Stövlar & Handskar - Sharkspeed.com

Trubbis

En Lyttbacka
Gick med
16 Jun 2009
Ort
Umeå - Västansjö
Hoj
Honda XR630
Halloj allihopa :)

På tiden att köpa sig ett par stövlar nu, och tänkte i samma veva köpa handskar.

Hittade ett par stövlar som såg bra ut på Sharkspeed.com:
http://www.sharkspeed.com/sv/artiklar/motorcykel/mc-stovlar/alive-blue-performance-mc-stovlar-.html

Och ett par handskar:
http://www.sharkspeed.com/sv/artiklar/alive-revolution-mc-handskar-l.html

Vad sägs om dessa då? Hur är stövlarna i storleken? Passform?

Handskarna beställer jag i storlek L eftersom jag har 24cm runt knogarna och enligt deras tabell ska det vara bra.

Stövlarna då? Jo jag har 2 par skor med storlek 44, och ett par gamla med 45, jag hade tänkt beställa stövlarna i storlek 44 då, beroende på hur dom är i storlekarna? Någon som har erfarenhet av detta?

Tack så mycket :hej
 

Thriss

DiREckt!!1!1
Gick med
16 Mar 2010
Ort
Lund
Hoj
Kawasaki Er-6n 2009; KTM 400EXC-R 2011
Jag var inne och tittade på stövlarna. Vad du kan göra är att välja strl. 44. Passar den inte så reklamera den! Trista är att du måste betala frakt samt returfrakt och sedan frakt igen för skorna om du ångrar dig storleksmässigt.

Se det som en chansning. Träffar du rätt första gången så blir det ingen extra kostnad. Annars 200kr (tur och retur inkluderad) extra kostnad för ett par stövlar som redan är nedsatta med 1400kr för att få rätt storlek.

Är själv sugen på ett par stövlar :)

Dock skulle jag ALDRIG ha några handskar med nitar på sig som kan repa tanken.
 

Trubbis

En Lyttbacka
Gick med
16 Jun 2009
Ort
Umeå - Västansjö
Hoj
Honda XR630
Jag var inne och tittade på stövlarna. Vad du kan göra är att välja strl. 44. Passar den inte så reklamera den! Trista är att du måste betala frakt samt returfrakt och sedan frakt igen för skorna om du ångrar dig storleksmässigt.

Se det som en chansning. Träffar du rätt första gången så blir det ingen extra kostnad. Annars 200kr (tur och retur inkluderad) extra kostnad för ett par stövlar som redan är nedsatta med 1400kr för att få rätt storlek.

Är själv sugen på ett par stövlar :)

Dock skulle jag ALDRIG ha några handskar med nitar på sig som kan repa tanken.

Okej, nä då tar jag dom andra, som jag läste var starkt rekommenderade och i nyskick efter väl över 6000 mil :tummenupp
 

Rocklets

Ny medlem
Gick med
4 Aug 2009
Ort
Timrå
Hoj
Förr: KTM 640SM, ZX9 R 2001 Nu: Hojlös
någon som har erfarenhet av deras ställ/övriga produkter?
 

_joppe_

Ny medlem
Gick med
3 Jan 2010
Ort
Tranås jao!
Hoj
z750 -09
stövlar o handskar bör ju sitta som en smäck, så jag skulle inte orka skicka efter med risken att det blir fel, skicka tillbaks och joxa, fast bra priser var det ju!, om skiten håller vill säga :)
 

Tuxedo

Du har inte en chans -Ta den!
Gick med
19 Aug 2008
Ort
Stockholm
Hoj
GSXR 1000, K7 & K3
Kör med Alive-stövlarna, fast svarta :)

Helt ok, har haft dom i en säsong nu och dom håller fortfarande. Har strl 42 normal varför jag även beställde 42 i stövlarna, sitter som gjutet. I jämförelse med andra stövlar tycker jag dom står sig helt ok, Håller inte helt 100 vid hällregn utan släpper igenom lite väta vid vristen.

Köpte även ett ställ där för två år sedan, skitsnyggt men det gick sönder i blixtlåsen vid armarna direkt. Reklamerade och fick ett nytt (annan modell) även detta ställs blixtlås gick sönder (innerfickans blixtlås fastnade i låst läge). Reklamerade återigen och fick en annan modell som jag nu haft i drygt en säsong.

Är nöjd med stället, bra passform, ventilation, justeringsmöjligheter och håller vattnet ute. Enda minus är att de inbyggda skydden inte sitter ordentligt på plats, kanar lite och det är väl eg. inte speciellt bra.

