REGLER FÖR OT-FORUMET!
OT-forumet behöver skarpa regler som kommer vidhållas. Även vanliga SH-regler gäller.

ALLMÄNT UPPFÖRANDE?
- Du ska ej vara otrevlig mot andra!
- Rapportera inlägg som bryter mot regler.
- Var objektiv och saklig i dina inlägg!
FLER PUNKTER...?
- OT ska vara ett trevligt forum för alla!
- Fylletrådar och dyligt ska ej finnas!
- Vi ska ha ett KUL forum :-)
I detta forum kommer vi ta till stängning och borttagning av trådar samt inlägg. Vad som orsakar stängning skrivs oftast ut av moderatorn i sista inlägget, om inget, så är ofta anledningen uppenbar (se regler).
LÄS OVAN INNAN DU DELTAR I OT-FORUMET

Sidan 2 av 43 FörstaFörsta 1234567827 ... SistaSista
Resultat 21 till 40 av 854
    Bannad BostonGurkas avatar
    Reg.datum
    mar 2006
    Hoj
    Anonym
    Citat Ursprungligen postat av Bobat Visa inlägg
    http://www.aftonbladet.se/nyheter/article7310858.ab
    ...
    åhhnej nu kan jag inte bara vara hemma och leva på A-kassa nu måste jag "jobba" för att få A-kassa.
    ...
    Har du förstått vad artikeln handlade om?

Medlem Markuss avatar
    Reg.datum
    jan 2004
    Hoj
    KTM
    Citat Ursprungligen postat av blueridge Visa inlägg
    Men varför är det så många som är så snara att utnyttja dessa bidragskonstruktioner. Vilka är de verkliga sossarna?
    De flesta människor är lata, dessutom har vi verkligen ideal, moral, kultur eller religion som frälser oss från snylteri. Då får man, som jag, endast lita till sin starka karaktär.

Såg en kärring som klagat på att det doftar för mycket i nacka Forum idag, det tog upp tv-tid. Jag nominerar härmed kärringen till kvällens krenkt-deluxe pris!

Reg.datum
    mar 2006
    Hoj
    Anonym
    Citat Ursprungligen postat av Markus Visa inlägg
    De flesta människor är lata, dessutom har vi verkligen ideal, moral, kultur eller religion som frälser oss från snylteri. Då får man, som jag, endast lita till sin starka karaktär.
    Va?

Världens starkaste man honkiies avatar
    Reg.datum
    apr 2004
    Hoj
    gdfs
    Citat Ursprungligen postat av Bobat Visa inlägg
    http://www.aftonbladet.se/nyheter/article7310858.ab

Mia, 38, är tillfälligt arbetslös efter att ha jobbat i elva år som marknadsassistent.
    Häromdagen ringde biljätten Citroën och erbjöd henne att praktisera som ... marknadsassistent.
    Tackar hon nej kan hon förlora sin a-kassa.
    – Det är en rävsax, säger fackförbundet LO.

åhhnej nu kan jag inte bara vara hemma och leva på A-kassa nu måste jag "jobba" för att få A-kassa.

"nya gnälliga sverige" istället för att se det så negativt så kan det ju faktist leda till ett nytt jobb genom dom kontakter du skapar dära ! Finns nog en hel del arbetslösa marknadsassistenter som gott kan tänka sig att få praktisera åt Citroën men det är inte gott nog för stackars Mia.
    Känner du dig kränkt när aftonbladet skriver för svårt för att du ska förstå?

Poängen är att citroen utnyttjar praktikantsystemet för att få gratis arbetskraft som staten betalar. Ifall du hade läst artikeln så hade du också läst att de gjorde klart redan från början att det inte kommer leda till en anställning.
    Pc load letter?! What the fuck does that mean?

Blogg: http://honkiie.se

Version 1.1 GuWs avatar
    Reg.datum
    jul 2004
    Hoj
    Ja
    Citat Ursprungligen postat av honkiie Visa inlägg

Poängen är att citroen utnyttjar praktikantsystemet för att få gratis arbetskraft som staten betalar. Ifall du hade läst artikeln så hade du också läst att de gjorde klart redan från början att det inte kommer leda till en anställning.
    Jag jobbade ett tag på ett företag som hade en konkurent som varje år lagom till högsäsongen tog in ett par "gratisarbetare".
    (arbetsträning, ungdomspraktik, eller vad fan dom nu kallade det)

Arbetsförmedligen, som skickade dit folk varje år var väl medvetna om att ingen skulle anställas och dom som skickades dit fick också veta att dom inte skulle bli kvar (dom kom till firman jag jobbade på och sökte jobb).

Jag har väldigt svårt att se att det gynnar någon förutom den enskilde näringsidkaren som har personal som han inte behöver betala lön till, samt dom yrkesslackers som skickades dit och efteråt fick en ny stämpelperiod.

Firman jag jobbade åt tog in mig och en kille till på 3månaders provanställning och skulle anställa en av oss fast efter den perioden, jag hade i princip fått jobbet då en arbetsförmedlare kom förbi och erjöd chefen ett "ungdomsbidrag" halva lönen första året om han anställde den andra killen, jag var tre månader för gammal för att få det erbjudandet.

