Kränkt-of-the-day

Boris JR

Gudomlig sporthojare
Gick med
2 Apr 2003
Ort
Ja
Hoj
.
Jävlar i min gata när genuspedagogerna är i farten får man passa sig :rofl

Jag skall lätt bli genuspedagog när jag blir stor. Tänk att få månadslön för att komma med expertutlåtanden i ickefrågor och gå omkring på stan och uttala sig om vad som är rätt och fel. Ett jobb fullt i paritet med Leif GWs...
 

blueridge

blueridge
Gick med
3 Jun 2007
Ort
söderöver
Hoj
utan puts
Jag skall lätt bli genuspedagog när jag blir stor. Tänk att få månadslön för att komma med expertutlåtanden i ickefrågor och gå omkring på stan och uttala sig om vad som är rätt och fel. Ett jobb fullt i paritet med Leif GWs...


Kan du göra avkall på vetenskaplighet, rimlighet och förnuft? Svårt att tänka mig det efter alla inlägg jag läst från dig. Du är helt enkelt inget genusvetarmaterial. Du verkar sakna de psykologiska defekter som krävs. Loser!
 

noobi

Ny medlem
Gick med
12 Jul 2012
Ort
Kalmar
Hoj
Bikeless
http://svt.se/2.33731/1.1996036/pizzabagare_anmald_till_do?lid=puff_1996036&lpos=rubrik

En kvinna som med sina barn och vänner besökte en pizzeria i Växjö har anmält pizzerian till Diskrimineringsombudsmannen DO.

Enligt anmälan blev gästen tillsagd på sitt och pizzabagarens hemspråk att barnen var för högljudda och riskerade att skrämma matställets svenska gäster.

Kvinnan skriver att hon kände sej särbehandlad och att pizzerian särbehandlade henne i förhållande till övriga gäster

In my opinion tycker jag det var ganska hänsynsfullt av bagaren att säga till henne på deras språk, då behövde hon ju inte skämmas för de andra. Sen om man inte har pli på sina barn och de stör andra gäster tycker jag man kan stanna hemma med odjuren.
 

powerjohan

Ogudaktig sporthojare
Gick med
27 Dec 2003
Ort
Precis vid ringen
Hoj
En sån där grön.
Jävlar i min gata när genuspedagogerna är i farten får man passa sig :rofl

Fast nu blir dom glada, dom där genuspedagogerna. Fri gokart är ju nice... :banana

http://www.dn.se/nyheter/sverige/gratis-for-topless-genuspedagoger

Gratis gokart för topless genuspedagoger

Ett företag i Tomellila erbjuder genuspedagoger att köra gokart gratis – om de kör topless. Erbjudandet är ett inlägg i debatten om den korvskylt som uppmärksammats för sin sexuella anspelning.
 

SwePace

Den enda lätta dagen är gårdagen.
Gick med
10 Jun 2008
Ort
Segeltorp
Hoj
KTM 690 smc-r -20
http://www2.blocket.se/news?loc=0&id=289963&ca=11

Ifall länken skulle visa annat:

"Snatteri blev rån
Stockholm 06 aug 18:34


En snattare slog till mot en butik på Junkergatan i Hägersten, men satte personalen ned foten och skulle gripa gärningsmannen. Men denna slet sig loss och hotade personalen och försvann springandes i riktning mot tunnelbanan.

Tjuven var uppenbarligen kränkt över att någon försökte hindra hans framfart. Han kom tillbaka till butiken och krossade en ruta. Sedan sprang han mot Hägerstensvägen.

Eftersom han hotade personalen så är han misstänkt för snatteri, utan för rån. Gärningsmannen har inte gripits."
 

Starstriker

Som man googlar får man svar
Gick med
27 Apr 2003
Ort
Stockholm
Hoj
BMW 1200GSA, 3x BMW C1 200
En 14-årig flicka fick kränkande sms från nummerupplysningen 118 800. De kommenterade flickans bröst och hon påstods ha tre procents hjärna kvar.

– Det här är ett verbalt sexuellt övergrepp, säger Linneas mamma.

Det var för någon vecka sedan som Linnea, som egentligen heter något annat, skickade ett sms till 118 800. Där kan man fråga både om telefonnummer och rena faktafrågor. Ibland är svaren från 118 800 tänkta att vara skämtsamma.

”Vem är Linnea?” frågade hon och fick följande svar: ”Linnea är en tjej med alldeles för stora och skeva pattar som brukar leka sugfisk på stureplansklubbarna med random discosyrianer. Ibland så bloggar hon och man märker att hon har ungefär 3 % hjärna kvar eftersom hon har sprutat in den i sina läppar.”

– Jag kände mig kränkt av sms:et, berättar Linnea.
 

Diezel

Nu på banan!
Gick med
29 Jun 2008
Ort
Skurup
Hoj
ZX10R & Snart ihop-plockad Café Racer
I Kanada blir man kränkt av pengar, två gånger till och med!!

Den första versionen av 100 dollar-sedeln porträtterade en kvinna med asiatiskt utseende som tittar ner i ett mikroskop. När fokusgrupper fick se den upplevde de den som rasistisk – de tyckte att den förstärkte fördomen om att just människor med asiatisk bakgrund skulle vara särskilt bra på vetenskap. När den nya sedeln väl släpptes, visade det sig att Kanadas centralbank hade ersatt denna kvinna med en vit kvinna.

Banken fick då kritik från kinesiska grupper som menade att de böjt sig för rasism och för att inte representera olika minoriteteter tillräckligt på valutan.


http://www.svd.se/naringsliv/nyheter/varlden/kanada-sedel-anklagas-vara-rasistisk_7460240.svd
 

YipYip

Ny medlem
Gick med
23 Jul 2010
Ort
Halmstad
Hoj
2001 TDM 850
Läste förut på Facebook om en stackars kille som skulle flyga med Norwegian, inte läst villkoren, inte skaffat dom papper man måste skaffa, inte blivit påsläppt på flyget och sedan skyller allt på Norwegian och kräver att dom betalar hans biljett på den andra flighten han blev tvungen att ta istället.

