Kränkt-of-the-day

Markus

Gudomlig sporthojare
Gick med
12 Jan 2004
Ort
Area 08
Hoj
KTM
Men varför är det så många som är så snara att utnyttja dessa bidragskonstruktioner. Vilka är de verkliga sossarna?

De flesta människor är lata, dessutom har vi verkligen ideal, moral, kultur eller religion som frälser oss från snylteri. Då får man, som jag, endast lita till sin starka karaktär. :)

Såg en kärring som klagat på att det doftar för mycket i nacka Forum idag, det tog upp tv-tid. Jag nominerar härmed kärringen till kvällens krenkt-deluxe pris! :mattias
 

honkiie

Världens starkaste man
Gick med
29 Apr 2004
Ort
Göteborg
Hoj
gdfs
http://www.aftonbladet.se/nyheter/article7310858.ab

Mia, 38, är tillfälligt arbetslös efter att ha jobbat i elva år som marknadsassistent.
Häromdagen ringde biljätten Citroën och erbjöd henne att praktisera som ... marknadsassistent.
Tackar hon nej kan hon förlora sin a-kassa.
– Det är en rävsax, säger fackförbundet LO.


åhhnej nu kan jag inte bara vara hemma och leva på A-kassa nu måste jag "jobba" för att få A-kassa.

"nya gnälliga sverige" istället för att se det så negativt så kan det ju faktist leda till ett nytt jobb genom dom kontakter du skapar dära ! Finns nog en hel del arbetslösa marknadsassistenter som gott kan tänka sig att få praktisera åt Citroën men det är inte gott nog för stackars Mia.

Känner du dig kränkt när aftonbladet skriver för svårt för att du ska förstå?

Poängen är att citroen utnyttjar praktikantsystemet för att få gratis arbetskraft som staten betalar. Ifall du hade läst artikeln så hade du också läst att de gjorde klart redan från början att det inte kommer leda till en anställning.
 

GuW

Version 1.1
Gick med
30 Jul 2004
Ort
Nej
Hoj
Ja
Känner du dig kränkt när aftonbladet skriver för svårt för att du ska förstå?

Poängen är att citroen utnyttjar praktikantsystemet för att få gratis arbetskraft som staten betalar. Ifall du hade läst artikeln så hade du också läst att de gjorde klart redan från början att det inte kommer leda till en anställning.

Jag jobbade ett tag på ett företag som hade en konkurent som varje år lagom till högsäsongen tog in ett par "gratisarbetare".
(arbetsträning, ungdomspraktik, eller vad fan dom nu kallade det)

Arbetsförmedligen, som skickade dit folk varje år var väl medvetna om att ingen skulle anställas och dom som skickades dit fick också veta att dom inte skulle bli kvar (dom kom till firman jag jobbade på och sökte jobb).

Jag har väldigt svårt att se att det gynnar någon förutom den enskilde näringsidkaren som har personal som han inte behöver betala lön till, samt dom yrkesslackers som skickades dit och efteråt fick en ny stämpelperiod.

Firman jag jobbade åt tog in mig och en kille till på 3månaders provanställning och skulle anställa en av oss fast efter den perioden, jag hade i princip fått jobbet då en arbetsförmedlare kom förbi och erjöd chefen ett "ungdomsbidrag" halva lönen första året om han anställde den andra killen, jag var tre månader för gammal för att få det erbjudandet.

Chefen gjorde verkligen allt som stod i hans makt för att få samma deal om han anställde mig istället, men reglerna var benhårda.

Så jag är inte säker på att subventionerad arbetskraft leder till något gott om man inte har väldigt kraftiga begränsningar i hur det utnyttjas.
 
Last edited:

blueridge

blueridge
Gick med
3 Jun 2007
Ort
söderöver
Hoj
utan puts
De flesta människor är lata, dessutom har vi verkligen ideal, moral, kultur eller religion som frälser oss från snylteri. Då får man, som jag, endast lita till sin starka karaktär. :)

Det där var förvånande förvirrat för att komma från dig. Har du månne, som jag brukar göra, redigerat meningen till obegriplighet? Möjligen gick poängen med min frågeställning dig också helt förbi.

Kan det vara tendenser till utbrendhet?

Skriva om utan motsägelser, kanske?
 

BoSoZoKu

Gudomlig sporthojare
Gick med
30 Sep 2008
Ort
Bra
Hoj
S1000RR
Det där var förvånande förvirrat för att komma från dig. Har du månne, som jag brukar göra, redigerat meningen till obegriplighet? Möjligen gick poängen med min frågeställning dig också helt förbi.

Kan det vara tendenser till utbrendhet?

Skriva om utan motsägelser, kanske?

Skulle tro att Macke ämnade skriva varken ist för verkligen. Eller så hade han luktat för länge på moëtkorken. :D
 

Bobat

Ny medlem
Gick med
29 Feb 2008
Ort
i väst
Hoj
Kawaskaki
Känner du dig kränkt när aftonbladet skriver för svårt för att du ska förstå?