Chefen gjorde verkligen allt som stod i hans makt för att få samma deal om han anställde mig istället, men reglerna var benhårda.

Så jag är inte säker på att subventionerad arbetskraft leder till något gott om man inte har väldigt kraftiga begränsningar i hur det utnyttjas.
    Senast redigerat av GuW den 2010-06-18 klockan 01:48.
    Kvinnor är som vin, dom bra blir bara bättre med åren, dom dåliga blir bara gammla och bittra....

"Man bör hushålla med sitt förakt av hänsyn till det stora antalet behövande." - René de Chateaubriand

blueridge
    Reg.datum
    jun 2007
    Hoj
    En 1200 utan puts
    Det där var förvånande förvirrat för att komma från dig. Har du månne, som jag brukar göra, redigerat meningen till obegriplighet? Möjligen gick poängen med min frågeställning dig också helt förbi.

Kan det vara tendenser till utbrendhet?

Skriva om utan motsägelser, kanske?

Medlem BoSoZoKus avatar
    Reg.datum
    sep 2008
    Hoj
    S1000RR
    Citat Ursprungligen postat av blueridge Visa inlägg
    Det där var förvånande förvirrat för att komma från dig. Har du månne, som jag brukar göra, redigerat meningen till obegriplighet? Möjligen gick poängen med min frågeställning dig också helt förbi.

Kan det vara tendenser till utbrendhet?

Skriva om utan motsägelser, kanske?
    Skulle tro att Macke ämnade skriva varken ist för verkligen. Eller så hade han luktat för länge på moëtkorken.

Medlem Bobats avatar
    Reg.datum
    feb 2008
    Hoj
    Kawaskaki
    Citat Ursprungligen postat av honkiie Visa inlägg

Nej det gör jag inte och ja jag läste hela artikeln och fick med mig att hon inte kommer få en anställning dära utan att dom bara utnytjar hon. men så fort hon får ett nytt jobb behöver hon inte vara hos Citroên det jag menade var att istället för att se allt så negativt/tycka synd om sig, så kan hon ju faktist få nya kontakter som kan leda till jobb. Sen så var det bara tal om att det kanske kunde leda till att hon mister A-kassan om hon inte tar det.

Känner du dig kränkt för att inte alla delar samma uppfattning som du ?
    Senast redigerat av Bobat den 2010-06-21 klockan 09:37.
    Citat Ursprungligen postat av kohai Visa inlägg
    Sen när vi handlat klart och köper mat på stället bredvid då kommer det in två snabba killar i grymt snabba skinnställ...

Misstänker Kalson och Bobat:)

What would Shervin do? Skrotnisses avatar
    Reg.datum
    okt 2006
    Hoj
    120 år gammalt, 2559cc
    Även tillfälliga jobb är jobb och ger därmed referenser och yrkesvana.

@valmersofficial valmerss avatar
    Reg.datum
    mar 2003
    Hoj
    2011 Crescent Atto
    Citat Ursprungligen postat av Skrotnisse Visa inlägg
    Även tillfälliga jobb är jobb och ger därmed referenser och yrkesvana.
    Utom städ- och hushållsjobb, det är piggöra. :sosse

Version 1.1 GuWs avatar
    Reg.datum
    jul 2004
    Hoj
    Ja
    Citat Ursprungligen postat av valmers Visa inlägg
    Utom städ- och hushållsjobb, det är piggöra. :sosse
    Bara om det måste subventioneras av staten!

Det var fullt tillåtet att hyra in städerskor innan pigrabatten infördes.
    Kvinnor är som vin, dom bra blir bara bättre med åren, dom dåliga blir bara gammla och bittra....

"Man bör hushålla med sitt förakt av hänsyn till det stora antalet behövande." - René de Chateaubriand

@valmersofficial valmerss avatar
    Reg.datum
    mar 2003
    Hoj
    2011 Crescent Atto
    Citat Ursprungligen postat av GuW Visa inlägg
    Bara om det måste subventioneras av staten!

Det var fullt tillåtet att hyra in städerskor innan pigrabatten infördes.
    Aha, då är alltså hela byggbranschen pigor nu då?

feg och talanglös pjohans avatar
    Reg.datum
    dec 2003
    Hoj
    En sån där grön.
    Hamburgare kan också vara kränkande, åtminstone om den utropas till gud...

http://www.gp.se/nyheter/halland/1.3...anmals-till-do
    Sent from my IBM System/360 using hålkort

Citat Ursprungligen postat av Mattias Visa inlägg
    Jag gjorde som vi gör för det mesta på sporthoj, tog det helt ur luften bara.
    Citat Ursprungligen postat av Donald J Trump
    ‘You know what uranium is, right? It’s this thing called nuclear weapons. And other things. Like lots of things are done with uranium. Including some bad things.’

Reg.datum
    mar 2006
    Hoj
    Anonym
    Citat Ursprungligen postat av pjohan Visa inlägg
    Hamburgare kan också vara kränkande, åtminstone om den utropas till gud...

http://www.gp.se/nyheter/halland/1.3...anmals-till-do
    "Hon har också vänt sig mot att personalen fått bära tröjor med texten ”Whopper is god” vilket strider mot hennes trosuppfattning."

