Kränkt-of-the-day

GuW

Version 1.1
Gick med
30 Jul 2004
Ort
Nej
Hoj
Ja
Någon är inte riktigt nöjd med att reklamen för Kalles kaviar är för svensk och således anmält den till Reklamombudsmannen.
http://www.reklamombudsmannen.org/Uttalanden/Uttalande.aspx?page_id=495.

Jag äter bara Svennes kaviar för att inte stöta mig med någon!

svenneskaviar.jpg
 

marsianmejler

Medlem
Gick med
31 Aug 2007
Ort
Malmö
Hoj
Suzuki
Jojo, det är klart att på en del ställen ser man väklädd ut i sina träningskläder men det är fånigt att orka anmäla att kvinnor får ha kjol. Det påminner om en själv 1993 som skulle testa varenda gräns och resonemang på magsårsdrabbade högstadielärare. Varför får hon, varför får inte jag, vad är skillnaden, blabla. Man borde fått sig ett rejält jävla kok stryk, precis som han i shortsen borde bli nedstänkt med vägvatten av en SL-buss, fatta hur krengt han skulle bli då. :fakta

Edit:
Här är en bra krengt tönt också, tillika rasist/muslim:

http://www.svd.se/nyheter/inrikes/lakaren-tvingade-patient-skaka-hand_4907919.svd

Fatta hur krenkande, först behöva "fly" och bli "flykting" med jete stort skyddsbehov. Sedan få gratis vård, på din och min bekostnad alltså, och inte bidra med ett jävla skit. Och sedan inte ens kunna hälsa på den ondskefulla läkare som tycker att man presenterar sig.

Muslimerna är lätt världens mest krenkta folk, och shorts-mannen förstås.

:lol

Eeeh, det framgår ingenstans i artikeln att kvinnan i fråga hade flyktingstatus. Inte heller står det någonstans att hon är muslim.

Flyktingstatusen fyllde du alltså i själv, om man får gissa löst baserat på uppgifterna om att det skulle ha varit en tolk närvarande, som om krig/katastrofdrabbade regioner är de enda ställen där folk inte talar svenska. Dessutom kan det inte på basis av artikeln uteslutas att kvinnan de facto kan vara pursvenne, och att det var frågan om en dövtolk.

Muslim fyllde du också i, trots att det inte finns explicit stöd för den tolkningen i artikeln. Jag får anta att det är på basis av kvinnans vägran hänvisas till hennes trosuppfattning. Det finns många möjliga orsaker varför en troende skulle avvisa en kroppskontakt av den här typen. Jag är inte jättehet på vad som påbjuds i alla religioner men det skulle t.ex. kunna vara frågan om en ortodox kristen/judisk person.

Tänk efter lite mer nästa gång bara. Läs åtminstone artikeln ordentligt innan du kommenterar nedlåtande.
 

BoSoZoKu

Gudomlig sporthojare
Gick med
30 Sep 2008
Ort
Bra
Hoj
S1000RR
Eeeh, det framgår ingenstans i artikeln att kvinnan i fråga hade flyktingstatus. Inte heller står det någonstans att hon är muslim.

Flyktingstatusen fyllde du alltså i själv, om man får gissa löst baserat på uppgifterna om att det skulle ha varit en tolk närvarande, som om krig/katastrofdrabbade regioner är de enda ställen där folk inte talar svenska. Dessutom kan det inte på basis av artikeln uteslutas att kvinnan de facto kan vara pursvenne, och att det var frågan om en dövtolk.

Muslim fyllde du också i, trots att det inte finns explicit stöd för den tolkningen i artikeln. Jag får anta att det är på basis av kvinnans vägran hänvisas till hennes trosuppfattning. Det finns många möjliga orsaker varför en troende skulle avvisa en kroppskontakt av den här typen. Jag är inte jättehet på vad som påbjuds i alla religioner men det skulle t.ex. kunna vara frågan om en ortodox kristen/judisk person.

Tänk efter lite mer nästa gång bara. Läs åtminstone artikeln ordentligt innan du kommenterar nedlåtande.


Eeeh, säg att du skojar, eeeh. Döv, svensk kvinna? Det var nog det värsta halmstrågripande jag nånsin sett. Får till och med Korvgubbes fasoner att framstå som halvtimida :rofl

Reality check?
 
Last edited:

pbas

Gammal men stel...
Gick med
17 May 2007
Ort
Tullinge
Hoj
RSV4 F, Tuono 08
Eeeh, säg att du skojar, eeeh. Döv, svensk kvinna? Det var nog det värsta halmstrågripande jag nånsin sett. Får till och med Korvgubbes fasoner att framstå som halvtimida :rofl

Reality check?
Nja, snäppet värre var det faktiskt; döv ortodox judinna :va:hihi
 

marsianmejler

Medlem
Gick med
31 Aug 2007
Ort
Malmö
Hoj
Suzuki
Eeeh, säg att du skojar, eeeh. Döv, svensk kvinna? Det var nog det värsta halmstrågripande jag nånsin sett. Får till och med Korvgubbes fasoner att framstå som halvtimida :rofl

Reality check?

