Kränkt-of-the-day

GuW

Version 1.1
Gick med
30 Jul 2004
Ort
Nej
Hoj
Ja
"fet i centrum", hon var väl jämnmullig?

Rubriksättaren måste gå SFI kurs.
 

korvgubbe

Ny medlem
Gick med
13 May 2003
Ort
Sthlm
Hoj
Versys -08
"fet i centrum", hon var väl jämnmullig?

Rubriksättaren måste gå SFI kurs.

Hade någon stått med mikrofon och ropat:
- "Hej, tjockisen, ja du ja, rödhåriga lilla tjockisen där borta.. precis du, kom hit så har jag ett fett erbjudande till dig!"

...då hade jag förstått hennes belägenhet. I det här fallet är det ingen som har kallat henne fet, tjock, mullig eller överviktig. Ingen har kallat henne något.
En person sträckte däremot över ett visitkortsliknande reklamblad för "iTrim" där de gjorde reklam för bl.a. viktminskning och ett erbjudande att mäta kroppsfett.
 

Jonathan

Gudomlig sporthojare
Gick med
1 Oct 2006
Ort
Västland
Hoj
-
Familj lurad av Blocketannons
http://www.folkbladet.nu/?p=176915

Smart försäljare :D

Men vadfan är det för fel på folk?
Han får väl sälja kärran för en miljard om han vill.
Jag förstår inte hur de tänker när de kontaktar en jurist.

"Jo alltså, vi vill stämma han killen med cykelkärran.
Han har inte ljugit eller bedragit oss på något sätt, utan vi var så jävla korkade att vi inte kollade upp nypris på kärran så nu vill vi stämma honom och få ersättning för att vi är dumma i huvudet".
 

Markus

Gudomlig sporthojare
Gick med
12 Jan 2004
Ort
Area 08
Hoj
KTM
Hade någon stått med mikrofon och ropat:
- "Hej, tjockisen, ja du ja, rödhåriga lilla tjockisen där borta.. precis du, kom hit så har jag ett fett erbjudande till dig!"

...då hade jag förstått hennes belägenhet. I det här fallet är det ingen som har kallat henne fet, tjock, mullig eller överviktig. Ingen har kallat henne något.
En person sträckte däremot över ett visitkortsliknande reklamblad för "iTrim" där de gjorde reklam för bl.a. viktminskning och ett erbjudande att mäta kroppsfett.

Det är lite som ost-kvinnan, vill man kan man hitta en kränkning i precis vad som helst. En möbelannons är kränkande för den som inte har råd med nya möbler t.ex. Själv skulle en sängannons vara kränkande för mig eftersom jag är trött idag. :mattias

Familj lurad av Blocketannons
http://www.folkbladet.nu/?p=176915

Smart försäljare :D

De har kontaktat en advokat, undrar hur många kärror i timmen han kommer debitera dem. :banana
 
Last edited:

Skalman

Köpenhamn > Stockholm
Gick med
12 Aug 2003
Ort
Malmö
Hoj
929, svart/silver
De har kontaktat en advokat, undrar hur många kärror i timmen han kommer debitera dem. :banana

ot men....
Hörde en historia om min gamla, salige (han och hans fru blev ihjälslagna av deras son men det är en annan historia), kemilärare från gymnasiet. Han bodde granne med en advokat och en sommardag hade en lutat sig över buskarna och fått lite hjälp med juridiska frågor. Nån dag senare kom det en faktura för konsultarvode, 600:-.

Kemilärar'n skickade prompt en motfaktura där det stod "lån av räfsa: 600kr" :D
 

frankof

medlem
Gick med
20 Aug 2003
Ort
Mölnlycke
Hoj
xjr1300
Selma vem?
Det är inte riktigt allmänbildning över resten av världen vilken liten lokalkändis som gjorde vad.
 

GuW

Version 1.1
Gick med
30 Jul 2004
Ort
Nej
Hoj
Ja
Försäljare på en bokhandel inriktad på barnböcker då?

Grejen är att jag skulle inte bli kränkt om jag var tvungen att avlägga språkprov på franska och kunskapsprov på viner om jag sökte jobb som vinförsäljare i frankrike.

Jag skulle förvänta mig det!
 

Stuff

GRATTIS AIK TILL TRIPPELN!
Gick med
22 Jul 2005
Ort
Stockholm
Hoj
En tråkig men praktisk
Selma vem?
Det är inte riktigt allmänbildning över resten av världen vilken liten lokalkändis som gjorde vad.
Första kvinnan som fick Nobelpriset i litteratur är fanimej allmänbildning. Tillbaks till skolbänken med dig, pojkvasker!
 

frankof

medlem
Gick med
20 Aug 2003
Ort
Mölnlycke
Hoj
xjr1300
Första kvinnan som fick Nobelpriset i litteratur är fanimej allmänbildning. Tillbaks till skolbänken med dig, pojkvasker!
Hihi, jag sa inte att jag inte vet vem Selma var, lite har jag snappat upp efter att ha bott här i över 20 år.
Dock var väl inte svenska kvinnliga Nobelpristagare det riktigt stora i Norge där jag växte upp, möjligen blev det nämnd i någon bisättning när det pratades om Ibsen, Bjørnstjerne Bjørnson, Kielland och Jonas Lie. Svensk allmänbildning är inte speciellt universell.

"pojkvasker":krama tack, men jag väntar mitt andra barnbarn om inte för länge ;)
 
Last edited:
Nyheter
Anmälan öppen till Husqvarna TREK 2024

Husqvarna TREK 2024 –...

Snart dags för ”We Ride As One”

Den 4 maj är det åter dags ...

Nyheter från skinnjätten Dainese!

Under 80- och 90-talet och ...

Skaparen, samlaren och evighetsmaskinen

”och om du tittar här...

Sex nya MC-stipendiater 2024

För tolfte året bidrar Sved...

Start2Ride tar bron över till Danmark

Efter flera års framgång i ...

Sex nya MC-stipendiater

Sex mc-stipendiater får cha...

Förlängd Husqvarna-garanti

Husqvarna Motorcycles erbju...

Förlängd Husqvarna-garanti

Husqvarna Motorcycles erbju...

Vi kör MV Agusta Enduro Veloce

Magnus Mossberg om första t...

Top