Kränkt-of-the-day

_Johansson_

Storfräsare
Gick med
9 Aug 2006
Ort
Östersund
Hoj
Gasturbindriven landspeedhoj

Werzion

7.3
Gick med
22 Jun 2004
Ort
Jönköping
Hoj
Ingen för tillfället
Thomas Gür skriver på Facebook:

Rapport från Kränkhenistan:
"Betydde inte utrymmet någonting då, att spela inför 70.000 människor?
– Alltså, livet innan och livet efter det här är ingen skillnad. Jag har samma fans som tidigare, det kommer ungefär lika många till mina konserter... Det hände inget särskilt. Jag och alla andra väntade ju på Håkan. Det var ju liksom hans show."
Och sedan detta:
"– Det är självklart jättetråkigt att läsa om Alice upplevelse av situationen och just därför kommer vi att sätta oss ned och prata med henne för att höra om hennes upplevelse och bild över vad som har hänt och varit överenskommet."
---
Johan Ingerös kommentar:
"Hon hade ingen egen publik att tala om, men erbjöds chansen att spela på ett utsålt Ullevi. Hon betalade inget management för att fixa giget, utan erbjöds det utan motkrav om egen biljettförsäljning, del i arena-hyra, scenbygge, elektricitet osv, osv. Hon hade inga resekostnader eftersom hon bor i Göteborg. Hennes närvaro påverkade inte biljettförsäljningen. Ingen har tjänat pengar på henne och hon fick en unik chans att marknadsföra sig inför 60 000 personer. För detta borde hon ha fått rundligt betalt, enligt SVT och henne själv.
Vad är det jag missar här?"

alicehakan-jpg

Artikeln: http://www.svt.se/kultur/musik/alice-b?cmpid=del:pd:ny:20160601:alice-b:nyh
 

Werzion

7.3
Gick med
22 Jun 2004
Ort
Jönköping
Hoj
Ingen för tillfället
760.jpg


Efter en lång eftermiddag på tåget gjorde familjen Berntsson sig redo för att hoppa av hemma i Älmhult. Men tåget svischade förbi utan att stanna förrän i Hässleholm. Det blev en omväg på en och en halv timme med febersjuka och hungriga barn.
– Hade vi bara fått information innan så hade vi kunnat hoppa av tidigare. Då kanske man hade blivit irriterad men inte så upprörd som man är nu, säger Emma Berntsson, 30.

[...]

Dagen efter var hon fortfarande upprörd och ringde SJ för att få en förklaring.
– Vi fick en ursäkt och 40 procent tillbaka av biljettpriset, säger Emma Berntsson som fortfarande är besviken på behandlingen.

[...]

Alejandro Soler på SJ:s presstjänst beklagar också familjens upplevelse. Anledningen till att man "skippade" Älmhult är att tåget gick enligt söndagstabell eftersom det var helgdag i måndags.

Källa: http://www.expressen.se/kvallsposten/tag-blaste-forbi--utan-att-stanna-for-emma/



Jag känner mig kränkt för att hon fick pengar tillbaka p.g.a. sin egna jävla idioti!!!!!! :4skrika :mad:



Jag har själv gjort tabben under värnplikten. Låg på P4 i Skövde, smet iväg till Skara (med några till som skulle åt samma håll) en kväll under en helg utan permission för att träffa en brewd. Någon läste fel på bussens tidtabell och när jag var tillbaka på busshållplatsen för sista bussen tillbaks till regementet så hade den sista egentligen redan gått för länge sedan. Någon timme senare lyckades jag få skjuts tillbaks till regementet, kom i säng vid omkring 04.00 och vid 05.00 var det dags att gå upp igen :näsblod

Inte fan kände jag mig kränkt, trots att det inte ens var mitt egna fel, bara skämdes lite, mesta bara lite pinsamt och redan dagen efter garvade vi åt det - och befälen visade (självklart) ingen hänsyn till att man var trött som ett as dagen efter, så som sig bör...
 

oops164

Smed
Gick med
13 Aug 2003
Ort
Göinge Fridhem/ Kristianstad
Hoj
Tösernas leksaker,
Källa: http://www.expressen.se/kvallsposten/tag-blaste-forbi--utan-att-stanna-for-emma/



Jag känner mig kränkt för att hon fick pengar tillbaka p.g.a. sin egna jävla idioti!!!!!! :4skrika :mad:



