Kränkt-of-the-day

BoSoZoKu

Gudomlig sporthojare
Gick med
30 Sep 2008
Ort
Bra
Hoj
S1000RR
Killarna gråter ut. Domarna och Blåvitt helt klart rassar.

http://www.gp.se/sport/fotboll/1.414124-gp-motte-irakiska-al-madina

Det var en av blåvitts 16-åringar som gick fram mot läktaren och gav det irakiska lagets hejarklack fingret samtidigt som han kysste sitt klubbmärke på tröjan.
Gesten blev en gnista som utlöste att ett par hundra supportrar sprang in på plan och började jaga IFK:s spelare. De gav sig också efter domaren.



Inte helt oväntat verkar inte medias källor stämma eftersom det tydligen var ett hyssjande med fingret, inget långfinger. Sen ifrågasätter jag att killarna i artikeln är 15 eller 16 år gamla.

Ett par filmer på efterspelet på kränkandet:

http://tv.expressen.se/Sport/1.2073599/publikskandal-i-gothia-cup

http://www.gp.se/gptv?path=gptv.abc...rfilm_Kaoset_pa_Gothia_124246.pls&autostart=1
 
Last edited:

Markus

Gudomlig sporthojare
Gick med
12 Jan 2004
Ort
Area 08
Hoj
KTM
And we kanske have a vinnare. :lol

Ostreklam anmäls till KO
Sverige 09 aug 20:01

En kvinna har anmält en ostreklam till Konsumentombudsmannen. Reklamen hävdar att "smaken sitter i hålen", vilket kvinnan reagerade starkt över. Dels, säger hon i sin anmälan, kan det de facto inte finnas någon smak i hålen. Dels blev hon stött av formuleringen på ett annat sätt.

- Till slut blev det nästan obehagligt. Det kändes som en sexuell anspelning, säger hon till Aftonbladet.
- Jag blev förbannad. Man kan fråga sig vad det är för samhälle vi lever i egentligen och hur kvinnosynen ser ut, säger hon till Aftonbladet.

Osttillverkaren Wernerssons Ost håller inte med om hur orden ska tolkas.

- Vår ost har något mer unika hål än andra ostar. Någonstans där väljer hon att associera till något som vi inte associerar till, säger han.

Reklamen anspelar på en patenterad process som gör att den aktuella osten får extra stora hål.


Man borde skicka henne en ost, ärligt asså. :D
 

User123

Medlem
Gick med
30 Jul 2003
Ort
Sverige
Hoj
Ingen
And we kanske have a vinnare. :lol

Ostreklam anmäls till KO
Sverige 09 aug 20:01

En kvinna har anmält en ostreklam till Konsumentombudsmannen. Reklamen hävdar att "smaken sitter i hålen", vilket kvinnan reagerade starkt över. Dels, säger hon i sin anmälan, kan det de facto inte finnas någon smak i hålen. Dels blev hon stött av formuleringen på ett annat sätt.

- Till slut blev det nästan obehagligt. Det kändes som en sexuell anspelning, säger hon till Aftonbladet.
- Jag blev förbannad. Man kan fråga sig vad det är för samhälle vi lever i egentligen och hur kvinnosynen ser ut, säger hon till Aftonbladet.

Osttillverkaren Wernerssons Ost håller inte med om hur orden ska tolkas.

- Vår ost har något mer unika hål än andra ostar. Någonstans där väljer hon att associera till något som vi inte associerar till, säger han.

Reklamen anspelar på en patenterad process som gör att den aktuella osten får extra stora hål.


Man borde skicka henne en ost, ärligt asså. :D

Hahah.. Framgår namn? Isåfall är de nästan dags för en ostskickarlista
 

Johansson

Sporthoj Senior Member™
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Gôtteborg
Hoj
Aprilia Tuono v4r
And we kanske have a vinnare. :lol

Ostreklam anmäls till KO
Sverige 09 aug 20:01

En kvinna har anmält en ostreklam till Konsumentombudsmannen. Reklamen hävdar att "smaken sitter i hålen", vilket kvinnan reagerade starkt över. Dels, säger hon i sin anmälan, kan det de facto inte finnas någon smak i hålen. Dels blev hon stött av formuleringen på ett annat sätt.

- Till slut blev det nästan obehagligt. Det kändes som en sexuell anspelning, säger hon till Aftonbladet.
- Jag blev förbannad. Man kan fråga sig vad det är för samhälle vi lever i egentligen och hur kvinnosynen ser ut, säger hon till Aftonbladet.

Osttillverkaren Wernerssons Ost håller inte med om hur orden ska tolkas.

- Vår ost har något mer unika hål än andra ostar. Någonstans där väljer hon att associera till något som vi inte associerar till, säger han.