Poängen var inte statistik, poängen var att originalskribenten hade fyllt i mellan raderna på artikeln, för att sedan raljera på något som inte ens (explicit) stått i artikeln. Nu är sannolikheten att hon var döv hyfsat liten (dryga promillen för att vara exakt, kan ju jämföras med de whopping 1% för flyktingstatus) men hon kan ha varit nyinflyttad från var som helst, eller för den delen turist. Detta var ju i Lund var det formligen kryllar av diverse utsocknes; gästforskare, utbytesttudenter etc.

Jag har själv haft tolk med läkare flera gånger, både i utlandet och hemma i Finland (min finska är sådär, och läkarnas svenska är sådär - man vill ju inte gärna att det blir ett missförstånd!), man behöver inte vara flyCkting för det.

Hittills har jag inte stött på någon hälsningskutym jag inte kan gå med på och som ateist är jag inte knusslig heller, men jag förbehåller mig rätten att avstå om så skulle vara.
 
Last edited:

marsianmejler

Medlem
Gick med
31 Aug 2007
Ort
Malmö
Hoj
Suzuki

Heheh, vi hade rätt roligt åt den där kommentaren faktiskt, i synnerhet de som vet hur det ser ut hemma hos mig. Men korrekt uppträdande enligt polisförordningens påbud:

"anställda inom polisen i arbetet skall uppträda på ett sätt som inger förtroende och aktning och att de ska uppträda hövligt, hänsynsfullt och med fasthet samt iakttaga självbehärskning och undvika vad som kan uppfattas som utslag av ovänlighet eller småaktighet."

var det nog inte...
 

pbas

Gammal men stel...
Gick med
17 May 2007
Ort
Tullinge
Hoj
RSV4 F, Tuono 08
Heheh, vi hade rätt roligt åt den där kommentaren faktiskt, i synnerhet de som vet hur det ser ut hemma hos mig. Men korrekt uppträdande enligt polisförordningens påbud:

"anställda inom polisen i arbetet skall uppträda på ett sätt som inger förtroende och aktning och att de ska uppträda hövligt, hänsynsfullt och med fasthet samt iakttaga självbehärskning och undvika vad som kan uppfattas som utslag av ovänlighet eller småaktighet."

var det nog inte...
ouatevver, hög tid att gå vidare.:tummenupp
 

GuW

Version 1.1
Gick med
30 Jul 2004
Ort
Nej
Hoj
Ja
Kan inte bara någon jävel sätta ner foten ordentlig någon gång?

Typ lansera en hårblondering (heter det blekning) och skriva "Fungerar inte på negerhår, det ser bara ut som ni har bränt er med öppen låga"

Eller en rosa pikéskjorta med fejkat clubmärke på med texten "Den här tröjan fungerar på stekare från Kiruna, Tibble, Örträsk och andra byhålor, om ni försöker steka på era lokalhak, i alla större städer sticker ni ut som bönder ändå"

Man behöver inte väga sina ord på guldvåg, om man stöter sig med någon så står det tusen åter....
 

Mordecaien

Can do!
Gick med
22 May 2006
Ort
Vischan
Hoj
Knappt
Man behöver inte väga sina ord på guldvåg, om man stöter sig med någon så står det tusen åter....

Får mig att tänka på när en kraftig dam skulle prova skoterställ i en butik i skogarna utanför Arjeplog och ägaren säger
"Inte inbillar du dig att ditt feta arschel får plats i det där? Jag har inga ställ med ditt midjemått"

Serviceminded? Javisst
 

Skrotnisse

What would Shervin do?
Gick med
4 Oct 2006
Ort
Månbas Alpha
Hoj
120 år gammalt, 2559cc
Får mig att tänka på när en kraftig dam skulle prova skoterställ i en butik i skogarna utanför Arjeplog och ägaren säger
"Inte inbillar du dig att ditt feta arschel får plats i det där? Jag har inga ställ med ditt midjemått"

Serviceminded? Javisst

Bredrövligt.
 
Nyheter
Peter kör nya Svartpilen 801

Bara några kilometer från a...

En helt ny Husqvarna!

Bara några kilometer från a...

Anmälan öppen till Ducatis DRE Adventure 2024

För sjunde gången i ordning...

Anmälan till Start2Ride 2024 har öppnat

Screenshot Nu har biljet...

Anmälan öppen till Husqvarna TREK 2024

Husqvarna TREK 2024 –...

Snart dags för ”We Ride As One”

Den 4 maj är det åter dags ...

Nyheter från skinnjätten Dainese!

Under 80- och 90-talet och ...

Skaparen, samlaren och evighetsmaskinen

”och om du tittar här...

Sex nya MC-stipendiater 2024

För tolfte året bidrar Sved...

Start2Ride tar bron över till Danmark

Efter flera års framgång i ...

Top