Kränkt-of-the-day

Markus

Gudomlig sporthojare
Gick med
12 Jan 2004
Ort
Area 08
Hoj
KTM
Såja, då är till och med kränk-of-the-midsommarhelg utsedd. Nu kan vi gå vidare. :)

Jag hörde Eva Dahlgren på radio igår, gissade att det var Lotta Bromé dock.
Nu när Sommar-pratandet i P1 drar igång misstänker jag att vi kommer kunna bara kopiera talarlistan och göra den till "kränkt-of-the-day". Lyssnade några ggr förra året och det var en salig samling losers som hade en tuff barndom. Även Eva Dahlgren var förstås kränkt, som kvinna, som flata, som värdelös musiker, som svensk, osv.
 

Mordecaien

Can do!
Gick med
22 May 2006
Ort
Vischan
Hoj
Knappt
Jag känner mig krenGt och misshandlad av en katt. Den behandlade mig nedsättande med sina handlingar.
Den cockblockade mig :(

Vart vänder man sig då?
 

xibalba

Gudomlig sporthojare
Gick med
13 May 2007
Ort
Norrköping
Hoj
GSX-R 1000 -02, GSX-R 750 -98(såld), Duke II -02(såld), GSX 400 E -82
Mona Sahlin känner sig kränkt..
http://sverigesradio.se

Förtalskampanj mot Sahlin spårat till moderat
Publicerat: kl 18:45, Ekot
Mona Sahlin. Mona Sahlin. Foto: Stefan Jerrevång/Scanpix

Sedan några månader florerar ett fejkat kedjebrev från Mona Sahlin med Socialdemokraternas logga och med Sahlins tips för att få ekonomin att gå ihop: bland annat genom att skippa tv-licensen och strunta i parkeringsböter. Nu har man spårat avsändaren – en moderat kommunpolitiker.

Den som får mejlet uppmanas att skicka det vidare till tio personer, annars riskeras regeringsskifte.

Brevet har också delats ut vid köpcentra och på arbetsplatser. Nyligen hamnade det i en socialdemokrats mejlbox och avsändaren visade sig vara en moderat kommunpolitiker i Gnosjö, Bertil Nilsson, tidigare kommunalråd och numera ordförande i socialnämnden.

– Det minns jag inte, det är omöjligt att hålla reda på alla mejl, säger Nilsson till TT.

– Men har jag gjort det så var det väl mest en kul grej.

Socialdemokraternas partisekreterare Ibrahim Baylan kräver att Moderaternas partiledning tar klart avstånd från förtalskampanjen.

Enligt honom har förtalskampanjen mot Sahlin ökat i styrka sedan statsråden Mats Odell och Sven Otto Littorin kallat de rödgrönas budgetalternativ för Tobleronepolitik. Han menar att det gav ett sorts grönt ljus till valarbetarna.

– Vi får allt fler tecken på att det ökar i spridning. Därför kräver jag nu att den moderata partiledningen agerar och ger en tydlig signal att det inte är acceptabelt att falskeligen sprida uppgifter vars syfte bara är att misskreditera Mona Sahlin, säger han till TT.

Baylan tänker ta kontakt med Moderatledningen så fort som möjligt, säger han.

– Det är väldigt obehagligt och den moderata partiledningen har ett ansvar, säger han och drar paralleller till amerikanska smutskastningskampanjer.

– Vi ska inte importera detta. Det skadar demokratin, säger han.

Men Moderaternas kommunikationschef Pär Henrikssons tycker att Moderaterna redan har en klar policy mot smutskampanjen och säger att han ska ta kontakt med kommunpolitikern.

Han hänvisar till riktlinjer som han själv skrivit och som regelbundet skickas ut till alla medarbetare.

– Vi är tydliga med att sånt här inte är okej. Men vi har över 40 000 medlemmar och det går inte att ha koll på varje enskild individ. Det behövs en ständig dialog, säger han.

Att Moderaterna skulle ta intryck av amerikanska smutsiga kampanjmetoder avfärdar han som "trams".

– Baylan vet att det inte är sant, säger han.

(TT)

Antar att det gäller den här?
2s8k40p.jpg
 

powerjohan

Ogudaktig sporthojare
Gick med
27 Dec 2003
Ort
Precis vid ringen
Hoj
En sån där grön.
Mona Sahlin känner sig kränkt..
http://sverigesradio.se



Antar att det gäller den här?
View attachment 313505

I vissa inslag presenteras det som att det är moderatpolitikern som startat det hela, i andra att han bara är en av alla idioter(*) som skickat vidare. För mig är det en jävla skillnad. Känns som att sossarna är väldigt desperata i att hitta något att sätta strålkastaren på.

(*) mer reflektion av folk som faktiskt skickar vidare dylika mail än detta specifika innehåll i sig.
 

korvgubbe

Ny medlem
Gick med
13 May 2003
Ort
Sthlm
Hoj
Versys -08
Är det förtal om det är sant?

Huruvida det är sant eller inte spelar inte så stor roll för om det kan klassas som förtal. Det är syftet som avgör huruvida det är det eller inte.

