Någon Ducati intresserad?

RAxor86

Ny medlem
Gick med
7 Feb 2010
Ort
Göteborg
Hoj
Ducati streetfighter S 09
var där idag för att köpa lite delar, fan så många hojar man dregglar över. Killen som satt i kassan var eld och lågor utav den Aprilia RSV4 som stod utanför för provkörning, så man får kanske åka dit å ta sig en provtur nån dag. I övrigt så vart jag förälskad i en streetfighter med termigoni pipor som han provstartade så jag fick höra ljudet.. mumma! Blir till att spara :) (RSV4an lät iofs inte helt fel heller, dock inte riktigt min typ av hoj.. )

Funderar bara på hur fasen man ska kunna äga en streetfighter/RSV4 utan att behöva betala cirkum 5000 kr/månaden i försäkring..
Eftersom att jag tycker hela ducati konceptet är fantastiskt med 2 cyl o allt det dära så skulle jag säkert bli supernöjd med att äga vilken som :) tycker GT 1000 är charmig b.la :)

Jag såg deras nya hemsida nu. Måste ha uppdaterats för någon dag sedan bara. Ser mycket bättre ut! =) o det är fantastiskt att de har alla modellerna för provkörning.. Gubbar, se till att ni äter rejält innan vi åker iväg så ni inte blir tvungna att avbryta den ändlösa provkörningen med hungern! ;)
 

DucceMonster

Ny medlem
Gick med
9 Apr 2010
Ort
Mölndal
Hoj
2002 Ducati Monster 900 I.E Dark
Funderar bara på hur fasen man ska kunna äga en streetfighter/RSV4 utan att behöva betala cirkum 5000 kr/månaden i försäkring..
Eftersom att jag tycker hela ducati konceptet är fantastiskt med 2 cyl o allt det dära så skulle jag säkert bli supernöjd med att äga vilken som :) tycker GT 1000 är charmig b.la :)

Jag såg deras nya hemsida nu. Måste ha uppdaterats för någon dag sedan bara. Ser mycket bättre ut! =) o det är fantastiskt att de har alla modellerna för provkörning.. Gubbar, se till att ni äter rejält innan vi åker iväg så ni inte blir tvungna att avbryta den ändlösa provkörningen med hungern! ;)

Nä du har så rätt där, lär bli urfattig om jag mot förmodan skulle hitta lite pengar att köpa en streetfighter för. Att man är under 30 gör ju inte saken bättre i försäkringsynpunkt..

Men en tanke, är det inte helt åt helvete hög självrisk om man skulle klota med hojen under provkörning? Hörde en polare som nämde nått om 16.000 i självrisk om hojen blir skadad under provkörningen..
 

RAxor86

Ny medlem
Gick med
7 Feb 2010
Ort
Göteborg
Hoj
Ducati streetfighter S 09
Nä du har så rätt där, lär bli urfattig om jag mot förmodan skulle hitta lite pengar att köpa en streetfighter för. Att man är under 30 gör ju inte saken bättre i försäkringsynpunkt..

Men en tanke, är det inte helt åt helvete hög självrisk om man skulle klota med hojen under provkörning? Hörde en polare som nämde nått om 16.000 i självrisk om hojen blir skadad under provkörningen..

OK, kör med inställningen att du inte skall klota :) kör lugnt, känn på körställningarna, motorgång, kopplingar, bromsar etc. hade varit onödigt att behöva betala en självrisk en sådan dag...

Ja, för övrigt så ska man alltid köra med inställningen att inte klota så what's the thingy? :) Du måste väl inte revva 10K+ ? :näsblod
 

Kalleman1

Ängel trots allt
Gick med
16 Feb 2008
Ort
Stenungsund
Hoj
Ducce SS-S - 17, Eldstorm -02
Biscaya draws close! Vilka är på nu då? Vi/Jag börjar åka Lördag, 10:00 ifrån gbg mot alingsås och vidare till biscaya.

Här är vägbeskrivningen med nya Ullevi som startpunkt.
http://www.hitta.se/Route.aspx?orig...borg;|6432666;1313263;Hol;1257;;ALINGS%C3%85S

Laters aligators!