Poängen är att citroen utnyttjar praktikantsystemet för att få gratis arbetskraft som staten betalar. Ifall du hade läst artikeln så hade du också läst att de gjorde klart redan från början att det inte kommer leda till en anställning.

Nej det gör jag inte och ja jag läste hela artikeln och fick med mig att hon inte kommer få en anställning dära utan att dom bara utnytjar hon. men så fort hon får ett nytt jobb behöver hon inte vara hos Citroên det jag menade var att istället för att se allt så negativt/tycka synd om sig, så kan hon ju faktist få nya kontakter som kan leda till jobb. Sen så var det bara tal om att det kanske kunde leda till att hon mister A-kassan om hon inte tar det.

Känner du dig kränkt för att inte alla delar samma uppfattning som du ? :krama
 
Last edited:

BostonGurka

Bannad
Gick med
27 Mar 2006
Ort
Anonym
Hoj
Anonym

Ankan

Perfektare.
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Göteborg
Hoj
R6 -05
Aha, då är alltså hela byggbranschen pigor nu då?

Tänk så lätt det blivit att förringa en hel yrkeskår. Bara att subventionera tjänsterna så är alla drängar och pigor.:lol Vi borde nog ytterligare öka subventionen till kommunistpolitiker. Då blir de krenkta och slutar med politiken direkct:fakta
 

Ankan

Perfektare.
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Göteborg
Hoj
R6 -05
Fan den där tänkte ju jag posta. :mad:
Men, jag orkar ändå inte läsa den. Fy fan vad svenskt det är att inte fatta att shorts har man inte krogen. :fakta

Only in Sweden

Beror väl på vilken krog... Det finns så många slafsiga syltor med ett klientel som är i avsaknad av varje förmåga att klä sig anständigt. Finns gott om krogar där målgruppen inte direkt är socialgrupp ett, och där gästerna firar orgier i dålig klädsmak, där shorts knappast är en försämring av gällande klädkod.:zpy
 

BostonGurka

Bannad
Gick med
27 Mar 2006
Ort
Anonym
Hoj
Anonym
Fan den där tänkte ju jag posta. :mad:
Men, jag orkar ändå inte läsa den. Fy fan vad svenskt det är att inte fatta att shorts har man inte krogen. :fakta

Only in Sweden
SvD skrev:
Mannen skriver i sin anmälan att han kunde se att kvinnor inne på krogen var mer lättklädda och visade mer ben än han med korta kjolar, shorts och hotpants. Hans egna shorts visade bara 20 centimeter av vaderna.

Mannen kände sig därför diskriminerad på grund av att sitt kön, skriver flera tidningar i Blekinge på nätet.

Varför får kvinnor ha det då?
 

Markus

Gudomlig sporthojare
Gick med
12 Jan 2004
Ort
Area 08
Hoj
KTM
Beror väl på vilken krog... Det finns så många slafsiga syltor med ett klientel som är i avsaknad av varje förmåga att klä sig anständigt. Finns gott om krogar där målgruppen inte direkt är socialgrupp ett, och där gästerna firar orgier i dålig klädsmak, där shorts knappast är en försämring av gällande klädkod.:zpy

Jojo, det är klart att på en del ställen ser man väklädd ut i sina träningskläder men det är fånigt att orka anmäla att kvinnor får ha kjol. Det påminner om en själv 1993 som skulle testa varenda gräns och resonemang på magsårsdrabbade högstadielärare. Varför får hon, varför får inte jag, vad är skillnaden, blabla. Man borde fått sig ett rejält jävla kok stryk, precis som han i shortsen borde bli nedstänkt med vägvatten av en SL-buss, fatta hur krengt han skulle bli då. :fakta

Edit:
Här är en bra krengt tönt också, tillika rasist/muslim:

http://www.svd.se/nyheter/inrikes/lakaren-tvingade-patient-skaka-hand_4907919.svd

Fatta hur krenkande, först behöva "fly" och bli "flykting" med jete stort skyddsbehov. Sedan få gratis vård, på din och min bekostnad alltså, och inte bidra med ett jävla skit. Och sedan inte ens kunna hälsa på den ondskefulla läkare som tycker att man presenterar sig.

Muslimerna är lätt världens mest krenkta folk, och shorts-mannen förstås.

:lol
 
Last edited:
Nyheter
Indian Riders Fest 2024

Återupplev glansdagarna und...

KTM presenterar specialversionen RC 8C

KTM har presenterat 2024 år...

Däck i massor

I nästa nummer av Bike hand...

Tre nya däck från Michelin.

Allt om MC beger sig till J...

Ingen MC-Mässan 2025

23YM CL500 Styrelsen för...

Start2Ride arrangeras 2024

Sveriges största provkörnin...

Första vårtecknet (?)

Ett av det första vårteckne...

Bike på hembesök: Örebro MC Service

Fredrik Persson poserar fra...

Sneak Peak på nya Husqvarna 801 Svartpilen!

Snart är det dags för Husqv...

Start2Ride är tillbaka 2024

Sveriges största provkörnin...

Top