REGLER FÖR OT-FORUMET!
OT-forumet behöver skarpa regler som kommer vidhållas. Även vanliga SH-regler gäller.

ALLMÄNT UPPFÖRANDE?
- Du ska ej vara otrevlig mot andra!
- Rapportera inlägg som bryter mot regler.
- Var objektiv och saklig i dina inlägg!
FLER PUNKTER...?
- OT ska vara ett trevligt forum för alla!
- Fylletrådar och dyligt ska ej finnas!
- Vi ska ha ett KUL forum :-)
I detta forum kommer vi ta till stängning och borttagning av trådar samt inlägg. Vad som orsakar stängning skrivs oftast ut av moderatorn i sista inlägget, om inget, så är ofta anledningen uppenbar (se regler).
LÄS OVAN INNAN DU DELTAR I OT-FORUMET

Sidan 4 av 43 FörstaFörsta 1234567891029 ... SistaSista
Resultat 61 till 80 av 854
    Medlem Markuss avatar
    Reg.datum
    jan 2004
    Hoj
    KTM
    Citat Ursprungligen postat av pbas Visa inlägg
    Diverse prettosnack och skryt. Jag klarar mig dessutom på fler språk
    än du.
    Tror jag säkert, man överlever väl inte en dag i Botkyrka utan att kunna arabiska?

Gammal men stel... pbass avatar
    Reg.datum
    maj 2007
    Hoj
    RSV4 F, Tuono 08
    Citat Ursprungligen postat av Markus Visa inlägg
    Tror jag säkert, ....billigt ND-inspirerat potshot
    Nåja...det huvudsakliga flödet av prettobabbel kommer trots allt från annat håll
    " ...har dom inte cigarrer i himlen så ska jag inte dit" - Samuel Clemens (aka Mark Twain)

Oh Gravity, thou art a heartless bitch....

Medlem Markuss avatar
    Reg.datum
    jan 2004
    Hoj
    KTM
    Såja, då är till och med kränk-of-the-midsommarhelg utsedd. Nu kan vi gå vidare.

Jag hörde Eva Dahlgren på radio igår, gissade att det var Lotta Bromé dock.
    Nu när Sommar-pratandet i P1 drar igång misstänker jag att vi kommer kunna bara kopiera talarlistan och göra den till "kränkt-of-the-day". Lyssnade några ggr förra året och det var en salig samling losers som hade en tuff barndom. Även Eva Dahlgren var förstås kränkt, som kvinna, som flata, som värdelös musiker, som svensk, osv.

Perfektare. Ankans avatar
    Reg.datum
    mar 2003
    Hoj
    R6 -05
    Som boendes på Södertörn tror jag inte man skall kommentera något.
    Sedan kan du slå upp vad "patetisk" betyder, om ni har svenska ordböcker kvar i Botkyrka vill säga.
    Vem behöver ordbok. Alla svar finns på SH.
    http://www.sporthoj.com/forum/showthread.php?t=191552
    Tant Rosa vet....

Can do! Mordecaiens avatar
    Reg.datum
    maj 2006
    Hoj
    Knappt
    Jag känner mig krenGt och misshandlad av en katt. Den behandlade mig nedsättande med sina handlingar.
    Den cockblockade mig

Vart vänder man sig då?
    It's time to
    MAN THE FUCK UP
    ---
    Prior preparations prevents piss-poor performance

Moderator xibalbas avatar
    Reg.datum
    maj 2007
    Hoj
    GSX-R 1000 -02, GSX-R 750 -98(såld), Duke II -02(såld), GSX 400 E -82
    Mona Sahlin känner sig kränkt..
    http://sverigesradio.se

Förtalskampanj mot Sahlin spårat till moderat
    Publicerat: kl 18:45, Ekot
    Mona Sahlin. Mona Sahlin. Foto: Stefan Jerrevång/Scanpix

Sedan några månader florerar ett fejkat kedjebrev från Mona Sahlin med Socialdemokraternas logga och med Sahlins tips för att få ekonomin att gå ihop: bland annat genom att skippa tv-licensen och strunta i parkeringsböter. Nu har man spårat avsändaren – en moderat kommunpolitiker.

