Hemgjord "ram-air"

goshow

snöar
Gick med
14 Oct 2004
Ort
jag är från vettet
Hoj
Lill-Jingis
Läst hans instruktion om att sänka fronten i kronan:
"Warning: DO NOT lower the front of the 2005 Kawasaki Ninja ZX-10R more than 3cm=30mm=1.18" because it unbalance the bike and it can cause accident! In addition if you lower the front of your bike too much, it cause your front light to get broken becasue during breaking the front light would accident to the fender."

Jag sätter mina pengar på att han har en trasig lyktinfästning liggande nånstans... :D


vart får man tag på hans instruktionsbok?? :D
 

Nikel

Gudomlig sporthojare
Gick med
7 Mar 2003
Ort
Strömstad
Hoj
Nintale 600. WR250 Moddlaren Edition. TDR250
Massor av inspirerande idéer. Ska plocka fram vinkelslipen och se vad som händer.

Undrar hur bra det gick att bromsa första gången med dom nymålade skivorna och hur dom såg ut efteråt. Men målade han bara på utsidorna kanske man fick hyggligt bromskraft från beläggen på insidorna och vid korvmojen behövs ju egentligen inga bromsar.

Det skrapar lite bara.
Jag har iofs på bil målat nyköpta skivor dussintalet gånger och det brinner bort på någon sekund.

Han lär ju inte köra race med hojen så :D
 

Viktor L

Moderator
Gick med
23 Mar 2009
Ort
Piteå
Hoj
Kawasaki Z1000Mk.II Kawasaki W650 Suzuki GS1000E
Läst hans instruktion om att sänka fronten i kronan:
"Warning: DO NOT lower the front of the 2005 Kawasaki Ninja ZX-10R more than 3cm=30mm=1.18" because it unbalance the bike and it can cause accident! In addition if you lower the front of your bike too much, it cause your front light to get broken becasue during breaking the front light would accident to the fender."

Jag sätter mina pengar på att han har en trasig lyktinfästning liggande nånstans... :D

Jag som tyckte 5mm blev för mycket sänkning på min hoj. Undra hur 30mm blir. :crash
 

eha

en svart till ska vägkittas, och betalas
Gick med
7 Jun 2010
Ort
Karlskoga
Hoj
fler än jag ids - färre än jag önskar
Gjort ett hål i kåpan som usb-porten precis får plats i. Jag letade upp en kabel med 12V när spänningen är på och 0V när spänningen är av, skarvade på den. Vet inte vad sladden egentligen går till men det fungerar i vart fall. :yoparty

Om du hade kommit på att sätta USB-kontakten i tändningslåset istället för i kåpan så hade du närmat dig..

"Making ZX-10RRR imposssible to steal before it will disintegrate in time by corrosion. Metal ignition key replaced by 4096-bit asymmetric Transport Layer Security (TLS) cryptographic USB stick. Not enough computers to force the crypto reveal secret code (thisisultra).

- now upgraded with Secure Transport Protocol"

(Känns inte bra att ens försöka lägga in en shervin-lik fejkmodd. Kan det bli bestående men?!) :pangihuve
 
Last edited:

jika

Medlem
Gick med
11 Jun 2008
Ort
Malmö
Hoj
XT660Z Teneré, Thunderace -96 (till salu)
Eftersom jag uppenbarligen har missat denna virala mc-ikon fram tills idag tänkte jag uppbringa lite liv i en ganska dammig tråd.

Tyvärr verkar stora delar av det tidigare publicerade materialet vara vara borttaget nu men jag hittade en liten
samling (1111 st) bilder på hans kreationer SAMT en eventuell förklaring till hans smått unika agerande.

1111 st bilder av ShervinRRR projekt


86_420092_original.jpg

This picture is very touching for me!! we have alot of similarites and we feel good when when are together! Look at my bike front fairing which holds the windscreen! It has a crack; Now look at the right side of my face! There is crack under the line that you see; My scale got broken in an accident in 1998 with a race bike (race bicycle). I was in a big rush from my father's shop to the house to get my books and staff to get to my technical school (for auto-mechanic). That class started at 1:15pm and i got out from my father's shop at 12:30pm. Distance to house is about 17km=10.56miles and usually take about 30minutes to get there but it takes about 30 minutes to get to my class as well!! (my class is about 15km=9.32miles), So I was trying to get to the house at the least time so i tried to ride as fast as i could. At 12:45pm just when i was only about 3km=1.86miles far from the house, i crashed to the curb while i was travelling with 50km/h (between 30 to 35mph) and every thing goes black. My scale got broken at the instant. I was 6 hours in coma. I was not wearing helmet that day and the doctors complained that they have such a hard time bringing out the small pieces of my eyeglass which was shreaded in my abrow, I got 24scatches and i got released from the hospital after one week but i had pain in my brain for 1 month and the half of my face counitue to be woonded for one month which scares everybody who look at me (it was like you look at a face is half white and half black (dark red). I am so glad and blest and thanksful that i am okay right now. The doctors told me that i should sacrify a camel!!! Becasue the force that got to the cornet of my scale just broke my scale, if it was just 1cm=0.62" to the right, my eye ball got exploded and if it was alittle to the left it probably put serious damage on my brain that i need somebody to take care of me to do basic things in life for the rest of my life. I am so blest, so lucky, so happy, and sooo thanksfull that i am alright right now. Thanks God! Life is very valuable and i love and i appriciate it!

