enda käft som förstått att startavgiften är det samma som att man har en plats på gridden? Datum för betald startavgift är det som avgör om man får plats! Anmälningstiden går ut den 1/6.
 

eslov

Ny medlem
Gick med
21 Jun 2005
Ort
Eslöv
Hoj
zx6r-07 zx10-08
Är det SH som är hemsida för ERF? är det här regler och liknande görs upp å hittas på efter hand? ERF sidan visar ingenting av dessa teorier å på falkenbergs inbjud/tr framgår det inte var pengarna skall betalas eller först till kvarn elle något av de teorier som står här. Vi är serieanmälda och skall köra alla race. sen skiter jag högakningsfullt i om 95 team betalar innan mig till falkenberg.
 

Kris955

#6 SEC
Gick med
12 Dec 2005
Ort
Köpenhamn
Hoj
Aprilia RSV4 RF -18 team #6 SEC, Triumph Street Triple -08,...
Detta forum är väl bara ett diskussionsforum där man kan ventilera vad man vet, plus man kan ventilera vad man gissar eller tycker.

ERF sidan är lite långsam, sånt är livet. Tur att vi har någon som orkar organisera en "for fun" serie så att gamla idioter som mig får köra lite. Så jag klagar mindre nu för tiden.

När det är sagt så har det varit så förr i ERF, att för att slippa att team ankommer till bana, betalar, blir utkvalade, och får köra hem, så har man sagt: det är tråkigt och vi löser detta så här: Vi tar bara in så många team till kval som får plats på banan. Och hur väljer vi vilka? Dom som betalt i turordning. Jag vet inte om det är bäst lösning men det har funkat fint förr. Dessutom tror jag inte det blir problem att 40+ stk team skulle betala in. Simma lungt, betal anmälan och kom med ett leende. Om man tänkt att komma, kan det väl inte vara problem att betala in 2 veckor innan. Det är bara mina 5 öre till tyckandet.

:)
 

Nr:18

Snabbare än Don Queer
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Oskarström
Hoj
GSXR 1000
Är det SH som är hemsida för ERF? är det här regler och liknande görs upp å hittas på efter hand? ERF sidan visar ingenting av dessa teorier å på falkenbergs inbjud/tr framgår det inte var pengarna skall betalas eller först till kvarn elle något av de teorier som står här. Vi är serieanmälda och skall köra alla race. sen skiter jag högakningsfullt i om 95 team betalar innan mig till falkenberg.

Men om du redan nu vet att du ska köra, varför inte göra arrangören en tjänst och betala anmälningsavgiften inom föreskriven tid?

På licenskursen kan man lära sej att anmälan inte är komplett förrän startavgiften erlagts. Detta regleras i NT om man inte skrivit annat i inbjudan. Det är väl inget att bli förbannad för?
Ber du Hans om det så kan han fakturera hela säsongen på ett bräde. Då slipper du problemet. Bara att dyka upp, köra och ha kul.

Denna frågeställning var uppe 2006, då det på Karlskoga dök upp 66 team att kvala om 40 platser. Folk tyckte inte att det var kul att bli utkvalade och betala full startavgift för detta. Det rimliga i det fallet är väl att bara ta in så många som banan tillåter till start, eller hur?
 

Draco

1:a REC 2012 #56
Gick med
25 May 2009
Ort
Bredared
Hoj
CBR 1000 racer Gixxer 600 racer och KTM 690 SMC-R
Är det SH som är hemsida för ERF? är det här regler och liknande görs upp å hittas på efter hand? ERF sidan visar ingenting av dessa teorier å på falkenbergs inbjud/tr framgår det inte var pengarna skall betalas eller först till kvarn elle något av de teorier som står här. Vi är serieanmälda och skall köra alla race. sen skiter jag högakningsfullt i om 95 team betalar innan mig till falkenberg.

På FMK:s hemsida under nyheter ligger inbjudan och tilläggsregler, § 15 behandlar anmälningsavgift och BG! betala nu så slipper du göra det sen! vad är problemet? Boxar var det tydligen inga problem att betala då alla är upptagna...?
 

Ohlzen

#666
Gick med
1 Sep 2004
Ort
Borås
Hoj
BMW S1000RR
Men om du redan nu vet att du ska köra, varför inte göra arrangören en tjänst och betala anmälningsavgiften inom föreskriven tid?

15.Startavgift.