Den som får mejlet uppmanas att skicka det vidare till tio personer, annars riskeras regeringsskifte.

Brevet har också delats ut vid köpcentra och på arbetsplatser. Nyligen hamnade det i en socialdemokrats mejlbox och avsändaren visade sig vara en moderat kommunpolitiker i Gnosjö, Bertil Nilsson, tidigare kommunalråd och numera ordförande i socialnämnden.

– Det minns jag inte, det är omöjligt att hålla reda på alla mejl, säger Nilsson till TT.

– Men har jag gjort det så var det väl mest en kul grej.

Socialdemokraternas partisekreterare Ibrahim Baylan kräver att Moderaternas partiledning tar klart avstånd från förtalskampanjen.

Enligt honom har förtalskampanjen mot Sahlin ökat i styrka sedan statsråden Mats Odell och Sven Otto Littorin kallat de rödgrönas budgetalternativ för Tobleronepolitik. Han menar att det gav ett sorts grönt ljus till valarbetarna.

– Vi får allt fler tecken på att det ökar i spridning. Därför kräver jag nu att den moderata partiledningen agerar och ger en tydlig signal att det inte är acceptabelt att falskeligen sprida uppgifter vars syfte bara är att misskreditera Mona Sahlin, säger han till TT.

Baylan tänker ta kontakt med Moderatledningen så fort som möjligt, säger han.

– Det är väldigt obehagligt och den moderata partiledningen har ett ansvar, säger han och drar paralleller till amerikanska smutskastningskampanjer.

– Vi ska inte importera detta. Det skadar demokratin, säger han.

Men Moderaternas kommunikationschef Pär Henrikssons tycker att Moderaterna redan har en klar policy mot smutskampanjen och säger att han ska ta kontakt med kommunpolitikern.

Han hänvisar till riktlinjer som han själv skrivit och som regelbundet skickas ut till alla medarbetare.

– Vi är tydliga med att sånt här inte är okej. Men vi har över 40 000 medlemmar och det går inte att ha koll på varje enskild individ. Det behövs en ständig dialog, säger han.

Att Moderaterna skulle ta intryck av amerikanska smutsiga kampanjmetoder avfärdar han som "trams".

– Baylan vet att det inte är sant, säger han.

(TT)
    Antar att det gäller den här?
    Klicka på bilden för en större version

Namn:	2s8k40p.jpg
Visningar:	224
Storlek:	75,2 KB
Id:	313505

blueridge
    Reg.datum
    jun 2007
    Hoj
    En 1200 utan puts
    Citat Ursprungligen postat av xibalba Visa inlägg
    Är det förtal om det är sant?

Perfektare. Ankans avatar
    Reg.datum
    mar 2003
    Hoj
    R6 -05
    Citat Ursprungligen postat av blueridge Visa inlägg
    Det kan det mycket väl vara. I stort sett allt politiker uttalar om sina motståndare skulle kunna kvala in som förtal.

feg och talanglös pjohans avatar
    Reg.datum
    dec 2003
    Hoj
    En sån där grön.
    Citat Ursprungligen postat av xibalba Visa inlägg

Antar att det gäller den här?
    Klicka på bilden för en större version

Namn:	2s8k40p.jpg
Visningar:	224
Storlek:	75,2 KB
Id:	313505
    I vissa inslag presenteras det som att det är moderatpolitikern som startat det hela, i andra att han bara är en av alla idioter(*) som skickat vidare. För mig är det en jävla skillnad. Känns som att sossarna är väldigt desperata i att hitta något att sätta strålkastaren på.

(*) mer reflektion av folk som faktiskt skickar vidare dylika mail än detta specifika innehåll i sig.
    Sent from my IBM System/360 using hålkort

Citat Ursprungligen postat av Mattias Visa inlägg
    Jag gjorde som vi gör för det mesta på sporthoj, tog det helt ur luften bara.
    Citat Ursprungligen postat av BRASSARN Visa inlägg
    Jag tror liksom att det gäller att visa att man är man nog att köra, för då aktar sig andra fordon, och riskerna minskar, och därigenom minskar antalet olyckor!’