Så här med facit i hand misstänker jag att han aldrig offrade kamelen som doktorerna ordinerade :p
 

Twintorsk

Gudomlig sporthojare
Gick med
24 Apr 2011
Ort
Göteborg
Hoj
2004 Triumph Thruxton
Eftersom jag uppenbarligen har missat denna virala mc-ikon fram tills idag tänkte jag uppbringa lite liv i en ganska dammig tråd.

Tyvärr verkar stora delar av det tidigare publicerade materialet vara vara borttaget nu men jag hittade en liten
samling (1111 st) bilder på hans kreationer SAMT en eventuell förklaring till hans smått unika agerande.

1111 st bilder av ShervinRRR projekt


View attachment 398193



Så här med facit i hand misstänker jag att han aldrig offrade kamelen som doktorerna ordinerade :p

Ja den karln är så otroligt efterbliven, han är mc-världens Borat typ!
 

Twintorsk

Gudomlig sporthojare
Gick med
24 Apr 2011
Ort
Göteborg
Hoj
2004 Triumph Thruxton
Dom borde anordna en biker buildoff mellan dom två! Stellan Egeland som conferencier! :D
 

jika

Medlem
Gick med
11 Jun 2008
Ort
Malmö
Hoj
XT660Z Teneré, Thunderace -96 (till salu)
Galenskapen slutar inte vid mc-moddarna heller. Det är Charlie Sheen-nivå på ALLA hans inlägg

Trådar startade av "The Sherv"

Fun fact: Sporthoj.com var en av de största refererarna till hans Flickr-konto..
shervin_viewers_14rrr_original.jpg

Vi kanske skulle skicka honom en inbjudan att komma hit och hålla lite låda så här under lågsäsongen? :D
 

Orecic

http://www.youtube.com/watch?v=7-5_8af3T
Gick med
16 Aug 2007
Ort
San Francisco, CA
Hoj
2007, Kawasaki, ZX10R

Lajo

Same same but different..
Gick med
26 Aug 2010
Ort
Långt ifrån allt.
Hoj
-00 Suzuki TL1000S
Woohoo, return of the Sherv!! Säga vad man vill men det är jävligt god underhållning. Ledsnar aldrig. Han har säkert ett högavlönat toppjobb idag.. :D
 

Two stroke man

Gudomlig sporthojare
Gick med
12 Apr 2005
Ort
Där jag tar av mig hatten
Hoj
Har tappat räkningen
Theres a new Shervin RRR in Town.
https://www.facebook.com/raerdesign

Och han har dessutom initialerna RR, det kan knappast vara en slump. :D

En sån där antigravitaionsmojäng läste jag nyss om för dottern i Bamse, Skalman hade en sån i sin rymdraket.
 

Bifogat

  • RR2.png
    RR2.png
    53.9 KB · Visningar: 89
  • RR3.png
    RR3.png
    95.9 KB · Visningar: 100
  • RR4.png
    RR4.png
    18.5 KB · Visningar: 84
  • RR5.png
    RR5.png
    11.7 KB · Visningar: 74
  • RR6.png
    RR6.png
    6 KB · Visningar: 78
  • RR7.png
    RR7.png
    176.6 KB · Visningar: 115
  • when-you-have-to-teach-yourself-a-subject-because-your-teacher-is-uselsess-dog-walking-himself.jpg
    when-you-have-to-teach-yourself-a-subject-because-your-teacher-is-uselsess-dog-walking-himself.jpg
    123.4 KB · Visningar: 79
  • RR1.png
    RR1.png
    272.3 KB · Visningar: 100
Last edited:

Niklasinorr

Mr Kvalitet enligt Ståhlis
Gick med
24 May 2003
Ort
Lulstan
Hoj
KTM EXC 300 TPI samt allt annat med två hjul som jag hittar...
Theres a new Shervin RRR in Town.

Och han har dessutom initialerna RR, det kan knappast vara en slump. :D

En sån där antigravitaionsmojäng läste jag nyss om för dottern i Bamse, Skalman hade en sån i sin rymdraket.

Äntligen!!! Vad vore internet utan dessa vansinnigt underhållande människor!
Slår vad om att han sover med foliehatt! :)
 
Nyheter
Anmälan öppen till Husqvarna TREK 2024

Husqvarna TREK 2024 –...

Snart dags för ”We Ride As One”

Den 4 maj är det åter dags ...

Nyheter från skinnjätten Dainese!

Under 80- och 90-talet och ...

Skaparen, samlaren och evighetsmaskinen

”och om du tittar här...

Sex nya MC-stipendiater 2024

För tolfte året bidrar Sved...

Start2Ride tar bron över till Danmark

Efter flera års framgång i ...

Sex nya MC-stipendiater

Sex mc-stipendiater får cha...

Förlängd Husqvarna-garanti

Husqvarna Motorcycles erbju...

Förlängd Husqvarna-garanti

Husqvarna Motorcycles erbju...

Vi kör MV Agusta Enduro Veloce

Magnus Mossberg om första t...

Top