Reklamen anspelar på en patenterad process som gör att den aktuella osten får extra stora hål.


Man borde skicka henne en ost, ärligt asså. :D

:va Folk har för mycket fritid helt klart, hur kan man bry sig om nåt sånt.
 

Dreggel

Alltid politiskt inkorrekt
Gick med
9 Jun 2007
Ort
Bromma
Hoj
Suzuki GSXR750 1993/95, Suzuki GSXR1000 K6
Dagens kränkt of the day måste ändå vara Alexandramannen.
Irakiern som våldtog 58 stycken kvinnor och flickor av endast etniskt svenskt ursprung säger sig vara ett föremål för rasism.

http://www.friatider.se/alexandramannen-jo-anmaler-rasism

Men vi får väl anta, efter BRÅ's senaste utsago, att de 58 offren antagligen bara inbillade sig att det var han. Enligt BRÅ så är det nämligen den rågblonde svensken som egentligen utför alla våldtäkter i Sverige, och att svenska våldtäktsoffer har fördomar. :mattias
 

Markus

Gudomlig sporthojare
Gick med
12 Jan 2004
Ort
Area 08
Hoj
KTM
Dagens, eller kanske härom-dagens, kränkt-of-the-day är alla de stackars "barn" som Unicef tiggt pengar från. :mad:

Här kommer lite regn på några muslimer i Pakistan så att några futtiga miljoner människor lever i ett dike, så ska svenska medelklass - kanske rent av arbetaklass, Gud förbjude - behöva få tiggeribrev från Unicef. Fatta hur lång tid det tar innan de kan MSN:a med sina iPhones med klasskompisarna om senaste snatterirundan på H&M efter en sådan kränkning. :gråta

Unicef i Sverige har skickat ut brev till små barn som uppmuntras skänka pengar till katastrofhjälp. Agerandet går stick i stäv med branschens etiska regler och det hela ska nu granskas av Svensk Insamlingskontroll som bevakar givarnas intressen.


http://svt.se/2.22620/1.2107982/unicef_tiggde_pengar_av_barn
 

pbas

Gammal men stel...
Gick med
17 May 2007
Ort
Tullinge
Hoj
RSV4 F, Tuono 08
Lite kränkta blev kunder till "Kraft och kultur" när man helt plötsligt bestämmer
sig för att ta betalt för levererad el...efter att ha kört gratis i två och
ett halft år.

15% rabatt och räntefri avbetalning förutom att man redanfått mer än två
års uppskov med betalning låter som en riktigt bra deal if you ask me:va
 

korvgubbe

Ny medlem
Gick med
13 May 2003
Ort
Sthlm
Hoj
Versys -08
fy fan

Från senaste numret av Mitt i Haninge.



Rekommenderar boken "Ingen tar skit i de lättkränktas land" av David Eberhard. hade han skrivit den idag borde han ha satt bilden på tjockisen i artikeln på framsidan.
 

Bifogat

  • Clipboard02.gif
    Clipboard02.gif
    38.7 KB · Visningar: 115
Last edited:

Markus

Gudomlig sporthojare
Gick med
12 Jan 2004
Ort
Area 08
Hoj
KTM
fy fan

Från senaste numret av Mitt i Haninge.



Rekommenderar boken "Ingen tar skit i de lättkränktas land" av David Eberhard. hade han skrivit den idag borde han ha satt bilden på tjockisen i artikeln på framsidan.

Vad exakt borde vara på framsidan (av den mycket riktigt fenomenala) boken? :confused:
 

korvgubbe

Ny medlem
Gick med
13 May 2003
Ort
Sthlm
Hoj
Versys -08
Vad exakt borde vara på framsidan (av den mycket riktigt fenomenala) boken? :confused:
Tjejen som artikeln handlade om.


När jag körde min 42000 mil gamla Volvo hade jag knappast blivit kränkt om någon stack till mig reklam för en bilhandlare...
 

Bifogat

  • Clipboard01.gif
    Clipboard01.gif
    33.7 KB · Visningar: 176
Nyheter
Färre stulna motorcyklar 2023

Varje år sammanställer Larm...

Trailer: The Bikeriders

I höst har filmen ”The Bike...

Indian Riders Fest 2024

Återupplev glansdagarna und...

KTM presenterar specialversionen RC 8C

KTM har presenterat 2024 år...

Däck i massor

I nästa nummer av Bike hand...

Tre nya däck från Michelin.

Allt om MC beger sig till J...

Ingen MC-Mässan 2025

23YM CL500 Styrelsen för...

Start2Ride arrangeras 2024

Sveriges största provkörnin...

Första vårtecknet (?)

Ett av det första vårteckne...

Bike på hembesök: Örebro MC Service

Fredrik Persson poserar fra...

Top