Medlem korvgubbes avatar
    Reg.datum
    maj 2003
    Hoj
    Versys -08
    Citat Ursprungligen postat av blueridge Visa inlägg
    Huruvida det är sant eller inte spelar inte så stor roll för om det kan klassas som förtal. Det är syftet som avgör huruvida det är det eller inte.

Däremot har jag svårt att se att det skulle räknas som förtal att medelst väl kända fakta, på ett satiriskt sätt, dra ett löjets skimmer över en offentlig person och tillika statsministerkandidat som Mona.
    Citat Ursprungligen postat av Bazooka
    -"Om du inte har nåt relevant att komma med tycker jag du ska tiga, veta hut och faktiskt visa lite respekt.."
    Citat Ursprungligen postat av Stuff Visa inlägg
    Att förstå fenomenet och veta varför det uppstår är inte samma sak som att sympatisera med det.

Medlem bonnys avatar
    Reg.datum
    apr 2005
    Hoj
    Mille
    Jag har undrat lite varför så många på högerkanten har valt att fokusera så mycket på personen Mona och att svartmåla henne. För mig ger det lite dåliga vibbar av amerikansk presidentkampanj a la republikanerna och jag hoppas att det inte ska vara framtiden för svensk politik.

Jag vill inte på något vis försvara Mona, som jag ogillar, men trots det tycker jag att det är en rätt sorglig utveckling för svensk politik.

Medlem korvgubbes avatar
    Reg.datum
    maj 2003
    Hoj
    Versys -08
    Citat Ursprungligen postat av bonny Visa inlägg
    Jag har undrat lite varför så många på högerkanten har valt att fokusera så mycket på personen Mona och att svartmåla henne.
    Inte konstigare än att folk på alla kanter (förutom Markus) valt att fokusera på personen GWB och svartmålat honom. Jag tror inte Ulrika Messing eller Anna Lindh hade fått klä skott som Mona får göra så i min värld är det ingen köns- eller sossefråga utan enbart grundat i att tanken på att ha Mona på rikets högsta position skrämmer ordentligt på samma sätt som GWB på världens mäktigaste position skrämde, om än på ett annat sätt.
    Citat Ursprungligen postat av Bazooka
    -"Om du inte har nåt relevant att komma med tycker jag du ska tiga, veta hut och faktiskt visa lite respekt.."
    Citat Ursprungligen postat av Stuff Visa inlägg
    Att förstå fenomenet och veta varför det uppstår är inte samma sak som att sympatisera med det.

Bannad BostonGurkas avatar
    Reg.datum
    mar 2006
    Hoj
    Anonym
    Jag har undrat lite varför så många på högerkanten har valt att fokusera så mycket på personen Mona och att svartmåla henne. För mig ger det lite dåliga vibbar av amerikansk presidentkampanj a la republikanerna och jag hoppas att det inte ska vara framtiden för svensk politik.

Jag vill inte på något vis försvara Mona, som jag ogillar, men trots det tycker jag att det är en rätt sorglig utveckling för svensk politik.
    Men vad är det du säger?
    Har politikerna börjat uttala sig nedlåtande om varandra?
    Hur ska det gå? Nu när det snart är val och allting!

Bannad BostonGurkas avatar
    Reg.datum
    mar 2006
    Hoj
    Anonym

"Välfärdsstaten är en omöjlig konstruktion"
    "Överge den generella välfärdspolitiken"
    "Svenskarna är mentalt handikappade"
    "Vi vill inte se ett samhälle där människor svälter, men i övrigt ska inga standardkrav skattefinansieras"
    "Skattebrott är en annan kategori av brott som oftast inte drabbar någon annan"
    "Det kan hävdas att skattebrotten följer av ett orimligt högt skattetryck som inbjuder till olika manövrer för att undgå beskattning"

Alltid politiskt inkorrekt Dreggels avatar
    Reg.datum
    jun 2007
    Hoj
    Slynan™

Vänta lite nu, låt mig fundera...
    Kan det bero på att människan ifråga är komplett talanglös, är lika förtroendeingivande som en 130kg's leende svart man bakom dig i duschen i ett amerikanskt fängelse när du just tappat tvålen, hon ser ut som en blandning av helvete och ens värsta mardröm, hon låter ungefär som hon ser ut - fast i Slow Motion.

