Kränkt-of-the-day

Werzion

7.3
Gick med
22 Jun 2004
Ort
Jönköping
Hoj
Ingen för tillfället
En besviken, ledsen och kränkt mamma skriver:

"Igår skulle min son Hugo som är 6 år gammal få kolla på sin största idol i Jönköping Måns Zelmerlöw, som han hade längtat efter hela veckan och va så glad över att få se honom sjunga. Men i kön blev det tvär stopp! Anledningen till det är helt sjuk. Jo de är så att Hugo har en 4 årig lillasyster som har en CPskada och inte kan gå själv. Men tydligen så fick man inte ha med sig barnvagn in på området och vi vart nekade att komma in för att min dotter satt i barnvagn.

Tack Jönköpings kommun för att ni nekade min son detta bara för att hans syster är handikappad tack för att ni krossade en 6 årings stora dröm.

Hoppas nu att Måns ser detta och tänker på vad han gör för spelningar, där de är både diskriminering mot barnfamiljer och handikappade. Bara för man har barn & har ett handikapp så ska man bli nekad såna festivaler. Tycker de är så lågt.
"


Källa: https://www.facebook.com/photo.php?...972247364.273213.631517363&type=1&pnref=story



Bästa grejen med det hela är nog nästan en av kommentarera:
"Jag delar om jag får så folk får se hur sjuk världen är ibland"



Ni är två föräldrar med två barn - kunde inte en av er följt med lille Hugo in? :va
Som genom ren magi, problemet löst...

Fast kanske mer tillfredsställande att kunna ta en mobilbild på sin gråtande son, känna sig kränkt och skriva ett sådant inlägg på Facebook och hoppas på rejält med uppmärksamhet...
 
Last edited:

YipYip

Ny medlem
Gick med
23 Jul 2010
Ort
Halmstad
Hoj
2001 TDM 850
En besviken, ledsen och kränkt mamma skriver:

"Igår skulle min son Hugo som är 6 år gammal få kolla på sin största idol i Jönköping Måns Zelmerlöw, som han hade längtat efter hela veckan och va så glad över att få se honom sjunga. Men i kön blev det tvär stopp! Anledningen till det är helt sjuk. Jo de är så att Hugo har en 4 årig lillasyster som har en CPskada och inte kan gå själv. Men tydligen så fick man inte ha med sig barnvagn in på området och vi vart nekade att komma in för att min dotter satt i barnvagn.

Tack Jönköpings kommun för att ni nekade min son detta bara för att hans syster är handikappad tack för att ni krossade en 6 årings stora dröm.

Hoppas nu att Måns ser detta och tänker på vad han gör för spelningar, där de är både diskriminering mot barnfamiljer och handikappade. Bara för man har barn & har ett handikapp så ska man bli nekad såna festivaler. Tycker de är så lågt.
"


Källa: https://www.facebook.com/photo.php?...972247364.273213.631517363&type=1&pnref=story



Bästa grejen med det hela är nog nästan en av kommentarera:
"Jag delar om jag får så folk får se hur sjuk världen är ibland"



Ni är två föräldrar med två barn - kunde inte en av er följt med lille Hugo in? :va
Som genom ren magi, problemet löst...

Fast kanske mer tillfredsställande att kunna ta en mobilbild på sin gråtande son, känna sig kränkt och skriva ett sådant inlägg på Facebook och hoppas på rejält med uppmärksamhet...

En senare kommentar påstår dessutom att de inte alls blivit nekade inträde men barnvagnar var av säkerhetsskäl förbjudna bland den vanliga publiken. De kunde dock få vara på ett speciellt handikappområde men det passade visst inte.
 

Skrotnisse

What would Shervin do?
Gick med
4 Oct 2006
Ort
Månbas Alpha
Hoj
120 år gammalt, 2559cc
Stackarn kände sig ju illa till mods och då måste självklart butiken köpa nya klädhängare.

KLÄDHÄNGARE!

Hör inte en del hur jävla korkade de låter?

Men om man tittar på den ur en onaturlig vinkel, så liknar den en urgammal symbol som (förutom att pryda Stockholms stadion) använts av ett parti i Tyskland under några år.
Så kan vi inte ha det.

Skriv ut, laminera och bär med dig för att undvika kränkning: http://skola.expo.se/symbollexikon.html
 

Markus

Gudomlig sporthojare
Gick med
12 Jan 2004
Ort
Area 08
Hoj
KTM
Tyvärr en vit man/ kvinna kan inte bli kränkt för att vi är just "vita"..