Däremot har jag svårt att se att det skulle räknas som förtal att medelst väl kända fakta, på ett satiriskt sätt, dra ett löjets skimmer över en offentlig person och tillika statsministerkandidat som Mona.
 

bonny

Ny medlem
Gick med
14 Apr 2005
Ort
Skåne
Hoj
Mille
Jag har undrat lite varför så många på högerkanten har valt att fokusera så mycket på personen Mona och att svartmåla henne. För mig ger det lite dåliga vibbar av amerikansk presidentkampanj a la republikanerna och jag hoppas att det inte ska vara framtiden för svensk politik.

Jag vill inte på något vis försvara Mona, som jag ogillar, men trots det tycker jag att det är en rätt sorglig utveckling för svensk politik.
 

korvgubbe

Ny medlem
Gick med
13 May 2003
Ort
Sthlm
Hoj
Versys -08
Jag har undrat lite varför så många på högerkanten har valt att fokusera så mycket på personen Mona och att svartmåla henne.

Inte konstigare än att folk på alla kanter (förutom Markus) valt att fokusera på personen GWB och svartmålat honom. Jag tror inte Ulrika Messing eller Anna Lindh hade fått klä skott som Mona får göra så i min värld är det ingen köns- eller sossefråga utan enbart grundat i att tanken på att ha Mona på rikets högsta position skrämmer ordentligt på samma sätt som GWB på världens mäktigaste position skrämde, om än på ett annat sätt.
 

BostonGurka

Bannad
Gick med
27 Mar 2006
Ort
Anonym
Hoj
Anonym
Jag har undrat lite varför så många på högerkanten har valt att fokusera så mycket på personen Mona och att svartmåla henne. För mig ger det lite dåliga vibbar av amerikansk presidentkampanj a la republikanerna och jag hoppas att det inte ska vara framtiden för svensk politik.

Jag vill inte på något vis försvara Mona, som jag ogillar, men trots det tycker jag att det är en rätt sorglig utveckling för svensk politik.

Men vad är det du säger?
Har politikerna börjat uttala sig nedlåtande om varandra?
Hur ska det gå? Nu när det snart är val och allting!
 

BostonGurka

Bannad
Gick med
27 Mar 2006
Ort
Anonym
Hoj
Anonym
aab33540.jpg


"Välfärdsstaten är en omöjlig konstruktion"
"Överge den generella välfärdspolitiken"
"Svenskarna är mentalt handikappade"
"Vi vill inte se ett samhälle där människor svälter, men i övrigt ska inga standardkrav skattefinansieras"
"Skattebrott är en annan kategori av brott som oftast inte drabbar någon annan"
"Det kan hävdas att skattebrotten följer av ett orimligt högt skattetryck som inbjuder till olika manövrer för att undgå beskattning"
 

Dreggel

Alltid politiskt inkorrekt
Gick med
9 Jun 2007
Ort
Bromma
Hoj
Suzuki GSXR750 1993/95, Suzuki GSXR1000 K6
Jag har undrat lite varför så många på högerkanten har valt att fokusera så mycket på personen Mona och att svartmåla henne. För mig ger det lite dåliga vibbar av amerikansk presidentkampanj a la republikanerna och jag hoppas att det inte ska vara framtiden för svensk politik.

Jag vill inte på något vis försvara Mona, som jag ogillar, men trots det tycker jag att det är en rätt sorglig utveckling för svensk politik.

Vänta lite nu, låt mig fundera...
Kan det bero på att människan ifråga är komplett talanglös, är lika förtroendeingivande som en 130kg's leende svart man bakom dig i duschen i ett amerikanskt fängelse när du just tappat tvålen, hon ser ut som en blandning av helvete och ens värsta mardröm, hon låter ungefär som hon ser ut - fast i Slow Motion.

Kärringen ber ju bokstavligt talat om att bli häcklad publikt.
 

2fast4Hjo

"Dude I almost hade U"
Gick med
12 May 2004
Ort
Med pathfinder, hamilton och djävulen centralt i s
Hoj
KTM
Idag måste det ju vara bläckfisken Paul. Han gissade rätt igen och istället för att ta ut sin ilska på spelarna vänder tyskarna sin ilska till paul som man tycker ska slängas till hajarna eller friteras...Kränkande :mad:. Stackars paul :kramaJ


Jag skulle ta alla åtta armarna o strypa dem långsamt :rolleyes:
 
Last edited:
Nyheter
Färre stulna motorcyklar 2023

Varje år sammanställer Larm...

Trailer: The Bikeriders

I höst har filmen ”The Bike...

Indian Riders Fest 2024

Återupplev glansdagarna und...

KTM presenterar specialversionen RC 8C

KTM har presenterat 2024 år...

Däck i massor

I nästa nummer av Bike hand...

Tre nya däck från Michelin.

Allt om MC beger sig till J...

Ingen MC-Mässan 2025

23YM CL500 Styrelsen för...

Start2Ride arrangeras 2024

Sveriges största provkörnin...

Första vårtecknet (?)

Ett av det första vårteckne...

Bike på hembesök: Örebro MC Service

Fredrik Persson poserar fra...

Top