Lite som den kvinnan som flög med Ryanair men inte heller skrev ut sitt boardingpass själv (som det står att man ska göra) och sedan blev tvungen att betala straffavgiften.

Stackars stackars.
 

Hell

Mobilis in mobil
Gick med
5 Jul 2007
Ort
Stockholm
Hoj
BMW R1200GS Adv -09. Ural Ranger -15. Royal Enfield Classic 500 -19. Ural Wolf -06.
Läste förut på Facebook om en stackars kille som skulle flyga med Norwegian, inte läst villkoren, inte skaffat dom papper man måste skaffa, inte blivit påsläppt på flyget och sedan skyller allt på Norwegian och kräver att dom betalar hans biljett på den andra flighten han blev tvungen att ta istället.

Lite som den kvinnan som flög med Ryanair men inte heller skrev ut sitt boardingpass själv (som det står att man ska göra) och sedan blev tvungen att betala straffavgiften.

Stackars stackars.

http://www.express.co.uk/posts/view/331487/Sick-music-icon-s-snub-by-Ryanair

Av vad jag förstått har Ryanair känt sig kränkta efter all dålig publicitet dom fått efter att ha vägrat cancersjuka gitarristen Nile Rodgers ett glas vatten...... ;)
 
Last edited:

Wwax

Sporthojsnörd
Gick med
8 Jun 2009
Ort
Väsby
Hoj
09 Kawasaki Z1000
Och vinnare är..... http://www.dodsmaskinen.se/mannen-som-kranktes-for-mycket/ !
I Expressen kan man läsa att upphovsmannen bakom mynten som präglats med “Vår horkarl till kung” har polisanmälts av en man vid namn Michael Garderud. Han har tagit illa upp av myntet och vill ge tillbaka. Men det är inte första gången Michael är upprörd över något. Här är några andra tillfällen då Michael figurerat i media:

Michael polisanmäler horkarls-mynten
Michael satt i rummet bredvid någon som hittade en bit plast i maten
Michael är trött på döda fåglar
Michael är trött för att asfaltsläggare tutar till varandra om nätterna
Michael fick ingen ordentlig mat när han var statist i en Roxette-video
Michael fick fel dos av apotek (OBS: Detta är farligt på riktigt)
Michael har problem med vattenpölar
Michael polisanmäler tågsurfare
Michael hittar en patron
Michael blev blåst på lönen
Michael väcktes av säkerhetsventil
Michael får betala en femma extra för att få gå på toa
Michael får inte köra bil på festival
Michael hittar en skylt som ramlat ner
 
Last edited:

dn-L

Office Linebacker
Gick med
4 May 2008
Ort
SS Wonder Village
Hoj
Världsmästarhoj
Idag känner jag mig kränkt. När man är pappaledig ser man en massa konstiga program, idag var det nån kvinna som efter en magsäckskrympning hade problem med hud som hängde. Fick det fixat hos plastikkirurgen, och när de ändå höll på fixade de brösten, näsan mm, en helrenovering helt enkelt. Allt väl så långt. I slutet sa dom dock; "hennes operationer bekostades av landstinget". Vaf'''''''N! Hon åt sig fet, orkade inte banta så hon fick en operation av staten, fortsatte lipa för att hon inte såg ut som en fotomodell och fick en helrenovering? Jag har levt i en rosaskimmrande drömvärld där skattepengarna användes för att hjälpa sjuka, skadade, barn med medfödda defekter och annat behjärtansvärt...

Måste ringa Michael Garderud och be honom stämma Landstinget.
 

Skäggot

Sporthojsnörd
Gick med
3 May 2011
Ort
Hemma
Hoj
monark
Nu snackar vi väl ändå riktig diskriminering? :confused:

Inte nödvändigtvis, dom skall ju neka folk som ser skumma ut, just dessa romer kanske uppförde sig skummare än andra, eller iaf. uppfattades så av kassapersonalen.

Men är det så att dom regelmässigt nekar just romer, så ja, då är det äkta diskriminering.
 

Wwax

Sporthojsnörd
Gick med
8 Jun 2009
Ort
Väsby
Hoj
09 Kawasaki Z1000
Kan ni inte nöja er med att dunka rygg på Avpixlat?
"Ni", du insinuerar att man är rasist förståss.

Finns inte en chans att jag ger mig in i en sån diskussion, tycker dock fortfarande det skulle vara intressant om kommentarsfunktionen var påslagen.

Diskriminering är väl kränkning också och står i artikeln att hon kände sig kränkt "är så kränkande" tyckte det passade bra i denna tråd. :rodnar
 
Nyheter
Nyheter från skinnjätten Dainese!

Under 80- och 90-talet och ...

Skaparen, samlaren och evighetsmaskinen

”och om du tittar här...

Sex nya MC-stipendiater 2024

För tolfte året bidrar Sved...

Start2Ride tar bron över till Danmark

Efter flera års framgång i ...

Sex nya MC-stipendiater

Sex mc-stipendiater får cha...

Förlängd Husqvarna-garanti

Husqvarna Motorcycles erbju...

Förlängd Husqvarna-garanti

Husqvarna Motorcycles erbju...

Vi kör MV Agusta Enduro Veloce

Magnus Mossberg om första t...

Kör motorcykel som om du älskar livet!

Att värmen återvänder efter...

1 av 5 byter hjälm för sällan

I Svedeas senaste kundunder...

Top