Kärringen ber ju bokstavligt talat om att bli häcklad publikt.
    I've seen more ass than a public toilet seat

Citat Ursprungligen postat av Markus
    Återupplivar härmed ett tidigare uttjatat uttryck som nu passar särdeles väl:

fy fan
    Citat Ursprungligen postat av r1man
    Hej jag heter grek sa han, sen gick jag iväg med 2 ståldörrar och en folie av pomperipossa.
    Proud Supporter of Gumby

Flygnörd fts avatar
    Reg.datum
    maj 2004
    Hoj
    Bandit 600, Hva258, KLR600
    Äntligen har jag ett klockrent bidrag till Kränkt-of-the-day!

http://sporthoj.com/forum/showthread.php?t=228695
    Proud Supporter of Herrgott Nöjd Gunners

Citat Ursprungligen postat av Dee_cati Visa inlägg
    Och nu får du även tillåtelse att lägga till "Oi-nörd och mästare i totalt onödigt vetande" i din signatur.
    För övrigt tror jag du är typ mekaniker så jag tänker inte debattera något annat än hojar eller annat oljigt med dig, ...

feg och talanglös pjohans avatar
    Reg.datum
    dec 2003
    Hoj
    En sån där grön.
    Ännu fler blir krEngta i skolan

http://www.dn.se/nyheter/sverige/all...kola-1.1134623

Av de 1 357 anmälningarna i år gäller minst 413 kränkande behandling och handläggs av BEO. Det kan jämföras med 603 anmälningar för helåret 2009.
    Sent from my IBM System/360 using hålkort

Citat Ursprungligen postat av Mattias Visa inlägg
    Jag gjorde som vi gör för det mesta på sporthoj, tog det helt ur luften bara.
    Citat Ursprungligen postat av BRASSARN Visa inlägg
    Jag tror liksom att det gäller att visa att man är man nog att köra, för då aktar sig andra fordon, och riskerna minskar, och därigenom minskar antalet olyckor!’

"Dude I almost hade U" 2fast4Hjos avatar
    Reg.datum
    maj 2004
    Med pathfinder, hamilton och djävulen centralt i sandlådan
    Hoj
    KTM
    Blogginlägg
    13
    Idag måste det ju vara bläckfisken Paul. Han gissade rätt igen och istället för att ta ut sin ilska på spelarna vänder tyskarna sin ilska till paul som man tycker ska slängas till hajarna eller friteras...Kränkande . Stackars paul J

Jag skulle ta alla åtta armarna o strypa dem långsamt
    Senast redigerat av 2fast4Hjo den 2010-07-08 klockan 07:54.

" Du är alltid snabbast"

"Sverige behöver fler av dig, färre av mig"

Politiker är som krokodiler, stora i käften, men saknar öron.

Min går i etthundra! Biturbos avatar
    Reg.datum
    aug 2003
    Hoj
    KTM LC4

Sahlin är asakränGt

Sahlin kräver regeringen på besked om Isaf:

http://svt.se/2.128339/1.2070358/sah...besked_om_isaf
    @pyryll | Mina två främsta egenskaper är att jag är världsbäst och ödmjuk!

Världens starkaste man honkiies avatar
    Reg.datum
    apr 2004
    Hoj
    gdfs
    Tycker den här länken passar i den här tråden.

http://www.sporthoj.com/forum/showthread.php?t=228734

Minst lika löjligt som vad som helst i den här tråden.
    Pc load letter?! What the fuck does that mean?

Blogg: http://honkiie.se

Sidan 4 av 43 FörstaFörsta 1234567891029 ... SistaSista

Taggar för det här ämnet

Behörigheter för att posta

• Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •  

Vi vill väl inte bli för många? Mellan fem och tio tycker jag har känts lagom. För min del så skulle det underlätta om det inte är under semestern, eftersom d [...]

Alikzus
Vill du annonsera ovan? Klicka här