Nu kan ju inte jag följa med men måste ändå kommentera det mycket konstiga vägvalet. E20 tar man inte om man vill köra hoj, speciellt inte då det finns bra alternativ. T.ex. kan ni ta väg 190 och vika in via väg 180. Eller så kör ni sydsidan via Härryda och upp på den lilla goa vägen (syns tydligt på kartan).

Mina 5.
 

Freddelito

Sporthojsnörd
Gick med
3 May 2009
Ort
Västerås / Göteborg
Hoj
KTM
Rör mig nog tyvärr mot Västerås och eventuellt Kvicksund för en dag på smc's knix-körning under lördagen. Annars hade jag gärna hängt med o kollat på lite italienska bikes.

Men jag önskar er en alla en trevlig dag och sommar så ses vi igen till sensommaren/hösten!
 

RAxor86

Ny medlem
Gick med
7 Feb 2010
Ort
Göteborg
Hoj
Ducati streetfighter S 09
Nu kan ju inte jag följa med men måste ändå kommentera det mycket konstiga vägvalet. E20 tar man inte om man vill köra hoj, speciellt inte då det finns bra alternativ. T.ex. kan ni ta väg 190 och vika in via väg 180. Eller så kör ni sydsidan via Härryda och upp på den lilla goa vägen (syns tydligt på kartan).

Mina 5.

Har bara haft kortet o hojjen snart i 1 månad så.. =)
 

N.D.G

Ny medlem
Gick med
7 May 2009
Ort
Gbg
Hoj
Honda VFR800 -99
Hej allihopa!

Ledsen att göra Er besvikna, men jag måste nog tyvärr meddela min frånvaro imorgon.

Jag hoppades på att åka med, men kom hem ni i eftermiddag en dag senare än beräknat. Dessutom visade det sig att jag behöver en ny bromsskiva. Till råga på allt har jag nu sagt ja till att jobba i natt så... Det var inte många rätt alltså! :huvet

Jag hoppas Ni får en trevlig dag i alla fall. Verkar ju bli vackert väder!

Hej hopp! //David
 

wahlgrej

fd. president Avancez MC
Gick med
7 Dec 2008
Ort
Göteborg
Hoj
Moto Guzzi Le Mans Caferacer
Tjenare.

Jag måste hjälpa en kompis med hans bil imorgon. Så även jag måste anmäla min frånvaro imorgon.
Kan vi inte planera om och ta detta vid ett annat tillfälle när fler är på?

/Jonas
 

RAxor86

Ny medlem
Gick med
7 Feb 2010
Ort
Göteborg
Hoj
Ducati streetfighter S 09
Jag åker dit själv helt enkelt :) Ser framemot att testa nytt skinnställ och framförallt Duc monster 1100 :)

Testar annat intressant också :)
Hör av mig efter min tripp och körstund =)

synd att ingen kunde hänga med men det blir kul ändå :)
 

RAxor86

Ny medlem
Gick med
7 Feb 2010
Ort
Göteborg
Hoj
Ducati streetfighter S 09
Dåså :) då blir det en ducati 796a :) jag blev totalt ägd av 1100 monstern som jag provkörde. men 796 är i nästan exakt likadan. Så har bestämt mig för den :)

lägger upp lite bilder på de nästan 2 identiska monstren.
 

Bifogat

  • Foto0186.jpg
    Foto0186.jpg
    248 KB · Visningar: 159
  • Foto0187.jpg
    Foto0187.jpg
    249.7 KB · Visningar: 167
  • Foto0188.jpg
    Foto0188.jpg
    243.9 KB · Visningar: 160
  • Foto0189.jpg
    Foto0189.jpg
    251 KB · Visningar: 163
  • Foto0190.jpg
    Foto0190.jpg
    244 KB · Visningar: 167
  • Foto0191.jpg
    Foto0191.jpg
    248.9 KB · Visningar: 154
  • Foto0192.jpg
    Foto0192.jpg
    245.9 KB · Visningar: 157
  • Foto0193.jpg
    Foto0193.jpg
    257.2 KB · Visningar: 178
Last edited:

SportGuzzi

livsnjutare
Gick med
5 Apr 2006
Ort
Göteborg
Hoj
Moto Guzzi V11 Sport
Hej Avancez medlemmar!

