Tips. IF prishöjer 1 april

smilee

Tillbaka igen
Gick med
8 Mar 2003
Ort
Vaxholm
Hoj
Suzuki GSX R 750 -87
Hej alla.

Ringde runt idag för att kolla premier. Ringde mitt nuvarande bolag IF där jag har en halvförsäkring, och tjejen på kundtjänst sa att om jag ställde på min cykel före den 1 april så skulle jag få en lägre månadskostnad/premie. Den 1 april skulle någon form av prisjustering genomföras. Denna skulle man tydligen klara sig utan. Låter iofs lite underligt men hon stod på sig och sa att så var fallet.

Om ni hade tänkt att försäkra med IF så kan det vara värt att kolla in detta.

Dessutom fick jag min premie något sänkt, 9600-9200 helår halvförsäkring. Man vet inte om man skall skratta eller gråta. Skratta för att man fick sänkt premie eller gråta för att man betalar en sjättedel av cykelns värde i halvförsäkring.
 

955i

[Reklamplats uthyres]
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Stockholm
Hoj
En röd
Ja inte så kul, mycket pengar men så har du krypsavstånd till Bogesund också :tummenupp Som att bo i depån :rolleyes:
 

smilee

Tillbaka igen
Gick med
8 Mar 2003
Ort
Vaxholm
Hoj
Suzuki GSX R 750 -87
Bo i depån

Nu är den påställd iaf.

Bogesundsvägen tröttnar jag aldrig på. När man pendlar till jobbet med hojen blir det den vägen, både fram och tillbaka.

Om man bara vill ut och ta en snabbsväng så är det också skönt att den ligger nära.

Den varma delen av året när man ligger och slöar i hängmattan så ljuder det skönt från dom mer högröstade hojarna från bogesund och på väg in och ut ur Vaxholm.

Som det motorhuvud man är så lyssnar man och försöker lista ut vilken sorts motorcykel det är. Härligt.

Dessutom så finns det alltid mycke hojar på den lokala korvmojen. Du ser, bara fördelar att bo här :D




955i skrev:
Ja inte så kul, mycket pengar men så har du krypsavstånd till Bogesund också :tummenupp Som att bo i depån :rolleyes:
 
Nyheter
Anmälan till 2024 års DGR öppen

Den 18 maj är det dags för ...

Ny majoritetsägare och styrelse för MV Agusta

Luca Martin, Hubert Trunken...

Ny Indian Scout på väg

Indian Motorcycle har bekrä...

Honda CB125R uppdaterad

24YM HONDA CB125R 2024 å...

Designtävling med Yamaha – Vinn en LEGO MT-10 SP!

Färglägg en XSR 900 GP &#82...

Designtävling med Yamaha – Vinn en LEGO MT-10 SP!

Färglägg en XSR 900 GP &#82...

Ny Indian Scout på gång

En ny version av Indian Sco...

Honda uppdaterar CB125R

24YM HONDA CB125R 2024 å...

Husqvarna Svartpilen 801!

Äntligen är den här, Husqva...

Färre stulna motorcyklar 2023

Varje år sammanställer Larm...

Top