"Glöm aldrig den här tråden"-tråden

krqkan

Medlem
Gick med
16 Jan 2016
Ort
Höganäs
Hoj
'99 Yamaha R6 - '05 Ducati M620 - '04 Ducati 749S
väcker denna underbara tråd till liv.

Någon som vet om den killen på garage (tror jag) som hävdade att hans sega bmw 318 (eller något annat gammalt mög) drog sporthojar?
 

Knoddas

Gudomlig sporthojare
Gick med
10 Nov 2010
Hoj
Hypermutta
väcker denna underbara tråd till liv.

Någon som vet om den killen på garage (tror jag) som hävdade att hans sega bmw 318 (eller något annat gammalt mög) drog sporthojar?
En 330 var det.
Tror tråden hette något i stil med "sporthojar tappat allt efter 200"

Sent from my E5823 using Tapatalk
 

krqkan

Medlem
Gick med
16 Jan 2016
Ort
Höganäs
Hoj
'99 Yamaha R6 - '05 Ducati M620 - '04 Ducati 749S
En 330 var det.
Tror tråden hette något i stil med "sporthojar tappat allt efter 200"

Sent from my E5823 using Tapatalk

http://www.mestmotor.se/bilsnack/forum/showthread.php?367551-Hojar-tappar-allt-efter-200km-h

Där har vi den!

GULD!

Tack! :)

edit:

fyra sidor in så ser man detta....

Citat Ursprungligen postat av BMW_330 Visa inlägg
Den är inte strypt, det är en polares bror som äger hojen.

Maciej EVO VI:
Om det är din polares bror är det bäst att han kollar över hojjen.

Vanliga problem är att han har råkat fälla ner skjutspinnarna bak, då tappar hojjen ca 40% av effekten, ett annat vanligt fel är att folk kör med gammal luft i däcken. Luften måste absolut bytas helt när man plockar ut hojjen på våren annars går den skit.
 
Last edited:

Tomas Lofterud

Avdankad murvel
Gick med
23 Jun 2005
Ort
Tokhult
Hoj
Triumph Sprint 900 -98, Honda Transalp -99, Yamaha FZ1 -07, Triumph Bonneville -65, Yamaha XT660R 2007
Bra där Sportcykeln! Värna galenskaperna!:tummenupp
 

Old Badger

SportHojsentusiast
Gick med
12 Aug 2009
Ort
Utanför Sötälje
Hoj
Engelska sporthojar
https://www.sporthoj.com/forum/showthread.php?62890-Ifall-ni-kommer-först-till-en-Honda-Goldwing

MÅSTE läsas från början! Innehåller allt från galen humor till total humorlöshet.:D Finlandsfärjan är fin! :hihi En av mina favoriter är..

Listan presenterades (guess who ? :D ) i senaste numret av JERNET - Östra Aros MCKs klubbtidning. En klubb som för övrigt är tungt belastad med Wingeåkare. De flesta har dock humor och förstår det roliga i saken :tummenupp

(BTW, 79 flaskor rödvin ska egentligen vara 51 om jag minns rätt, men då hade ägaren en extra väska att packa tältet i :näsblod utan tältpinnar, nota bene!)

Den är gammal men nu är vi modärna och kan använda nya ord som SekunDärrKRäNgT! :krama
 

MickeZX7R

Posör
Gick med
2 Jun 2015
Ort
Kalmar
Hoj
Bolt 950, CBR1000RR, ZX7R, 500W Bafang
En 330 var det.
Tror tråden hette något i stil med "sporthojar tappat allt efter 200"

Sent from my E5823 using Tapatalk

- Jag passerade i min 330 Ci tre sporthojskillar som stod o pratade vid en rastplats för ett antal år sedan. Efter några sekunder låg de tätt bakom mig och nickade att vi skulle köra. Tänkte att jag försöker vinna några meter genom att lusköra för att sedan kickdown:a oväntat (automat). Gjorde så o tyckte det kändes rejält trots 230 hk.
Två av hojarna brände förbi mig så jag trodde jag stod still, och den tredje ville förnedra mig lite mer o passerade förbi på bakhjulet medan han kikade in i bilen.