Jag har själv gjort tabben under värnplikten. Låg på P4 i Skövde, smet iväg till Skara (med några till som skulle åt samma håll) en kväll under en helg utan permission för att träffa en brewd. Någon läste fel på bussens tidtabell och när jag var tillbaka på busshållplatsen för sista bussen tillbaks till regementet så hade den sista egentligen redan gått för länge sedan. Någon timme senare lyckades jag få skjuts tillbaks till regementet, kom i säng vid omkring 04.00 och vid 05.00 var det dags att gå upp igen :näsblod

Inte fan kände jag mig kränkt, trots att det inte ens var mitt egna fel, bara skämdes lite, mesta bara lite pinsamt och redan dagen efter garvade vi åt det - och befälen visade (självklart) ingen hänsyn till att man var trött som ett as dagen efter, så som sig bör...



hur fan tänkte hon där!
Ungen var ju sjuk, hon skulle överhuvudtaget inte satt sig och barnet på tåget.
 

TurboJugend

Ny medlem
Gick med
21 Dec 2003
Ort
-
Hoj
-
Därför vill jag inte vara svensk längre

Jag har fått känna på hur djupt rotad afrofobin och den strukturella rasismen är på den svenska arbetsmarknaden. Nu vill jag i ren protest säga upp mitt svenska medborgarskap, skriver säljaren Kevin Pedral.

...

Jag började mitt liv i Sverige i en förort till Stockholm och mina vänner hade mestadels andra etniska tillhörigheter än just "ur-svenskar”.

Jag fick bra betyg och kom in på en av de bäst rankade gymnasieskolorna i Stockholm. Där hamnade jag i en klass där jag var den enda personen med afrikanskt ursprung.

...

Trots min utbildning och mina erfarenheter blir jag bara erbjuden jobb som innesäljare på diverse bolag.

Fruktansvärt. En gymnasieexamen går inte av för hackor men trots det blir han alltså bara erbjuden jobb som simpel innesäljare. Med en sån utbildning borde han bli erbjuden toppjobb direkt.

http://www.expressen.se/debatt/darfor-vill-jag-inte-vara-svensk-langre/
 

oops164

Smed
Gick med
13 Aug 2003
Ort
Göinge Fridhem/ Kristianstad
Hoj
Tösernas leksaker,

TurboJugend

Ny medlem
Gick med
21 Dec 2003
Ort
-
Hoj
-
Nu har det visat sig att Kevin förekommer flera gånger i belastningsregistret. Bl a för våld mot tjänsteman efter att han skallat en taxichaufför när denne ville ha betalt för resan samt narkotikabrott. I våld mot tjänsteman-domen kan man för övrigt läsa:

"Det står genom utsagorna också klart att Kevin Pedral yttrat sig nedsättande mot <taxichaufförens namn> med hänvisning till dennes ursprung."

Så för att sammanfatta. En kriminell rasist med gymnasieutbildning inom samhällsvetenskap anser alltså att han utsätts för strukturell rasism för att han inte blir erbjuden finare jobb än innesäljare. Undrar om Expressen känner sig nöjda med sin artikel. Kan inte vara lätt att vara vänster idag. Allt exploderar verkligen i ansiktet på dom.
 
Last edited:

TurboJugend

Ny medlem
Gick med
21 Dec 2003
Ort
-
Hoj
-

blueridge

blueridge
Gick med
3 Jun 2007
Ort
söderöver
Hoj
utan puts
Det är väl kvinnornas favoritklagomål på män efter myten om bristande simultankapacitet. Använts flitigt i inte minst reklamen utan nämnvärt gnäll.
 

TurboJugend

Ny medlem
Gick med
21 Dec 2003
Ort
-
Hoj
-
Nyheter
Peter kör nya Svartpilen 801

Bara några kilometer från a...

En helt ny Husqvarna!

Bara några kilometer från a...

Anmälan öppen till Ducatis DRE Adventure 2024

För sjunde gången i ordning...

Anmälan till Start2Ride 2024 har öppnat

Screenshot Nu har biljet...

Anmälan öppen till Husqvarna TREK 2024

Husqvarna TREK 2024 &#8211;...

Snart dags för ”We Ride As One”

Den 4 maj är det åter dags ...

Nyheter från skinnjätten Dainese!

Under 80- och 90-talet och ...

Skaparen, samlaren och evighetsmaskinen

&#8221;och om du tittar här...

Sex nya MC-stipendiater 2024

För tolfte året bidrar Sved...

Start2Ride tar bron över till Danmark

Efter flera års framgång i ...

Top