Sammanfattning: Nöjd med detta ställ och stövlar, bra tillmötesgående från Sharkspeed vid reklamationer. Sett tillpriset är det helt ok. Finns naturligtvis bättre men då till helt annat pris.
 

perjul

Jajamän, visst är det en Biltemahjälm!
Gick med
24 Aug 2007
Ort
Årsta
Hoj
Suzuki DL650, Kawasaki KLX650
Har tidigare köpt jacka, stövlar (+ ersättningsstövlar på garanti), byxor och skyddsjacka. Allt gick sönder illa kvickt. Usel kvalité.
 

DucceMonster

Ny medlem
Gick med
9 Apr 2010
Ort
Mölndal
Hoj
2002 Ducati Monster 900 I.E Dark
Köpte Alive stället, skinnställ som är tvådelat men som man fäster med dragkedja i midjan. Samt Alive stövlar svarta och de handskar dom du länkade till TS.

Köpte kanske lite för stort ställ, men de sitter ändå hyffsat. Fanns bara L och XXL när jag var där och testade, L var för litet och XXL som jag köpte satt perfekt, dock lite hängröv på brallorna. Stövlarna sitter som en smäck, kör på storlek 47 då jag har 45-47 i skor beroende på fabrikat. Handskarna har i storlek XXL, har rätt långa fingrar. Tycker dom sitter bra.

Tjejen som köpte likande ställ har dock problem med sina handskar, så det verkar vara vilket exemplar man får tag på. Problemet i hennes handskar är att sömmen i två fingrar på vänsterhandsken är lite för stor och hård, så efter en stunds körning så får iaf hon förjävla ont i fingrarna. Dock har inte jag samma problem, men det kan vara en idee att prova grejjerna först. Nu kanske du tänkt att köpa sakerna online och inte besöka deras butik, men annars är det ett tips! :)


Detta är de stället jag köpte, förutom de handskar som du länkade till.
http://www.sharkspeed.com/sv/artiklar/motorcykel/mc-stovlar/alive-mx-performance-mc-stovlar-2.html
http://www.sharkspeed.com/sv/artiklar/motorcykel/mc-stall/mc-black-rider-leather-suit-2-delad-2.html (enda minus är att det är obefintlig inbyggt ryggskydd, men kör med ett separat ryggskydd iaf)
http://www.sharkspeed.com/sv/artiklar/motorcykel/mc-hjalmar-2/v100-mc-glasfiber-complete-black.html (med svart visir)
 

Isak

Åk ni i förväg så väntar jag där framme
Gick med
10 Jun 2008
Ort
lidköping
Hoj
Ktm 625,er6-n
Köpte stövlar,ryggskydd,fodrade och ofodrade handskar där. stövlarna är inne på 3e året nu och i år släppte sulan lite annars sköna och bra passform. mitt ryggskydd har dom inte längre kvar men det jag har känns något stelt tycker jag. Dom ofodrade handskarna gav jag bort ganska snabbt då passformen runt ena tummen gjorde att handen domnade bort helt på mig. Dom fodrade passar perfekt.
 

Trubbis

En Lyttbacka
Gick med
16 Jun 2009
Ort
Umeå - Västansjö
Hoj
Honda XR630
Beställde den 19de, blev dom blåa stövlarna och svarta handskarna till vänster om dom som jag länkade. Nitarna sas ju inte vara så skonsamma mot tank och dom andra var tydligen väldigt bra hållbarhet på, sas vara som nya även efter 6000 mil.

Ja jag hoppas att skorna ska passa då jag beställde online, har 44 i mina vagabondskor och 44 i ett par andra, och det borde ju vara rätt lika den generella 44an. Frågade och dom sa att deras stövlar minsan också skulle vara normal i storlekarna :)

Dock har jag ännu inte fått någon avi via sms, eller hört utav dom över huvud taget...
 
Nyheter
Peter kör nya Svartpilen 801

Bara några kilometer från a...

En helt ny Husqvarna!

Bara några kilometer från a...

Anmälan öppen till Ducatis DRE Adventure 2024

För sjunde gången i ordning...

Anmälan till Start2Ride 2024 har öppnat

Screenshot Nu har biljet...

Anmälan öppen till Husqvarna TREK 2024

Husqvarna TREK 2024 –...

Snart dags för ”We Ride As One”

Den 4 maj är det åter dags ...

Nyheter från skinnjätten Dainese!

Under 80- och 90-talet och ...

Skaparen, samlaren och evighetsmaskinen

”och om du tittar här...

Sex nya MC-stipendiater 2024

För tolfte året bidrar Sved...

Start2Ride tar bron över till Danmark

Efter flera års framgång i ...

Top