Det var innan jag kompressormatade bilen, men hade varit hjälplös ändå : )
 

morecore

Håll i hatten!
Gick med
21 Oct 2003
Ort
Halmstad
Hoj
Triumph street triple RX
Jag har något minne av en härlig grabb som mekar motor på köksbordet och gör om sitt badrum till lack-box. Tror att det gjordes youtube-filmer. Svagt minne av att en nedplockad motor står på ett furuköksbord med taklampa ovanför, där han samtidigt pratar i bakgrunden och sätter en kniv i bordet.

Någon som känner igen detta? :Bugar
 

Skrotnisse

What would Shervin do?
Gick med
4 Oct 2006
Ort
Månbas Alpha
Hoj
120 år gammalt, 2559cc
Jag har något minne av en härlig grabb som mekar motor på köksbordet och gör om sitt badrum till lack-box. Tror att det gjordes youtube-filmer. Svagt minne av att en nedplockad motor står på ett furuköksbord med taklampa ovanför, där han samtidigt pratar i bakgrunden och sätter en kniv i bordet.

Någon som känner igen detta? :Bugar
En rosa V-max? Gismo?
 

Skrotnisse

What would Shervin do?
Gick med
4 Oct 2006
Ort
Månbas Alpha
Hoj
120 år gammalt, 2559cc

GuW

Version 1.1
Gick med
30 Jul 2004
Ort
Nej
Hoj
Ja
Jag har något minne av en härlig grabb som mekar motor på köksbordet och gör om sitt badrum till lack-box. Tror att det gjordes youtube-filmer. Svagt minne av att en nedplockad motor står på ett furuköksbord med taklampa ovanför, där han samtidigt pratar i bakgrunden och sätter en kniv i bordet.

Någon som känner igen detta? :Bugar

För nästan 40 år sedan åkte jag och kikade på ett Trajja-chopper bygge som jag skulle få ta över för i princip inga pengar alls.

Snubben bodde i en typ friggebod/gäststuga, och byggde hojen däri.
Det blev inte så att jag tog över bygget, men jag lärde känna snubben, han flyttade sedemera till en lägenhet, där jag också hälsade på.
Han hade fyllt badkaret med fotogen och använde det som smådelstvätt, duschade gjorde han nog på fredag på jobbet, kanske inte varje fredag, men ändå.
Soffbordet var fyllt med fimpar, tomburkar och pipor, köksbordet användes mest till läderslöjd och spisen hade en centimetertjock kaka av inbrända rester av gud vet vad.

Men det var en väldigt kreativ människa, och lädergrejorna han gjorde och det han hade fått klart på hojen var 100% perfekt gjort.

Han hade helt enkelt olika prioriteringar på vad som skulle vara fläckfritt
 
Nyheter
Anmälan till 2024 års DGR öppen

Den 18 maj är det dags för ...

Ny majoritetsägare och styrelse för MV Agusta

Luca Martin, Hubert Trunken...

Ny Indian Scout på väg

Indian Motorcycle har bekrä...

Honda CB125R uppdaterad

24YM HONDA CB125R 2024 å...

Designtävling med Yamaha – Vinn en LEGO MT-10 SP!

Färglägg en XSR 900 GP &#82...

Designtävling med Yamaha – Vinn en LEGO MT-10 SP!

Färglägg en XSR 900 GP &#82...

Ny Indian Scout på gång

En ny version av Indian Sco...

Honda uppdaterar CB125R

24YM HONDA CB125R 2024 å...

Husqvarna Svartpilen 801!

Äntligen är den här, Husqva...

Färre stulna motorcyklar 2023

Varje år sammanställer Larm...

Top