Dumheter, t.ex. företrädare för HBTQ-rörelsen kan med lätthet kränkas. Nästan alla kvinnor är automatiskt kränkta också, de måste nämligen underordna sig patriarkatets könsmaktsordning. Vänsterpolitiker är kränkta. Cyklister är kränkta. Studenter är kränkta. Miljövänner är kränkta. Nära nog alla som inte har en hyfsad årsinkomst, är vita, män och heterosexuella är kränkta.
 

oops164

Smed
Gick med
13 Aug 2003
Ort
Göinge Fridhem/ Kristianstad
Hoj
Tösernas leksaker,
Dumheter, t.ex. företrädare för HBTQ-rörelsen kan med lätthet kränkas. Nästan alla kvinnor är automatiskt kränkta också, de måste nämligen underordna sig patriarkatets könsmaktsordning. Vänsterpolitiker är kränkta. Cyklister är kränkta. Studenter är kränkta. Miljövänner är kränkta. Nära nog alla som inte har en hyfsad årsinkomst, är vita, män och heterosexuella är kränkta.

Nu menade jag för just hudfärgen, inte sexuell läggning, handikapp eller annat "avvikande".
Se domstolsbeslutet i Uddevalla för nåt år sen.
 

Markus

Gudomlig sporthojare
Gick med
12 Jan 2004
Ort
Area 08
Hoj
KTM
Nu menade jag för just hudfärgen, inte sexuell läggning, handikapp eller annat "avvikande".
Se domstolsbeslutet i Uddevalla för nåt år sen.
Ja det är fantastiskt, Sverige måste vara det enda land i världen där ursprungsbefolkningen leds av ursprungsbefolkningen men ändå har sämre villkor än alla andra som råkar befinna sig i Sverige.
 

GuW

Version 1.1
Gick med
30 Jul 2004
Ort
Nej
Hoj
Ja
Men om man tittar på den ur en onaturlig vinkel, så liknar den en urgammal symbol som (förutom att pryda Stockholms stadion) använts av ett parti i Tyskland under några år.
Så kan vi inte ha det.

Skriv ut, laminera och bär med dig för att undvika kränkning: http://skola.expo.se/symbollexikon.html

Är jag den ende som associerar 4/20 med flummiga hippies/stoners och inte Adolfs födelsedag?
 

xibalba

Gudomlig sporthojare
Gick med
13 May 2007
Ort
Norrköping
Hoj
GSX-R 1000 -02, GSX-R 750 -98(såld), Duke II -02(såld), GSX 400 E -82

powerjohan

Ogudaktig sporthojare
Gick med
27 Dec 2003
Ort
Precis vid ringen
Hoj
En sån där grön.
Svår läxa fick Natalies dotter till tårar. Går i andra klass - får läxor på mellanstadienivå.

Natalie från Göteborg reagerade på dotterns svåra matteläxa. Efter att hon frågat andra föräldrar var det inge som kände igen läxuppgifterna.

- Min dotter började gråta och vill inte gå till skolan, säger hon.
[...]
Ändå har Natalie flera gånger påpekat att hennes dotters läxor är för svår. Tidigare hade dottern fått en alldeles för svår bok att läsa där lararna hänvisat Natalie till att dottern valt boken själv.


http://www.gp.se/nyheter/goteborg/1...tter-till-tarar-?ref=yfp#sthash.ZfUiulrF.dpuf
 

Werzion

7.3
Gick med
22 Jun 2004
Ort
Jönköping
Hoj
Ingen för tillfället
http://tribunist.com/news/4-year-ol...one-person-was-offended-by-it/?utm_source=LNL

"It turns out the council acted after a single member of another family with relatives buried in the cemetery.

“We have a conformity of shapes in our lawn cemetery. We were contacted by people who objected to the shape,” a Malvern Town Council spokesman explained to BBC. “The longer it stayed up, the harder the process would have been.
"




En gravsten plockas bort för en(!) besökare på kyrkogården kände sig kränkt av att den var stjärnformad/hade en nallebjörn på sig...
 
Nyheter
Peter kör nya Svartpilen 801

Bara några kilometer från a...

En helt ny Husqvarna!

Bara några kilometer från a...

Anmälan öppen till Ducatis DRE Adventure 2024

För sjunde gången i ordning...

Anmälan till Start2Ride 2024 har öppnat

Screenshot Nu har biljet...

Anmälan öppen till Husqvarna TREK 2024

Husqvarna TREK 2024 –...

Snart dags för ”We Ride As One”

Den 4 maj är det åter dags ...

Nyheter från skinnjätten Dainese!

Under 80- och 90-talet och ...

Skaparen, samlaren och evighetsmaskinen

”och om du tittar här...

Sex nya MC-stipendiater 2024

För tolfte året bidrar Sved...

Start2Ride tar bron över till Danmark

Efter flera års framgång i ...

Top