Får väl börja med att presentera mig lite. Jag har helt nyss blivit medlem, men har varken skrivit något här eller på annat sätt visat mig. Jag heter David och har läst maskin/system control and mechatronics och letar (eller borde) för tillfället exjobb.

För att inte gå för mycket OT så är jag intresserad av att hänga på. Även jag e väldigt nyfiken på Moto Guzzi (och nästan lite av en anledning till att jag tog mc kort i höstas). Det hela hänger dock på om jag lyckas få igång min gamla skorv till mc innan dess! ;)

Helt rätt anledning att ta kort!:yoparty
 

Engman

SDK socio:4215
Gick med
7 May 2007
Ort
Trollhättan
Hoj
Monster 900 -02
Dåså :) då blir det en ducati 796a :) jag blev totalt ägd av 1100 monstern som jag provkörde. men 796 är i nästan exakt likadan. Så har bestämt mig för den :)

lägger upp lite bilder på de nästan 2 identiska monstren.

Vad upplevde du var den största skillnaden på 1100'an jmf. med 796'an?

Jag har bara kört 1100'an och tyckte den var riktigt fin att köra. När/om jag byter hoj lutar det just nu åt en M1100 eller HM1100. (Streetfightern om jag vinner på lotto. :))
 

N.D.G

Ny medlem
Gick med
7 May 2009
Ort
Gbg
Hoj
Honda VFR800 -99
Helt rätt anledning att ta kort!:yoparty

Haha, jo, jag har alltid känt att en Guzzi är motorcykeln jag vill ha, även om jag aldrig har kört någon.

Vi har en skönhet på blocket idag faktiskt: Guzzi V11 Sport

Tyvärr så tillåter ej min studentekonomi varken inköp eller ägande av nyare MC. Det finns väl ingen märkesförsäkring för Guzzi? 25 år och körkort 1 år är ju inte ultimat vad gäller att få fördelaktiga försäkringspremier.

Nej, förlåt, det var ju inte detta som denna tråden handlade om! :rodnar
 

SportGuzzi

livsnjutare
Gick med
5 Apr 2006
Ort
Göteborg
Hoj
Moto Guzzi V11 Sport
Haha, jo, jag har alltid känt att en Guzzi är motorcykeln jag vill ha, även om jag aldrig har kört någon.

Vi har en skönhet på blocket idag faktiskt: Guzzi V11 Sport

Tyvärr så tillåter ej min studentekonomi varken inköp eller ägande av nyare MC. Det finns väl ingen märkesförsäkring för Guzzi? 25 år och körkort 1 år är ju inte ultimat vad gäller att få fördelaktiga försäkringspremier.

Nej, förlåt, det var ju inte detta som denna tråden handlade om! :rodnar

Jag bor i GBG och är dock äldre än dig men betalar 2200 hel/hel per år :tummenupp
 
Nyheter
Anmälan till 2024 års DGR öppen

Den 18 maj är det dags för ...

Ny majoritetsägare och styrelse för MV Agusta

Luca Martin, Hubert Trunken...

Ny Indian Scout på väg

Indian Motorcycle har bekrä...

Honda CB125R uppdaterad

24YM HONDA CB125R 2024 å...

Designtävling med Yamaha – Vinn en LEGO MT-10 SP!

Färglägg en XSR 900 GP &#82...

Designtävling med Yamaha – Vinn en LEGO MT-10 SP!

Färglägg en XSR 900 GP &#82...

Ny Indian Scout på gång

En ny version av Indian Sco...

Honda uppdaterar CB125R

24YM HONDA CB125R 2024 å...

Husqvarna Svartpilen 801!

Äntligen är den här, Husqva...

Färre stulna motorcyklar 2023

Varje år sammanställer Larm...

Top