Tröjuppfattningen kan det ju strida mot, men trosuppfattningen.

Det är det jag har misstänkt. Att Darin är ett tjejnamn.

Perfektare. Ankans avatar
    Reg.datum
    mar 2003
    Hoj
    R6 -05
    Citat Ursprungligen postat av valmers Visa inlägg
    Aha, då är alltså hela byggbranschen pigor nu då?
    Tänk så lätt det blivit att förringa en hel yrkeskår. Bara att subventionera tjänsterna så är alla drängar och pigor. Vi borde nog ytterligare öka subventionen till kommunistpolitiker. Då blir de krenkta och slutar med politiken direkct

Medlem korvgubbes avatar
    Reg.datum
    maj 2003
    Hoj
    Versys -08
    Diskriminerad släpptes inte in på krogen iklädd shorts.

http://www.svd.se/nyheter/inrikes/fi...ts_4906501.svd
    Citat Ursprungligen postat av Bazooka
    -"Om du inte har nåt relevant att komma med tycker jag du ska tiga, veta hut och faktiskt visa lite respekt.."
    Citat Ursprungligen postat av Stuff Visa inlägg
    Att förstå fenomenet och veta varför det uppstår är inte samma sak som att sympatisera med det.

Medlem Markuss avatar
    Reg.datum
    jan 2004
    Hoj
    KTM
    Citat Ursprungligen postat av korvgubbe Visa inlägg
    Diskriminerad släpptes inte in på krogen iklädd shorts.

http://www.svd.se/nyheter/inrikes/fi...ts_4906501.svd
    Fan den där tänkte ju jag posta.
    Men, jag orkar ändå inte läsa den. Fy fan vad svenskt det är att inte fatta att shorts har man inte krogen.

Only in Sweden

Perfektare. Ankans avatar
    Reg.datum
    mar 2003
    Hoj
    R6 -05
    Men, jag orkar ändå inte läsa den. Fy fan vad svenskt det är att inte fatta att shorts har man inte krogen.

Only in Sweden
    Beror väl på vilken krog... Det finns så många slafsiga syltor med ett klientel som är i avsaknad av varje förmåga att klä sig anständigt. Finns gott om krogar där målgruppen inte direkt är socialgrupp ett, och där gästerna firar orgier i dålig klädsmak, där shorts knappast är en försämring av gällande klädkod.

Reg.datum
    mar 2006
    Hoj
    Anonym

Only in Sweden
    Citat Ursprungligen postat av SvD
    Mannen skriver i sin anmälan att han kunde se att kvinnor inne på krogen var mer lättklädda och visade mer ben än han med korta kjolar, shorts och hotpants. Hans egna shorts visade bara 20 centimeter av vaderna.

Mannen kände sig därför diskriminerad på grund av att sitt kön, skriver flera tidningar i Blekinge på nätet.
    Varför får kvinnor ha det då?

Medlem Markuss avatar
    Reg.datum
    jan 2004
    Hoj
    KTM
    Citat Ursprungligen postat av Ankan Visa inlägg
    Beror väl på vilken krog... Det finns så många slafsiga syltor med ett klientel som är i avsaknad av varje förmåga att klä sig anständigt. Finns gott om krogar där målgruppen inte direkt är socialgrupp ett, och där gästerna firar orgier i dålig klädsmak, där shorts knappast är en försämring av gällande klädkod.
    Jojo, det är klart att på en del ställen ser man väklädd ut i sina träningskläder men det är fånigt att orka anmäla att kvinnor får ha kjol. Det påminner om en själv 1993 som skulle testa varenda gräns och resonemang på magsårsdrabbade högstadielärare. Varför får hon, varför får inte jag, vad är skillnaden, blabla. Man borde fått sig ett rejält jävla kok stryk, precis som han i shortsen borde bli nedstänkt med vägvatten av en SL-buss, fatta hur krengt han skulle bli då.

Edit:
    Här är en bra krengt tönt också, tillika rasist/muslim:

http://www.svd.se/nyheter/inrikes/la...nd_4907919.svd

Fatta hur krenkande, först behöva "fly" och bli "flykting" med jete stort skyddsbehov. Sedan få gratis vård, på din och min bekostnad alltså, och inte bidra med ett jävla skit. Och sedan inte ens kunna hälsa på den ondskefulla läkare som tycker att man presenterar sig.

Muslimerna är lätt världens mest krenkta folk, och shorts-mannen förstås.

Senast redigerat av Markus den 2010-06-24 klockan 12:01.

Sidan 2 av 43 FörstaFörsta 1234567827 ... SistaSista

Taggar för det här ämnet

Behörigheter för att posta

• Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •  

Näe som sagt; Har den orginalmotorn, har den orginalplast? Det är väl nästan omöjligt att hitta till en FZR1000 och vad skulle det dessutom inte kosta tiill en OW [...]

laidback
Vill du annonsera ovan? Klicka här