Betalas på bankgiro 361-4724 senast 1/6-10
NEC 3.400:- SEK
REC 3.400:- SEK
BOTT 1.400:- SEK

å som sagt så sitter väl inte alla team å lusläser sporthoj efter "andra regler" som inte står i inbjudan, 1/6 står det där och det e det som gäller å inte det som skrivs här hoppas jag.

Dessutom får väl dom flesta löning imorrn misstänker jag
 

Pysch

Ny medlem
Gick med
20 May 2003
Ort
Göteborg
Hoj
-
Men har det inte dykt upp ett BRA problem nu då?

Tidigare fanns ett problem med för få team...vad hände med serierna då?
Nu finns det för många team igen...vad ska hända nu då?

Det gynnar inte erf-racingen med att folk inte får köra pga platsbrist!!
Nu kanske det inte är så att 38 team kommer till Falken, och då finns ju inte problemet. Men om det är fler är 38 team som vill köra, då har erf-serien ett problem!

Utkvalning, platsbrist eller vad man ska kalla det. Det hjälper inte roadracingen att bli större i sverige!
 

Nr:18

Snabbare än Don Queer
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Oskarström
Hoj
GSXR 1000
15.Startavgift.

Betalas på bankgiro 361-4724 senast 1/6-10
NEC 3.400:- SEK
REC 3.400:- SEK
BOTT 1.400:- SEK

å som sagt så sitter väl inte alla team å lusläser sporthoj efter "andra regler" som inte står i inbjudan, 1/6 står det där och det e det som gäller å inte det som skrivs här hoppas jag.

Dessutom får väl dom flesta löning imorrn misstänker jag

Dom "andra reglerna" står inte här, utan i nationella tävlingsreglementet. Du fick en sån bok när du gick din licenskurs. På den kursen fick man också veta i vilken ordning man tillämpar reglementen. Om det inte står i inbjudan går man ett steg högre och kollar, dvs SR. Står det inte där heller är det NT som gäller. Står det inte där heller letar man i FIM's reglemente. Paragrafen om anmälan står i NT.

Men har det inte dykt upp ett BRA problem nu då?

Tidigare fanns ett problem med för få team...vad hände med serierna då?
Nu finns det för många team igen...vad ska hända nu då?

Det gynnar inte erf-racingen med att folk inte får köra pga platsbrist!!
Nu kanske det inte är så att 38 team kommer till Falken, och då finns ju inte problemet. Men om det är fler är 38 team som vill köra, då har erf-serien ett problem!

Utkvalning, platsbrist eller vad man ska kalla det. Det hjälper inte roadracingen att bli större i sverige!

Klart att det inte gynnar racingen. Den situation vi har nu är samma som för 2 år sen, med aningen för många lag för en serie men för få för 2 serie. Vi får väl jobba på att hitta nån bra lösning på problemet då!
 
Last edited:

Ohlzen

#666
Gick med
1 Sep 2004
Ort
Borås
Hoj
BMW S1000RR
Dom "andra reglerna" står inte här, utan i nationella tävlingsreglementet. Du fick en sån bok när du gick din licenskurs. På den kursen fick man också veta i vilken ordning man tillämpar reglementen. Om det inte står i inbjudan går man ett steg högre och kollar, dvs SR. Står det inte där heller är det NT som gäller. Står det inte där heller letar man i FIM's reglemente. Paragrafen om anmälan står i NT.

Mmm, så vad är problemet, det finns ju inget problem ,,,, än, det står klart å tydligt i inbjudan 1/6 skall det betalas :krama
 
Nyheter
Anmälan till 2024 års DGR öppen

Den 18 maj är det dags för ...

Ny majoritetsägare och styrelse för MV Agusta

Luca Martin, Hubert Trunken...

Ny Indian Scout på väg

Indian Motorcycle har bekrä...

Honda CB125R uppdaterad

24YM HONDA CB125R 2024 å...

Designtävling med Yamaha – Vinn en LEGO MT-10 SP!

Färglägg en XSR 900 GP &#82...

Designtävling med Yamaha – Vinn en LEGO MT-10 SP!

Färglägg en XSR 900 GP &#82...

Ny Indian Scout på gång

En ny version av Indian Sco...

Honda uppdaterar CB125R

24YM HONDA CB125R 2024 å...

Husqvarna Svartpilen 801!

Äntligen är den här, Husqva...

Färre stulna motorcyklar 2023

Varje år sammanställer Larm...

Top